Stare gry

Stare gry to nasza pasja!

  • Start
  • Logowanie
  • Pomoc
  • Programy
  • Kontakt
  • Gry
  • Emulatory
  • Kody
  • Solucje
  • Dodatki
  • Forum
 

Rejestracja

Aby posiadać pełen dostęp do zasobów serwisu, musisz być jego zarejestrowanym użytkownikiem.

Zarejestruj się
 
 

Ostatnie wpisy na forum

  • hugo tropikalna wyspa problem
    "Upewnij się, że gra została poprawnie zainstalowana. Spróbuj uruchomić…"

    Dodał: BuTcHeR :: Czytaj więcej

  • Faraon - Kleopatra
    "Gra powinna sié domylnie otwiera na całym ekranie. Podczas grania możesz w…"

    Dodał: BuTcHeR :: Czytaj więcej

  • UGH!
    "Przed sekundą sprawdzałem i gra działa bez problemu. Być może gra ładuje…"

    Dodał: BuTcHeR :: Czytaj więcej

Odwiedź nasze forum
 
 

Subskrypcja / Wypisanie się

 

Reklama

Tawerna - 100% Heroes of Might and Magic
 
stare gry
 

Social Media – Połącz się z nami

  • Facebook
    Zobacz naszą stronę na FB
  • Twitter
    Zaświergotaj z nami
img_news

Solucje do: Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast

  • Gra: Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast
 
 

Mamy już w sklepach dodatek do rewelacyjnego Baldur's Gate, zatytułowany Tales of the Sword Coast lub, jak kto woli po polsku, Opowieści z Wybrzeża Mieczy. Jestem pewien, że do kupna jego nie trzeba Was zachęcać, gdyż jakość plus cena BG: TOTSC  to coś, co na pewno Was już skusiło. Zatem nie przeciągając przejdę do samej solucji.

ULGOTH'S BEARD I

Lokacja:  Gdzieś na północ od miasta
NPC: Ike
Quest: Da Ci za 600 GP możliwość wybrania się do Durlag's Tower
Uwagi: mapa uaktualnia się i rozpoczyna się Twoja nowa przygoda

Lokacja: Na północnym końcu mapy
NPC: Hurgan Stoneblade
Quest: Odzyskać sztylet z Durlag's Tower
Uwagi: Kolejnego questa otrzymasz, gdy po powrocie oddasz sztylet

Lokacja: Gdzieś w centrum miasta
NPC: Shandalar
Quest: Odzyskać jego płaszcz z wyspy (nie zapomnij o nazwie wyspy: Island of No Return)
Uwagi: Uzyskasz sporą liczbę XP i trochę GP. Pod warunkiem, że wrócisz.

Lokacja: W domu na południowym-zachodzie mapy
NPC: Menda
Quest: Weź od niej mapę

ISLAND OF NO RETURN

Piekielne miejsce. Tutaj prowadzi tylko jedno wejście i jedno wyjście. Wszyscy zaciekle próbują Ciebie zabić i uniemożliwić Ci ucieczkę. Każdy napastnik walczy aż do śmierci. Musisz wszystkich zabić, odzyskać płaszcz i uciec z powrotem do Ulgoth's Beard. Powodzenia.

Oto lista potencjalnych przeciwników:

NPC: Andris, Marcellus i Beyn
Uwagi: Andris - trzeba mieć nadzieję, że sam się zabije swoją błyskawicą ;), Marcellus - zyskujesz 2000 XP, Beyn - 1800 XP oraz Wand of Fear i zwykłą broń

NPC: Goran (plus 4 jego sługusów)
Uwagi: Goran - 2000 XP, trochę czarów i zwykła stal

NPC: Cuchol
Uwagi: Cuchol - 1800 XP, Wand of Paralyze

NPC: Tellan
Uwagi: Tellan - 3000 XP, jeszcze raz zwykły miecz

NPC : Dezkiel
Uwagi: Dezkiel - 1800 XP, to właśnie on ma w posiadaniu płaszcz Shandalara

DURLAG'S TOWER

To bez wątpienia najatrakcyjniejsza lokacja w całym Baldur's Gate. Pełna pułapek, sekretów, potworów, a nawet Death Knight!

Gdy tylko znajdziesz się w tym miejscu, uratujesz Erdane. Jest on kupcem, u którego możesz co nieco kupić lub sprzedać. Po tym wyczynie napotkasz dwóch Battle Horrors oraz dwóch Doppelgangers. Po ich pokonaniu wrota do Durlag's Tower stoją przed Tobą otworem...  a tam już czeka Ike. Jeszcze tylko jedna uwaga. Musisz mieć w drużynie złodzieja. Ja miałem Imeonę, ale równie dobrze może to być jakiś inny złodziej.

Ground Floor

Napotkasz czekającego Ike'a. Porozmawiaj z nim. Będzie Ci próbował coś opchnąć. Możesz to od niego kupić, gdyż za chwilę i tak umrze, a Ty odzyskasz forsę. Nie ma to znaczenia, czy zabierzesz martwemu pieniądze, czy też ów kamienny przedmiot. Pojedynku z Czarnym Rycerzem staraj się uniknąć za wszelką cenę. Jeszcze na to nie pora.

First Floor

Nie znajdziesz tutaj nic specjalnego. Ot, trochę skarbów. Zabij kręcące się Ghosts i znajdziesz się przy balkonie Tower. W tym miejscu czeka na Ciebie Lesser Bassilisk i trzy Greater Bassilisk. Dobre miejsce na podreperowanie experience. Trzy martwe Bazyliszki to 21 000 punktów! Obok Bazyliszków znajdziesz Scimitar +2, ale nie ruszaj go. To pułapka.
 

Second Floor

Najtrudniejsze piętro w Tower. Napotkasz Riggillo, Ghost i syrenę Kirinhale


NPC: Riggillo
Uwagi: Riggillo - 1400 XP, zwykła broń

NPC: Ghost
Uwagi: Ghost - 3750 XP

NPC: Kirinhale

Lower Ground One

NPC: Bayard
Uwagi: Bayard - 11000 XP (!!!)
W tym miejscu jest ukryty pierścień (ring of protection).

Lower Ground Two

To jeden z poziomów, który naprawdę mnie zirytował. Prawdziwa zabawa w puzzle. Aby dostać się na następny level, należy rozwiązać cztery zagadki dotyczące miłości, strachu, dumy i skąpstwa. Istnieje kilka sposobów, aby sobie z tym poradzić:

1. Musisz zdobyć Mallet Head pilnowany przez kilka Greater Doppelgangers gdzieś na południowym-wschodzie. Wróć do pokoju i użyj Mallet. Pamiętaj, że może to uczynić TYLKO pozytywny bohater. Teraz pójdź do pokoju pólnocno-zachodniego i użyj gongu.

2. Weź owoc z łóżka na południowym-zachodzie. Znajdziesz tam zamkniętą szufladę. Potrzebujesz do niej klucza. Pójdź na południe. Znajdziesz tam klucz. Powróć do szuflady... I teraz wystarczy tylko nalać soku owocowego do butelki!

3. Pójdź do skarbca położonego obok sypialni (z drugiego zadania) i znajdź tam niebieski, błyszczący klejnot.

4. Z ostatnim zadaniem (chodzi o dumę) jest problem. Nie bardzo wiem, jak mi się to udało. Przeczytałem księgę w tej komnacie i porozmawiałem o Durlag's Pride. Poskutkowało.

Uwaga: Każda rozwiązana zagadka dodaje Ci 2000 XP.

Po rozwiązaniu tych zagadek czeka Cię jeszcze walka z czterema strażnikami: miłości, strachu, dumy i skąpstwa. Po ich pokonaniu otrzymasz kolejne XP.

NPC: Strach, Duma i Skąpstwo
Uwagi: 800 XP

NPC: Miłość
Uwagi: 3000 XP i wardstone


Lower Ground Three

To miejsce to istna wylęgarnia Greater Doppelgangers, wszędzie ich pełno. Wejdź do komnaty ze statuami. Odnajdź dwie z nich, którymi możesz manipulować. Otwierają one drzwi. W kolejnej komnacie natkniesz się na trzy manekiny stojące pod czerwonym kołem. Nie ruszaj ich, bo to pułapka. Większość napotkanych Doppelgangers warta jest 4000 XP, ale nie jest to takie proste. Przeważnie używałem Potion of Speed i Paladyna. Wyjście jest gdzieś na południowym-zachodzie mapy. Wcześniej jednak natrafisz na pułapkę w postaci fałszywego wyjścia. Prawdziwe wyjście jest ukryte za zamkniętymi drzwiami na południe od fałszywych. Niedaleko klatki schodowej napotkasz kilku Karłów i zamkniętą skrzynię. Nie można jej otworzyć ani złodziejem, ani Paladynem. Jedyny sposób to zastosowanie czaru na otwieranie zamków.

Lower Ground Four

Mała zmiana. Taka tu cisza i spokój ;). Po wejściu staniesz naprzeciwko kilku drzwi. Uważaj, bo pomiędzy nimi jest dość "gorąca" pułapka. Najlepiej pokonać te drzwi pędząc do przodu zwartą gromadą. Na wschód znajduje się "zielona strefa", a na zachodzie komnata z kośćmi smoka i kilkoma Greater Wyverns, ale bez strachu. Kliknij na pięciu statuach i pogadaj ze szkieletem. Masz teraz kontrolę nad pięcioma NPC. Możesz ich z powodzeniem użyć do walki z Greater Wyvers. Po zabiciu Vyverns zaatakuj NPC.

NPC: Hack, Meiala the Sirine, Tanor, Morlock, Bullrush
Uwagi: Hack - 2000 XP, Meiala the Sirine - 4000 XP, Tanor - 15 XP (?), Morlock - 1900 XP, Bullrush - 950 XP + zwykły stuff.
 
Wielka statua powie Ci: "Zejdź do czterech tuneli. Zabij wszystko, co napotkasz". Nie pozostaje Ci nic innego, jak wypełnić zadanie.

Tunel #1 - Dwa Phonix Guards (jeden wojownik i jeden łucznik). Za każdego otrzymasz 100 XP.

Tunel #2 - Air Aspect (podobne do Vyverns), 3 niewidzialnych. Air Aspect wart jest 450 XP, a każdy z niewidzialnych 3000 XP.

Tunel #3 - Fission Slime . Każdy z nich jest wyceniony na 2000 XP. Trudno jest zabić ich wszystkich, ale po wyczyszczeniu czwartego tunelu i tak zostaniesz cofnięty do tunelu #3.

Tunel #4 - Niedźwiedź Kaldran i cztery śnieżne wilki. 900 XP za zabicie Kaldrana.

Pora na partyjkę szachów. Ciężka sprawa. Trudno doradzać jakąś taktykę, ale najlepiej chyba od razu zaatakować Króla. Dzięki temu powinno obejść się bez większych strat. Najlepiej też do walki wyznaczyć tylko wojowników i łuczników, zaoszczędzi to niepotrzebnych strat. Tym bardziej, że każde złe posunięcie to celna błyskawica uderzająca w Ciebie. Kiedy tylko dojdziesz do celu, zabij Króla. BTW: Król walczy dwuręcznym mieczem +3, dlatego polecam użyć topór Bala. Powinieneś go znaleźć w wyschniętej fontannie na tym poziomie.

Lower Ground Five

Coraz bliżej końca... Na tym poziomie dowiesz się prawdy o tym dziwnym miejscu i poznasz tajemnicę mieszkającej tutaj rodziny. Musisz tylko odnaleźć trzy ważne miejsca, które w końcu doprowadzą Cię do wyjścia, czyli statuy z kompasem. Znajduje się ona niedaleko miejsca z pająkami i Ghosts, ale najpierw musisz "zaliczyć" dwa inne miejsca. Najpierw skorzystaj z usług Islanne, który poprowadzi Cię poza Tower. Jeżeli dobrze poszukasz, to znajdziesz w tym miejscu Large Shield +2, Long Sword +1, Cloak of the Shield oraz Soultaker.

Kolejny raz posłużysz się Islanne, gdy tylko odpowiesz na trzy pytania zadane przez statuę. Na południowym zachodzie mapy napotkasz Greala. Po jego zabiciu ostaniesz 5000 XP oraz rozwiązanie zagadki statuy. Niedaleko wyjścia z tego levelu jest Clair De'lain, która powie o swoim nieszczęściu, a także o Death Knight i Mirror of Opposition.

Lower Level Six

To już ostatnia plansza w Durlag's Tower. Pokonaj Death Knight, porozmawiaj z Dallon na wschodzie mapy i wróć się do Islanne, aby opuścić Tower po raz ostatni.

Na środku mapy czeka Death Knight. Można go pokonać na dwa sposoby. Pierwszy to skorzystanie z konwencjonalnych rozwiązań. Drugi natomiast to użycie lustra (Mirror of Opposition). Powstała imaginacja powinna poradzić sobie z Death Knight, ale wydaje mi się, że pierwszy sposób jest łatwiejszy. Twoje XP wzrośnie po tym wyczynie o 15 000 i zyskasz także dużą tarczę +1.

ULGOTH'S BEARD II

Kiedy powrócisz do Ulgoth's Beard, zaczepi Cię Cult Enforcer i zapyta Cię o sztylet, który znalazłeś (Soultaker). Daj mu go i udaj się do Hurgan Stoneblade. Opowie Ci on o uprawianym tutaj kulcie oraz jak przywołać bestię i jak ją powstrzymać. Poszukaj wejścia pilnowanego przez Cult Enforcera. Porozmawiaj z nim i zabij wszystkich po otwarciu drzwi. Zejdź po schodach i zabij dziewczynę-maga. Czeka Cię teraz pojedynek z bestią (Aec' Letec). Został on już wywołany i trudno będzie sobie z nim poradzić. Nawet jeżeli go zbijesz, to i tak zaraz się zregeneruje. Swoją siłę czerpie ze swoich wyznawców, dlatego będziesz musiał pokonać go kilka razy, a jeszcze lepiej najpierw zabij właśnie jego wyznawców. Dopiero wtedy walcz z Aec' Letec). Otrzymasz za niego 16 000 XP.

WEREWOLVES/WOLFWERES ISLAND

Mapa miasta

Podróż morską zaczynasz z Counting House umiejscowionego w północno-wschodnim regionie mapy BG. Mendas ma Cię przewieźć na miejsce zatonięcia statku Balduran. Ale w skutek sztormu lądujesz na nieznanej wyspie. Mieszkańcy tej wyspy są bardzo nieprzyjemni dla obcych. Dopiero od Kaishas Gan dowiesz się o grasujących w pobliżu miasta wilkołakach. Od tej pory coraz więcej mieszkańców zacznie prosić Cię o pomoc.

Mapa Balduran's Ship


NPC: Kryla and Jondal
Quest: Pomóż Kryla (niekoniecznie)
Uwagi: Kryla - 1400 XP, Jondal - 1500 XP

NPC: Meym
Uwagi: 1400 XP

NPC: Palin
Quest: Pomóż Palin


Lokacja:  chata we wschodniej części mapy
NPC: Dradeel
Quest: Weź od niego księgę czarów
Uwagi: Dostaniesz 500 XP, amulety, holy cloak i pomoc w czasie kolejnego pobytu w mieście.

Balduran's Ship

Pierwszy poziom - wilki

Drugi poziom - dużo wilkołaków, możesz tu znaleźć srebrny sztylet

Trzeci poziom - wilkołaki

Czwarty poziom - Paladan (dziecko), księga czarów Dradeela, Sword of Balduran, Balduran's Log Book, Onate Butter Knife

NPC: Karough  
Uwagi: Karough - 8000 XP i 1400 XP za każdego zabitego wilkołaka.

Powróć teraz do chaty i po rozmowie z Dradeel teleportuj się do miasta. Przed spotkaniem z Kaishas Gan porozmawiaj z Delainy, Maralee (dostaniesz 4000 XP za uratowanie dziecka) i innymi. Kaishas Gan i jego słudzy już czekają na Ciebie. W pewnym momencie jeden z nich zamieni się w wilkołaka. Zabij go... W tym czasie Kaishas Gan ucieknie. Maralee wskaże Ci sekretne przejście prowadzące do statku, którym uciekł Kaishas Gan. Po drodze Dradeel udzieli Ci kilka ciekawych informacji. Udaj się do chaty (północny-zachód) i skorzystaj z sekretnego przejścia.
 
UNDERGROUND
Nie masz tu zbyt wiele do roboty. Musisz tylko znaleźć wyjście i zabić wszystkie wilkołaki. Wyjście znajduje się w północno-wschodniej części mapy. Po wyjściu znajdziesz się na wschodnim skraju mapy statku. Na statku jest Kaishas Gan. Nie ma on zamiaru stąd Cię wypuścić, przynajmniej żywego.

NPC: Kaishas Gan/Loup Garou
Uwagi: Kaishas Gan/Loup Garou  - 420 XP (to nie żart!!!)

Opuść statek i udaj się o Ulgoth's Beard. Zielony strażnik Barath zaczepi Cię i powie, że chce z Tobą rozmawiać Selaad. Okaże się, że Mendas i Selaad to jedna i ta sama osoba. Udaj się do chaty i stań twarzą w twarz z Mendasem i jego strażą przyboczną.

NPC: Mendas/Selaad/Loup Garou i Barath
Uwagi: Mendas/Selaad/Loup Garou - 2200 XP i Barath - 1400 XP

Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Andrew Lee (tłumaczenie ELD)

Solucje dodane przez: BuTcHeR

 

Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.

Musisz być zalogowany by dodawać solucje.

Zaloguj teraz

 
 

© extragry.pl 2000 – 2019 Wszystkie prawa zastrzeżone.
Sussex Website Design : Core Media Design
stare gry | stare gry do pobrania

Zgloś problem Regulamin Newsy