Wydawałoby się, że Carmageddon 2 wymaga od gracza jedynie lekkich skłonności sadystycznych i chęci do gry. Tak jednak nie jest do końca i nawet wytrawnym driverom przyda się kilka porad na temat taktyki i sposobów, dzięki którym szybciej i skutecznie można osiągnąć zwycięstwo. Cóż, nie będę ukrywał, że nie da się ominąć spacerujących tu i ówdzie przechodniów, jeżeli chcecie dotrwać do następnego etapu. Ba! Konieczne jest nawet pozbawienie życia dziesiątek ludków, bo jest to świetna metoda na powstrzymanie uciekającego czasu i zdobycie punktów, które w podsumowaniu każdego etapu zamieniają się na kredyty (zakupimy za nie kolejną bryczkę). Dość bezwzględne reguły gry i spora krwistość spowodowały już wiele kontrowersji, dlatego przypominam jeszcze, że istnieją dokładnie trzy wersje Carmageddon 2 - o różnym stopniu krwistości i zbliżenia do rzeczywistości (ot, choćby kolor krwi, która, gdy jest zielona, nie wywołuje już takich negatywnych skojarzeń). My oczywiście będziemy analizować grę rozpowszechnianą we Wschodniej Europie, czyli pozbawioną wszelkich blokad i w pełni naturalną. Acha! Pamiętajcie, że chłopcy z SCI robili tę grę z lekkim przymrużeniem oka i na luzie; to, że stare dewotki i stetryczali psychologowie postanowili odrzec ich od czci i wiary nie świadczy wcale, że Carmageddon nie jest zabawny, a nawet wesoły. Wszystko zależy od sposobu podejścia do gry. Jeżeli ktoś widzi w tym komputerowych scenkach wizje własnego skrzyżowania przed domem, to powinien udać do specjalisty od zdrowia psychicznego. No dobrze, tyle tytułem wstępu, czas na szczegóły...
Poniżej znajdują się luźne porady dotyczące sposobu gry, ciekawostek i skutecznych, wypróbowanych taktyk:
1. Naciśnij ENTER, by otworzyć drzwi, kiedy wyciskasz wszystkie soki z silnika - jest to uczciwy sposób na wykończenie pieszego, gdy nie trafiłeś go celownikiem swojego mercedesa (początkowo jeździć tą czerwoną bryką: Eagle 3). Możesz ich używać jak byk rogów, ale pamiętaj, aby nie jeździć cały czas z otwartymi. Oprócz przeciągów, auto będzie nieco wolniejsze i mniej posłuszne.
2. Jeśli masz Kangaroo On Command power up (przypominam, że power upy to te puszki, które stoją tu i ówdzie - nie zbieraj tylko tych z trupią czaszką! no, chyba że jesteś kamikadze), zawsze trzymaj go w pogotowiu i nie zużywaj niepotrzebnie. Gdy jakiś duży przeciwnik będzie chciał cię staranować, naciśnij ALT, a zagrasz gościowi na nosie i znajdziesz się poza jego zasięgiem. Przypominam jeszcze, że w C2 nasz wóz może ulec totalnemu zniszczeniu, więc jeżeli jakiś koleś będzie bardzo nachalny, może załatwić Maxa Damage (czyli ciebie). Kangaroo jest przydatniejszy na płaskim terenie i w pobliżu ściany. Można wówczas w prosty sposób dostać się na górę, jeżeli przeciwnik będzie cię ścigał, a ty wyskoczysz przed ścianą, w ten przewrotny sposób możesz go zadławić, a przynajmniej uszkodzić (na pewno nie zdąży zahamować).
3. Zawsze miej swój mały palec prawej dłoni nad przyciskiem Backspace. Jeżeli go wciśniesz, wóz i twój zawodnik zostaną błyskawicznie wyreperowani. Oczywiście to kosztuje, ale pozwala przeżyć zmasowany atak wrogo nastawionych rajdowców i wyjść z opresji dosłownie "obronną ręką". Nawet jeżeli masz małe uszkodzenie (np. wybite szyby), zawsze naprawiaj wóz, bo nie znasz dnia ani godziny, gdy zwali ci się na głowę jakiś zdesperowany kierowca.
4. Dobrą metodą na sporo kasy i full czasu jest zebranie power upa, który zmienia pieszych w samobójców (rzucają się pod koła). Jedź wówczas do jakiejś zamkniętej strefy, gdzie siedzi ich dużo (jakiś plac, duży sklep, hala, brzeg rzeki) i uaktywnij power upa. Rozwalaj przyjemniaczków, aż twój timer będzie wskazywał maksymalny czas (20 min). Jeżeli lubisz finezję, możesz również wykorzystać Kangaroo, by spaść na przechodniów.
5. Gdy przechodnie tłoczą się w pobliżu ścian, albo w rogu i jest ich trochę za dużo jak na twój zasięg, naciśnij Z. Ta duża zabawka wykończy wielu, ale jeździć się z tym nie da, bo strasznie nosi na zakrętach i spowalnia wóz. Pozbądź się jej, gdy już nie będzie ci potrzebna.
6. Jeśli skasujesz plik DEMO.TXT w Carmageddon 2, pozbędziesz się ograniczenia czasowego w wersji demo C2 i będziesz mógł grać tak długo jak chcesz. Możesz także edytować plik powerups.txt, by zmienić ilość czas, w którym power upy są aktywne. Nic nie równa się temu, gdy masz cztery minuty na zabawę electo-bastard ray, a punkty zbierają się niemal same.
7. Jeśli nie jesteś zbyt odważny, możesz załatwić nachalnego przeciwnika sposobem. Wjedź za latarnię lub słup. Koleś na pewno ci nie odpuści, ale gdy będzie chciał cię staranować, sam się uszkodzi na przeszkodzie. Wynagrodzisz sobie w ten sposób krzywdy, które ci wyrządził. Prawdę powiedziawszy, nie jest to jednak zbyt bohaterskie rozwiązanie i wątpię, aby przyniosło ci satysfakcję.
8. Wciśnij Z, kiedy znajdziesz się pod wodą - to czyni jazdę łatwiejszą!
9. Z Kangaroo Power Up skocz na przeciwnika. Jeśli to będzie ktoś w rodzaju Larry'ego Lamba lub Vlada, wówczas natychmiast wybuchną.
10. Zbieraj wszystkie brązowe power upy, ponieważ one dadzą ci ekstra Engine Power, Offensive i Armor (kosmiczne przyspieszenie, broń ofensywną i pancerz).
11. Zanim rozpocznie się wyścig, możesz zdobyć pierwszy szmal. Kiedy będziesz już obok kolesia z flagą, wciśnij Z. Gość krzyknie "hey you" i da ci 1000 kredytów na czysto, lecz musisz wystartować przed innymi samochodami.
12. Zbierz "dismemberfest" power up. Poczekaj aż będziesz w pobliżu przechodniów, i użyj go. Niezbyt delikatnie nakłujesz pieszych, tak że ich ręce i nogi polecą w inną stronę niż kadłubek. Przygotuj się na mocne wrażenia. Zobaczysz jak pieszy skacze na jednej nodze, gdy z kikuta drugiej leje się krew. Możliwe jest, że oderwiesz pacjentowi wszystkie cztery kończyny bez zabijania go. Może mały mecz piłki nożnej?
13. Jeżeli piesi ci się naprzykrzają, użyj klaksonu (H). Ludzie tak się przestraszą, że jeżeli będą stali nad jakąś przepaścią lub nad rzeką, sami się zabiją, by przerwać ten koszmar - to jest oczywiście dodatkowy bonus pieniężny dla ciebie! Jeżeli przestraszysz psa i ten wpadnie do wody, nie dostaniesz nic. Piesek będzie uparcie przebierał łapami i się nie utopi. Możesz sobie popatrzeć.
14. Jeżeli zapomniałeś zaciągnąć hamulec ręczny przed urwiskiem i spadasz w dół przepaści ku szybkiej śmierci - poczekaj, aż będziesz nad samym dnem i szybko wciśnij hamulec. Zawiśniesz w powietrzu. Opadniesz wówczas bezpiecznie i będziesz mógł jechać dalej.
15. Jeśli pogrzebiesz w Opponent.txt, będziesz mógł wybrać, kto z tobą pojedzie. Możesz skorzystać w BUZZ.TXT i wszystkich przeciwników zamienić na Buzza. Bardzo łatwo ich rozwalić, a więc i wygrać. Znajdź Eagle3.txt i zmień jego nazwę na inny folder samochodu. Będziesz mógł wówczas pojeździć inną, osobliwą maszyną.
16. By zatrzymać się naprawdę szybko, trzymaj cały czas wsteczny, co pomoże wyhamować przed krawędzią. Jest to szczególnie dobra metoda na wysokich budynkach, gdzie nie możesz pozwolić sobie na upadek (ograniczenie czasowe).
17. Jeśli znajdziesz Kangaroo wykorzystaj go na budynku. Są tutaj wysoko umieszczone półki, gdzie można znaleźć pełno fantów, z których będziesz się ogromnie cieszył (nie ma innej metody, by je zdobyć).
18. Jeśli jedziesz bardzo szybko i w pewnym momencie zorientujesz się, że nie unikniesz zderzenia, które może całkowicie zniszczyć wóz, walnij w INSERT, a uratujesz głowę.
19. Możesz dostać się na największy budynek, po rurach, które są skierowane praktycznie pionowo, ale musisz użyć dopalacza (power up) albo będziesz gryzł ziemię.
20. Podczas gry naciśnij SHIFT-D, a na dysku zapisany zostanie w tym momencie obrazek z twojej eskapady. Po grze możesz wejść do katalogu, w którym znajduje się gra i znaleźć tam zapisane wcześniej obrazki nazwane zgodnie z takim wzorcem: dump001, dump002 itd.
21. Jeśli tuż przed długim skokiem z rampy wciśniesz hamulec ręczny, auto czysto spadnie na ziemię, bez zbędnego uderzenia, które może pozbawić cię życia, a na pewno paru setek kredytów.
22. Możesz pobawić się przechodniem, tak jak znudzony kot myszą. Popychaj pieszego zderzakiem w miarę delikatnie - to fajna zabawa. Potem użyj repulsera.
23. Weź na maskę przechodnia i użyj Kangaroo. Efekt powinien ci się spodobać.
24. Kiedy zatrąbisz klaksonem, piesi zatrzymają się i zaczną oglądać wokół. Jeżeli więc masz kłopot z biegającymi bezmyślnie niezmotoryzowanymi, którzy nie chcą wpaść pod koła, trąb - a zbierzesz ich jak pionki z planszy.
24. Zajrzyj do powerup.txt i przyjrzyj się liczbom. Jest to łatwy sposób, aby dostać 999 Kangaroo w jednym kanistrze!
25. Kiedy dostaniesz Solid Granite Car powerup, zacznij walić w drzewa, lampy i słupy, i zrób z nich zaporę. Kiedy przeciwnicy wjadą na nią z pełną prędkością, będziesz miał spory ubaw. W niektórych lokacjach możesz zbudować barykadę z wozów mieszkańców miasta. Musisz jednak je przewrócić albo tak ustawić, by nie miały pola do manewru - wówczas nie uciekną, a dla ciebie pozostaną piękne widoczki.
26. Szukaj znaku z takim napisem: "MAX'S AUTO-RECKING YARD". Jeżeli w tym miejscu zawrócisz, zobaczysz wąski, niski, ciemny przejazd. Wjedź tam, a skały przygniotą wóz i jego zawartość, samochód zostanie sprasowany i spalony. Oczywiście w tej samej chwili giniesz.
27. Możesz łatwo wykończyć większość konkurentów, przyszpilając ich do ściany i kilkakrotnie taranując. Pamiętaj jednak, aby po każdym rajdzie przykręcić zderzaki i wstawić szyby. Jeżeli zniszczysz wszystkich uczestników wyścigu, automatycznie wygrywasz i nie musisz ukończyć męczącej trasy.
28. Zmień wóz na Volvo i samochody przeciwników również na tę markę. Będziesz mógł wówczas zmierzyć się z rywalami w wyścigu ciężarówek.
29. Kiedy to przeklęte Volvo, lub inny koleś na pełnym gazie, będzie chciało uderzyć cię z tyłu, naciśnij Z, a potem lewy albo prawy klawisz. Autem zacznie zarzucać na lewo i prawo, a przeciwnik cię minie, jeśli tylko nie jedziesz za szybko.
30. Jeżeli chcesz się rozerwać, ułóż sobie stos z pieszych.
31. Użyj Kangaroo, kiedy będziesz w pobliżu przeciwnika (powinieneś przelecieć nad nim). Zaraz potem repulsifier. Gość zostanie przyszpilony do ziemi i zostanie poważnie uszkodzony.
32. Możesz rzucać pieszych przez szyby wystawowe. Weź repulsifie i znajdź pieszego, który kręci się koło okna. Wyślij szybko sprężynę w kolesia, a zobaczysz jak efektownie wpada w "szklaną pułapkę". Niestety, to nie jest punktowane extra stylem, ale będziesz miał chociaż spory ubaw.
33. Kiedy piesi dostają ataku samobójczej pasji (Suicidal Pedestrians), lubią się grupować w różnych miejscach. Rozglądaj się uważnie, a na pewno znajdziesz taki tłumek. Wystarczy wówczas dobrze się rozpędzić, a będziesz bogaty...
34. Kiedy włączy się Etherworld power up i nie możesz ich załatwić, zawsze możesz jednak kosić pieszych za pomocą Pedestrian Electric Zappe - to działa.
35. Jeżeli ściga cię przeciwnik, bardzo często warto zamieszać kołami, nawrócić i doprowadzić do czołowego zderzenia. Jeżeli to będzie Diablo lub Porsche, zazwyczaj zupełnie ich zniszczysz jednym uderzeniem. Niekiedy możesz rozwalić tak nawet dwóch przeciwników, ale nie za bardzo to się opłaca, bo po prostu kosztuje fortunę!
36. W demie, w pobliżu podwodnej sekcji znajdziesz tunel, który prowadzi do komnaty ze sporą ilością power upów, jednakże po drodze, w dół owego tunelu, możesz rozbić się i rozlecieć dokładnie na dwie połówki!
37. Może się zdarzyć, że trafisz na power upa, który zamienia twój wóz na kulę flipperową. Będziesz odbijał się od wszystkich przeszkód i stracisz mnóstwo kasy na reperację. Możesz spróbować spaść na grubego pieszego - to pomoże, a najlepiej przeczekać, aż ten niechciany efekt minie (rzadko jest to możliwe).
38. Dla zabawy zmień wartość przyczepności (damping) w pliku Eagle3.txt - musi być większa od 1. Będziesz obijał się po całej planszy!
39. W Eagle3.txt możesz zmienić właściwości fizyczne swego wozu, aby sprawował się lepiej. Dobrze jest przenieść jego środek ciężkości bardziej w dół (drugie z trzech wejść) i tył (nieparzysta wartość w trzecim wejściu). Możesz także podrasować jego silnik, lecz wówczas musisz także zmienić równocześnie mnożnik na tylne koła.
40. Jeżeli grozi ci duży przeciwnik, jedź prosto na niego, błyskawicznie odwróć wóz o 180 stopni i kiedy gość będzie tuż, tuż, zostaw mu na pamiątkę minę (jeśli ją masz!).
41. Kiedy będziesz naprzeciwko Pitbulla (Big Yellow Truck), odwróć się, by twoje lewe lub prawe drzwi stykały się z jego przodem. Pozwoli ci to uniknąć jego "szpony", a gdy uderzy w ścianę , by cię zniszczyć, sam się rozwali (oczywiście nie przy każdym modelu wozu jest to możliwe!).
42. Gdy uaktywnisz replay mode, nie zapomnij o obrazkach, które możesz sobie wówczas bez stresu ściągać.
43. Jeżeli twój przeciwnik ma właśnie na wyposażeniu repulsificators, nie trać głowy. Pamiętaj, że gość ma tylko trzy strzały. Wystarczy, że umkniesz w "tłum", a nic ci nie grozi. Konkurent wystrzela się na pieszych i wówczas będziesz mógł go przywołać do porządku. Odnośnie pieszych. Jeżeli to ty masz repulsificators, pamiętaj, że możesz nim załatwić do sześciu przechodniów, jeżeli znajdują się blisko siebie!
44. W pełnej wersji będziesz musiał przejść misję, gdzie należy załatwić określonych przechodniów (często są schowani w jakimś budynku). Jeden koleś stoi na górze i ciężko go dostać, zatrzymaj się naprzeciwko góry, uaktywnij mapę, by dokładnie go zlokalizować. Narób hałasu klaksonem. Pieszy się przestraszy, puszczą mu nerwy i skoczy w przepaść!
45. W innej misji będziesz musiał zniszczyć olbrzymią ciężarówkę (wywrotkę). To jest naprawdę trudne. Najpierw musisz zdobyć granite car power-up (patrząc z przodu na ciebie, w lewo), a następnie czołowo zderzyć się z potworem. Jeżeli uderzysz jak trzeba... BUUM! I misja skończona! To jest jedyna metoda, każdy inny kontakt z tym przeciwnikiem zakończy się twoją śmiercią w płomieniach wraku.
46. Masz problemy z przygniatającymi auto otoczakami? Po postu znajdź Solid Granite Car powerup, a kamienie odbiją się.
47. Spróbuj dostać olbrzymią kulę z kolcami i efekt kulki flipperowej (mutant tail thingy, pinball powerup). To super widoczek, kiedy auto skacze w górę jak oszalałe, a kula chce lecieć w drugą stronę. Przeciąganie liny wysiada!
48. Kanadyjskie góry (level) to również niebezpieczne pociągi, które mogą cię zmieść z gry. Jest na to sposób. Twój niezawodny Solid Granite Car powerup.
49. Możesz wysyłać latające miny na przechodniów. Wystarczy, że zarzucisz wozem ostro hamując i kręcąc kierownicą, w tym samym czasie puść minę, jak kulę w kręgle. Ta sztuczka jest jednak dość trudna i będziesz musiał trochę poćwiczyć.
50. Jeżeli potrzebujesz skoczyć tak wysoko jak tylko jest to możliwe, a nie możesz ocenić dystansu, bo widoczek przesłaniają ci np. drzewa, możesz spróbować pewnego sposobu. Kiedy zawrócisz, naciśnij C, by skierować kamerę "in-car", wówczas szybko ponownie na zewnątrz. Kamera będzie patrzyła na tył samochodu w ten sposób, że zobaczysz cały plan.
51. Jeżeli niefortunnie skoczyłeś wozem i właśnie spadasz w przepaść szczękając zębami ze strachu, możesz szybko nacisnąć INSERT. Znowu będziesz chwilę przed skokiem, ale stracisz cennego czasu i kasy.
52. Jeżeli utknąłeś na małym wzgórzu i twoje koła wiszą w powietrzu, zamiast naciskać INSERT, możesz otworzyć drzwi. Auto powinno się przechylić, a koła złapią przyczepność.
53. Spróbuj dostać około 30 Kangaroos i zastosować je bardzo szybko, jedna po drugiej. Będziesz latać w powietrzu około 2 minut, po czym zwalisz się w dół! Możesz zginąć, ale przecież warto!
54. Niekiedy, gdy piesi mają wielkie głowy (Big Heads power up), możesz zmieść ich ciała, jadąc prędko, zostawiając zawieszone w powietrzu głowy.
To tyle z poradnika "Mój pierwszy raz w Carmageddon 2". Życzę udanych łowów!
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Czarny Iwan.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.