Misje Ziemian:
1. Landing
Zadania: zreaktywować Dropship Beacons, znaleźć i obronić kolonię, nie stracić dowódcy.
Po podejściu do Dropship Beacons (świecące słupki) otrzymasz posiłki. Baza, którą masz obronić, znajduje się na północnym wschodzie i jest otoczona przez niewielkie siły wroga. Uważaj, aby dowódca nie został ciężko ranny; przydaje się opcja Inspire Troops.
2. Base Camp Alpha
Zadania: ochronić satelity, zniszczyć wszystkich Obcych, chronić bazę aż do przybycia nowego dowódcy.
Natychmiast rozpocznij wydobycie w pobliskiej kopalni. Dwie następne są na płn. wschodzie i płn. zachodzie. Uważaj, często lądują Obcy (lądowanie poprzedza charakterystyczny dźwięk). Będą się pojawiać na tyłach bazy, w przejściu między bazą a satelitami, obok pierwszej kopalni - nie zostawiaj tych miejsc bez dozoru. Ogromne zgrupowanie Obcych znajduje się w środku mapy, przy czynnej kopalni. Aby się przedrzeć, musisz koniecznie postawić Robofactory i zbudować jak najwięcej Reaperów. W czasie walnej bitwy zastosuj opcję Inspire Troops. Misja kończy się przybyciem nowego dowódcy, kiedy oczyścisz teren.
3. Allied Intervention
Zadania: ochronić bazę Aerogenu, zniszczyć bazę Obcych.
Ataki Obcych będą skierowane głównie na bazę Aerogenu na zachodzie, poślij więc tam od razu wszystkie siły. Druga kopalnia jest na cyplu przed rzeką. Następne znajdziesz za rzeką, (w tym w samym środku mapy aż cztery). Po raz pierwszy pojawią się latające jednostki Obcych - nie pozostawiaj bez dozoru (wieżyczki, trooperzy) szybów wydobywczych i Reaperów. Baza Obcych znajduje się dokładnie na drugim końcu mapy, po przekątnej. Ataki wroga będą szły przez mosty na rzece, na północy. Im prędzej obstawisz przeprawy, tym lepiej.
4. Island Assault
Zadania: zlokalizować dowódcę Stratusa, zniszczyć bazę Obcych.
Ta mapa składa się z szeregu wysp połączonych mostami. Zaczynamy rozgrywkę na wyspie z dwoma mostami - na płn. zachodzie i płn. wschodzie. Natychmiast rozpocznij wydobycie z drugiej kopalni na wschodzie. Następnie obstaw mosty. Dowódca Stratusa znajduje się na wyspie na zachodzie. Warto ją opanować jak najszybciej - w jej północnej części jest kopalnia. Ja stosowałem taką taktykę: obstawiłem płn.-wsch. most wieżyczkami, a ofensywę puściłem północnym wschodem.
Baza Obcych jest na północy. Chroni ją sporo wieżyczek strażniczych. Po raz pierwszy napotkasz ciężkie pojazdy wroga - Atriki (mobile artillery beast), które mają ogromny zasięg strzału. Misję tę ukończyłem, nie zawracając sobie głowy budową Barragerów, a korzystając z samych Reaperów wspomaganych Trooperami (obrona przed atakami powietrznymi).
5. Darkest Hour
Zadanie: zniszczyć bazę Obcych.
Druga kopalnia jest na zachodzie, za mostem. Będą tędy szły ataki Obcych, przygotuj więc silną obronę kopalni, zanim rozpoczniesz jej eksploatację. Do obrony mostu na północy wystarczą wieżyczki i dwa Reapery. Na płn.-zach. znajduje się most prowadzący do bazy Stratusa, na płd.-wsch. od tego mostu - baza Obcych. Jest dobrze chroniona, do jej zdobycia potrzebne są spore siły. UWAGA! Teraz niespodzianka - jeżeli chcesz ją przeżyć, nie czytaj dalszego ciągu rozwiązania! Kiedy zniszczysz bazę Obcych, zaatakuje Cię sprzymierzony z kosmitami ziemski koncern Stratus (!!!). Oddziały wylądują w Twojej bazie, druga ofensywa pójdzie mostem na płn-zach. Przy ostatnim członie budynku Obcych (z wytrzymałością na czerwonym polu) należy zostawić dwa Reapery i Troopera. Trzeba też wcześniej umieścić we własnej bazie kilka wieżyczek (co najmniej cztery). Następnie otoczyć bazę Stratusa (przy każdej wieżyczce cztery Reapery, inne przy samej bazie; jeśli wystarczy środków, można też ustawić własne wieżyczki). Gdy wszystko jest gotowe, należy zniszczyć bazę Obcych. Stratus zdradzi, ale lądowanie jego wojsk zmieni się w krwawą łaźnię. Aby zakończyć misję, należy jeszcze przejść na południe od ich bazy, przekroczyć most i znaleźć opuszczoną świątynię na północ od mostu.
Misja 6.
Zadanie: uciec z więzienia, dowódca nie może zostać zabity.
Po zwycięskim zakończeniu 5. misji czeka Cię przykra niespodzianka. Zostałeś porwany przez Obcych i zamknięty w więzieniu. Jak najszybciej wyjdź ze swojej celi i idź na wschód, rozwalając bulwy i wchodząc do cel z ziemskimi żołnierzami - gdy wchodzisz do celi, żołnierze mogą się już bronić przed Obcymi. Uwaga: w tej misji powinienieś cały czas mieć ustawioną opcję "Idź", a nie "Idź i Atakuj". Nie możesz sobie pozwolić na walkę z Sy Demonami - są zbyt silne. Znajdź wyjście, omijając Obcych i uciekając przed nimi. Wykorzystaj fakt, że dowódca jest szybszy od jednostek wroga.
7. Retribution
Zadania: obronić bazę Aerogenu, zniszczyć bazy Obcych.
Natychmiast wyślij wszystkie oddziały do bazy Aerogenu. Druga kopalnia jest wschodzie, za mostem. Wydobycie będziesz mógł rozpocząć o świcie, gdy nastąpi erupcja Petra-7. Trzecia kopalnia znajduje się w kotlince między górami, prawie dokładnie na północ od bazy. Ataki Obcych będą szły z dwóch kierunków: najsilniejsze na bazę Aerogenu od północy oraz zachodnim przejściem. Kiedy otworzysz kopalnię w kotlince, spróbują ją zniszczyć. Zabezpiecz się od zachodu, stawiając tam wieżyczki (2 w przejściu między górami), pomagaj też Aerogenowi w obronie - Obcy będą atakować ich kopalnię na północ od bazy. Zbuduj Osprey IV i spenetruj teren. Po zbudowaniu Reaserch Centre możesz odkryć artefakty położone na zachodzie i płn.-wsch. (liliowa gwiazdka). Dzięki nim uzyskasz pomoc sześciu Solarisów. Zniszcz najpierw bazę Obcych na płn.-zach. Na płd.-wsch. od niej (za mostem) są czynne kopalnie. Kiedy zabezpieczysz się z tej strony, zniszcz główną bazę na wschód od bazy Aerogenu. Dotrzesz do niej, idąc po łuku wzdłuż pasma gór. Uwaga: baza jest bardzo silnie strzeżona. Przed atakiem rozwal za pomocą Solarisów wieżyczki chroniące ją od północy.
8. Shatte#5A0F99 Front
Zadanie: zniszczyć bazy Obcych.
Najpierw przejmij jednostki Aerogenu (niebieskie). Gdy zbliżysz się do nich, zmienią kolor na czerwony i będziesz mógł im rozkazywać. Spenetruj teren jednostkami latającymi (Medi-Craft, Osprey VI). Przejęte jednostki natychmiast skieruj w stronę własnej bazy i ustaw w przesmyku prowadzącym do niej od zachodu. Zablokuj północne przejście wieżyczkami (można dodać kilka Reaperów). Ataki z tego kierunku będą niezbyt mocne. Jeśli chcesz bronić zniszczonych baz Aerogenu, przygotuj się na bardzo kłopotliwe walki. Na zachodzie są dwie kopalnie - aby je zagarnąć i utrzymać, musisz przyprowadzić spore siły. Pierwsza baza Obcych jest na płd.-zach. - zniszcz ją jak najszybciej. Druga baza jest na północy (lekko na wschód), silnie strzeżona przez wieżyczki.
9. Extermination
Zadania: zniszczyć 12 Breedeing Pods, bazę Stratusa i bazę Obcych.
Zaczynasz w kotlince. Obok jest bardzo bogata kopalnia (ponad 50 tys. jednostek). Drugą znajdziesz na płd.-wsch. za ruinami świątyni. Ustaw cztery wieżyczki we wschodnim przejściu. Od początku będą tędy szły ataki Stratusa i Obcych. Za wschodnim przejściem są trzy następne kopalnie, nie rozpoczynaj jednak ich eksploatacji zanim nie oczyścisz terenu, bo bardzo ciężko będzie je utrzymać. Na początku zlikwiduj bazę Stratusa. Jest dobrze strzeżona, ale ekspedycja złożona z 30 Reaperów da sobie radę (uważaj tylko na wieżyczki i bombowce). Gdy zaatakujesz Stratusa, spodziewaj się silnego ataku Obcych na wschodnie przejście. Zostaw tam kilka Reaperów, bo wieżyczki mogą nie dać rady. Gdy poradzisz sobie ze Stratusem, zablokuj przejście na północ od trzech kopalni i rozpocznij ich eksploatację. Zbadaj teren (Osprey VI) i zbuduj Research Center. Na mapie znajdują się cztery świątynie: na południu od bazy Stratusa, na południu od Twojej bazy, na północy i na północnym zachodzie. Kiedy otrzymasz Solarisy, użyj ich do zniszczenia wieżyczek w bazie Obcych na północnym wschodzie, a potem przeprowadź atak. Teraz musisz tylko znaleźć 12 Incubarów (takie włochate bulwy) i zniszczyć je.
10. Silent Strike
Zadanie: zniszczyć bazę Taarów.
Nie możesz produkować explorerów, ale będą one dostarczane w nadmiarze. Druga kopalnia jest na południowy zachód od bazy. Aby zablokować wschodni przesmyk, docelowo będziesz musiał ustawić tam ok. 7 wieżyczek, a za nimi rząd Barragerów. Ataki będą szły na całej linii obrony. Trzecia kopalnia jest na płn.-wsch. od bazy (bardzo blisko, ale za górskim pasmem). Taarowie będą próbowali ją zagospodarować, ustaw więc Barragery przy płn.- wsch. rogu bazy - ich zasięg strzału obejmie kopalnię. Aby zająć kopalnię, poślij wieżyczki i explorera od zachodu (samym krańcem mapy). Gdy je ustawisz, z pomocą Barragerów z bazy powinny odeprzeć ataki. Zniszcz kopalnię Taarów położoną na południe od poprzedniej - tu również doniosą pociski Barragerów ustawionych przy bazie. Baza Obcych jest na płd.-zach. krańcu, dość blisko naszej. Wyślij do niej np. 20 S.A.R.G.E. - poradzą sobie bez trudu. Przedtem warto przetrzebić oddziały Taarów. Podsyłałem im na "podpuchę" dowódcę, a kiedy gnali za nim, podprowadzałem ich pod własne wieżyczki. W tej misji stosunek strat wyniósł 269:16.
11. The Prize
Zadania: - zlokalizować POWs,
- odnaleźć kryptę z artefaktem.
Jak zwykle w misjach podziemnych, należy unikać walki i nie zwracać uwagi na straty (oby tylko nie zginął dowódca). Artefakt jest w komnacie w lewym górnym rogu mapy, natomiast POWs odnajdziesz w komnacie na północy (środek). Strzegą ich Gorremy.
12. Blood Canyon
Zadania:
- powstrzymać członków Dowództwa Obcych przed dotarciem do bazy,
- zniszczyć bazy Obcych.
Pojawia się nowa broń - Maltor (do uzyskania w świątyniach, oczywiście tylko po wybudowaniu Research Centre i posłaniu exploitera). Maltor wywołuje eksplozję o ogromnej sile, która wciąga znajdujące się w pobliżu wojska wroga i doszczętnie je niszczy. Żeby Maltory były skuteczne, używałem ich w zespołach po trzy. Blood Canyon to wyjątkowo trudna misja, chyba najtrudniejsza ze wszystkich w grze. Twoja baza znajduje się w południowo-zachodnim rogu mapy. Ataki będą szły od północy i od wschodu. Co gorsze, potężne siły Taarów będą lądować na terenie bazy. Dlatego należy zastosować nieco inną niż zwykle taktykę.
Wieżyczki ustaw w pobliżu bazy, aby obejmowały zasięgiem wroga, który tuż przy niej wyląduje. Oczywiście, buduj też i ustawiaj Barragery. Pierwsza bogata kopalnia znajduje się na południu, druga na północy w kotlince (mogą tam pójść ataki Taarów), trzecia na wschodzie, bardzo blisko Twojej bazy. Trzeciej kopalni nie radzę pochopnie zagospodarowywać - gdy tylko zaczniesz coś przy niej robić, pojawi się mnóstwo Taarów. Dlatego trzeba najpierw zdobyć okoliczne tereny i ustawić przed kopalnią linię obrony złożoną z wieżyczek i Barragerów. Ułatwieniem w tej misji jest fakt, że część terenu można obserwować dzięki zainstalowanym kamerom. Należy uważać na bardzo silne ataki od północy.
Ofensywę podjąłem kilkudziesięcioma S.A.R.G.E. Pierwsza baza Taarów jest na wschodzie (środek), druga w północno-wschodnim rogu mapy (dostęp tylko przez jeden most na południu). W tej misji można odnaleźć sporo świątyń. Da się też stworzyć kilka zespołów Maltorów. Najlepiej używać ich do oczyszczenia przedpola przed atakiem, żeby nie tracić zbyt dużo S.A.R.G.E. UWAGA: ja nawet nie próbowałem powstrzymywać członków Dowództwa Obcych przed dotarciem do bazy. Gdyby się to udało, może siły Taarów byłyby mniejsze.
13. Last Front
Zadanie: zniszczyć bazy Obcych.
Tym razem misja łatwa. Zaczynasz na wyspie, która ma połączenia przez mosty na południu i wschodzie. Na wyspie znajdziesz trzy kopalnie. Pierwsza (najbogatsze złoża) jest na północnym wschodzie, druga na północnym zachodzie, trzecia na południu, na krańcu półwyspu (do dwóch ostatnich należy posłać Sentinele i poczekać na erupcję Petra-7). Mosty od razu obsadź wieżyczkami, za nimi ustaw Barragery. Za wschodnim mostem znajduje się wyspa z trzema kopalniami. Kiedy zbudujesz już co najmniej kilkanaście S.A.R.G.E., oczyść wyspę z wroga, zbuduj na jej wschodnim moście wieżyczki (potem jak zwykle ustaw Barragery) i zagospodaruj kopalnie. Pierwsza baza Obcych jest na północnym wschodzie. Aby dojść do drugiej, idź cały czas na południe (przy wschodnim krańcu mapy), a potem przez zachodni most. Druga baza jest na małej wysepce. Trzecią znajdziesz jeszcze dalej na zachodzie - jest umiejscowiona prawie dokładnie na południe od Twojej bazy.
14. Ultimate Discovery
Zadanie: znaleźć artefakt.
Ta misja to straszna podpucha. Wykończ oddziały w bramie i nawet w nią nie wchodź. Skieruj się na południowy wschód, a potem wąskimi korytarzami. Artefakt znajduje się w nie strzeżonej komnacie. Gdybyś poszedł na północ (co na początku zrobiłem, bo wydawało się logiczne), spotkałbyś hordy wrogów.
15. Finest Hour
Zadanie: zniszczyć bazy Obcych.
Analogicznie jak w ostatniej misji Taarów, dysponujesz tu potężnym artefaktem, tym razem to Esgard. Niestety, na początku jest mocno podniszczony, więc nim przystąpisz do akcji, radzę go naprawić. Ta misja jest nawet łatwiejsza niż ostatnia misja Taarów, choćby dlatego, że zanim Obcy zdążą zaatakować, zdążysz już ustawić linie obrony na zachodnim i wschodnim przejściu (wieżyczki, Barragery). Bazy Taarów są na północnym zachodzie, północnym wschodzie i południowym wschodzie. Wystarczy Esgard, aby je wszystkie zniszczyć. Należy tylko uważać na zgrupowania Gorremów, bo to jedyne oddziały, które mogą sobie z nim dość szybko poradzić. Tę misję zakończyłem z zerowym kontem strat. Było zbyt łatwo, jak na ostatnie zadanie.
Misje Taarów:
1. First Strike
Zadanie: zniszczyć Atmosphere Contamitors.
Banalnie prosta misja. Dochodząc do Luminarów otrzymujesz posiłki. Ostatnie zgrupowanie ludzi jest w kotlince pośrodku mapy. Tę misję można przejść, nie tracąc żołnierzy.
2. Interference
Zadanie: zniszczyć Communication Sites.
Druga kopalnia jest za górskim pasmem dokładnie na południe od bazy (bardzo blisko). Uwaga: ludzie będą przeprowadzać desanty zarówno na bazę, jak i obie kopalnie. Pierwsze obiekty są na wschodzie (środek), strzeżone przez żołnierzy, Reapery i wieżyczkę, reszta - na południowym zachodzie.
3. Legacy Revealed
Zadania: zlokalizować Ancona's Secret i ochronić odkrycie, zniszczyć bazę ludzi.
Zaraz na wschodzie znajdziesz drugą kopalnię (na początku stoi przy niej Twój żołnierz), trochę dalej na wschód jest Cryo Chamber, czyli znalezisko, które masz chronić. Baza ludzi jest na północy, przy samym końcu mapy. Misja bardzo łatwa.
4. Operation: Breaktrough
Zadanie: znaleźć Petra-7 Depot, zniszczyć bazę ludzi.
Zdumiewająco trudna misja, jak na czwarty scenariusz. Na początku znajdź Petra-7 Depot na płn.-zach. krańcu mapy. Wystarczy dolecieć tam Ortu, aby otrzymać 15 tys. W tym momencie Twój dowódca zostanie teleportowany do bazy. Podstawową trudnością w tym scenariuszu jest ogromna liczba wieżyczek ludzi. Blokują one przejścia (czasem w grupach po cztery), są też porozrzucane to tu, to tam. Przy pomocy Atrile możesz zniszczyć je bez szkód własnych. Problem w tym, że w pewnym momencie rozpoczną się naprawdę niebezpieczne ataki ludzi.
Druga kopalnia jest na zachodzie za mostem. Musisz jej dobrze strzec, bo ludzie będą ją atakować. Warto zablokować najdalszy most na zachodzie wieżyczkami, uważając na Barragery. Następne kopalnie są na południe od tej. Trudno je zdobyć, bo ludzie zacięcie atakują południowy most. Pierwszym sukcesem będzie opanowanie mostu, wiądącego z zachodnich terenów na wyspę z kopalniami. Ustaw tam wieżyczki i sporo wojska. Baza ludzi jest na płd.-zach., w górskiej kotlinie, do której prowadzi przejście na południowym krańcu mapy. Do ataku musisz zebrać duże siły, bo chroni ją sporo wieżyczek. Gdy zniszczysz bazę ludzi, pojawi się dowódca Stratusa i zostanie natychmiast zabrany przez statek kosmiczny.
5. Roswell Revisited
Zadanie: znaleźć cmdr. Ticka.
Musisz odnaleźć tajną bazę Stratusa w Roswell na Ziemi. Obok niej będzie cmdr. Tick. Kiedy natkniesz się na niebieskie pojemniki, pojawią się posiłki złożone z ziemskiego odłamu Taarów. Dowódca nie powinien angażować się w walkę, tylko jak najszybciej omijać wrogów. Droga prowadząca do budynku Stratusa jest strzeżona, m.in. przez Barragery.
6. Puppet Masters
Zadanie: zniszczyć bazę ludzi.
Druga kopalnia (strzeżona przez wieżyczki i ziemskie oddziały) znajduje się dokładnie na południu, za mostem. Ataki ludzi będą szły przesmykiem między rzeką a górami (też tuż za mostem). Warto uprzedzić ofensywę Ziemian, ruszając na ich bazę na wschodzie, dokładnie na wysokości drugiej kopalni. Strzeżona jest przez bardzo duże siły oraz wieżyczki. Z południa możemy przyprowdzić zdobyte Lunateki.
7. Civil War
Zadanie: zniszczyć bazy ludzi.
Musisz pomóc korporacji Stratus w walce z innymi Ziemianami. Zaczynasz w bardzo dobrym miejscu, bo Twoje dwie wyspy łączy z resztą lądu tylko południowy most. Aby dostać się do drugiej kopalni, musisz przejść przez most na wschodzie na drugą wyspę. Radzę jak najszybciej zabezpieczyć południowy most (wieżyczki). Można podesłać Stratusowi ze trzy Atrile (chociaż sami i tak nieźle sobie radzą). Najpierw zniszcz bazę czerwonych na zachodzie - bardzo słabo strzeżona. Baza niebieskich na płd.- wsch., na południe od bazy Stratusa, jest chroniona znacznie lepiej. Możemy zaatakować ją od północy (z bazy Stratusa), bądź od południa, po pokonaniu czerwonych. Po drodze znajdziesz gotowe do eksploatacji kopalnie. Na samym południu (w prostej linii od naszej bazy) znajduje się świątynia. Po pokonaniu niebieskich i czerwonych czas rozprawić się ze Stratusem. Nie ma żadnego problemu.
8. The Screamer
Zadanie: znaleźć cmdr. Ticka, zniszczyć bazę ludzi.
Na początku Twój dowódca powinien pognać na północ i znaleźć Ticka (stoi niedaleko). Niestety, Tick porusza się dosyć szybko, więc może przez jakiś czas uciekać. Po jego zabiciu dowódca zostaje teleportowany do bazy i możesz zająć się rozbudową. Misja jest banalnie łatwa - baza położona jest w kotlince (wróg atakuje tylko północne przejście), a kopalnia ma ogromne zasoby Petry-7. Na północy ustaw wieżyczki i rozpocznij gromadzenie armii. Baza Ziemian jest doskonale strzeżona (mnóstwo wieżyczek, Barragery), zaatakuj ją więc z dwóch stron: jednym zgrupowaniem od północnego zachodu i drugim od południa. Po 20-25 Sy Demonów w każdej grupie wystarczy w zupełności.
9. Buried Treasure
Zadanie: odnaleźć ukrytą komnatę.
Następna misja, w której będziesz przede wszystkim uciekać. Niech dowódca nie angażuje się w żadne walki. Idź przed siebie. Mimo napotkanych odwodów, nie masz żadnych szans w walce. Aby dojść do ukrytej komnaty, trzeba w labiryncie znaleźć drogę do płd.-wsch. krańca podziemi. Kiedy wejdziesz do komnaty z zielonymi polami, musisz wytrzymać jeszcze 60 sekund, podczas gdy do drzwi szturmuje kupa Reaperów. Ocalałe jednostki powinny na chwilę zablokować wejście. W komnacie są dwa Gorremy, zbliż się do nich i rzuć na napastników Disease. Po 60 sekundach zbliż się do północnych drzwi i wytrzymaj jeszcze chwilę. Zostaniesz teleportowany i misja zakończy się sukcesem.
10. Animal Instinct
Zadanie: zniszczyć bazę ludzi.
Twoja baza jest zniszczona przez Ziemian. Ocalałe oddziały najlepiej jak najszybciej wyprowadzić (warto ocalić 4 Sy Demony). Miejsce na nową bazę znajduje się na płd. wsch. Stoi tam dowódca, który musi zebrać z pojemników forsę. Druga kopalnia jest na północy, za mostem. Wyślij tam jak najszybciej aparat wiertniczy. Kluczem do sukcesu jest obrona płn.-zach. mostu i drugiej kopalni, na którą będą szły silne ataki ludzi. Musisz ustawić wieżyczki (co najmniej po kilka) i przygotować Sy Demony, aby rozprawiały się z wrogimi Barragerami i S.A.R.G.E. Baza ludzi jest na płn.-zach. krańcu mapy. Kilkadziesiąt Sy Demonów, niszcząc po drodze inne ludzkie oddziały, zdobędzie ją bez problemów.
11. Spider Canyon
Zadania: znaleźć Gorrema, ukraść Petra-7 ludziom, zniszczyć bazę ludzi.
Aby zbudować pierwszego Brozaara, musisz znaleźć Gorrema, a potem ziemski szyb. Ustaw następnie Gorrema w pobliżu i wydaj mu rozkaz Steal Money. Do zwiadu posłużą Ortu i Zispy. Kopalnia ludzi, z której będziesz kraść pieniądze, znajduje się na płd. zach. między odnogami rzeki. Gdy zdobędziesz 1500 k#5A0F99ytów, zbuduj Brozaara i otwórz pierwszą kopalnię (na zachód od bazy, za mostem). Najważniejsza jest obrona przed potężnymi atakami ludzi (takich sił jeszcze nigdy nie angażowali), które nadchodzić będą z południa. Musisz zbudować wieżyczki (np. osiem), nie w jednym rzędzie, lecz po skosie w np. trzech rzędach, a za ich plecami ustawić szereg Atrili. To pierwsza misja, której zakończenie trudno sobie wyobrazić bez artylerii. Ludzie prowadzą ataki ogromnymi siłami (na końcu misji miałem prawie 500 zlikwidowanych ludzkich jednostek), ale głównie z południa. Możesz też otrzymać uderzenie od zachodu (próba zlikwidowania Twojej pierwszej kopalni), ale nie będzie ono tak silne. Druga kopalnia znajduje się na płd. wsch. od Twojej linii obrony (blisko). Aby rozpocząć eksploatację, ochroń ją najpierw dwiema lub trzema wieżyczkami. W misji Spider Canyon powinieneś:
1. Udoskonalić broń Atrili oraz broń i pancerz wieżyczek.
2. Niedaleko wieżyczek utrzymywać dwa, trzy Zispy, aby na bieżąco je reperowały.
3. Nie posyłać do walki Sy Demonów. Niech stoją z tyłu, poza zasięgiem wroga.
4. Wysyłać przed pierwszą linię Ortu, aby wykryć położenie wrogich wojsk. Za pomocą Ortu da się nawet sprowokować Ziemian do ataków.
Gdy siły ludzi będą na wykończeniu, możesz spróbować frontalnego ataku kilkudziesięciu Sy Demonów i Atrili. Jeśli zabraknie Ci pieniędzy, następna kopalnia znajduje się na płd. zach. od bazy. Jeśli zaczniesz ją eksploatować, będzie atakowana. Baza ludzi jest bardzo dobrze chroniona, poza tym będzie uporczywie odbudowywana.
12. Then there was one
Zadanie: zniszczyć bazy ludzi.
Ta misja wymaga szybkiego przygotowania obrony w trzech miejscach. Twoją wyspę łączą z lądem: most na wschodzie, przesmyk na płn. wsch. i węższy przesmyk na północy (tam znajdują się dwie kopalnie - od razu trzeba zabezpieczyć je za pomocą wieżyczek, potem podprowadzić Atrile). Najpotężniejsze ataki przyjdą wschodnim mostem. Na wyspie są cztery kopalnie, następną można zdobyć, przesuwając linię obrony z płn.-wsch. przesmyku na most na północy (w dalszym etapie gry). Najpierw zniszcz bazę czerwonych na wschodzie. Trzeba zastosować metody z poprzedniej misji (podprowadzanie przeciwnika pod własną linię obrony), bo czerwoni mają potężne siły - są w stanie rozbić oddział 40 Sy Demonów. Baza niebieskich jest na samej północy (lekko na wschód). W tej misji po raz pierwszy może zawadzać (założone w programie) ograniczenie liczby jednostek.
13. Earth Intervenes
Zadanie: zniszczyć bazy ludzi.
Należy w porę obstawić przejścia prowadzące do bazy. Pierwsze stanowią dwa równoległe mosty na zachodzie. Drugie i trzecie są na północy (drogi te tworzą kąt prosty). Jak najszybciej trzeba tam doprowadzić wieżyczki, a potem również Atrile. Druga kopalnia jest na zachodzie (za pierwszą), na drodze do dwóch mostów. Trzecia leży dokładnie na wschód od bazy, a czwarta daleko na północ od niej. Możesz ją spokojnie eksploatować - ludzie nie mają do niej dostępu. Ich bazy są na dalekim zachodzie (pośrodku mapy) i na północy (lekko na wschód). Bazy Ziemian są bardzo dobrze strzeżone (wieżyczki, wojska). Warto najpierw rozprawić się z kolesiami z północy, a potem dopiero z tymi na zachodzie. Sztuczki z poprzednich misji (podciąganie wroga pod własną linię obrony) wciąż się przydają.
14. The Answer
Zadanie: odnaleźć Kryptę Zniszczenia.
Znowu podziemia, ale misja jest banalnie prosta, jeżeli znasz drogę. Idź najpierw na północ, potem na wschód i wąziutkim przejściem (stoi w nim żołnierz) na południe. Zaraz potem znajdziesz kryptę. Nie należy dać się nabrać na inne krypty (pośrodku podziemi) - są pełne ludzkich jednostek.
15. Final Evacuation
Zadanie: zniszczyć ludzkie bazy.
Baza pozbawiona jest naturalnej obrony - brak górskich przesmyków czy mostów. Dość szybko rozpoczną się ataki, głównie hord S.A.R.G.E. Musisz być przygotowany (wieżyczki, Atrile), aby powstrzymać pierwszą nawałnicę. Zaraz potem pojawi się Twój zbawca, czyli Portulis (wielki, złoty spodek). Takiej broni masowej zagłady Mars jeszcze nie widział. Musisz bardzo dbać, aby go nie zestrzelono (S.A.R.G.E., kiedy tylko go zobaczą, zaczynają w niego celować), bo ta machina wygra dla Ciebie wojnę. Druga kopalnia jest na południe od bazy (będzie mocno atakowana), a trzecia na wschód od drugiej (tam będzie spokój). Pierwsza baza ludzi jest na płn. wsch. od Twojej. Zniszcz ją najpierw. Druga jest na północy, a trzecia na płd. zach. od drugiej. Są bardzo dobrze strzeżone, ale uwaga: poradziłem sobie za pomocą samego Portulisa (sic!). Nie posłałem do boju ani jednej jednostki, wszystko załatwił złoty spodek. Trzeba tylko wydać mu komendę "Idź i Atakuj" - sam bezbłędnie wybiera sobie cele. Kiedy runie ostatnia ludzka budowla, możesz już tylko obejrzeć zakończenie. Jak na ostatnią misję w grze Final Evacuation, jest zdecydowanie zbyt łatwa.
Solucja pochodzi z Gambler Packa
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.