W grach strategicznych czasu rzeczywistego zawsze zaczynamy od sprawdzenia wszystkich możliwości. Na początku próbujemy robić wszystko tak jak trzeba: planujemy strategicznie i systematycznie. Ale dość szybko orientujemy się, które jednostki są najmocniejsze i zaczynamy skupiać się wyłącznie na ich produkcji. Potem jak słonie w składzie porcelany przystępujemy do ataku. Niestety w Dark Reign nic takiego nie ma miejsca!
Na początek dobra wiadomość: wszystkie jednostki (ich siła) w Dark Reign są mniej więcej na tym samym poziomie. Zapomnij tu o brutalnych rozwiązaniach. Twój przeciwnik ześle Ci 15 czołgów na kark? Nie ma problemu! Jedna lub dwie jednostki samobójcze wysłane na czas: i połowa inwazji odparta! Tutaj będziesz musiał wymyślić nieco bardziej wyrafinowane strategie i nieustannie się dostosowywać do przeciwnika. Aby to osiągnąć, pierwszym krokiem jest uważne przeczytanie podręcznika do gry. Oczywiście, wszystkie "manuale" są trochę nudne, ale akurat ten do DR jest inny. Daje tym, którzy będą go dokładnie czytać ogromną wiedzę. Nie będę tutaj go oczywiście przepisywał. Zamiast tego podzielę się z Wami moimi obserwacjami, które, mam nadzieję, okażą się pomocne.
I TAK TRZEBA ŻYĆ...
Akcja gry toczy się wokół dwóch niewyczerpanych bogactw: zielonkawej substancji o nazwie TAELON i wody. Taelon jest źródłem energii generatorów, pozwoli oglądać mapy, szybciej budować i strzelać. W sumie jest on niezbędny dopiero od pewnego poziomu rozwoju technologicznego. Woda za to oznacza kredyty i jest niezbędna od samego początku. Zazwyczaj każdy gracz posiada dwa bogactwa. Różnica polega oczywiście na szybkości nabywania dodatkowych "skarbów" i oczywiście na umiejętności ich zachowywania oraz obrony.
Na początku poszukaj pierwszego bogactwa i szybko zbuduj swoją kwaterą główną, bazę dostarczającą wodę oraz gdzieś w pobliżu generator. Od razu dostarcz kargo generatora do wody i nie zapomnij o stworzeniu 5 lub 6 konstruktorów. Ci zaś będą budować bazę treningową, fabrykę montażową i 3 lub 4 wieżyczki obronne. I już jesteś gotowy, aby odeprzeć ewentualny atak wrogów. Zaczynaj produkować czołgi lub żołnierzy w zależności od kredytów, które posiadasz. Jeśli początkowe warunki są korzystne (10 000 kredytów lub więcej), to skoncentruj się wyłącznie na upgradzie: zbuduj drugą centralę energetyczną (w upgrade centrala energetyczna jest najważniejsza) i jeszcze jedną fabrykę montażową. Nie wybieraj w czasie budowy żadnej fabryki. W ten sposób będą one powstawać jednocześnie i szybciej będą ukończone. Ponadto produkuj dziesiątki oddziałów żółnierzy lub czołgów plazmowych do zwiadu lub obrony. Na tym etapie gry grupy zwiadowcze będą już musiały działać posługując się mapą. Cel: znaleźć jak najszybciej inne źródła. Oczywiście skorzystaj z okazji, aby oznaczyć położenie bazy wrogów i zlokalizować miejsca do dalszych operacji... Jeśli obozy są słabo strzeżone lub wcale nie bronione, idź szybko zniszczyć najpierw źródła dochodu: kargo i fabryki. Jeśli grupa zwiadowcza poniesie klęskę, przywołaj ją z powrotem i przydziel do patrolowania twojego obozu. Najwyższy czas, aby pomyśleć o obronie. Zapewnić sobie bezpieczeństwo i zapasy bogactw.
Kiedy znalazłeś nowe bogactwo, wyślij na czoło swoich sił artylerię. Potem buduj duże wieżyczki i ponieważ możesz zostać zaatakowany z powietrza, nie zapomnij o uzbrojeniu ich w baterię przeciwlotniczą. Za wieżyczkami umieszczaj duże jednostki, dodaj kilku dobrze ukrytych snajperów oraz patrole małych, szybkich i wszechstronnych czołgów potyczkowych (są one skuteczne tak w ataku naziemnym, jak i w powietrznym). Nie zapomnij również o pozostawieniu na trasie czołgów mechanika. Na przykład: ustaw tryb "niezależność-niska" i "ściganie-niskie" (najlepiej przydziel każdemu pojazdowi pancernemu jednego mechanika), a Twoja obrona będzie niezniszczalna. Możesz też "zarzucić" kilka przynęt, aby przestraszyć wroga i wyperswadować mu atak. W razie kłopotów w jakieś bazie, nie wyposażonej jeszcze w systemy obronne, możesz szybko sprzedać budynki zanim zamienią się one w popiół... Strategiczne wycofanie się ma swoje, już od dawne znane, zalety...
Przeprowadzić atak
Można wyróżnić kilka typów strategii: z lupą, z kilkoma jednostkami prowadzonymi za rękę, ataki falowe, plutonu, jednostki samobójcze czy dręczenie. Każda taktyka musi być dokładnie wybrana, w zależności od danych. Jako doświadczony konstruktor poszukaj słabych punktów na budowie wroga, szczególnie jeśli Twoja taktyka polega na szybkości. Przy pomocy swoich zwiadowców znajdź obóz wroga i wyślij tam kilka karnych oddziałów. Jest to tak proste, że pokonasz niedoświadczonego przeciwnika w 5 minut. W klasycznym ataku zwróć uwagę na zasięg swoich strzałów, a także na zasięg strzałów wroga. Na przykład prosta wieża obronna jest łatwa do pokonania dzięki dwóm czołgom z wyrzutnią rakietową. Dla większych wież lepiej dodać do grupy szturmowej ciężką artylerię. Oczywiście mechanik zawsze będzie mile widziany, tylko że stanie się pierwszym celem naszego przeciwnika (AI). Lepiej nie czekać zbyt długo ze "specjalnymi chwytami", jak na przykład fale sejsmiczne lub szczelina czasowa (kwatera główna, poziom 3). Nie daj się wyprzedzić w wyścigu zbrojeń, bo wtedy na pewno przegrasz.
Dream Team w ataku
- Najlepsze formacje do walk: czołg na trzech szynach jako główna jednostka, wspierające go czołgi potyczkowe, latające i pełzające obiekty oraz mechanicy. Jeśli walki toczą się w pobliżu zapasów amunicji i warsztatu napraw, to w likwidowaniu czołgów Osy doskonale zastąpią czołgi potyczkowe, jak również duże i małe samoloty. Ich atutem jest to, że nie kosztują dużo.
- Dużo jednostek "ze szczypcami" o "niskiej niezależności" przy pomocy samolotów i pancerników może bardzo łatwo wślizgnąć się w szeregi obrony nieprzyjaciela, aby dojść do serca bazy. Kiedy grasz po stronie Imperium, Twoim celem jest skierowanie przeciwko strażnikom doskonałych fal sejsmicznych lub zniszczenie artylerii.
- Wyposażenie młodego partyzanta:
Nękanie
Nie dawaj swojemu przeciwnikowi odpocząć nawet na minutę. Grupa czołgów nastawionych na "niską odporność niszczenia" i na nękanie wykona kawał dobrej roboty. Możesz to samo zrobić w powietrzu z dziesiątkami latających obiektów, trzema platformami uzbrojonymi i dwiema lub trzema centrami naprawczymi. Skorzystaj z okazji, aby wysłać kilka jednostek sabotażowych na centrale.
Dywersja
Nie ma nic bardziej wykańczającego niż słodki głos zawiadamiający o złym położeniu naszych wojsk. Szczególnie kiedy naciskając na spację sprawdzisz wszystkie kąty swojej bazy i nie zauważysz nic podejrzanego... Myślisz że Twój przeciwnik różni się od ciebie? Nie, zatem do pracy!
Siouxland
Dyskretny jak Indianin. W imię wolności opiekuj się grupą wokół nie bronionej instalacji. Ukradnij najnowsze plany prototypu czołgu Tachion i przy okazji mapę sąsiada. Następnie szybko pokaż przeciwnikowi, jak dobra była jego broń. Potem zabierz swoje czołgi, aby już nikt nie pamiętał o bazie wysyłającej wodę. Dodatkowo kilku snajperów, zamienionych w kamienie to doskonały sposób, aby dyskretnie załatwić wrogów.
Nie wygrywa ten, kto myśli inaczej
Aby znaleźć wielopostaciowe jednostki strażników, Imperium może użyć dwóch przynęt i dwóch prawdziwych ciężarówek z komandosami. Po przyjeździe przynęt pojawią się jednostki strażników, których załatwią komandosi.
Taktyka strażników polega na tym, że nie pokazują od razu wszystkich jednostek. Ty zaś udajesz, że dałeś sie nabrać na ich przynęty, a potem wysyłasz drugą falę, aby wyrządzić trochę szkód na tyłach wojsk przeciwnika. Najbardziej okrutni zechcą zapewne wysłać trzecią falę, która zlikwiduje ocalonych wcześniej żołnierzy wroga, którzy spróbują dotrzeć do tylnej linii z białą flagą.
Wykorzystaj umiejętności AI
Użyj wytrwałej jednostki, aby zwabić niezbyt sprytnych wrogów pod swoje wieżyczki. To działa jeszcze lepiej, kiedy przeciwnik jest zajęty na drugim froncie. AI dość słabo broni swoich jednostek artyleryjskich. Trzeba z tego skorzystać, bo po falach sejsmicznych i szczelinach czasowych, artyleria jest najgroźniejsza. AI kieruje strzały wieży do pierwszych wrogów, więc wysyłaj na pierwsze linie przynęty, aby niepotrzebnie nie tracić sił.
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Lomig.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.