Deathtrap Dungeon
Pułapki, zabójcze stwory, kobiety-jaszczurki, ukryte przejścia, zdradzieckie windy - wszystko to znajdziecie w najnowszym produkcie Eidosa, Deathtrap Dungeon. Tutaj macie podane na talerzyku pełne rozwiązanie gry, umożliwiające przejście bez jako takiego szwanku (przynajmniej nie zostaniecie zaskoczeni) przez wszystkie skomplikowane i pokręcone jej etapy.
Level 1: Spire
Spire 1
Zaczynasz przygodę stojąc przed dużymi, drewnianymi drzwiami. Przejdź przez nie i szybko przebiegnij przez długi korytarz unikając ognistych kul. Wskocz po blokach na końcu korytarza na wyższy poziom i weź trzy zaklęcia, a następnie przeciągnij dźwignię, która otworzy drzwi na dole. Przełącznik na końcu ścieżki uaktywni transporter na drugą stronę. Weź wszystko co się da, zeskocz na dół i przejdź przez nowo otwarte drzwi.
Spire 2
Natychmiast po wejściu zostaniesz zaatakowany przez dwa Orki, które będą dość łatwym celem. W nagrodę jeden z zabitych odda srebrny klucz. Użyjesz go do otwarcia drzwi po lewej, ale zanim to uczynisz, wykonaj małą wspinaczkę na górny występ i wskocz tam po War Pig i Zaklęcie. Teraz przejdź przez drzwi i zaopiekuj się Impami. Zignoruj na razie dźwignię i nieprzerwanie mknij przez pokój, aż do krat. Skręć w lewo i daj się zaatakować dwóm Orkom. Teraz przesuń dźwignię, a następnie zrób to samo z drugą po prawej stronie. Ściany się ruszą i przybędzie winda. Zaserwuj sobie przejażdżkę w górę do kolejnej dźwigni po prawej stronie, którą użyj po spacerku na końcu ścieżki po Arc of Power. Wróć do głównego pomieszczenia i zabij kolejnego Orka, a zostaniesz nagrodzony Healing Potion. Przejdź przez pokój i skorzystaj z windy. Jeśli nie czujesz się szczęściarzem, wykonaj Save przy białej czaszce. Przejedź widną na górę do ruchomych platform, przesuń dźwignię, by dostać się do dwóch Fireballs. Wróć na podłogę i zacznij się wspinać po kolumnach, aż dotrzesz do miejsca, z którego będziesz mógł zabić Impa. Pociągnij za dźwignię i zabij Orka, a następnie przywołaj windę. Zjedź na dół. Idąc holem uważaj na ogniste pułapki na końcu korytarza. Znajdź przycisk w alkowie, by zobaczyć kolejną z przyciskiem. Wciśnij go i otwórz ścianę prowadzącą do następnego pasażu. Ten zaprowadzi cię do drugiego poziomu i trzech butelek zdrowia. Skorzystaj z dźwigni, aby wznieść klatkę w głównym holu i wróć do windy. Zabij Orka, wracając do głównego holu z nowo odkrytą dźwignią. Zabij kolejnego stwora i pociągnij za wajchę, by otworzyć drogę składającą się z poskręcanych schodów.
SECRET AREA
Gdy pojawią się schody, będziesz mógł wejść do pomieszczenia z głównego salonu. Wewnątrz znajdziesz Flamelance oraz ukrytą ścianę, za którą skrywa się przycisk. Wciśnij go, aby otworzyć bramę prowadzącą z powrotem do windy. Przy okazji czeka cię małe starcie z kilkoma Impami.
SECRET AREA
Ten sekret jest dostępny po wciśnięciu guzika z poprzedniego sekretu. Znajdziesz w ukrytym pomieszczeniu mnóstwo użytecznych przedmiotów.
Zbierz je wszystkie i wróć do głównego pomieszczenia, by poskręcanymi schodami wejść na górę. Wejdź do następnego pokoju i daj się zaskoczyć parze Giant Spiders, które runą wprost na ciebie z sufitu. Wjedź windą na górę do ruszających się platform i dojdź do wyjścia. Pozbieraj różne dobra i zniszcz przeszkadzajki.
Spire 3
Idź w stronę środkowej ściany, unikając jednocześnie Knackerer. Wejdź do środka i wjedź windą na wyższy poziom. Uważaj na ognistą pułapkę i uaktywnij most, prowadzący do kolejnej windy. Znajdziesz parę bomb, a następnie skorzystaj z Save. Skocz na podłogę i pociągnij za przełącznik, by obniżyć parę boków. Teraz możesz już wejść na górę, pociągnij dźwignię i weź miecz.
SECRET AREA
Gdy będziesz sięgał po broń, powinieneś ujrzeć blok, który otwiera przejście do dziury ukrywającej 3 Fireballs.
SECRET AREA
Znajdź alkowę w holu z windą, która zawiezie cię w górę prosto do skrzyni zawierającej: 2 Bombs, Healing Potion oraz Coin.
Wróć do białej czaszki (Save Marker) i skorzystaj z widocznej w pobliżu windy. Wjedziesz do pomieszczenia z Impami, które kierują ogniem blokującym ci drogę do wyjścia. Zabij stworki, by utorować sobie ucieczkę.
Spire 4
Para zabójczych kobitek oczekuje na ciebie, dziewczyny te są bardzo szybkie i wymagają sporo sprytu, by sprostać ich wymaganiom. Kolejna ich para czeka nad ścieżką. Weź w dłoń Venom Sword zanim wejdziesz do kolejnego pokoju. Dziewczęta zaczną atakować, a najlepszy na nie jest Razor Spell, i twój nowy miecz. Gdy wszystkie feministki załatwisz, drzwi się otworzą. Wejdź do holu i znajdź pomieszczenie z mnóstwem swych fanek, na pewno będziesz wiedział, że to tu. Pierwsze wyskoczą z alkowy po lewej, natomiast skrzynia zawiera w sobie bardzo przydatne rzeczy. Wznosząca się ściana prowadzi do jeszcze bardziej zabójczych pań, ale przycisk w korytarzu otwiera ukryte drzwi prowadzące z powrotem do pokrytego winoroślami pokoju. Skorzystaj z windy z nieprzyjaznego pokoju na wyższy poziom, gdzie możesz wyposażyć się w Silver Sword i rozpocząć swą kampanię przeciwko zielonym jaszczurkom. Gdy pokonane będą jęczeć na podłodze, możesz wcisnąć wspomniany przycisk, by otworzyć przejście. Czeka na ciebie małe uzdrowienie.
SECRET AREA
Ten sekret ukrywa się na samym dnie tunelu, w którym kursuje winda. Aby się tam dostać, winda musi być na samej górze, abyś ty w tym czasie mógł zeskoczyć na niższy poziom. Teraz możesz spokojnie wziąć Strength Potion i stawić czoła kolejnemu etapowi wędrówki.
Level 2: Labyrinth
Labyrinth 1
Skorzystaj z save'u i wkrocz do dużego pomieszczenia. Twoim celem są drzwi po prawej stronie. O lewych możesz pomyśleć dopiero gdy zdezaktywujesz Firejets. Ustaw odliczanie ognia i podbiegnij do drzwi, by je otworzyć. Wróć do pokoju i zręcznie uniknij pułapki, gdy drzwi się otworzą. Jeszcze raz wystrzel ogniem i wbiegnij do kolejnego pomieszczenia. Msz tu dużo rzeczy do zrobienia. Do zabicia parka Impów po lewej, a po prawej zasuwa do przełączenia. Zabij kolejne Impy po otwarciu stalowych drzwi po przeciwnej stronie. Na końcu hali otwarte drzwi ukażą kolejnych przyjaciół i kilka przydatnych rzeczy. Teraz możesz wrócić do głównego pomieszczenia i sprawdzić tajemnicze drzwi po lewej stronie. Wciśnij pierwszy z przełączników i wejdź do następnego pokoju z Minotaurem stróżującym przy drugim guziku. Zabij go i niezwłocznie otwórz przełącznikiem ścianę, za którą znajdziesz parę przydatnych gadżetów. Kolejny przycisk powtórzy sytuację z Minotaurem, tyle że pilnującym Bombshot. Idąc dalej spotkasz jeszcze jedno takie stworzenie, jak zwykle coś pilnujące. Gdy pozbędziesz się problemu, wciśnij przycisk na kolumnie, przywołując w ten sposób windę do głównego pomieszczenia. Trzymaj się blisko ściany, aby uniknąć zabójczych ogni. Przełącz wajchę w alkowie i zabij Impa. Otwórz następne drzwi, zabij wrogów, których może niespodziewanie przybyć większa ilość. Po problemie skorzystaj z dwóch wind prowadzących do paru uzdrowień i Impów. Kolejna winda zawiezie cię w pobliże złotego przycisku, który porusza mostem. Nieco Impów będzie ci w tym przeszkadzać i nie daj się zaskoczyć. Skieruj się w stronę schodów i uważaj na obszar, w którym podłoga tajemniczo znika.
SECRET AREA
Wbiegnij przez deskę do windy. Ściana się otworzy, dając ci Magic Warhammer. Szybko go schowaj i wydostań się z powrotem zanim ściana opadnie.
Teraz skieruj się do deski, aby dojść do złotego przełącznika, a następnie dostać się do Blunderbuss, by w końcu wykorzystać wyjście po lewej stronie. Gdy przełącznik rozbrajający upadnie na podłogę, zostaw go w spokoju. Uważaj na Minotaury wychodzące po lewej stronie oraz zza stalowych drzwi. Złoty przycisk ukrywa się za panelem po prawej. Włącz go i napraw podłogę za metalowymi drzwiami. Przejdź przez nie, zabij drania i wciśnij przycisk uwalniający most. Zeskocz z niego na występ, gdzie znajdziesz Złoty Klucz. Masz tam także skrzynię z dobrami i kolejny przełącznik. Użyj zdobytego Klucza, by wydostać się z tej części labiryntu.
Labyrinth 2
Zabij Impa zanim otworzysz skrzynie po prawej, a następnie po lewej stronie. Za drzwiami po prawej Impy stróżują przy przełączniku. Skorzystaj z niego i zabij kolejnych, wyłaniających się nieprzyjaciół zza drzwi za tobą. Przełącznik po lewej otwiera drzwi, które prowadzą do Złotego Klucza. Ten z kolei otwiera kraty po lewej, prowadzące do Silver Sword i uzdrawiających butelczyn. Przejdź przez złote drzwi do kolejnego pasażu i powalcz z Minotaurem. Naprzeciwko pojawi się opadająca podłoga, będziesz musiał wskoczyć w alkowę po prawej, by dostać się na występ i przełączyć przycisk numer 1. Weź butelkę i przeskocz do przycisku numer 2, który uaktywni serię ruszających się platform. Przełącznik numer 3 z kolei uruchamia platformę po lewej. Skacząc po platformach uważaj na strzelające rakiety, dostań się w ten sposób do wyłączającego zabójcze pociski guzika. Zanim sprawdzisz co robi przycisk po prawej, skrzyżuj swój miecz z Impami i Minotaurem. Wciśnij pierwszy guzik i idź z powrotem, aby sprawdzić, co znajduje się w skrzyniach. Zanim je otworzysz, użyj Fire Jet Switch, aby dezaktywować pułapkę chroniącą dobra. Po zebraniu wszystkiego skieruj się do przełącznika numer 2, skacząc przez ruchomą podłogę. Wciskając guzik otworzysz wyjście za tobą, ukrywające się zaraz za rogiem. Spójrz na dół, a ujrzysz występ z mnóstwem rzeczy. Skocz w tę stronę, a wylądujesz na najwyższym poziomie. Po zebraniu wszystkiego musisz dostać się do przycisku za metalowymi drzwiami, który zaprowadzi cię do Red Key. Skorzystaj z transportera, udasz się nim do występu po drugiej stronie mostu z rakietami lecącymi prosto na ciebie. Nie można ich wyłączyć, wróć z powrotem na początek tego poziomu i wykorzystaj dwa przełączniki, które otworzą wejście do nowej hali z Savem, windą i teleporterem. Skorzystaj z usług windy i gdy otworzysz drzwi, skryj się w małej alkowie, by uniknąć zabójczej, strzelającej pułapki. W pomieszczeniu po prawej znajdziesz Razor Spell w ukrytej niszy. Uaktywnij ścianę po prawej stronie drzwi do otchłani i biegiem skocz na występ. Pofechtuj nieco mieczem i wejdź do pomieszczenia, w którym włączysz przycisk, by uaktywnić most nad otchłanią. Na drugim końcu hali znajdziesz duże pomieszczenie pilnowane przez Alchemist of Chaos. Pokonaj go oraz jego pomocnika i weź Silver Key wraz z paroma innymi gadżetami. Znajdź dźwignię obniżającą część mostu. Stalowe drzwi po jego drugiej stronie otworzą się dopiero gdy dwa ogniste oddechy potraktujesz swą bronią. Idź do dużych stalowych drzwi po prawej, z którymi znajdziesz przycisk otwierający kolejne, mniejsze drzwiczki. Czeka cię kolejna wizyta u Alchemista i Minotaura.
SECRET AREA
Użyj Red Key, by przejść przez kraty. Wewnątrz znajdziesz skrzynie z mnóstwem przydatnych rzeczy, na przykład dwa Blundershots oraz dwa Arcs of Power.
Przejdź przez most, zabij ostatniego Alchemista i weź jego bombę zanim skorzystasz z windy, którą wydostaniesz się na zewnątrz.
Level 3: Circus
Circus 1
Przełącz przycisk po prawej stronie, dzięki czemu po lewej uniesie się krata ukrywająca Venom Sword. Wróć do pokoju i użyj swej broni na kobiecie-wężu. Drzwi po lewej ukrywają parę miłych przedmiotów. Zanim podążysz dalej, skorzystaj z możliwości save.
SECRET AREA
Skieruj się w stronę przejścia nad cyrkowymi namiotami i dalej prosto przejdź przez skrzyżowanie. Zeskocz w niższy obszar po lewej, który jest wolny od nieprzyjemnych kolców. Weź wszystko w zasięgu wzroku i skorzystaj z teleportera, który przeniesie cię na górę.
Teraz wróć do otwartej już kraty i zabij Jesters, po czym przejdź przez kolejne kraty. Zignoruj nacierające Impy i "zrzuć się" na występ skrywający nieco przedmiotów. Wróć do skrzyżowania nad namiotami i skręć w lewo. Przygotuj się na kolejne starcie z Jugglers, które pilnują Venom Sword. Użyj go podczas walki ze Snake Woman, która nagle się pojawi. Kolejny obszar zawiera parę drzwi-pułapek i tyleż samo przełączników dezaktywujących wejście i drzwi wyjściowe. Wejdź, korzystając z lewego pasażu i wyjdź po prawej. Weź Red Key i pozostałe przedmioty z Jack-in-the-Box. Wróć do głównego skrzyżowania i użyj Red Key na zamkniętych drzwiach. Kolejna para Jugglers czeka na ciebie za drzwiami. Zignoruj eksplodujące pudełko z clownem i przejdź przez pasaż, aż dotrzesz do lewego odgałęzienia. W alkowie po prawej znajdziesz przydatną butelczynę. Wkrocz w lewą odnogę i stocz walkę z dwiema Snake Woman, które pilnują drogi do wyjścia z Cyrku numer 1.
Circus 2
Zjedź windą na dół, podejdź do krat i "zasejfuj" grę. Skręć w prawo, idź holem, aż dotrzesz do przycisku otwierającego kolejne kraty. Za nimi natkniesz się na Knackerer, którego musisz unikać jak ognia podczas spacerku w stronę dźwigni. Użycie dźwigni spowoduje uniesienie kolejnych krat, lecz na bardzo krótko. Wewnątrz znajdziesz trzy monety. Skieruj się do następnego pasażu z jeszcze jednym Knackererem. Powinieneś zwinnie dostać się do pudełka i przełącznika. Zostaw pudełko, lecz nie przełącznik, który otwiera kraty do kolejnego pomieszczenia z pudełkami i Knackererem. Jedno z pudełek jest pułapką, ale możesz spokojnie otworzyć nieszkodliwą sztukę po prawej. Wróć do holu i podążaj za Knackerem aż dotrzesz do miejsca z alkową, w której możesz się ukryć przed walcem. Skorzystaj z przełącznika kolejnym razem gdy Knackerer cię minie. Szybko przebiegnij przez halę i przejdź przez kraty zanim się zamkną. Powinieneś znaleźć się blisko miejsca, z którego zacząłeś wędrówkę. Idź pasażem i zabij wszystko co żywe i się rusza. Dalej powinieneś natknąć się na drzwi, za którymi czeka cię kolejne małe starcie. Podejdź do przerwy w ścianie, stań po lewej, by uniknąć sunącego Knackerera. Kiedy wjedzie on do alkowy, możesz skorzystać z dźwigni, który uwięzi go tam gdzie się dostał. Powinieneś znaleźć przełącznik wyłączający ogień wewnątrz alkowy Knackerera.
SECRET AREA
Gdy wyłączysz ognistą przeszkodę, przejdź przez drzwi i znajdź ruchomą ścianę ukrywającą Jack-in-the-Box wypełnionego różnymi "używkami".
SECRET AREA
Przejdź przez kraty i skieruj się na prawo, by znaleźć kolejną ruchomą ścianę skrywającą jeszcze jedno pudełko ze skarbami.
Wróć z powrotem i idąc holem zabij wszystkich Jugglers nieprzerwanie nacierających na ciebie. Otwórz drzwi i wejdź do holu prowadzącego do drzwi na końcu. Przejdź przez nie i znajdź kolejną parę drzwi. Potrzebujesz Gold Key, aby otworzyć lewą sztukę, więc najpierw skorzystaj z prawych i zabij to co trzeba. Idź przez kolejne drzwi, za którymi czeka na ciebie High Pristess, z którą spotkanie wymaga uprzednio włożenia na siebie Warding oraz użycia Fireballs. Jeśli podejdziesz zbyt blisko bestii, zostaniesz otruty. Gdy zabijesz jedną, pojawi się druga "księżniczka". Pokonaj ją i wyczyść pomieszczenie z wszelkich dóbr. Dwa przełączniki na ścianie otwierają kurtyny z kolejnymi przedmiotami.
SECRET AREA
Drugi przełącznik, który wznosi kurtyny, porusza także tymi, które znajdują się na zewnątrz pomieszczenia. Tam znajdziesz parkę Jack-in-the-Box ze zbiorem użytecznych przedmiotów. Kurtyny pozostają w górze przez określony czas, więc będziesz musiał się ze zbieraniem szybko uwinąć.
Wróć do poprzednio zamkniętych drzwi i otwórz je, używając Gold Key. Zabij wszystkich Jugglers czekających na ciebie i wyjdź do kolejnej części tego poziomu.
Circus 3
Skorzystaj z możliwości zachowania stanu gry, wkrocz przez próg drzwi po prawej stronie i idź w lewą stronę w pobliże budowli. Walcz, lub lepiej zignoruj Snake Woman i otwórz kraty w dalekim, prawym końcu. Idź pasażem na prawo, aż dotrzesz do brązowej ściany, którą można otworzyć, by dostać się do Red Key. Idź dalej pasażem, aż będziesz mógł skoczyć na występ z Venom Sword. Użyj go by zabić atakującą cię Snake Woman. Gdy wszystko wykonasz jak należy wciśnij przycisk otwierający kraty, zza których wyłoni się skrzynia ze skarbami. Nie otwieraj drzwi naprzeciwko tego lokum - to pułapka!
SECRET AREA
Wróć do lokacji startowej i znajdź kraty umieszczone z lewej strony wejścia, które prowadzą do sekretu z różnymi dobrami. Reszta okratowanych przejść prowadzi do jeszcze bardziej krwiożerczych kobiecin, więc zostaw je w spokoju.
Możesz ponownie zapisać grę, zanim skorzystasz z windy. Uważaj na parę skrywających się Orków. Wykorzystaj drugą windę i skocz w dół ukrywający mnóstwo dóbr. Po zapisaniu gry skieruj się do windy i dojdź do zamkniętych drzwi. Użyj Red Key, a idąc holem dotrzesz do skrzyni z kolejną partią przedmiotów. Przejdź przez kraty, które się wzniosą przy pierwszym z czterech Dużych Cyrków. Użyj miecza na atakujących cię postaciach, następnie otwórz drzwi, które zaprowadzą cię do skrzyni z wiadomo czym. Będziesz zmuszony użyć części przedmiotów na atakujących cię Snake Girls kryjących się na kolejnym terenie. Poszukaj wysokiej platformy, z której bez przeszkód będziesz mógł ciskać Fireballs. Trzeci namiot kryje w sobie dużą liczbę ciskających siekierami małych Orków. Postaraj się zwabić je wszystkie na środek pokoju, a następnie poszczuj je swymi wybuchowymi świniami (War Pigs). Przespaceruj się korytarzem do uzdrawiających butelczyn zanim wkroczysz do ostatniego namiotu. Potężny T-Rex nie jest taki groźny, jeśli znasz mały sekret: utrzymuj znaczną odległość od niego. Na potwora działa broń dalekiego zasięgu jak Fireballs lub Blunderbuss. Wejdź do namiotu ostrożnie i weź stary Flame-breath. Wtedy cię zauważy, rzuć Razor Spell i popraw ogniem, by utrzymać go w bezpiecznej odległości od siebie. Blunderbuss powinien dokończyć sprawy. Jeśli w jakiś sposób będzie usiłował przedrzeć się przez twój ogień, możesz ukryć się za filarami. W pomieszczeniu znajduje się również Warding, które w znacznym stopniu powinno pomóc ci w starciu z dinozaurem. Gdy go zabijesz, level zostanie zaliczony.
Level 4: The Pit
Pit 1
Wejdź do pierwszego pomieszczenia i przygotuj się na małe starcie z Pristesess, a następnie zbierz wszystkie przedmioty.
SECRET AREA
Zanim wyjdziesz, upewnij się, że wziąłeś Antidote i rakiety ukryte w małej, ciemnej alkowie za ścianą.
Pasażem przejdź na nowy teren, gdzie czeka cię kolejna walka ze znajomymi. Najlepiej będzie, jeśli mniejsze sztuki zwabisz z powrotem do holu i pojedynczo zlikwidujesz. W ten sposób unikniesz zmasowanego ataku ze strony High Pristess. Gdy zabijesz jej eskortę, wróć, dokończ dzieła i zbierz pozostałości po kreaturze. Na odtrutkę masz Antidotum.
SECRET AREA
Ołtarz uaktywnia windę, którą dostaniesz się do Ankh of Vitality.
SECRET AREA
W pobliżu poprzedniego sekretu, za ścianą, znajdziesz Venom Sword. Możesz już wrócić do pomieszczenia poniżej.
Na lewo od pobrudzonego szkła znajduje się ruszająca ściana, zawierająca kilka przydatnych rzeczy, natomiast kolejna z nich ukrywa możliwość wykonania save. Zanim jednak to zrobisz, strzel w beczki, za którymi skrywa się przycisk dezaktywujący pułapkę przy białej czaszce. Skieruj się w lewo do następnego pomieszczenia, zabij Pristess w pobliżu drzwi i kolejną ich partię czekającą w środku. Weź monetę i wróć do poprzedniego pomieszczenia z zaklęciami oraz Antidotum. Wcześniej jednak będziesz musiał zabić kilka bestii. Wróć przez kraty i skorzystaj z przejścia po prawej prowadzącego do Chapel. Na prawo znajdziesz windę, ale na razie nieczynną. Podejdź do kamiennej windy i zabij wszystkie kreatury, próbujące cię powstrzymać. Po lewej znajdziesz trochę przedmiotów, a za filarem po prawej - monetę. Podejdź do zapadni z małą armią bestii. Zabij je wszystkie, ale nie trać na nich swych najlepszych broni, które wykorzystasz podczas walki z Demonwitches - pojawią się one w połowie bitwy. Gdy wszystkie zlikwidujesz, stalowe drzwi otworzą się, dając ci dojście do przełącznika naprawiającego windę. Wróć do niej i przejdź do nowego obszaru.
Pit 2
Gdy staniesz przed zamkniętymi kratami, drugie po prawej otworzą się, torując ci drogę do windy. Zjedź nią na dół i wybierz przejście po prawej, aż dotrzesz do pokoju z bestiami. Po walce zbierz przedmioty i znajdź ukryte za ścianą koło. Przekręć nim, by wyłączyć ogień blokujący przejście do kamiennej windy. Staw czoła kolejnej fali wrogów i odszukaj przycisk za rogiem, niedaleko windy. Kraty prowadzące do drewnianej windy są teraz otwarte, więc czym prędzej skieruj się w ich stronę. Po drodze zalicz skrzynię i trumnę z dobrami. W kolejnym pomieszczeniu czeka cię kolejne spotkanie z roznegliżowanymi wojownikami. Zabij ich, zbierz przedmioty i wczołgaj się na występ, by stuknąć w dzwonek wzywający Demonwitch. Zabij ją i wciśnij przycisk odblokowujący stalowe drzwi niedaleko schodów. Przejdź przez nie, za pierwszym rogiem holu możesz otworzyć ruchomą ścianę. Zabij żywe istoty i wciśnij przycisk na ścianie, prowadzący do sekretu. Na występie po lewej znajdziesz monety, następnie przejdź przez kraty i zabij Priestess. Otwórz ścianę po prawej i przesuń dźwignię. Idź za róg i zabierz wszystko co ci wpadnie w ręce.
SECRET AREA
Kolejna ukryta ściana na tym obszarze zawiera w sobie Ankh of Vitality. Zabij Prestesess, które mogą się pokazać i opuść pomieszczenie.
SECRET AREA
Skieruj się na lewo od krat i przejdź przez drzwi po prawej, gdzie znajdziesz skrzynię. Ukryta biała czaszka (save game) jest na występie, naprzeciwko drzwi. Przedtem jednak musisz skorzystać z przełącznika na ukrytej ścianie za rogiem. Zapisz grę i przejdź przez kraty, a następnie drzwi naprzeciwko zamkniętych srebrnych krat.
Zabij wrogów i przejdź przez kolejne kraty, za którymi czeka świeża porcja nieprzyjaciół. Za drzwiami po prawej oprócz wykorzystania miecza będziesz mógł otworzyć ścianę po lewej stronie wejścia i zebrać różne dobra. W końcu przesuń dźwignię po prawej stronie, która otwiera srebrne kraty. Wróć do nich i przejdź na nowe tereny. Zbierając wszystko po drodze, przygotuj swój zdobyty Silver Sword, by pokonać czatujący Skeleton. Zapisz grę i spacerkiem podejdź do dzwonka, którego dźwięk przywoła High Priestess. Kontynuuj wędrówkę, aż dojdziesz do wyjścia, gdzie będziesz mógł skoczyć na dół i pokonać przywołane dzwonkiem bestie. W nagrodę dostaniesz Red Key, który użyj na czerwonej kracie - dostaniesz się do niej przez uniesione ściany.
SECRET AREA
Z rampy skocz na platformę, a następnie na ruszającą się podłogę. Jedź nią, aż dotrzesz do "aktywnej" ściany po prawej, za którą znajdziesz trochę rzeczy. Wróć z powrotem na drugą stronę używając ruchomej platformy i przełącz przycisk otwierający drzwi.
Znajdziesz się po drugiej stronie występu w pobliżu pary krat. Przekręć suwak, by wyłączyć ognistą pułapkę, a następnie zbierz wszystkie przedmioty. Możesz teraz wskoczyć na mały występ z Demonwitch strzegącą przycisku. Zabij ją i skorzystaj z niego, co pozwoli uruchomić most prowadzący do wyjścia. Wykonaj teraz ukośny skok z mostu, by dostać się do wyjścia po drodze, zbierając dobra.
Pit 3
Zbierz przydatne rzeczy z alkowy i zabij Warrior Priestess stojące przy drzwiach. Wejdź do dużego pomieszczenia i ponownie przywitaj się z bestiami. Po walce zabierz to co po nich pozostało, wejdź na kamienny blok i wjedź w górę, na poziom, z którego będziesz mógł skoczyć na kolejny blok z Blunderbuss i amunicją. Skieruj się do holu po lewej stronie wejścia i wkrocz do kaplicy. Otwórz ścianę naprzeciwko i pociągnij za wajchę, by wyłączyć pułapkę, po czym możesz zmieść wszystkie rzeczy z kaplicy. Wróć do poprzedniego pokoju i skieruj się w stronę drugiego wejścia. Ponownie otwórz przeciwną ścianę i przesuń wajchę. Wespnij się na czerwoną płytę i wciśnij guzik otwierający drzwi przy schodach. Wróć tam i wkrocz za prawą kurtynę. Zabij, a potem zbierz wszystko. Przed wyjściem przygotuj się na kolejne starcie, po którym jeden z zombi zostawi ci klucz uaktywniający platformę.
SECRET AREA
Gdy wszystkich zabijesz, stań na oświetlonym kawałku podłogi, a dostaniesz Ankh of Vitality i inne przydatne dobra.
Idź na koniec holu, zabij wszystko po lewej stronie i wejdź do prawego pasażu, gdzie znajdziesz Antidote i guzik proszący się o wciśnięcie. Wróć z powrotem i wybierz lewą odnogę, w której czekają High Priestess. Staraj się uniknąć pułapki, gdy będziesz sięgał po Silver Sword i niezwłocznie skorzystaj z możliwości zapisu gry, który ukrywa się za ruchomą ścianą po prawej.
Kontynuuj swą wędrówkę, siejąc wokół siebie śmierć, po czym wkrocz w ścianę po lewej, co przyniesie ci kolejne spotkanie z kreaturami wyłaniającymi się z prawej strony. Otwórz lewą ścianę i wciśnij przycisk uaktywniający windę na górze tego pasażu. Wróć tam i wjedź urządzeniem na kolejny poziom. Za rogiem znajdziesz Antidote, następnie idź w lewo, aż dotrzesz do pomieszczenia z pentagramem. Wróć na lewą stronę i wskocz w alkowę po lewej z Silver Sword, zanim otworzy się czerwona krata. Zejdź na dół prawym holem unikając kościstych pułapek i weź Antidote skrywającego się z lewej strony pobliskiego pomieszczenia. Skok z rozbiegu nad dziurą zabierze cię w sam środek zebrania High Priestesses. Gdy wszystkie umilkną na zawsze, wskocz do otworu i przesuń wajchę w alkowie. Platforma powinna się zsunąć z sufitu wraz z kolejną parą bestii. Zanim wyjdziesz, dostępną windą wjedź do sekretnego pomieszczenia.
SECRET AREA
Wokół ściany z obniżoną platformą jest panel, który możesz uaktywnić, by dostać się do sekretu. Otwórz lewą ścianę, idź prosto, aż w oddali otworzy się ściana, zza której wylecą prosto na ciebie ostrza. Odwróć się i skryj w alkowie, którą właśnie otworzyłeś, a nie stanie ci się krzywda. Teraz możesz iść na koniec korytarza, by sięgnąć po swą nagrodę.
Pit 4
Idź prosto, zabijając po drodze grzechoczące szkielety i zbierając przedmioty z różnych wnęk w tym obszarze. Skocz na lewą stronę, gdzie garstka Zombie pilnuje dwóch dźwigni. Jedna z nich otwiera kraty przed tobą, ale uważaj, gdyż znajduje się tu chroniona pułapką skrzynia z paroma dobrami. Wajcha w drugim pomieszczeniu otwiera kraty, zza których wyłonią się szkielety oraz duch. Za ich zlikwidowanie dostaniesz Red Key i Silver Sword. Przejdź przez kraty, weź wszystkie martwe przedmioty i pociągnij za dźwignię aktywującą teleporter na górę, gdzie czyha jeszcze więcej wrogów z nagrodami. Czerwonym kluczem dezaktywuj kamienną pułapkę, omiń bezczynny już kamień i zabij wroga na schodach, z których dostaniesz się do pomieszczenia ze złotym sklepieniem. Skieruj się w lewą stronę, otwórz skrzynie i wciśnij guzik otwierający drewniane drzwi z parą gigantycznych pająków. Gdy wszystko doprowadzisz do porządku, możesz zobaczyć co jest za drzwiami. Sięgnij po Gold Key w alkowie oraz inne przedmiociki. Wróć do poprzedniego pomieszczenia, użyj windy na dół i wejdź na górny występ. Zwinnie uniknij rzucanych przez Zombie siekier i przywołaj je wszystkie do porządku. Wkrocz do teleporteru w złotym sklepieniu.
SECRET AREA
Niedaleko pierwszej lokacji, gdzie zaczęła się twoja walka z Zombie znajduje się teleporter, który zabierze cię do sekretnego pomieszczenia z przydatnymi rzeczami.
Zeskocz na niższy poziom i zapisz swą pozycję przy białej czaszce. Ponownie ostrożnie zeskocz na dolny występ, zabij Zombie i otwórz ścianę. Zjedź winą na dół, pofechtuj nieco mieczem, wyjdź z pomieszczenia i wskocz na występ po lewej stronie. Przesuń wajchę, która uruchomi kraty oraz windę. Weź monetę i porozglądaj się za kolejną wajchą do przesunięcia. Przeskocz przez kraty, aby uniknąć strzelającej pułapki i idź prosto, zabijając po drodze ruszające się szkarady. Otwórz kraty, weź monetę, po czym skieruj się na prawo. Wciśnij żółty przycisk uruchamiający platformę na zewnątrz. Zignoruj dźwignie i dostań się do czynnej platformy. Wjedź nią do miejsca z zapisem gry i zeskocz na dół na lewą stronę, by znaleźć się w kamiennej windzie prowadzącej do kolejnego obszaru.
Pit 5
Gdy winda się zatrzyma, wskocz na dolny występ i wejdź do prawego korytarza. Przejdź przez ukryte drzwi po lewej stronie, uważając na strzelającą pułapkę. Otwórz drzwi i uchyl się przed kolejnymi strzałami, wciśnij przycisk, by otworzyć przeciwne drzwi. Wejdź w nie i stań wzdłuż prawej ściany. Skryj się w alkowie, by uniknąć ognistej pułapki. Następnie otwórz skrzynie, weź co się da i wciśnij przycisk otwierający kolejne drzwi. Ponownie zważając na ogniste kule wyjdź z pomieszczenia. Idąc korytarzem uważaj na ogień, wyłaniający się co chwila, i otwórz skrzynię. Gdy dojdziesz do końca korytarza, wciśnij przycisk, by otworzyć ostatnią kratę. Wznieś ścianę na końcu i znajdź kolejny przycisk otwierający jeszcze jedno przejście. Wyjdź stąd, po drodze używając Save Game Marker.
SECRET AREA
Podejdź do krawędzi i skocz na niższy występ. Zabij wszystko co się rusza i weź 2 Antidote z lewej alkowy. Kontynuuj spacer, zabijając po drodze kilka szkieletów. Otwórz ścianę po lewej, a znajdziesz znajomy i ukochany Rocket Launcher. Po prawej stronie będziesz mógł się nieco uzdrowić, zważając jednocześnie na wrogie cienie. Wyjście znajduje się na prawo.
Otwórz ścianę w środkowej alkowie po lewej i wciśnij przycisk otwierający kraty po oddalonej nieco prawej stronie. Zabij pająka i szkielety, a następnie wejdź na występ, używając do tego rampy po prawej. Zabij kolejne parki przyjemniaczków i wskocz na występ, na którym znajdziesz Silver Key.
SECRET AREA
Skocz z powrotem na poprzedni występ i zeskocz na niższy występ po prawej stronie. Wciśnij przycisk na wprost ciebie, a następnie najbliższy jemu. Weź windę i z niej skocz prosto do dziury. Nieco się uszkodzisz, ale w pobliżu znajdziesz butelczynę i Firefly. Teleporter zabierze cię z powrotem na górę.
Zejdź schodami na dół, a dotrzesz do Save Game Marker, czyli białej czachy. Wyczyść pomieszczenie z przedmiotów i wciśnij guzik do teleportu, który cię stąd zabierze. Otwórz skrzynię po prawej, a następnie wciśnij guzik i przejdź przez drzwi, po czym przez kraty. Zabij kilka szkieletów i otwórz kolejną skrzynię, by dobrać się do życiodajnych przedmiotów. Przejdź przez sklepienie i zwiej ognistej pułapce.
SECRET AREA
Zeskocz na prawą stronę, otwórz ścianę na końcu rowu i weź 3 Arcs of Power. Użyj teleportera, by wrócić na górę, a następnie ucieknij ognistej pułapce za rogiem.
SECRET AREA
Skocz nad piaskowo-kamiennym blokiem i otwórz ścianę, by dobrać się do skrzyni z wiadomo jaką zawartością. Wskocz z powrotem na występ i dojdź do windy, by stawić czoło finalnemu Pitowi.
Pit 6
Wyjdź z windy na przejście nad pitem z parą Pit Fiends na dole. Zignoruj ich na razie i zbierz wszystkie dobra czekające na twą kieszeń. Przejdź prosto przez skrzyżowanie i dalej prościutko, a następnie za rogiem w lewo, by dostać się do kolejnej partii użytecznych przedmiotów wraz ze skrzynią na końcu holu. Wróć do skrzyżowania i wybierz prawą odnogę w pobliżu śliskiej ściany, a następnie wybierz prawą stronę i przebiegnij przez kolejną podobną ścianę. Utrzymuj bezpieczną odległość od ścian, a najlepiej idź środkiem ścieżki. Odwróć się i skręć w prawo, by dostać się do Speed Potion ukrytego za kolejną ze śliskich ścian. Kontynuuj spacer, aż dotrzesz do przycisku otwierającego ścianę za tobą. Wróć i przejdź prosto przez skrzyżowanie, a następnie przez świeżo otwartą ścianę. Skocz nad kolejnym skrzyżowaniem i powtórz manewr, by tym razem dostać się na teren z nierówną podłogą. Weź Crown i wciśnij przycisk. Skocz do poprzedniego skrzyżowania i kontynuuj spacer, by dostać się do Fireball, Bomb Shot oraz Arc of Power. Wróć do skrzyżowania i wybierz prawą stronę, gdzie dostaniesz się do skrzyni. Uważaj na pułapkę, przez którą musisz szybko przebiec. Zjedź windą na dół na niższy poziom. Wyjdź z windy i skorzystaj z możliwości zapisu gry, a następnie odważnie zabij wszystko co się rusza. Pierwszego z gości zabijesz, przebiegając przez pierwsze kraty, aż do przycisku. Musisz być pewien, że koleś za tobą biegnie. Wciśnij przycisk i drań załatwiony. Przejdź przez otwarcie na końcu korytarza, uzdrów się i wróć do windy z pułapką, która powinna znowu znajdować się na górze.
SECRET AREA
Za ognistą windą znajduje się ukryty obszar zawierający Arc of Power wraz z Red Spirit Sword.
Powtarzaj od początku całą procedurę z bieganiem w stosunku do wszystkich Pit Fiend, aż wszyscy znajdą się w potrzasku. Wtedy będziesz mógł wziąć Red Key i spokojnie przeszukać cały teren, który w różnych zaułkach i korytarzach kryje przydatne przedmioty.
SECRET AREA
Za rogiem po prawej w ładnie udekorowanym holu znajduje się ruchoma ściana skrywająca dobra.
Znajdziesz również skrzynię oraz w jednej alkowie Jet i Rrazor Spell, a także wiele innych użytków. Zapisz stan gry przy czaszce i weź pobliskie dwie korony, a następnie otwórz czerwone kraty, by dostać się do Venom Sword, idealny na spotkanie z kręcącą się w pobliżu Demonwitch. Gdy bestia padnie, możesz wcisnąć przycisk, aby otworzyć kraty do windy. Weź wszystko i podczas jazdy windą przygotuj się na finalną walkę. Rozpocznie się ona pojedynkiem z garstką Demonwitches, które powinny być kaszką manną dla wojownika z Venom Sword w dłoni. Gdy zginą, kolej przyjdzie na Agrash. Jest on znacznie większym zagrożeniem niż poprzedniczki i trudniej go zlikwidować. Do walki stań, trzymając w dłoni Red Spirit Sword. Unikając jego ognistych kul, staraj się jak najczęściej uderzać w jego postać swą bardzo silną bronią. Bardzo często będzie się teleportował, więc często korzystaj z usług kamiennych wind, aby dopaść tchórza. Zachowaj swoje zaklęcia i ognistą amunicję na czarną godzinę, gdy Agrash przyzwyczai się do twego miecza. Arc of Power oraz Icy Cool powinny zakończyć działanie ruchliwego problemu. Gdy bestia padnie, ostatni Pit zostanie zaliczony.
SECRET AREA
Ruchoma ściana na tym terenie kryje Ankh of Vitality, która zapewne się przyda nawet jeśli jesteś już po walce z Agrashem.
Level 5: Belfry
Belfry 1
Gdy winda zatrzyma się na dole, możesz wysiąść i przesunąć wajchę na ścianie, na której nie ma czaszek. Wróć szybko do windy i przejdź przez most zanim zniknie. Zabij rycerzy w następnym pomieszczeniu i skieruj się do windy jadącej na dół. Urządzenie owe działa na bardzo krótki czas, więc będziesz w stanie otworzyć jedynie dwie skrzynie (na cztery w pomieszczeniu) z mnóstwem przedmiotów. Jeśli winda ci zniknie z pola widzenia, zginiesz od ognia wypełniającego pomieszczenie, więc zbieranie będziesz musiał wykonać ekspresowo. Możesz jednak użyć Icy Cool, by ochronić się przed płomieniami, otworzyć wszystkie skrzynie i wrócić teleporterem, który się ukaże. Przejdź przez kraty, a następnie most, walcząc z pojawiającymi się rycerzami, którzy usilnie będą starali się ciebie zepchnąć z krawędzi mostu. Gdy ostatni spadnie w dół, następne kraty wzniosą się do góry i zostaniesz zaszczycony walką z kolejną partią wrogów pilnujących skrzynię z Gold Key, 2 Antidotes i 2 Healing Potions. Otwórz lewą kratę i przejdź przez most zabijając wrogów stróżujących przy wejściu do następnego pomieszczenia. Rozdając ciosy na lewo i prawo otwórz kraty po prawej, przesuń blok w rogu, by dosięgnąć nowego sekretu.
SECRET AREA
Gdy zostaniesz teleportowany do pomieszczenia, dostaniesz Venom Sword, po czym zjedź windą na dół, gdzie będziesz mógł zapisać stan gry.
Otwórz kraty w kolejnym pomieszczeni, zabij kogo trzeba i wciśnij przycisk, by wznieść kraty torujące drogę na zewnątrz. Idź tam i skieruj się w prawo, zabijając pająki swym Venom Swordem. Przejdź przez złote kraty, weź Silver Key i wróć do pomieszczenia z czterema kratami. Widną dostań się na górę po Red Key, a następnie przejdź przez most, zabijając po drodze rycerzy. Otwórz kraty po prawej stronie skrzyni, powalcz z kolejnym wojownikiem i przekrocz próg czerwonej bramy. Zbierz butelki i wyjdź z zaliczonego już terenu.
Belfry 2
Zanim przejdziesz przez wszystkie okratowania, użyj białej czachy, by zapisać stan gry, a następnie skieruj się na prawo do pomieszczenia z bestią. Wciśnij złoty przycisk, by obniżyć windę.
SECRET AREA
Dostań się windą na górę do sekretu zawierającego Warding, następnie po powrotnej jeździe w dół korytarzem dojdź do drzwi i wybierz prawy kierunek.
SECRET AREA
Otwórz ścianę na końcu korytarza, a znajdziesz Strenght i 3 monety.
Teraz możesz już spokojnie wrócić do miejsca startowego, gdzie biegiem i skokami przejdziesz znikające podłogi, a nacierający Pit Fiend powinien głupio wpaść na kolce. Najlepiej obierz środkowy tor po poruszającej się podłodze, przy końcu zmień kierunek na prawy, by dostać się na bezpieczny już obszar. Otwórz główne drzwi i wkrocz do Zamku. Zabij rycerzy i podejdź do przełącznika. Zanim go użyjesz, będziesz musiał przeżyć małą utarczkę z Red Knight, a dopiero potem wkroczyć do nowo otwartych drzwi. Wejdź na dziedziniec i zabij kolejnego rycerza, po czym skieruj się w lewo. Bojowe świniaki zaczną spadać z góry i następny rycerz rzuci się na ciebie. Możesz pozbierać świnki ukrywające się za różnymi ścianami. Otwórz kraty i weź Ankh of Vitality oraz Healing Potion chroniony przez zmieniające się podłogi. Trzymaj się ciemnych paneli i unikaj jaśniejszych partii. Pobiegnij na lewo, by wyjść z pokoju i odetchnąć, gdy spadki podłogi miną. Atakujący Black i Red Knigts powinni zgłupieć i spaść z ruchomych podłóg, więc nie będziesz zmuszony z nimi walczyć. Po prawej powinieneś móc otworzyć ścianę, zza której wyłoni się czerwona krata. Znajdziesz tam skrzynię z pułapką i Red Key oraz Blunderbuss Shot wewnątrz. Użyj klucza, by otworzyć kraty i wejdź do środka. Zabij rycerzy, zważając jednocześnie na dziurę na środku składającego się panelu. Skontrolowany panel zabierze cię do kolejnego pomieszczenia, w którym czeka cię wątpliwej przyjemności spotkanie z Black Knights. Natrafisz tam również na przydatne skrzynie. Otwórz kolejne kraty, zabij niedobitki, następnie zrób to samo w przypadku następnych krat i zlikwiduj nacierających ochotników. Naprzeciwko ujrzysz jeszcze jedno przejście prowadzące do następnego pola bitwy oraz białej czachy, przy której będzie można nieco odetchnąć z ulgą. Następnie wkroczysz do pomieszczenia z obracającą się szachownicą. Wskocz na nią i gdy zacznie się spłaszczać, szybko wskocz na lewy występ i wciśnij przycisk. Zeskocz z powrotem na szachownicę, zanim występy się złożą, a następnie wskocz na inny występ i ponownie wciśnij przycisk. Powtórz manewr ze skokiem powrotnym, po którym wykonasz skok na ostatni z występów z otwartym przejściem prowadzącym do krat i windy uwalniającej z tego obszaru.
Belfry 3
Skorzystaj z przydatnego zapisu gry zanim narazisz się na tzw. Rafters. Przejście przez nie jest dość proste, jeśli skaczesz po przekątnej z rogu do rogu. Czyni to prostszym lądowanie na następnym z nich. Jako kierunek skakania utrzymuj stronę prawą aż dotrzesz do korytarza. Skieruj się w tamtą stronę, weź po drodze Silver Sword i użyj go przy zabijaniu Red Knight, który nagle podstępnie wyłoni się za tobą. Przebiegnij w lewą stronę przez znikające podłogi, aż do momentu, gdy dotrzesz do Bomb Shots. Skryj się za rogiem, aby uniknąć ognistej pułapki pilnującej amunicji. Ostry skręt w lewo zaprowadzi cię do Blunderbuss Shot. Nie zaprzestawaj biegu, by w ten sposób uniknąć w miarę możliwości padnięcia ofiarą znikających podłóg. Ściana przed tobą otworzy się i Black Knight przystąpi do natarcia. Kontynuuj wędrówkę korytarzem i użyj Silver Sworda, by zabić niespokojne duchy w krypcie. Zanim wskoczysz do windy, pozbieraj Firefly i Magic Warhamer. Podczas gdy winda będzie zjeżdżać w dół, znajdź moment, w którym będziesz mógł zeskoczyć na występ po Healing Potions. Gdy dotrzesz na sam dół, gigantyczny Green Hand rzuci się na twą drobną osóbkę. Do jego zlikwidowania bardzo poręczny okaże się Warhammer, ale możesz go wyprowadzić na teren znikających podłóg. Musisz znaleźć trzy przyciski, by móc wydostać się z tego poziomu. Skieruj się w stronę krat po lewej stronie i czerwonej windy. Przejdź przez kraty i użyj Save Game Marker. Teraz możesz windą dostać się na wyższe piętro. Zabij czekających na ciebie rycerzy i zobacz co się dzieje za łukami. Tam znajdziesz przycisk otwierający kraty, uwalniający jeszcze więcej rycerzy do walki. Wciśnij przycisk za kratami, uzdrów się nieco i przejdź na prawą stronę. Użyj schodka, by wspiąć się na górę, następnie skocz i obróć zasuwę dezaktywującą ognistą pułapkę. Podążaj ścieżką, aż do złotego przycisku - po jego wciśnięciu zostały ci jeszcze dwa do znalezienia. Wróć do otwarcia w pierwszym pomieszczeniu i skocz na dół. Skieruj się w stronę krat naprzeciwko czerwonej windy, otwórz je i zabij kilku rycerzy. Otwórz prawą ścianę i tnąc mieczem na wszystkie strony, wciśnij przycisk. Wróć do pomieszczenia i podejdź do obrazu przedstawiającego demona. Poszukaj w tych okolicach ukrytego przejścia, w którym znajdziesz kolejny złoty przycisk. Teraz idź na dziedziniec i otwórz lewe kraty. Zważaj na ostrza, gdy będziesz podążał do winy, która zabierze cię do Ankh of Vitality. Wróć na dół i skieruj się do krat po lewej stronie, zabijając po drodze rycerzy.
SECRET AREA
Magic Warhammer czeka na ciebie za ścianą po lewej stronie pomieszczenia
Wespnij się na ścianę po prawej (niedaleko sekretu) i podążaj korytarzem, aż będziesz mógł ponownie uprawiać wspinaczkę po prawej stronie. Zabij jeszcze więcej rycerzy i dojdź do końca pomieszczenia. Wciśnij ostatni już złoty przycisk i zjedź windą na dół. Biegiem i z radosnym okrzykiem "Banzai" na ustach leć do wyjścia, skacząc nad znienawidzonymi znikającymi podłogami. Czekają jeszcze dwa Healing Potions do zebrania po prawej stronie wyjścia. Weź je i opuść niegościnny poziom.
Level 6: Sewers
Sewer 1
Zanim przystąpisz do wędrówki, użyj Save Game Marker i skieruj się w stronę otwartego, prawego korytarza. Wespnij się na występ po zielonym szlamie, a następnie skalnym pasażem idź do miejsca gdzie znajdziesz Bomb Shot. Wrzuć bombę do pomieszczenia niżej i zaopiekuj się natarczywymi Orkami. Przejdź za kraty i zabij wszystko co stanie ci na drodze, następnie uzdrów się nieco butelczyną znalezioną w alkowie po lewej stronie. Zobacz co jest za przeciwnymi kratami i wejdź do labiryntu.
Zabij atakujące Orki, weź Bomb Shot z lewej strony i wydostań się z labiryntu - idź, nieprzerwanie trzymając się prawej ściany. Dotrzesz w ten sposób do drzwi z chorągwiami. Unikając ciosów łuczników, zabij Orki i stań do walki z zeskakującymi z góry łucznikami. Zbierz wszystkie butelki z życiodajnym napojem i zabij kolejną porcję Orków.
SECRET AREA
Jeśli trzymałeś się prawej ściany, powinieneś natknąć się na drewniane kraty, po których lewej stronie znajduje się znikająca podłoga. Pozwól sobie spaść w dół, a tam znajdziesz teleporter wyprowadzający na zewnątrz labiryntu.
Przejdź przez drzwi z chorągwiami, a następnie przez pomieszczenie, z którego przeciwnymi drzwi dostaniesz się do windy. Zabij kolejnego łucznika i weź jego Red Key. Kolejna tego typu postać weźmie cię na celownik, więc wychodząc przez okno bądź wyjątkowo ostrożny. Weź windę, by wrócić na dół i znowu wkrocz do labiryntu. Tym razem wydostań się z łamigłówki kierując się lewą ścianą. Wróć do miejsca startu, wykonaj save gry i otwórz drzwi czerwonym kluczem. Na twój widok obudzą się łucznicy, więc użyj Blunderbuss, aby ich z powrotem uśpić. W pomieszczeniu obok zabij kolejne typki i zeskocz z mostu na jeden z występów łuczników. Weź windę na dół, by dostać się do Grenade Launcher i Bomb Shot. Przejdź przez drzwi i windą dostań się na górę do korytarza, w którym możesz zaprzyjaźnić się z Orkami, którzy wysypią się z prawej strony. Teraz zabij łucznika pilnującego Gold Key, wróć do początku levelu i użyj nowego klucza, by otworzyć kraty i windą dostać się na kolejny poziom.
Sewer 2
Podejdź do ośmiokątnej windy udającej pomieszczenie i zejdź nią na dół. Wespnij się na górę i skieruj się w lewo, w stronę Save Game Marker na końcu holu. Wróć do windy, tym razem kierując się na prawą stronę. Za rogiem znajdziesz nieco uzdrowienia i alkowę wzdłuż prawej ściany. Będzie strzeżona przez Orki oraz ich dowódcę. Poprawnie wycelowany granat powinien rozproszyć niepotrzebne zgromadzenie, więc będziesz mógł zobaczyć co zostało po twej ulubionej broni. Swą wędrówkę korytarzem zakończ wspinaczką na kamienny występ. Drzwi tajemniczo same się otworzą, więc bez wahania przejdź przez ich próg. Zabij łuczników i weź Silver Sword. Wciśnij dwa guziki, które otworzą kraty po drugiej stronie wyjścia. Wychodząc z poprzedniego pomieszczenia skieruj się w prawo, w stronę krypty. Zabij wszystkie duchy i weź pozostawione przez nie przedmioty, które okażą się dla ciebie istnym darem niebios. Rampa zaprowadzi cię na niższy poziom, ale jeszcze się powstrzymaj przed ostatecznym wyjściem. Tu jeszcze możesz wiele dokonać. Wyjdź z krypty i wykonaj zwrot w prawo na kształt litery U. Idąc długim holem zabij wszystkie Orki oraz ich dowódcę przy skrzyżowaniu. Weź różne przyjazne przedmioty z różnych wnęk bądź pozostawione przez zabitych wrogów. Znajdziesz w ten sposób otwór prowadzący do niższego kanału, który blokuje ci drogę do sekretu. Musisz wykonać długi skok nad przepaścią, a następnie kolejny, nieco krótszy, lecz ukośny, zwrócony w lewą stronę.
SECRET AREA
Po przejściu przez pit i wkroczeniu do kolejnego pomieszczenia, powita cię para przyjemnych Orków. Zabij ich, weź Blunderbuss Shot i skieruj się do windy. Wciśnij przycisk, zabij jeszcze jednego przyjemniaczka i zjedź windą w dół na niższy poziom. Ponownie wciśnij przycisk otwierający drewniane drzwi. Za nimi znajdziesz skrzynię pilnowaną przez niepozornego Orka. Zabij go i zbierz wszystkie dobra, które skrywają się w skrzyni. Korytarzem wydostaniesz się z sekretu.
Nie ma znaczenia, którą drogą dostaniesz się na niższy poziom (rampa, winda czy otwór), natomiast musisz utorować sobie drogę do dużego pomieszczenia poprzedzającego wyjście. Wewnątrz znajdziesz garstkę Okrów i łuczników, których trzeba będzie uspokoić. Wciśnij przyciski po drugiej stronie wyjścia, aby otworzyć finalną kratę. Skieruj się do holu, a podłoga nagle spadnie i w ten spektakularny sposób dostaniesz się na kolejny poziom.
Sewer 3
Twój upadek skończy się lądowaniem wewnątrz gigantycznej wylęgarni insektów, i och, niebiosa, z jaj zaczną się wylęgać maluchy. Przygotuj swój Warhammer i rozpocznij walkę z czerwonymi Insect Warriors. Wnęka w tym pomieszczeniu ukrywa w sobie zabójczy Flamethrower i nieco amunicji do niego. Będzie to idealna broń na stawienie czoła robakom. Gdy wszystkie padną, pole siłowe powinno zniknąć, pozwalając ci na wkroczenie do następnego pomieszczenia. Zabij Złote Mrówki (Gold Ants) i uważaj na Red Dragonflies, który może cię przed zabiciem zatruć. Ześliźnij się z pochyłości i zabij atakującą cię Red Ant, gdy akurat będziesz sięgał po Healing Potion i Antidote. Prawym korytarzem dostań się do Save Game Marker, oczyszczając teren z Gold Ant. Ponownie zjedź po pochylni i zabij wszystkie mrówy w pomieszczeniu, następnie otwórz przeciwną ścianę, by dostać się do kilku przedmiotów. Rusz się w stronę różowych jaskiń i przygotuj swój Flamethrower. Spal wszystkie Złote Mrówy, a w nagrodę otworzy się przejście. Przebiegnij przez próg i weź po drugiej stronie Healing Potion, a następnie odważnie powtórz skok ze znikającymi podłogami. Użyj Warhammer na pająku, z którym staniesz mordą w twarz i wybierz prawą stronę popychając nieco lewą ścianę. W pomieszczeniu zbierz co się da i wróć do skrzyżowania. Tym razem wybierz lewy kierunek i wespnij się na blok, by zabić kolejnego pająka.
SECRET AREA
Zanim dojdziesz do dwóch skrzyń, musisz popchnąć blok, za którym ukrywają się 2 Antidotum oraz ścieżka prowadząca do 2 Blunderbuss Shot.
Wędrówkę urozmaici ci spotkanie z Dragonflies, a gdy dotrzesz do okrągłego przejścia, upewnij się, że zabrałeś Razor Spells i Rockets. Błyskawicznie zostaniesz zaatakowany przez Gold Flies, które w spadku pozostawią ci kolejne Rakiety. Użyj teraz kombinacji Razor Spells i rakiety, aby przełamać stalaktyty i wysłać je do Królowej przesiadującej nieco niżej. Królowa powinna zginąć przy ostatniej porcji rakiet, które w nią uderzą. Jeśli nadal będzie dychać, zeskocz na dół i ulżyj jej w cierpieniu. Jej śmierć otworzy drzwi wydostające cię z tego miejsca. Przed wyjściem zaopatrz się w Healing Potions sztuk trzy.
Sewer 4
Użyj zapisu gry przy czaszce i wejdź na teren meduzy (Medusa Chamber). Otoczony zostaniesz przez trzy wężogłowe kobieciny, z którymi walka wręcz jest jak samobójstwo na życzenie. Użyj Flamethrower albo Blunderbuss, by się obronić przed ich ciosami. Ich ataki są bardzo mordercze i trujące, ale mnóstwo odtrutek leży wokół pokoju po lewej i prawej stronie wyjścia. Po małym wysiłku na pewno uda ci się je pokonać, używając do tego całego swego arsenału. Po ich śmierci dwie czerwone kraty wzniosą się, pozwalając ci na wejście do podziemi pełnych skarbów. Wkrocz do pomieszczenia po lewej stronie, a znajdziesz 3 skrzynie zapełnione po brzegi obronnymi przedmiotami.
SECRET AREA
Sekretny pokój skarbów ukrywa się za tylną ścianą. Wewnątrz znajdziesz
3 Rockets, Rocket Launcher oraz Ankh of Vitality.
Teraz radzę zapisać stan gry, gdyż perspektywa ponownego przechodzenia przez pomieszczenie z Meduzami nie należy raczej do przyjemnych. Wróć do głównego pomieszczenia i skieruj się na prawo do podwójnych drzwi. Wejdź do środka i windą wjedź na górę, gdzie da o sobie znać parę Orków. Idąc naprzód dotrzesz do schodów, przy których będziesz musiał zlikwidować parę łuczników. Następnie skieruj się na prawo, by stanąć naprzeciwko wznoszącej się ściany. Wejdź do pomieszczenia z filarami i zeskocz na prawą stronę, gdzie znajdziesz przycisk otwierający kraty. Drugi z przycisków uruchamia ognistą pułapkę, więc lepiej go nie dotykaj. Wespnij się z powrotem na górę do pomieszczenia i zabij Orka. Weź jego Grenade Launcher, przejdź przez otwarte kraty do następnego pomieszczenia. Zabij Orki, po których pojawi się Shaman. Dla ochrony włóż Anti-Magic Charm i pokonaj go swym mieczem. Pociski nie stanowią dla niego żadnego problemu, więc będziesz zmuszony stanąć do bezpośredniej walki na miecze. Po jego śmierci zabierz Healing Potion i skieruj się do wyjścia, od którego dzieli cię jeszcze wciśnięcie złotego guziku.
Level 7: Trench
Trench 1
Przejdź przez pierwszą kratę i zabij parę Rat Guards. Najlepszym sposobem na nich jest zwabienie ich w ślepy zaułek, tak aby stanęli naprzeciw siebie twarzą w twarz. Skieruj się do kolejnego rowu, zważając jednocześnie na miny. Wejdź do rowu, zabij Rat Guards, aby przestawić strzelające z góry działko. Wyjdź z rowu i przejdź do kolejnego pomieszczenia, by dojść do jeszcze jednego wykopu. Zabij jeszcze więcej Rat Guards i weź Lifte z lewej strony pokoju, w którym znajdziesz także Rat Ogre i spółkę stojącą na straży skrzyni zawierającej m.in. Red Key. Idź z powrotem i wybierz tym razem prawą windę, zabijając czekających na świeże mięsko Rat Guards.
SECRET AREA
Naprzeciwko windy po linii ukośnej możesz otworzyć ścianę, zza której wyłonią się moneta oraz butelczyny.
Przejdź na prawą stronę, zabij ruszające się bestie i kontynuując spacer, dojdź do krat. Prawe z nich są sprytnie ukrytą pułapką, więc mądrze wybierz lewe. Wjedź windą na górę i podczas jazdy w odpowiednim momencie zeskocz na prawą stronę, zanim zostaniesz nabity na ostrza sterczące nad głową. Kolejna winda zabierze cię na występ, gdzie będziesz musiał użyć swej broni przeciwko Rat Guards stacjonującym nieco niżej. Teraz już spokojnie możesz zeskoczyć w dół i zabrać Silver Key. Z lisich dziur w ścianach wyciągnij Rat Guards przeznaczonych do rozwałki i weź Grenade Launcher wraz z amunicją. Wespnij się i skieruj w stronę wieżyczek. Unikając ognistych pułapek zaopiekuj się osobnikami pilnującymi działek. W pomieszczeniu znajdzie się jeszcze więcej Rat Guards, ale gdy wszystkie polegną na placu boju, będziesz mógł zabrać Gold Key spod mostu. Zapisz grę przy czaszce umieszczonej na ukos od wyjścia przy rogu. Idź w stronę nagrobków, gdzie nagle Rat Guards zjadą windami, zabij ich i otwórz ostatnią kratę. Weź windę na górę - wydostaniesz się stąd.
Trench 2
SECRET AREA
Użyj Save Game Marker i wejdź do windy, która w rzeczywistości pełni rolę teleportera. Uruchom go, a zabierze cię do sekretu, w którym znajdziesz Warding. Zabij wszystkie Rat Guards wewnątrz bunkrów, używając do tej mokrej roboty granatów lub Blunderbuss. Jedyną drogą prowadzącą do bunkrów jest dojście do nich z niższego poziomu. W tym celu zejdź na dół na środkową platformę, by w ten sposób dostać się do wnętrza celu. Gdy wszystkich zabijesz, możesz skierować się do wyjścia, unikając min. Windą dostaniesz się do kolejnego pasażu. Gdy zjedziesz na dół, powinieneś usłyszeć dźwięk wznoszącej się ściany. Na odpowiedź nie będziesz musiał długo czekać - jeszcze więcej Rat Guards zajdzie cię od tyłu. Zabij ich, a następnie zrób to samo z Rat Ogre w pobliskim pomieszczeniu. Nie zaprzestając rozsiewania wokół siebie woni śmierci, spacerkiem powinieneś dojść do skrzyżowania. Zabij jeszcze jednego Rat Guard i użyj zapisu gry, zanim skierujesz się w stronę przeciwnego korytarza. Jeszcze jedna bestia stanie ci na drodze do windy; skorzystaj z windy, by dostać się na górę, gdzie znajduje się Command Center. Przełącz złoty guziczek, by obniżyć ścianę na zewnątrz. Wróć do skrzyżowania i idź na lewą stronę - do wyjścia z labiryntu. Przeskocz nad windą, w której na dole znajdują się miny. Dostań się do pierwszej finty i zjedź nią na dół. Skieruj się do Command Center i za ścianą, którą obniżyłeś znajdziesz to, czego szukałeś. Zabij strażników wewnątrz i użyj Grenade Launcher, by zaopiekował się snajperami strzelającymi z góry. Idź na tyły pomieszczenia i używając kilku wysokich schodów wespnij się do miejsca, gdzie będziesz mógł zeskoczyć przez otwór do wewnątrz. Czeka tam niecierpliwie skrzynia z ciekawą zawartością. Winda wewnątrz pomieszczenia wywiezie cię na kolejny poziom.
Trench 3
Użyj przydatnego Save Game Marker, by móc odważnie przystąpić do likwidacji Rat Ogre. Przesuń wszystkie cztery dźwignie, a otworzysz wyjście nad szarą ścianą. Wespnij się w tamtą stronę, weź butelki i korzystając z niższego występu, dojdź do dużego pomieszczenia. Gdy już tam będziesz, podejdź do najdalszej ściany, zniż się na podłogę, w której znajduje się wyjście z labiryntu.
SECRET AREA
Po lewej stronie jest znikająca podłoga, która znanym już tobie sposobem "upadkowym" zabierze cię do jedynego na tym poziome sekretu. Jeśli zdecydujesz się na jego sforsowanie, przygotuj się na utratę ok. 50 punktów życia, z powodu upadku. Będziesz również musiał na dole bardzo szybko uciekać w stronę teleportera, gdyż ognista pułapka nigdy nie zasypia.
Zanim otworzą się czerwone kraty, zabij parę gigantycznych szczurów. Możesz ich zlikwidować w tradycyjny sposób albo zwabić ich do labiryntu i używając sztuczki ze spadającymi podłogami (ciągnąc za dźwignie), sprezentować im wycieczkę na dół. Kierując się prawą ścianą powinieneś wkrótce znaleźć przejście do Króla Szczurów (Rat King). Wejdź do pomieszczenia z groźnym mieszkańcem i obejdź pokój naokoło, by uniknąć ognia od Rat Guards na wyższych występach. Po drugiej stronie uwidoczni się w ścianie otwarcie, będziesz także mógł wykonać zapis stanu gry. Rampą dojdziesz na górę do szarych krat. Otwórz je, zabij w środku Rat Guards i weź Red Key. Na to wyjdzie zza drewnianych drzwi jeszcze więcej drani. Zabij ich, jeśli jesteś rozgniewany, ale nie jest to konieczne. Możesz im po prostu zwiać. Zejdź z powrotem rampą i podejdź do czerwonych krat. Niedaleko prawego rogu znajdziesz Warding oraz kolejną porcję Rat Guards. Gdy ostatni z nich padnie na ziemie, drzwi prowadzące do siedziby króla zostaną otwarte. Wewnątrz znajdziesz swój cel strzeżony przez dwóch bodyguardów. Władca jest dość powolny, więc bardzo łatwo, okrążając go, możesz ująć go w zabójcze kleszcze ataku. Gdy padnie, zbierz butelczyny i wciśnij złoty przycisk wewnątrz otwarcia, aby przejść na kolejny poziom zmagań.
Level 8: Inversion
Inversion 1
Obejdź naokoło górę pierwszego obszaru i zabij wszystko, co ci się tylko nawinie pod miecz oraz Blunderbuss. Winda umieszczona na środku zabierze cię na dół do Save Game Maker, który szybko wykorzystaj. Przejdź przez kraty i zabij jeszcze więcej Rat Guards. Podnieś monetę pozostawioną przez jednego z zabitych i ustrzel beczki, które odkryją skrzynię z cenną zawartością. Zabij Rat Ogre ukrywającego się za jednym z filarów.
SECRET AREA
Otwórz ścianę po lewej stronie drzwi, a znajdziesz Blunderbuss Shot oraz Red Key. Klucz jest ukryty za drugą otwieraną ścianą na końcu korytarza. Przejdź przez drewniane drzwi przy beczkach i skieruj się do holu, zabijając po drodze Rat Guards. Ich końcówka uzbrojona w granaty da ci po jego likwidacji Healing Potion i sporo Blunderbuss Shots. Podejdź do czerwonych krat i wywalcz swą drogę przez most. Uniknij eksplodujących granatów i tym razem utoruj sobie drogę do większych krat, przy których znajdziesz butelczyny oraz Grenade Launcher. Nie daj się skusić przy kolejnych kratach z amunicją, gdyż jest to pułapka ze znikającą podłogą. Przesuń dźwignię po prawej, by otworzyć jedną ze ścian. Zabij bestie i przejdź przez otwarcie. Spacerkiem zabij po drodze wszystko co się rusza, wraz z liderem. Miń spokojnie pierwszą kratę po prawej stronie, która prowadzi do tej samej podłogowej pułapki. Dojdź do skrzyżowania i przesuń dźwignię po prawej, by zdezaktywować pułapkę. Teraz już bezpiecznie możesz przejść za kraty, które skrywały Grenade Shot. Wróć przez kraty i wybierz te po lewej stronie, by wyjść z terenu.
Inversion 2
Tutaj pierwszą rzeczą, która cię powita będzie ognista pułapka. Sprintem przebiegnij przez ogień lub też użyj zaklęcia Icy Cool, które obniży nieco temperaturę wokół ciebie. Przejdź przez most i kraty, użyj za nimi możliwości zapisu gry. Wejdź przez drzwi i uściskaj parę Rag Ogre, którzy stróżują przy interesujących skrzyniach. W kolejnym pomieszczeniu w napięciu czeka całkiem niezła armia Rat Guards. Gdy zabijesz trzech pierwszych, ukaże się ich kolejna porcja, a po niej, gdy przejdziesz przez przeciwne drzwi - jeszcze jedna. Aby się przedostać, przebiegnij przez hol, zostawiając za sobą nieco wybuchowych prezentów.
SECRET AREA
Przejdź przez przeciwne drzwi, zabij kolesia i otwórz ścianę po prawej stronie. Zbierz wszystko co się da i wyjdź przez szare kraty, a następnie szachowaną windą dostań się do kilku drzwi.
Przejdź przez nie do holu. Następnie otwórz lewą ścianę, zbierz rzeczy, a następnie zabij pojawiających się strażników. Gdy wszyscy sobie już spoczną na podłodze, będziesz spokojnie mógł pozbierać dobra. Skieruj się na prawo i wejdź do krypty. Otwórz drzwi po prawej stronie i wejdź do pomieszczenia, by wziąć Silver Sword, zważając na strzelającą pułapkę. Otwórz skrzynie z dobrami i wróć do krypty. Sprawdź co znajduje się w trumnie po prawej stronie oznakowanej "oczami" ściany i weź to, co ci się na pewno przyda (czyli wszystko). Zabij duchy swym nowym Silver Sword, dzięki czemu otworzą się drzwi. Wyjdź z pomieszczenia i przejdź przez most. Otwórz i przejdź przez kraty, a następnie zabij nieco więcej Rat Guards w kolejnym pomieszczeniu. Po tym zdarzeniu szachowana winda zabierze cię na dół, do miejsca, z którego będziesz mógł dostać się do Flamelance ukrywającej się za srebrną kratą. Wskocz z powrotem po schowaniu przedmiotu, gdyż podłoga spadnie na dół. Wybierz środkowe drzwi, zabijając parkę przyjemniaczków. Przejdź przez lewe drzwi, weź butelki oraz Warding i opuść level.
Inversion 3
Przejdź przez most i zabij Rat Guarda strzelając do niego przez chroniące cię kraty. Otwórz kraty i zabij kolejne szczury, które zdecydowały ujawnić swą obecność nieco później. Nie otwieraj ścian po prawej stronie, gdyż zza nich wyłonią się bestie, natomiast zainteresuj się sekcją ścian po lewej, które ukrywają kilka przydatnych rzeczy. Zabij bestię strzelając przez okno i wciśnij przycisk, by otworzyć ścianę. Uważaj na beczki, które w przypadku strzału eksplodują raniąc cię. Gdy zabijesz już wszystkie szczury zza otwieranych ścian, wciśnij przycisk otwierający przejście przez kraty. Windą dostań się do punktu zapisu gry, a następnie skręć w lewo, przejdź przez kraty po prawej i napełnij kieszenie przedmiotami. W lewym oknie znajduje się Gold Key, ale niestety Imp w gigantycznym bucie będzie ci skutecznie uniemożliwiał wejście na okno. Nie możesz go zabić, więc będziesz musiał wykazać się niezłym refleksem, aby unikając jego prób zepchnięcia cię, chwycić za klucz. Otwórz lewą ścianę i wróć do miejsca, gdzie wysiadłeś z windy, lub też możesz zeskoczyć po prostu na dół. Będąc ponownie przy białej czaszce, wybierz tym razem prawą stronę i przeskocz nad spadającą podłogą. Winda zabierze cię na górę do dużego pomieszczenia - znajdziesz tam m.in. Warding. Przygotuj się również na ostry atak Rat Guards, które będziesz musiał zlikwidować zanim przejdziesz przez złote kraty.
SECRET AREA
W ukrywającej się krypcie za złotą kratą znajdziesz trumny oraz skrzynię. Zanim zanurzysz się w skarbcu, przygotuj swój Silver Sword, by obronić się przed duchami. Po walce spokojnie zbierz wszystkie rzeczy, ale otwórz tylko trumnę z prawej strony oraz skrzynię. Niczego więcej nie tykaj, inaczej będziesz musiał ponownie przejść przez pojedynek z duchami.
Wejdź do dużego pomieszczenia i skieruj się w stronę podwójnych drzwi. Zabij trochę szczurów, przejdź przez kraty, a następnie, nie zaprzestając rozdawania razów, przejdź przez most i przez ostatnie kraty prowadzące do wyjścia.
Inversion 4
Po lewej stronie startowej lokacji znajdziesz nieco przydatnych gadżetów. Niestety, hal zapełniony po brzegi Rat Guards blokuje ci ścieżkę prowadzącą na dół. Użyj Warding, aby zminimalizować ich ciosy; przedzierając się przez szwadron szczurów dotrzesz do windy. Zawiezie cię ona do jadalni, w której znajdziesz nieco amunicji. Przejdź przez kraty, zabij szczury nie pozwalając im się strącić ze ścieżki. Skocz na lewą stronę mostu, aby wziąć Rocket Launcher Shot i teleporterem wrócić do poprzedniego miejsca. Niedaleko znajdziesz także Save Game Marker oraz skrzyżowanie w kształcie litery T. Sekretny obszar znajduje się po lewej stronie holu.
SECRET AREA
Jeśli w twym zaopatrzeniu znajduje się Silver Sword, możesz wejść do holu i zabić czekających Rat Guards oraz Ghosts, które wyjdą z trumien. Skrzynia na końcu zawiera 2 Healing Potions i Strength.
Zignoruj na razie teleporter i znajdź parę zamkniętych krat. Zabij strażników i otwórz ścianę pomiędzy kratami, która ukrywa windę zawożącą na wyższy balkon. Wyjdź z windy i po walce przesuń dźwignię po prawej stronie, która otwiera drzwi w pobliskim pomieszczeniu. Wejdź tam i wciśnij trzy przełączniki, w sposób szybki i w określonej kolejności, która podyktowana jest liczbą pochodni (1, 2 lub 3) na zewnątrz każdych drzwi. Trzeci przełącznik w tym pomieszczeniu chroniony jest przez spadającą podłogę, więc będziesz musiał wykonać całą operację w szaleńczym tempie. Wejdź do holu z różnymi zakrętami i znajdź teleporter prowadzący do Gold Key. Krata się otworzy, udostępniając ci przejście do Star Spell, Blunderbuss i dwóch butelczyn. Idź na lewo, a następnie przez złote kraty po lewej stronie. Czeka cię przekroczenie kolejnych krat, za którymi natkniesz się na interesującą skrzynię. Wróć z powrotem do pozostawionych złotych krat i przejdź przez nie, a następnie idź w lewo. Para Rock Monsters wyjdzie ci na powitanie, więc albo zabijesz ich swym Warhammerem, bądź zwabisz je do pułapki w dole, lub też najzwyczajniej w świecie zwiejesz im przez drewniane drzwi.
SECRET AREA
Jest to najbardziej lamerski sekret w całej grze. Zabij pierwszą parę monstrów, wciśnij dźwignię przy znikających podłogach, a otworzy się alkowa ukrywająca trzeciego monstera, wraz z PUSTĄ skrzynią.
Inversion 5
SECRET AREA
Znajdź znak strzałki w przejściu niedaleko skrzyżowania, a następnie zejdź z krawędzi, by wziąć kilka przydatnych rzeczy do obrony. Wskocz na platformę, uruchom ją i wróć wyżej na most.
Na razie złote kraty pozostają zamknięte, więc wybierz jedyne otwarte, prowadzące prosto do gniazdka Rat Ogres. Kombinacja Invisibility oraz Strength powinna uspokoić chłopaków, możesz też zwabić ich na most i spróbować ich z niego zepchnąć. Gdy wszystkie zginą, spokojnie wciśnij przycisk na prawym filarze, aby wzmocnić podłogę pod Gold Key. Otwórz kraty i weź klucz, a następnie otwórz ścianę po prawej stronie wejścia. Złote kraty na lewo prowadzą do strzelającej pułapki, więc wybierz te po prawej. Otwórz kolejne kraty, a następnie zabij Rat Guards, którzy za tobą niepostrzeżenie zjadą z góry. Ich śmierć otworzy pobliskie przejście, więc wejdź tam i zabij jeszcze więcej szczurów. Weź kilka przedmiotów, wciśnij złoty przycisk i wróć na most. Przejdź przez otwarte już złote kraty, zapisz stan gry i przygotuj się na atak ze strony czterech szczurów, które zaczną sypać granatami w twoją stronę. Aby tego uniknąć, nie otwieraj skrzyń, tylko weź windę na górę i pojedynczo spotkaj się z każdym. Będziesz musiał wskoczyć do środka kolejnych alków, by tam ich zabić. Gdy oczyścisz już teren, możesz otworzyć skrzynie z ciekawą zawartością. Ponownie wjedź windą na górę i przygotuj się na kolejną przełącznikową zagadkę. Wskocz do alkowy z dwiema pochodniami i wciśnij przycisk. Teraz wskocz z powrotem do windy, a następnie do kolejnego przycisku, który otworzy kraty. Ponowny skok do windy i następny bardzo szybki na lewą stronę za kraty, które kryły 3 Rockets i Strength. Powtórz powyższą procedurę, aby otworzyć kolejne kraty, zza których wyłoni się Red Key i dźwignia rozbrajająca ognistą pułapkę za czerwoną bramą. Wróć do windy, zjedź na dół i bezpiecznie przekrocz przez próg czerwonych drzwi.
Inversion 6
Idź na koniec mostu i poczekaj tam cierpliwie na żółwia. Wskocz mu na grzbiet i zaserwuj sobie przejażdżkę do kolejnego pomieszczenia, po drodze ostrzeliwując szczury. Zejdź z żółwia i otwórz lewą bramę, za którą kryje się jeszcze jeden szczur oraz Rat Ogre. Weź z występu 2 Fireflies i wróć do poprzedniego pomieszczenia.
SECRET AREA
Uaktywnij chorągiew oraz teleport prowadzący do sekretu na dole, w którym znajdziesz Ankh of Vitality. Niedaleko znajdziesz również miejsce do zapisania stanu zabawy.
Idź prosto korytarzem, zabij wszystko co oddycha i przejdź przez bramę po prawej stronie, za którą czeka cię kolejne spotkanie z parką szczurów oraz milsze z ciekawymi przedmiotami. Wyjdź przez drzwi.
SECRET AREA
Uaktywnij czerwoną chorągiew na ścianie, która otwiera fajną skrzynię. Nie zapomnij również zabrać 2 Bombshots po lewej stronie rogu.
Przejdź przez kolejną partię drzwi, po drodze rozbijając wszystko co się nawinie na miecz. Przejdź przez lewą ścianę na końcu holu i wróć do miejsca z czerwoną flagą. Uaktywnij ją i otwórz drzwi wpuszczające cię na zewnątrz.
Inversion 7
Wykonaj skok ze środka mostu na ten położony nieco niżej i weź Warding, a następnie teleporterem wróć na górę. Przejdź przez bramę i skieruj się na prawo, po czym wykonaj save gry. Wciśnij dwa przyciski, poszukaj po lewej stronie teleporteru, po czym całkowicie zignoruj bramę, za którą czai się śmierć. Gdy się zmaterializujesz, w następnym pomieszczeniu będziesz zmuszony zwiększyć prędkość poruszania się, aby uniknąć atakującego ognia. Otwórz bramę i ponownie używając grzbietu żółwia dojedź do występu z otwartą bramą. Przejdź przez nią, otwórz prawą ścianę i odszukaj kolejną bramę z trzema bombami. Otwórz następną ścianę, a dojdziesz do miejsca, w którym będziesz mógł zaopatrzyć się granaty. Wciśnij przycisk i użyj teleporteru. Weź granaty z występu, a następnie zużytkuj je na Automatons niżej ciebie. Teraz spokojnie możesz zeskoczyć na dół i wziąć Flamethrower oraz amunicję. Przejdź przez bramę i przeszukaj wszystkie trumny. Znajdziesz w nich, oprócz duchów do zabicia, również kilka przydatnych rzeczy. Użyj teleportera, by wydostać się z tego miejsca.
SECRET AREA
Przejdź przez kraty, otwórz ścianę po prawej stronie, a znajdziesz Flamelance oraz dwie rakiety. Przejdź się wokoło, by znaleźć drzwi prowadzące do kolejnego etapu.
Inversion 8
Zeskocz na dół ze środka mostu, a znajdziesz punkt zapisu gry i uzdrawiające butelki. Użyj teleportera, aby wrócić na górę i zlikwiduj Automaton na przeciwnym końcu mostu. Po tym zdarzeniu spokojnie będziesz mógł przejść przez bramę i niespokojnie zabić dwóch snajperów na występach. Zjedź windą na dół, zabij parkę przyjemniaczków i przeszukaj skrzynie. Na scenie powinna się pojawić strzelająca para Automatons. Użyj na nich Fireballs oraz Flamethrower lub Flamelance, aby doprowadzić ich do szału i śmierci. Gdy to wykonasz, czerwona winda na środku zacznie się obniżać. Wróć normalną windą na górę i wciśnij przycisk, aby zniżyć czerwoną windę. Gdy wróci z powrotem, będzie w niej siedział Greater Automation. Dobrze, że jesteś teraz na górze. Teraz możesz rozpocząć swą batalię przeciwko niemu, korzystając przy tym z mocy granatów, rakiet, bomb, świniaków, aby całkowicie zrównać wroga z ziemią. Po jego śmierci czerwona winda ponownie zacznie się obniżać, ale tym razem lepiej będzie, jeśli to ty na niej będziesz. Jeśli zbyt późno na nią wskoczysz - zginiesz. Na dole znajdziesz czekającego na ciebie żółwia, który zabierze cię do wyjścia. Wskocz mu na grzbiet, zważając na wystające z dołu ostrza.
Inversion 9
Szybko użyj możliwości zapisania stanu gry, zanim żółw zacznie się poruszać. Zabierze cię on do Grenade Launcher oraz amunicji do niego. Przełącz się na widok FPP, aby łatwiej celować do szczurów i Automatons porozkładanych na występach. Gdy podczas rozsiewania swego arsenału zauważysz napis "WATCH OUT", musisz w kilka sekund zmienić żółwia, aby uniknąć strącenia z grzbietu pożytecznego zwierzaczka. Kontynuując jazdę na żółwiu oraz zabijanie wrogów, zwróć uwagę na żółwia wyłaniającego się z prawej strony. Po kolejnej porcji występów zobaczysz parę innych żółwi - jednego po drugiej stronie. Gdy w końcu jednym z gadów dostaniesz się na twardszy grunt, użyj Save Game Marker zanim zaliczysz dwa najtrudniejsze do zdobycia sekrety w całej grze.
SECRET AREA
W obu przypadkach operacje musisz wykonywać w ekspresowym tempie. Idź korytarzem, wejdź do pomieszczenia i biegiem wskocz na windę, by dostać się do Icy Cool i Ankh of Vitality.
SECRET AREA
Gdy ponownie pojawisz się na górze, odwróć się i biegiem wskocz do prawej windy, by dostać się do rakiet, granatów oraz mocy. Brzmi to może jak kaszka z mleczkiem, ale jest naprawdę dość trudne do wykonania.
Lewa i prawa winda zaczną się obniżać, ukazując dwójkę Minor Automatons. Wróć do holu, zabij ich, wybierając do tego swe najlepsze bronie. Gdy już będzie po walce, możesz zebrać wszystkie potrzebne przedmioty ukrywające się w prawym i lewym rogu pomieszczenia. Następna para Major Automatons pojawi się do rozwałki. Są one tak duże (na twe szczęście), że przy próbie dotarcia do ciebie utkną w przejściu. Użyj czegokolwiek, by uwolnić ich na zawsze z pułapki. Gdy wszystkich zabijesz (najlepiej w holu), różowe pole siłowe zniknie, umożliwiając ci dojście do windy. Upewnij się, że wszystkie przedmioty z pomieszczenia spoczywają w twojej kieszeni. Radzę również po tych głównych bitwach,ponownie użyć save'a, by tak przygotowanym stawić czoła ostatniemu levelowi w grze.
Level 9: Dragons
Dragon 1
Wejdź do pierwszego dużego pomieszczenia, weź Silver Sword i zabij wszystkich rycerzy. Znajdź i otwórz ukryte drzwi po prawej stronie korytarza, naprzeciwko wejścia, którym się tu dostałeś. Przejdź korytarzem do kolejnego pomieszczenia, gdzie czeka następna porcja świeżego mięska. Otwórz ścianę i wykonaj zręczny unik przed ognistą pułapką z lewej strony. Na horyzoncie pojawi się nowa banda rycerzy domagająca się zabawy. Zajmij się nimi i wejdź do winy na środku pomieszczenia.
SECRET AREA
Gdy urządzenie zawiezie cię na sam dół, będziesz musiał przebiec przez ognistą pułapkę. Możesz ją wyłączyć, używając dźwigni po prawej stronie, ale w ten sposób unieruchamiając jedną, włączysz drugą - znacznie gorszą. Zbierz biegiem wszystkie przedmioty, włączając w to otwarcie skrzyni. Wróć do windy, przełączając dźwignię po prawej stronie.
Wróć do głównego pomieszczenia, idź na lewą stronę od wyjściowej bramy i otwórz wszystko, na co tylko natrafisz. Rycerze już czekają na ciebie, więc czym prędzej zaszczyć ich swą obecnością. Radość wykażą w dość oryginalny sposób - strzelając do ciebie ogniem i strzałami. Zbij rycerzy stróżujących przy złotym przycisku, wróć i przejdź przez wyjściową bramę. Pobaw się z trzema rycerzami i po zakończeniu weź złoty klucz, który wypadnie jednemu z nich z kiesy podczas śmiertelnego zejścia. Oczywiście klucz otwiera złotą bramę, za którą czeka przejażdżka windą do miejsca, gdzie rozegra się główna bitwa poziomu. Przeciwnikiem będzie przerażający Bloodbeast. Jest on odporny na wszelkie ataki z twojej strony, za wyjątkiem ciosów wykonywanych Venom Sword. Połączenie Warding oraz Strength powinno pozwolić ci podejść do bestii na bliską odległość, która wystarczy na zadanie razów mieczem. Jeśli zostaniesz przez potwora przypadkiem otruty, czym prędzej użyj Antidote. Gdy Bloodbest zejdzie z tego padołu, możesz przejść przez dwie bramy, otworzyć skrzynie i zabrać nagrodę. Schodami zejdź na dół do wyjściowego pomieszczenia, zabij rycerzy pilnujących windy i zanim do niej wskoczysz, zabierz Jet Spells rycerzowi, który ukrywa się za ścianą.
Dragon 2
Gdy winda zawiezie cię na niższy poziom, znajdź filar z przyciskami. Lewy z nich otwiera ścianę, za którą znajdziesz super gadżety. Drugi z przełączników przywołuje windę z niewielką armią dawno nie widzianych High Priestess na pokładzie. Wskocz do windy uruchomionej złotym przyciskiem, by dotrzeć do dźwigni otwierającej na moment drzwi znajdujące się nieco niżej. Wróć na dół i szybko przebiegnij przez bramę, a następnie przez otwarte na chwilę drzwi. Skorzystaj z Warding oraz Anti-Magic Charm, aby obronić się przez wszędobylskimi High Priestesses. W każdym z rogów pomieszczenia znajdziesz dźwignię, która musi zostać przesunięta, by uaktywnić teleport. Gdy wszystkie dźwignie dotkniesz swą rączką, możesz przejść na środek i pociągnąć za ostatnią wajchę otwierającą drzwi niżej. Nie próbuj wracać drogą, którą przyszedłeś, lecz po prostu zeskocz na dół do drzwi.
SECRET AREA
Za jedną ze ścian znajdziesz Strength oraz Speed Potions. Użyj drugiego dopalacza, aby szybko przebiec się po pokoju, wciskając każdy z sześciu złotych przycisków otwierających bramę, kryjącą za sobą Venom Sword.
Za otwartymi drzwiami znajdziesz również skrzynię z interesującą zawartością. Tak uzbrojony przygotowany jesteś na kolejną ważną bitwę z Hydra. Użyj Venom Sword w połączeniu z Strength i nie unikając bliższych kontaktów, wykończ bestię. Uważaj na środkową jej głowę i aby zminimalizować skutki działania morderczyni, użyj Warding. Po walce wróć do teleportera, a następnie przejdź przez otwarte drzwi i skorzystaj z windy, by wkroczyć na teren nowej bitwy.
Dragon 3
Użyj Save Game Marker i pewnym krokiem wkrocz do dużego pomieszczenia. Będzie tam sobie czekał Purple Dragon, Vilefor, który pełni służbę przy broni, która jako jedyna może go zniszczyć - potężny czarny miecz, umieszczony w centrum klatki. Dookoła zauważysz trzy złote przyciski, które musisz wcisnąć, aby klatka się przed tobą otworzyła. Będziesz musiał zwiększyć znacznie szybkość poruszania się ze względu na plującego ogniem i pociskami Vilefora. Skieruj się w lewo, otwórz bramę i windą wjedź na samą górę. Wciśnij przycisk po prawej stronie windy, który otwiera panel wewnątrz windy. Za nim znajdziesz Flamelance oraz przycisk. Weź pierwszy przedmiot i wciśnij drugi przycisk, po czym bardzo szybko skryj się przed strzelającą pułapką. Odwróć się i wciśnij pierwszy ze złotych przycisków. Wróć do przejścia, skręć w prawo, otwórz bramę, za którą czeka Ankh of Vitality, a następnie przełącz kolejny przycisk, otwierający drogę do drugiego ze złotych przycisków. Podłoga pod tobą nagle i szybko się obniży, sprowadzając cię z powrotem do głównego pomieszczenia. Przebiegnij na wskroś na drugą stronę pomieszczenia i weź windę na najwyższy poziom. Wciśnij złoty przycisk znajdujący się na tyłach windy i przy okazji weź Warding. Wróć do głównego pomieszczenia i skieruj się w stronę prawego rogu (na mapie kierunek NW, czyli North-West), przy którym wciśnij przycisk otwierający ścianę. Weź windę na górę, sięgnij po Flamelance i idź do przeciwnego rogu, aby powtórzyć procedurę, która pozwoli na zabranie Ankh of Vitality. Wciśnij przycisk, a ostatni ze złotych przełączników stanie przed tobą otworem. Wróć do pomieszczenia i skieruj się do windy idąc wzdłuż tej samej ściany (East na mapie), a następnie urządzeniem wjedź na środkowe piętro, zaopatrując się w kolejny Ankh of Vitality. Wciśnij ostatni ze złotych przycisków - czarny miecz wysunie się z klatki. Teraz możesz windą wjechać na górę i używając przejścia, dostać się do Black Spirit Sword. Tak uzbrojony, zwab Vilefor'a na sam dół i zadając ciosy nowym mieczem, zaserwuj mu wycieczkę w inny wymiar. Gdy będzie już po walce, otworzy się wyjście, a ty spokojnie możesz przejść do części finalnej.
SECRET AREA
Zanim jednak to nastąpi, po lewej stronie małego pomieszczenia za bramą znajdziesz Ankh of Vitality. Przejdź do windy i przygotuj się na ostatnią, triumfalną walkę.
Dragon 4
Już w tym miejscu należą ci się szczere gratulacjee - po wielu trudach udało ci się dojść do ostatniej ze wszystkich walk. Zapisz swą grę dla potomności i przesuń dźwignię po lewej stronie, otwierającą ścianę. Uważaj, gdyż spadnie na ciebie deszcz potężnych skał. Jedno uderzenie takiej kamiennej kropli momentalnie wyśle cię na tamten świat. Przesuń niższą dźwignie, a następnie biegiem wróć do windy i weź Silver Key. Podejdź do kolejnej wajchy i użyj Silver Key, aby się do niej dostać i pociągnąć. Przejdź przez w ten sposób otwartą prawą ścianę i zjedź windą na dół. Uważaj na znikające podłogi i wskakuj na jaśniejsze miejsca, inaczej nadziejesz się na ostrza poniżej. Wejdź do pomieszczenia, w którym ściana się zamknie. Jedynie Gold Key będzie w stanie ją z powrotem otworzyć. Podejdź do bloku, pociągnij za wajchę i zamień się na moment w słup soli. Dwa bloki ulegną destrukcji, z tym że szczątki jednego pozostaną. Wespnij się po nich, aby dostać się do dźwigni otwierającej obie bramy w tym pomieszczeniu. Przejdź przez jedną z nich i przesuń dźwignię po prawej, rozbrajającą pułapkę, następnie wciśnij przycisk otwierający ścianę z przydatną zawartością. Ponownie przesuń dźwignię i wspinając się po środkowym bloku zeskocz w odpowiednim momencie, zanim bloki cię zmiażdżą. Gdy drugi z nich dwukrotnie się ześliźnie, możesz podejść do wyższego. Na górze znajdziesz Flamelance oraz dźwignię otwierającą ukryte drzwi w czerwonym pomieszczeniu. Zeskocz na dół i wejdź tam, by wziąć Gold Key oraz Icy Cool. Teraz już możesz użyć złotego klucza, aby otworzyć ścianę i uważając na dwa chwiejne fragmenty podłogi, przejść się korytarzem. Przejdź przez bramę i wróć na środkowe piętro. Użyj teleporterów, by dostać się pomiędzy poziomami. Z niższego zabierz wszystkie przedmioty oraz Red Key. Użyj go na zamkniętych drzwi i weź rakiety. Skieruj się w stronę otwartego wejścia i idź do miejsca, w którym znajdziesz Red Sword. Wespnij się na górę po lewej stronie, by odkryć ukryte drzwi. Skryj się przed ogniem wystrzelonym podczas otwarcia i wciśnij przycisk, który otworzy na określony czas jeszcze jedną parę ukrytych drzwi naprzeciwko. Biegiem wejdź do pomieszczenia, weź Strength i wciśnij kolejny przycisk, otwierający kolejne drzwi po prawej stronie. W momencie gdy wejdziesz do pomieszczenia, drzwi się zatrzasną, a ognista pułapka da znać o swym istnieniu. Szybko użyj Icy Cool, aby przeżyć tę niespodziankę i poczekaj aż podłoga się nieco obniży, odkrywając przycisk. Szybko go wciśnij, zanim podłoga wróci do swego poprzedniego położenia. Ostatnie z drzwi także otwierają się na określony czas, więc przebiegnij przez ogniste kule i wkrocz do ostatniego pomieszczenia, przesuwając dźwignię, która je wyłącza. Weź Red Spirit Sword, Warding oraz 2 Ankh of Vitality. Tego potrzebujesz do stoczenie ostatniej walki z Melkorem. Użyj Ankh, by podnieść swe zdrówko do 300 punktów lub wyżej i przejdź przez środkowe wejście, jednocześnie zaczynając ciskać w niego ogniste kule lub używając Flamelance. Wróg prawdopodobnie wyląduje na środkowej platformie, więc użyj teleportera przenoszącego w to miejsce, na którym poleje się jego lub twoja krew. Użyj swoich najlepszych "narzędzi": Warding, Anti-Magic, Icy Cool, Strength oraz przede wszystkim swego Red miecza Spirit, by zlikwidować ostatni problem stojący na drodze do ujrzenia finalnego filmu.
G R A T U L A C J E !!!
Pokonałeś Melkora i przede wszystkim przeżyłeś w Deathtrap Dungeon. Delektuj się końcową animacją, w końcu w pełni na nią zasłużyłeś.
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Jaspin
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.