Witamy w Forcie Bragg! Znalazłeś się tu, bo okazałeś się najlepszy w swej kompanii. To ty byłeś "No wiesz: On" w Zielonych Beretach: prawdopodobnie najczęściej odznaczanym żołnierzem w całej Osiemdziesiątej Drugiej Powietrznej. Słowem: byłeś Kimś. Ale tamto to było przedszkole, dopiero tutaj będziesz się musiał naprawdę napocić. Teraz jesteś w Delta Force. A jak sądzisz - co czyni nas takimi, jakimi jesteśmy?
Po pierwsze - trening. To jest to, wokół czego obraca się nasze życie, cały boży rok. My tworzymy symulacje CT (Counter Terrorism - Zagrożenia Terrorystycznego). Ty je rozwiązujesz. Ty musisz wykazywać się chirurgiczną precyzją w posługiwaniu się umiejętnościami, które czynią cię tym, kim jesteś (a bycie idealnym wykonawcą rozkazów to nie wszystko; musisz myśleć!). Ty co i rusz udowadniasz swą przydatność dla całej grupy. Dlaczego? Bo kiedy przychodzi czas na akcję serio, błędy nie znajdują zrozumienia u przeciwnika!
Dobra, pozwól teraz, bym dał ci kilka światłych wskazówek. Podziękujesz mi za nie po szczęśliwym powrocie do domu, po pozytywnym rozwiązaniu kolejnego problemu. Aha - jeszcze jedno: nie spodziewaj się, że będziesz traktowany jak bohater. My pracujemy na szczególnym stopniu utajnienia. Cała chwała przeznaczona jest dla ślicznych żołnierzyków od konwojów z pomocą humanitarną dla krajów trzeciego świata. W zasadzie ludzkość nie będzie wiedzieć o twoich ewentualnych sukcesach. Tylko kilka osób na górze. I - naturalnie - terroryści...
Porady ogólne, czyli jak nie skończyć, zanim się nie zacznie:
• Wykorzystuj wszystkie zmysły: Powinieneś korzystać ze wszystkich zmysłów, jakie dała ci matka natura. Dźwięk strzałów czy zbliżających się kroków często ujawnia pozycję niewidocznego przeciwnika. Nie przyzwyczajaj się zanadto do obserwowania otoczenia za pomocą lunetki snajperskiej (o ile takowa dołączona została do broni, którą się posługujesz). Znacznie lepiej jest prześliznąć wzrokiem po otaczającym cię krajobrazie. Rozglądając się, szukaj ruchu bądź nietypowych plam barw. W sytuacjach, gdy uzasadnione wydaje się być podejrzenie, że to "coś" to może być ktoś - posługuj się lornetką, bądź - w ostateczności - lunetką.
• Bądź cierpliwy: Nie strzelaj, dopóki nie jesteś pewien, że pocisk dojdzie swego celu. Nie oznacza to oczywiście, że masz czekać aż do momentu, gdy będziesz widzieć białka ich oczu, jednak strzał powinien być czysty. Pamiętaj też, że błysk i huk ujawniają twą pozycję. W ogóle zaś marnowanie amunicji i alarmowanie zbyt szybko wrogów rzadko zmienia sytuację na lepsze. Dlatego powtarzam: BĄDŹ CIERPLIWY! I nigdy nie zostawiaj "tyłów"...
• Staraj się pozostawać niewidoczny: ZAWSZE biegaj w przykucnięciu bądź pełzaj. Nigdy nie stój prosto jak zahipnotyzowany wąż. Nigdy nie pozostawaj w bezruchu na odkrytej przestrzeni. Korzystaj z możliwości, jaką daje ci pełzanie, by zbliżyć się do swego celu, lub - lepiej - pozwól mu zbliżyć się do ciebie. Podczas poruszania się staraj się trzymać raczej zboczy wzgórz - nigdy ich szczytów. Ostatnią rzeczą, jaką usłyszysz, będzie wystrzał z broni przeciwnika, który spostrzegł coś na kształt masztu telewizyjnego sterczącego z jednego z pagórków...
• Pozostawaj skoncentrowany: Skoncentruj się na celu misji, co jest niełatwe w sytuacji, gdy chcesz wybić wszystkich, którzy próbują dobrać ci się do skóry. A przecież zwykle masz do wykonania dokładnie określone zadanie. Osobiście wolałbym widzieć cię, jak wracasz z misji, w której udało ci się dzięki myśleniu, a nie polowaniu na każdego z terrorystów, który znajdował się w obszarze operacyjnym. Pomyśl również o ryzyku: każdy z nich ma broń, a pociski są przecież zabójcze... Ale: NIGDY nie zostawiaj aktywnych wrogów za plecami!
• Nie czyń zakładów: Nigdy nie zakładaj, że przemknięcie za narożnik czy wokół wzgórza jest zupełnie bezpieczne i nie musisz nawet się silić, by pełzać. Przeciwnicy, zwłaszcza żywi przeciwnicy (inni gracze), stosują zdecydowanie bardziej interesującą taktykę niż wbieganie ci pod lufę. Przy okazji - dobrze jest dublować strzały w przeciwników. Posłanie padającemu przeciwnikowi pocisku extra sprawia, że unikniesz paskudnej niespodzianki w momencie gdy odwrócisz się do niego plecami i usłyszysz wystrzał...
• Wyprzedzaj swój pocisk: Jeśli twój cel się porusza, weź poprawkę na to, że pocisk musi mieć chwilę czasu, by dotrzeć w miejsce swego przeznaczenia. Nie zapominaj również o sile powszechnego ciążenia. Pociski wystrzelone na duży dystans zaczynają opadać (pamiętasz o krzywej balistycznej?). Dodatkowo wielu przeciwników ma zwyczaj biegać zakosami, co sprawia, że są zdecydowanie trudniej uchwytnym celem - to również musisz mieć na uwadze.
• Prędkość poruszania się: Poruszasz się szybciej, trzymając w dłoni nóż, niż wtedy, gdy dźwigasz SAW. Jeśli musisz dopaść przeciwnika, możesz zyskać kilka dobrych metrów, przełączając broń na nóż.
• Korzystaj z innych widoków: Nie zapominaj, że masz dostęp do widoku z oczu pozostałych członków grupy. Wykorzystuj je, by prawidłowo oceniać sytuację. Dodatkowo wiesz, który z nich znalazł się w ogniu krzyżowym i w jaki sposób możesz dopomóc mu przeżyć nawałę. Teraz ty uratujesz mu tyłek, być może za chwilę on ocali twój...
• Trenuj walkę bez smug pocisków: Smugi czynią walkę prostszą: bez problemu możesz zlokalizować strzelającego przeciwnika. Jednak któregoś pięknego dnia zechcesz zagrać na jednym z serwerów multiplayerowych i naraz spostrzeżesz, że host je wyłączył. Poćwicz więc najpierw walkę w single player bez tego ułatwienia. Zawsze to lepiej być tym, któremu brak smug kompletnie nie przeszkadza - wtedy ty uzyskujesz poważną przewagę.
• Nie chodź, pływaj: Jeśli na obszarze operacyjnym znajduje się woda - wykorzystaj to. Zanurkowanie daje przewagę w postaci niewidoczności i zapewnia osłonę. Przeciwnikowi będzie naprawdę trudno dostrzec kształt zbliżający się pod wodą. Dodatkowo pociski wystrzelone w wodę tracą prędkość i dzięki temu nie są tak śmiertelne. Co więcej - zanurkowanie może osłonić cię przed eksplozjami!
Wybór broni, czyli z czym do kogo i dlaczego nie z czym innym
Jednym z czynników sprawiających, że Delta Force jest tak skuteczna jest odruchowa umiejętność jej członków do doboru broni odpowiedniej do zamierzonej robótki. Odmienne scenariusze, odmienne sytuacje wymagają różnego myślenia. Nie ograniczaj się więc do jednej z broni, stań się mistrzem w korzystaniu z nich wszystkich!
Oto zestawienie wad i zalet każdego z typów broni:
M249 SAW (Squad Automatic Weapon)
Niezastąpiony, jeśli życzysz sobie poczynić jakieś poważne zniszczenia wielu celom na bliskim dystansie. SAW jest bronią idealną, jeśli zamierzasz przebić się przez oddział piechoty wroga. Korzystając z tego rozpylacza nie musisz zastanawiać się nad koniecznością wykorzystania lunetki i precyzyjnego strzelania - po prostu wskazujesz cel i zasypujesz cały obszar pociskami. Bądź ostrożny jednak: SAW jest największą z broni i znacznie cię spowalnia.
Karabin M4 5.56mm zintegrowany z granatnikiem M203 40mm
Broń w zasadzie bez wad. Lunetka 4x pozwala na precyzyjne pojedyncze strzały z dużych odległości, tryb burst zaś sprawia, że wychodzisz zwycięsko z pojedynków na bliską odległość. Dodatkową zaletą jest granatnik M203, zdolny do zniszczenia nawet ciężkich celów. Słowem: broń sprawdzająca się w każdej sytuacji. Jeśli masz wątpliwości, bierz M4.
Karabin snajperski Remington 7.62mm M40A1
Ukochana broń snajperska Marines. Jedyną przewagą Remingtona nad kolejną z broni jest znacznie większy zasób amunicji.
Sztucer snajperski Barret Light kaliber .50
Zabójcza nawet na bardzo duże dystanse. Jest idealną zabawką dla tych, którzy preferują znalezienie sobie wysoko umieszczonego, ukrytego gniazdka i przycupnięcie w nim oczekując na nieostrożnych. Uwaga: zalecane strzelanie z pozycji leżącej - po to to cudo ma nóżki.
Pistolet maszynowy Heckler & Koch 9mm MP5 (wraz z zintegrowanym tłumikiem i 30-pociskowym magazynkiem)
Lekki i naprawdę cichy, jest idealnym wyborem w momencie, gdy musisz wśliznąć się na teren przeciwnika i cicho pozbywać się zagrażających ci osób.
Wybór broni dodatkowej, czyli jak wybrać to, co być może wydaje się zbędne, czasem jednak sprawdza się lepiej niż wszystko inne
• 2 Satchel Charges (2 ładunki wybuchowe) z detonatorem radiowym
Cechuje je ogromny promień wybuchu, co sprawia, że są wymarzonym gadżetem, gdy chodzi o wysadzenie dużego obszaru naraz.
• 2 miny M18 Claymore z sensorami ruchu i wyzwalaczem ręcznym
To idealna broń do tworzenia pułapek. W przeciwieństwie do ładunków wybuchowych, Claymore jest bombą kierunkową. Pamiętaj więc, by nie przechodzić od frontu miny, którą właśnie podłożyłeś...
• 2 LAW2 (Light Antitank Weapon; lekka rusznica przeciwpancerna)
Zaraz obok zabicia za pomocą noża najbardziej satysfakcjonujący sposób zadania obrażeń. Stworzona do niszczenia pojazdów ma swój słuszny rozmiar i wagę. Jako że jednak jej zasięg i siła ognia są nieporównywalnie większe niż granatnika - nie może dziwić fakt, że jest jedną z najchętniej wybieranych broni dodatkowych.
• Double Ammo Load (podwójny zapas amunicji)
Jeśli należysz do ludzi, którzy ściągają spust i nie zwalniają go, dopóki wszyscy w polu widzenia nie przestaną się ruszać, zabranie dodatkowego pakietu amunicji może być całkiem dobrym pomysłem. Nie ma niczego gorszego niż wypsztykanie się z amunicji do podstawowej broni i konieczność zawierzania swego życia nożowi czy broni dodatkowej...
Wybór broni ręcznej, czyli z czym do oficerów
• Pistolet Special Operations .45
Pistolet ten, zwany "spec ops .45" oferuje większą siłę ognia niż High Standard. Wybieraj go zawsze, gdy chcesz pozbywać się wrogów szybko i... z hukiem. Słowem: nie warto zaprzątać sobie nim głowy.
• Pistolet High Standard .22
Całkowicie bezszelestny (jedynym wydawanym przezeń dźwiękiem jest szczęk iglicy), stanowi wspaniałe uzupełnienie pierwszej, zwykle bardzo głośnej broni. Wykorzystuj go do eliminowania (zawsze dwa strzały!) niespodziewających się gości strażników.
A teraz mięso, czyli: Kampanie w Delta Force
Delta Force Kampania 1: Peru
Misje poukładane są w porządku potencjalnego ich rozgrywania, nie numerycznie.
1. (Insurrection)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Twoje pierwsze zadanie nie należy do najbardziej wymagających. Musisz zdobyć obóz najemników, służących wrogowi: lordowi narkotykowemu. Pamiętaj, że twój strzał stanowi sygnał do ataku twoich partnerów. Pierwszego ze strażników zdejmij, korzystając z pistoletu z tłumikiem, następnie korzystając z lunetki i trybu burst wyeliminuj strażników z wyższej części bazy (nieopodal mostu). Skoncentruj się na wieżach (tak na wzgórzu, jak w dole) i kolejno wykańczaj żołnierzy na odkrytej przestrzeni. Schodząc, staraj się nie odstrzelić tyłka swoim kumplom. Będąc już na dole, nie krępuj się i przed wkroczeniem do budynku wstrzeliwuj do ich wnętrza granaty...
2. (Flood)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Celem tej misji jest przejęcie sprzętu, jaki znajduje się w bazie powietrznej podległej narkotykowemu lordowi. Kieruj się w kierunku mostu. Korzystaj co pewien czas z lornetki i zdejmij pilnujących go strażników. Następnie przepłyń wodę i wespnij się na stok wzgórza. Tu przypadnij do ziemi i korzystając z lunetki zdejmuj widocznych obok samolotu przeciwników. Uważaj na wieżę i schrony obok niej. Następnie zbiegnij w kierunku samolotu i zniszcz granatami (tak rzucanymi, jak i wystrzeliwanymi) terrorystów kryjących się w hangarach i namiotach.
3. (Weatherman)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Celem jest zniszczenie sporej partii "towaru" i niejako przy okazji uzbrojenia, które może posłużyć do walki z Delta Force. Uważaj jednak - przeciwnicy są dobrze wyszkoleni i zdeterminowani. Zawsze zważaj na ilość pocisków, jakie pozostały w magazynku. Kiedy spostrzeżesz, że zostało ich 4 lub 5, zmień go. Lepiej stracić kilka nabojów, niż życie w momencie gdy komandos zacznie zmieniać magazynek pod silnym obstrzałem innego przeciwnika. Skrzynki złożone są w kamiennym budynku po wschodniej stronie obozu. Zniszcz je za pomocą ładunków wybuchowych. Jeśli któraś z nich przetrzyma wybuch, dokończ dzieła zniszczenia za pomocą granatów lub kilku celnych pocisków.
4. (Bad Habit)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Zniszcz konwój narkotykowego lorda.
Pierwszych dwóch strażników możesz bez problemu pozbyć się za pomocą noża bądź pistoletu z tłumikiem. Obóz po drodze możesz śmiało minąć, obchodząc go z lewej strony. Zniszczenie dwóch pierwszych pick-upów zatrzyma cały konwój, ty w tym czasie eliminuj zbliżających się żołnierzy. Pamiętaj, że kiedy znajdziesz się pod obstrzałem, raczej słuchaj, niż patrz - w nocy świat wygląda nieco inaczej... Po zniszczeniu wszystkich pojazdów konwoju udaj się do EP, skąd podbierze cię śmigłowiec.
5. (Masquarade)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Celem tej misji jest wykradzenie notatnika z szyframi, jaki znajduje się w namiocie z radiostacją w silnie strzeżonym obozie przeciwnika. Postaraj się dotrzeć tam niezauważony: odgłosy palby sprawią, że strażnicy podwoją swą czujność i... liczebność, co w twojej sytuacji może sprawić, że wykonanie misji stanie się niemożliwe. Znalazłszy się w obozie (nie krępuj się i zastrzel strażników na wzgórzu przed obozem), wykończ strażników znajdujących się na pagórku za obozem i wtedy pozbądź się kręcących się żołnierzy. Notatnik znajduje się w niewielkim namiocie postawionym na uboczu. Unikając pozostałych przy życiu strażników udaj się w miejsce, z którego podbierze cię śmigłowiec.
6. (Headhunter)
Uzbrojenie: bez zmian
Celem jest pojmanie "głowy" całej armii, lorda narkotykowego przebywającego w swej willi, której lokację udało się ustalić na podstawie szyfru ze zdobytego notatnika. Uwaga: cel stoi na balkonie willi - unikaj strzelania w tę postać! Zbliżając się do willi, zwracaj uwagę na wartowników na wzgórzu po prawej stronie. Willę najłatwiej jest zaatakować ze wzgórza po jej lewej stronie. Mierzonymi strzałami pozbądź się czterech strażników z dachu i kolejnych biegających po murku otaczającym budynek. Zbliżając się, wrzuć lub wstrzel granaty do każdej z wieżyczek na wypadek, gdyby krył się w nich przeciwnik. Obserwuj GPS i wyeliminuj pozostałości obrony bossa.
Delta Force Kampania 2: Czad
1. (Exodus)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Uratuj porwanego szefa amerykańskiego koncernu naftowego.
Do obozu postaraj się zbliżyć niezauważony. Znalazłszy się w nim, eliminuj kolejno napotkanych terrorystów. Nie ufaj GPS!: to urządzenie nie pokazuje pozycji postaci ukrytych w budynkach bądź namiotach (generalnie: pod dachem). Uwaga: w namiocie, w którym rzekomo znajduje się zakładnik, jest jedynie żołnierz - zabij go bez wahania!
2. (Carion)
Uzbrojenie: Zalecałbym wykorzystanie, zamiast proponowanych min Claymore, zwykłych, detonowanych drogą radiową ładunków wybuchowych.
Celem misji jest zniszczenie konwoju. Nie dosyć na tym: należy również przy okazji schwytać dowodzącego nim oficera. Przyznaję, że w tej misji zostałem zatrzymany na dłuższą chwilę. Jednak kiedy wie się już, co i jak należy zrobić, misja staje się wyjątkowo prosta. Konwój rusza z silnie chronionej bazy po twej prawej stronie. Atakowanie go w tym miejscu równoznaczne jest z samobójstwem - wieże strażnicze i spora ilość strażników nie dają szans bohaterom. Zamiast tego pobiegnij na wprost, miń po lewej stronie pagórek, jaki znajduje się naprzeciw ciebie i skieruj się do kaktusa. Wybiegając z małego wąwozu, zatrzymaj się, wyciągnij pistolet z tłumikiem i spójrz w prawo. To jedyny strażnik, jakiego powinieneś pozbyć się w tej części misji. Skieruj się od razu do trzeciego waypointa i przeczekaj do momentu, gdy konwój skryje się za zakrętem. Wyciągnij nóż (będziesz poruszać się szybciej) i przebiegnij drogę. Kryjąc się przed ariergardą konwoju skieruj się łukiem do szóstego waypointa - miejsca, w pobliżu którego oczekują na nadjeżdżający konwój twoi towarzysze. Podłóż jeden z ładunków na drodze i ukryj się. Kiedy prowadzący konwój pick-up znajdzie się niedaleko celu, jednak zanim zdąży go minąć, wysadź ładunek i ogniem z SAW pokryj drogę. Uwaga jednak: nie wolno ci zniszczyć drugiego samochodu konwoju - jeepa. To w nim znajduje się poszukiwany oficer. Po chwili, gdy żołnierze będą już martwi, zniszcz ogniem ciągłym pozostałe pojazdy.
3. (Snake Eyes)
Uzbrojenie: bez zmian
Celem zadania jest przechwycenie laptopa, w pamięci którego kryje się lokalizacja obozów przeciwnika. Problem w tym, że on sam również znajduje się w świetnie strzeżonym obozie. Uwaga: misja jest trudna i wymaga niebywałej cierpliwości.
Biegnij w kierunku najbliższego waypointa. Po drodze usłyszysz silnik pick-upa. Ukryj się i pozwól mu przejechać. Następnie, zamiast kierować się drogą wyznaczoną przez waypointy, skieruj się do miejsca, gdzie oczekuje na sygnał team Alpha. Przez większą część drogi pełznij i w momencie gdy dostrzeżesz coś niezwykłego, skrupulatnie upewniaj się za pomocą lornetki. Zacznij strzelać ogniem snajperskim. Wybij tak wielu z otaczających obóz strażników, jak to tylko możliwe - uwaga: nadchodzą kanionem, którym wiedzie droga waypointów i poukrywani są w schronach zbudowanych z worków z piaskiem. Ostrzelaj namioty granatami (uważaj na namiot z dwoma schronami przy wejściach - to właśnie w nim ukryty jest laptop) i... nie schodź w dół! Uważaj - po przeciwnej stronie obozu, na drodze wiodącej do EP czai się jeszcze kilku wrogów. Zniszcz ich i dopiero zejdź do wspomnianego namiotu dowódcy. Zabij żołnierza, zbierz komputer i uciekaj do Czarnej Wdowy - śmigłowca ewakuacyjnego.
4. (Dust to Dust)
Uzbrojenie: bez zmian
Założeniem misji jest zniszczenie stacji przekaźnikowej - centrum radiokomunikacyjnego wroga. To pierwszy z trzech obozów, jakie będziesz musiał zniszczyć. Aby dopełnić wymogu zaliczenia misji, musisz zniszczyć antenę na dachu niewielkiego budynku i maszt stojący tuż obok. Nie musisz wybić wszystkich wrogów.
Zastrzel trzema strzałami mierzonymi patrol złożony z żołnierza na pick-upie i dwóch pieszych. Przebiegnij na drugą stronę wąwozu i wespnij się na górę. Tu natychmiast przypadnij do ziemi i pełznij - eliminując zauważonych wrogów w kierunku celu. Wypracuj sobie czystą pozycję strzelecką i poślij po jednej rakiecie z LAW w kupę żelastwa na dachu i maszt antenowy obok małego budyneczku. Zaraz po tym skieruj się punktu podebrania (EP) - nie do samego śmigłowca!
5. (Metal Hammer)
Uzbrojenie: bez zmian
Celem misji jest całkowite wyeliminowanie personelu obozu treningowego wroga.
Doprawdy trudno jest tu nawalić. Wprawdzie jest ciemno, jednak przy odrobinie cierpliwości, nawyku pełzania, nawet gdy wydaje się, że nie trzeba, i spostrzegawczości, można przejść tę misję już za pierwszym razem. Niszcz reflektory na wieżyczkach strażniczych, nasłuchuj strzałów (ujawniają, z jak daleka pada strzał) i kroków, wrzucaj granaty do namiotów i budynków, które masz zamiar odwiedzić i nade wszystko - korzystaj z GPS-a; w tej misji ukazuje on wszystkie cele do wyeliminowania, a więc - całą obsługę obozu.
6. (Full Stop)
Uzbrojenie: W zasadzie bez zmian, choć można popróbować z drugim karabinem snajperskim.
Misja ma na celu wyswobodzenie z silnie strzeżonego obozu zakładnika. Problem w tym, że obóz mieści się w czymś na kształt niewielkiego wulkanu, którego koronę pokrywają wieże strażnicze i osłony z worków z piachem. Dlatego też tak dziwaczny zestaw broni. Broń snajperska jednak ma swój urok! Przede wszystkim - bądź bardzo cierpliwy. Przez cały czas pełzaj i bacznie rozglądaj się dookoła. Kiedy usłyszysz strzały, nie szukaj strzelającego - on może wstrzelić się nieco szybciej niż zdołasz go zlokalizować i uspokoić. Znacznie lepiej jest wycofać się i poszukać lepszej pozycji. Po wyeliminowaniu żołnierzy z osłony obozu wkrocz na wał i zdejmij tak wielu kryjących się wewnątrz żołnierzy jak to tylko możliwe. Raczej nie wrzucaj granatów do wnętrz - dopóty, dopóki nie zlokalizujesz zakładnika, który zresztą znajduje się w murowanym budynku. Oprócz niego jednak w pomieszczeniu jest żołnierz, którego najwygodniej pozbyć się strzałem snajperskim przez okno. Zaraz po jego uwolnieniu eskortuj go do EP.
Delta Force Kampania 3: Indonezja
1. (Jump Start)
Uzbrojenie: bez zmian
To zadanie może sprawić kłopot nawet doświadczonym i ostrożnym komandosom. Jego celem jest doszczętne wyeliminowanie żołnierzy wroga. Przede wszystkim uzbrój się w cierpliwość i powoli posuwaj w kierunku obozu, zdejmując po drodze mierzonymi strzałami nieostrożnych strażników. Zniszcz reflektory, które oświetlają twoich drużynowych kolegów. Uważaj na żołnierzy w pomieszczeniach (wrzucaj granaty przez drzwi i okna). I powtarzam raz jeszcze - nie śpiesz się: na swój własny honorowy pogrzeb zawsze zdążysz...
2. (Javelin)
Uzbrojenie: Raczej pistolet z tłumikiem (ale to powinno było stać się zwyczajem).
Celem misji jest zniszczenie dwóch obiektów znajdujących się w obrębie bazy wroga - radaru oraz wyrzutni rakiet, dzięki czemu wróg pozbawiony zostanie możliwości ataków rakietowych. Zadanie, choć wygląda na trudne, bo należy obejść cały liczny obóz przeciwnika - takie nie jest. Pamiętaj jedynie, by oddalić się na wschód (na prawo) od wyznaczonych waypointów i podążać do punktu "baum". Staraj się podążać dolinką, tak by mieć wzgórza ukrywające cię przed wzrokiem strażników z wieżyczek strażników obozu. Co pewien czas wpełzaj na któreś ze wzgórz i snajperskimi strzałami zdejmuj widocznych przeciwników - pomożesz swoim partnerom. Wreszcie - od prawej strony - za pomocą pocisków LAW zniszcz wózeczek z rakietą i stojący w głębi pojazd z radarem.
3. (Spectre)
Uzbrojenie: bez zmian
Założeniem jest wykradzenie z silnie strzeżonego obozu przeciwnika laptopa z lokalizacją bazy dowodzenia. Problem w tym jednak, że obóz strzegą wieżyczki strażnicze, bunkry z worków z piasku i mnóstwo pieszych strażników - nie sposób wejść tam niezauważonym.
Ze swego punktu zrzutu udaj się na zachód i wespnij się na wzgórze. Obejdź je tak, by nie zauważono cię z obozu i - kiedy w polu widzenia pojawi się tylna część obozu - przypadnij do ziemi. Strzałami snajperskimi ściągaj wszystkich zbliżających się, zamierzających otoczyć twój punkt snajperski żołnierzy. Zniszcz reflektory na wieżach (wybuch reflektora zabija stojącego przy nim wartownika), następnie wykończ żołnierzy znajdujących się w pierwszej, tej bliższej tobie części obozu. Wyczekaj do momentu, gdy jedynymi strażnikami będą ci ukryci w namiotach, zsuń się w dół i ostrzelaj je z granatów (bierz namiary na podstawie GPS). Uwaga: nie próbuj strzelać w czarny, siatkowy namiot - znajduje się w nim radiostacja i poszukiwany laptop. Po pomyślnym przejęciu obiektu skieruj się drogą do punktu podebrania.
4. (Safe Passage)
Uzbrojenie: Cóż - próbowałem kilkukrotnie posłużyć się proponowanym M4 i granatnikiem, jednak misję wykonałem dopiero z pomocą SAW - jego siła ognia jest tym, czego dokładnie wymaga ta misja.
Jedynym sposobem, by wykonać tę misję jest udaremnienie zamachu na prezydenta Indonezji, jaki przeprowadza nań tępiona w tej kampanii grupa ekstremistów. Jedynym z kolei sposobem, by prezydent pozostał żywy jest wybicie wszystkich atakujących terrorystów. Jest to trudne - ta misja za nic ma sobie wypracowaną dotąd strategię pełzania i cierpliwości - tu należy bez przerwy być w ruchu, w pozycji przykurczonej, gdyż wymagana jest spora mobilność. Na szczęście nie bronisz prezydenta sam - konwój, w którym znajduje się jego czarna limuzyna jest pod opieką oddziału żołnierzy i śmigłowca Delta Force - Czarnej Wdowy. Pierwszym krokiem, jaki powinieneś przedsięwziąć, jest udanie się w kierunku pagórka nieopodal pierwszego punktu nawigacyjnego. Skoś ogniem ciągłym wybiegających zza niego terrorystów i biegnij dalej, oddalając się od drogi. Zza pagórka w głębi wybiegnie kolejna zwarta, idealna do odstrzału grupa. Biegnij dalej w tym kierunku i spróbuj wykończyć trzecią grupkę - tę znajdującą się jeszcze w dolince. Zważając na pominiętych żołnierzy biegnij z powrotem w kierunku drogi i dopomóż osłonie konwoju rozprawić się z terrorystami wybiegającymi z prawej strony drogi oraz zza wzgórz na wprost. Być może pierwszy z samochodów konwoju zostanie zniszczony - to jednak nie uniemożliwia zwycięstwa. Po pewnym czasie na drogę wyjadą dwa nieuzbrojone samochody opancerzone oraz pick-up z żołnierzem na platformie. Zniszcz je, gdyż zamierzają zablokować przejazd konwoju prezydenckiego. Pozostaje jedynie biegać wokół samochodów i wykończyć niedobitki tej regularnej bitwy.
5. (Blackjack)
Uzbrojenie: W zasadzie bez zmian; obiekcje można mieć jedynie do pistoletu...
Celem zadania jest odnalezienie bomby znajdującej się w łapach terrorystów i ukrytej gdzieś w ich bazie (a ściślej - obok bazy). Jedynym skutecznym sposobem na tę misję jest... wybicie wszystkich wrogich żołnierzy do nogi. Powód, dla którego podjąłem tak radykalne działanie jest banalny w swej prostocie - jest ich po prostu zbyt wielu, a baza jest zbyt dobrze strzeżona. Efekt: jeden strzał i wokół zaczyna roić się od rozjuszonych uzbrojonych i niebezpiecznych. Z miejsca zrzutu pobiegnij w przeciwną stronę do proponowanej drogą waypointów, padnij na ziemię i snajperskimi strzałami wykończ dwóch strażników. Teraz wypadki potoczą się same. Kiedy uprzątniesz już teren przed sobą, biegnij tak, by pozbyć się żołnierzy, którzy mogą zaatakować cię od tyłu w momencie, gdy będziesz szturmował bazę. Później zajmij się samą bazą. Kiedy wszyscy źli będą już gryźć ziemię (będziesz wiedzieć - GPS podaje pozycję ich wszystkich), podbiegnij do ruinki za obozem, nieopodal rzeki, i obróć się w prawo, na północny wschód. Zobaczysz dwie indonezyjskie wieże - na podstawie jednej z nich leży bomba, którą musisz zabrać. I jeszcze jedno - misja, owszem jest trudna, jednak ja przeszedłem ją już za pierwszym razem. Wprawdzie pozostałem sam - Alpha i Charlie padli w boju (KIA), ale...
6. (Shut Down)
Uzbrojenie: Z racji tego, że w grze bierze udział śmigłowiec - warto zrezygnować z przewidzianego ekwipunku i wziąć LAW; poza tym podwójny zasób amunicji w sytuacji, gdy i tak musimy działać z daleka (pojedyncze strzały snajperskie) nie jest niezbędny. SO .45 warto wymienić na HS .22 - być może uda ci się podejść niepostrzeżenie do strażnika...
Celem zadania jest wyeliminowanie z gry obozu terrorystów. Jak zwykle jest on świetnie chroniony; nowością jest jednak śmigłowiec bojowy, który uniesie się w górę na sygnał pierwszych strzałów i z nieprawdopodobną łatwością pozbędzie się dwóch pozostałych teamów. Zacznij więc od tego, by niepostrzeżenie dostać się na wysoką górę na północ od bazy. Stąd - ze szczytu - poślij jedną z rakiet w stojący na dziedzińcu śmigłowiec. Następnie, pilnie rozglądając się wokół (posługuj się GPS-em; podaje pozycję wszystkich celów), kolejno eliminuj żołnierzy. Uważaj na wieże strażnicze i bunkry! To na nich zatrzymują się twoi towarzysze. I po raz wtóry: misja jest trudna, ponownie utraciłem wszystkich czterech "skrzydłowych".
7. (Lock Down)
Uzbrojenie: Osobiście nie darzę estymą proponowanego tu Barreta. Powód jest prosty - ma zbyt mało amunicji. Dlatego też zmień go na Remingtona. Pozostałe - w porządku.
Zadanie ma na celu schwytanie przywódcy terrorystów, który ukrywa się w dobrze strzeżonej (bunkry) bazie. Co ciekawe jednak - zadanie wcale nie jest trudne. Wykańczaj widocznych terrorystów, strzelaj przez otwory strzelnicze do środka bunkrów i poprzez siatkę. GPS ukazuje wszystkich przeciwników w bazie oprócz dwóch - jednego w dużym domu nieopodal dużego bunkra: ten ma karabin snajperski; i drugiego - naszego poszukiwanego - w małym domku na skraju obozu - nieuzbrojonego.
8.
Uzbrojenie: bez zmian
Celem ostatniej misji w Indonezji jest zdobycie skradzionych przez terrorystów i tropionych w czasie całej kampanii akt CRC. Znajdują się one w - jakżeby inaczej - świetnie strzeżonej bazie.
Wywalcz sobie odrobinę przestrzeni życiowej - strzelając we wszystko, co się porusza i zwracając szczególną uwagę na wieże i bunkry. Podążaj w kierunku wskazanym przez pierwszy waypoint, następnie skieruj się ku rzece i wejdź na wzgórze z bunkrem po południowej stronie obozu. Stąd pozbądź się strażników znajdujących się w obozie, a następnie - idąc samym skrajem - nad rzeką wykończ granatami obsługę bunkrów. Jeśli chcesz, możesz wyeliminować strażników ukrytych w namiotach - zawsze wrzucając do nich granat przed wejściem. Uwaga: żołnierze znajdujący się pod dachem są niewidoczni na GPS! Poszukiwany obiekt znajduje się w jednym z dwóch budyneczków po przeciwnej niż miejsce startu stronie bazy.
Delta Force Kampania 4: Uzbekistan
1. (Raven)
Uzbrojenie: bez zmian
Celem misji jest przejęcie centrum telekomunikacyjnego wroga oraz centrum dowodzenia.
Spróbuj podejść do bazy, nie alarmując uprzednio strażników: posługuj się, eliminując napotkanych po drodze żołnierzy, nożem bądź .22. Wcześniej czy później jednak baza zostanie zaalarmowana: czy to przez twoje poczynania, czy przez Uzbeków, którzy cię spostrzegli. W tym momencie przestaw M4 na M203 i podpełznij do krawędzi wzgórza po południowej stronie obozu. Uważaj na wieże i bunkry! Kiedy znajdziesz się już w bazie, nie pozostawaj w jednym miejscu zbyt długo! Lepiej zmieniać pozycję co 10 sekund, niż pozwolić, by przeciwnicy zdołali cię wstrzelać... Pod żadnym pozorem nie strzelaj do urządzeń nadawczych - anten czy masztu radiowego!
2. (Manticore)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Przeniknij za linie wroga i zniszcz stanowisko kontroli SAM. Unikaj zbyt szybkiego spostrzeżenia ciebie przez wroga. Wyeliminuj tak wielu żołnierzy, jak to tylko możliwe jeszcze poza bazą. Zdobywając każdy z napotkanych bunkrów, wrzucaj lub wstrzeliwuj weń granaty. Wejście do samego centrum bazy znajduje się tuż obok najbliższego pozycji startowej bunkra. Aby wykonać zadanie, wystarczy podłożyć jeden z ładunków pod baraczek pomiędzy rozstawionymi rakietami. Uwaga: zbliżając się do EP, uważaj na znajdujących się tam terrorystów!
3. (Copperhead)
Uzbrojenie: Bez zmian, choć możesz spróbować z którąś z broni stricte snajperskich. Ponadto warto zmienić SO .45 na HS .22.
Cel: Odzyskaj skrzynkę z zapisem lotu zwiadowczego zestrzelonego F-18. Pierwszych dwóch wartowników wyeliminuj za pomocą pistoletu z tłumikiem. Biegnij wąwozem, drogą, jaką wskazują waypointy. Dopiero wtedy gdy znajdziesz się przed ostatnim zakrętem, skręć i wbiegnij na szczyt. Stąd masz świetny punkt snajperski. Po lewej stronie, na dole, leży zestrzelony F-18, skrzynka spoczywa tuż obok. Wybij wszystkich widocznych przeciwników (uwaga: biegną również w kierunku pozycji teamu Alpha). Zbiegnij z góry i podnieś skrzynkę. Skieruj się do EP, zważając na ujawniających się po kolei, niewidocznych na GPS przeciwników.
4. (Diamondbox)
Uzbrojenie: Raczej nie polecam proponowanego zestawu: są problemy, by zniszczyć wszystkie wozy konwoju, a M4 w funkcji karabinu snajperskiego sprawuje się wcale nieźle.
Cel: Zniszcz konwój wiozący amunicję i żywność dla wojsk buntowniczych. Konwój złożony z pięciu samochodów (w tym trzech ciężarówek) zmierza drogą, która przecina głęboki parów. Wąwóz ten stanowi dla ciebie relatywnie bezpieczną drogę. Uważaj na ukazanych na GPS wrogów i staraj się eliminować ich z dużych dystansów. W pobliżu przewidzianego punktu ataku znajdują się bunkry z żołnierzami z bronią ciężką, bądź więc ostrożny. Zniszcz za pomocą LAW pierwszy z samochodów. Kiedy wszystkie pojazdy konwoju zostaną zniszczone, misja zostanie zaliczona.
5. (Boomerang)
Cel: Uwolnij czterech jeńców amerykańskich.
Uzbrojenie: nie przejmuj się odprawą mówiącą, że niezbędne jest zachowanie ciszy - przyjmij proponowany zestaw, bądź zamień M4 na którąś z broni snajperskich. Zaraz po starcie znajdziesz się nieopodal niewielkiego obozu. Dobrym pomysłem jest ominięcie go, bądź pozbycie się stacjonujących weń żołnierzy za pomocą HS .22. Atak na bazę rozpocznij od pozbycia się operatorów broni ciężkiej w bunkrach i za barykadami z worków z piaskiem i strażników stojących na wieżach. Zniszcz reflektory oświetlające plac i wstrzel po kilka granatów do każdego budynku i namiotu, oprócz dużego kamiennego budynku blisko twego punktu startowego. Przebywając w bazie, nie waż się podnosić z pozycji leżącej! Kiedy zdołasz pozbyć się wszystkich wskazywanych na GPS wrogów, lub doczekasz do momentu pojawienia się Czarnej Wdowy - misja będzie zaliczona.
6. (Juggernaut)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Znajdź i zniszcz konwój pancerny.
Uwaga: Misja jest trudna. Cel znajduje się w wąskim wąwozie, na którego krawędziach aż roi się od wrogów. Uważaj więc, na to, by za każdym razem znaleźć sobie dogodne miejsce. Postaraj się również wyeliminować tak wielu przeciwników, jak to tylko możliwe jeszcze przed zbliżeniem się konwoju. Pojedyncze snajperskie strzały z M4 są warte dużo więcej niż ataki granatami. Kiedy będziesz mieć odrobinę względnego spokoju, ruszaj w kierunku wąwozu - zniszczenie z LAW prowadzącego pojazdu da ci czas na wyeliminowanie najgroźniejszych strzelców. Zaraz po tym dokończ dzieła zniszczenia konwoju - najpierw posługując się pozostałą rakietą, a następnie granatami z M4.
7. (Condor)
Uzbrojenie: Pamiętaj, że najbezpieczniej jest wyeliminować śmigłowiec jednym strzałem z LAW...
Cel: Zajmij lotnisko przeciwnika.
Kieruj się drogą wskazaną przez waypointy. Nie śpiesz się i dokładnie wypatruj krążących patroli. Jeśli śmigłowiec zdoła wznieść się w powietrze - wystrzel w niego pocisk z LAW - eksploduje w powietrzu, nie zdążywszy uczynić nikomu krzywdy. Kieruj się nie tyle drogą waypointów, co w kierunku zauważonej pierwszej wieży. Uważaj na żołnierzy osłoniętych workami z piaskiem i pojedynczego strzelca znajdującego się na jednym z budynków.
8. (Junkyard)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Wyeliminuj wszystkich żołnierzy znajdujących się w bazie przeciwnika.
Przemierzając pierwszą dolinkę, wykorzystuj zdolność .22 do bezszelestnego pozbywania się strażników z patroli, które znajdą się w pobliżu. W momencie gdy wrogowie dowiedzą się o twojej obecności, przełącz się na M4. Przebij się, korzystając z ognia ciągłego poprzez żołnierzy do celu. Wypatruj żołnierzy w goglach noktowizyjnych, gdyż z racji tego, że widzą lepiej, będą także strzelać lepiej. Wypatruj również po drodze wrogów, którzy wybiegną z domu po lewej. Zniszcz reflektory na wieżach - dzięki temu, że zrobi się ciemniej, obszar będzie bezpieczniejszy. Cel: generatory mocy - to dwie niewielkie "technicznie" wyglądające skrzynki pomiędzy masztami.
9. (Kodiak)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Wyeliminuj pozostałości armii buntowników.
Podpełznij ostrożnie naprzód i postaraj się zdjąć tak wielu snajperów z krawędzi urwiska naprzeciw, ilu tylko zdołasz. Uważaj: kiedy tylko rozlegną się strzały, w twoją stronę uda się wielu strażników zamierzających zajść cię od boku i wykończyć. Zdejmuj ich strzałami snajperskimi z dystansu. Zmieniaj pozycję, dopasowując kąt ostrzału do sytuacji i zawsze, zawsze znajduj sobie dobrą osłonę. Kiedy strzelanina przycichnie, biegnij w kierunku lewej części urwiska - tam zbocze jest na tyle łagodne, że umożliwia wspięcie się po nim na górę. Pamiętaj jednak, by nie stawać na szczycie, gdyż staniesz się świetnie widocznym celem, dla wszystkich wokoło. Pełznij - eliminując przeciwników - w stronę namiotów. W jednym z nich jest przywódca puczu, oraz biała dyplomatka, w której znajduje się cała dokumentacja rewolucji przeciw demokratycznie wybranemu rządowi. Pozyskanie jej zakończy misję i kampanię w Uzbekistanie.
Delta Force Kampania 5: Nowa Ziemia
1. (Birds of Prey)
Uzbrojenie: Z racji tego, że w budynku na terenie pierwszego obiektu znajduje się dodatkowa amunicja, a ponadto możesz zostać zaatakowany przez śmigłowiec - zalecam LAW.
Cel: Zdobądź bazę powietrzną i centrum dowodzenia najbardziej wysuniętego na północ przyczółka wroga.
Zadanie zdobycia bazy nie jest specjalnie wymagające - kieruj się drogą waypointów, zważając i eliminując napotkane po drodze patrole. Dotarłszy do pierwszego celu, zestrzel za pomocą LAW startujący śmigłowiec. Uważaj na żołnierzy w barakach. Zadanie zostaje zaliczone w momencie, gdy wszystkie cele oznaczone na GPS zmienią się w krzyżyki.
2. (Chain Lighning)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Przeniknij za linie obrony przeciwnika i wskaż namierzaczem laserowym (laser designator) cele: stanowisko SAM i stanowisko artyleryjskie do ataku artyleryjskiego.
Przede wszystkim - pamiętaj o tym, że twoim bieżącym zadaniem jest pozbyć się wyrzutni SAM i stanowisk artylerii - nie zaś wybicie do nogi całego stanu osobowego tego regionu. Skieruj się do pierwszego z waypointów i zestrzel startujący z platformy w oddali śmigłowiec (osobiście udało mi się to już jednym strzałem z Barret - ależ to maleństwo ma kopa!). Wykończ nadbiegających strażników i - rezygnując z drogi wskazywanej przez waypointy - kieruj się w stronę drugiego z celów - Knight. Znalazłszy się tu, namierz kolejno trzy wyrzutnie rakiet, po czym, już po ich zniszczeniu - strzałami w zbiorniki z paliwem zniszcz trzy duże ciężarówki. Uważaj na zbliżających się żołnierzy i obsługę bunkra! Wypełniwszy tę część zadania skieruj się do obiektu Orion. Tu namierz kolejno trzy wyrzutnie rakiet. Kiedy i one zostaną zniszczone, biegnij do EP. Uważaj: tuż przy płycie lądowiska śmigłowca jest kilku wrogów.
3. (Rapid Fire)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Wyeliminuj z rozgrywki centrum dowodzenia wroga.
W porównaniu do tych, które miałeś już przyjemność przeżyć, ta misja jest wręcz niepoprawnie prosta. W miejscu pierwszego waypointa znajduje się bunkier. Zajmij go i korzystając z osłony, jaką oferują jego mury, wykańczaj widocznych przez otwór strzelniczy przeciwników. Zwróć uwagę na wieżę po prawej stronie - na jej dachu stoi dwóch snajperów! Kiedy skończą ci się cele, zejdź w dół i metodycznie - wrzucając do pomieszczeń granaty - wykończ resztki obrony bazy.
4. (Scorpion)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Zniszcz sprzęt powietrzny wroga.
W przeciwieństwie do poprzedniej ta misja należy do bardzo wymagających. Jedynym sposobem, jaki wydaje się mieć szansę powodzenia, jest obejście bazy i zaatakowanie jej od prawej strony. Zniszczenie śmigłowców i wyeliminowanie wszystkich żołnierzy będzie sygnałem, byś udał się do EP. Tu uważaj jednak - możesz napotkać żołnierzy z umieszczonej poniżej bazy i pobliskiego bunkra.
5. (Snow Blind)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Zniszcz satelitę zapewniającą łączność z dostawcami spoza wyspy.
Zadanie nie jest trudne. Wystarczy tylko zdać się na cierpliwość i... zdolności snajperskie, wykańczając przeciwników z tak dużego dystansu, jak to tylko możliwe. Kieruj się nie tyle drogą wyznaczoną przez waypointy, co drogą biegnącą na prawo od nich, prawym skrajem doliny. Wykończ przez otwory strzelnicze załogę mijanych bunkrów. Co pewien czas zatrzymuj się i dokładnie, za pomocą lornetki lustruj przestrzeń wokół ciebie. Talerz satelity znajduje się na dużym, czterokomorowym bunkrze. Podejdź do niego drogą nieopodal dwóch małych bunkrów - tak, by nie mogła spostrzec cię załoga tego wielkiego, i poślij granat w talerz. Jego eksplozja zabije wszystkich wrogów wewnątrz. Aby zakończyć tę misję, biegnij w kierunku EP.
6. (Fallen Angels)
Uzbrojenie: bez zmian (niestety, trzeba przyznać, że SAW jest tu nieodzowny)
Cel: Uratuj zestrzelonych pilotów śmigłowca.
Zadanie przypomina nieco misję z koniecznością zapewnienia ochrony dla konwoju prezydenckiego w Indonezji. Tak wtedy, jak teraz zadanie polegało na ciągłym ruchu i zasypywaniu gradem pocisków każdego ruszającego się obiektu. Tu twoim celem jednak jest zbrojna eskorta uratowanych pilotów z zestrzelonego śmigłowca dowództwa. W tym czasie będziesz musiał wybić wszystkich przeciwników i oczyścić wszystkie znajdujące się po drodze do EP bunkry... Życzę szczęścia. Będzie ci potrzebne.
7. (Whirlwind)
Uzbrojenie: bez zmian (choć możesz spróbować karabinów snajperskich)
Cel: Wyeliminuj z rozgrywki przyczółek przeciwnika.
Zadanie pozornie bardzo proste, w rzeczywistości jednak wymaga sporej dozy cierpliwości, doświadczenia i... szczęścia. Zaraz na początku przypadnij do ziemi i wykańczaj przeciwników na dachach (jest ich naprawdę wielu) w obydwu bazach. Wykończ wszystkich widocznych na przedpolu i spełznij na poziom bazy. Obejdź ją wokoło (po drodze eliminując strzelców widocznych w oknach) i kolejno, starając się pełznąć tuż przy ścianie, wykańczaj zaznaczonych na GPS żołnierzy. Posługuj się granatami; ich promień pozwala na zabijanie niewidocznych jeszcze przeciwników - zwłaszcza w pomieszczeniach.
8. (Pandora's Box)
Uzbrojenie: Wbrew temu, co można by sądzić - "niesłyszalny" H&K świetnie się tu sprawdza!
Cel: Wykradnij laptop z danymi o broni nuklearnej przeciwnika.
Zadanie wykradnięcia laptopa z kodami dostępu do broni nuklearnej jest wymagające. Po raz kolejny twoja cierpliwość zostanie wystawiona na próbę. Ze swego IP skieruj się w stronę przeciwną do bazy. Po pewnym czasie przekrocz dolinkę, która do niej wiedzie i kryjąc się przed wzrokiem patrolujących ją strażników, kieruj się równolegle do niej - do punktu, z którego najbliżej jest do dwupiętrowego budynku, w którym znajduje się laptop (po prawej stronie placu). Po drodze możesz zostać zmuszony do wyeliminowania patrolu lub dwóch. Znalazłszy się nieopodal budynku, pozbądź się strażników obok niego i w oknach budynku z laptopem i sąsiedniego. Na dźwięk krzyków drugi z teamów wkroczy do akcji, zapewniając ci spokój i najprawdopodobniej już po chwili ginąc (niech odpoczywają w pokoju...). Wbiegnij od frontu do budynku (co to za komandos, który nie potrafi wejść przez okno...!) i wykańczając po drodze strażników, wbiegnij na piętro. Zastrzel dwóch wartowników i weź laptop. Uciekaj z bazy tą samą drogą, którą się tu dostałeś. Kieruj się, omijając wzgórze do waypointu Queen. Płyta lądowiska, na której lądować ma Czarna Wdowa jest zajęta przez kilku żołnierzy. Zdejmij dwóch stojących na dachu, następnie - korzystając z zaskoczenia - wyeliminuj ich wszystkich. Następnie wbiegnij na budynek, na którego dachu wyrysowane jest ogromne "H" i podbiegnij do wiszącego śmigłowca.
9. (Storm Chaser)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Zniszcz skrzynie zawierające elektronikę niezbędną do skonstruowania broni nuklearnej.
Skrzynie, które musisz zniszczyć oznaczone są na mapie granatowymi kwadratami. Pierwsza z nich znajduje się na piętrze budynku przy wejściu do bazy, dwie pozostałe - w niewielkim budyneczku obok hangarów. Zniszczenie ich nie nastręcza problemów - problematyczne jest jedynie dojście do nich. Choć z drugiej strony - ta misja nie jest wyjątkowo trudna. Po wyczyszczeniu pierwszej bazy skieruj się do EP, gdzie oczekiwać będzie na ciebie ostrzeliwująca się Czarna Wdowa i regularny rosyjski komitet powitalny. Ponownie - tak jak misję temu - musisz podbiec do budynku z "H" na dachu.
10. (Snow Fox)
Uzbrojenie: bez zmian
Cel: Zniszcz ostatni punkt oporu wroga - ten, w którym składowane są komponenty broni nuklearnej.
Ostatnie zadanie nie wymaga specjalnej odprawy: po prostu - tak jak zawsze dotąd: bądź ostrożny, cierpliwy i przewidujący. Jeśli szczęście się od ciebie nie odwróci - powinieneś dać sobie radę...
Zaraz po powrocie do domu jednak, po tych kilku chwilach zasłużonego bez wątpienia odpoczynku - wracaj z powrotem do ćwiczeń. Nigdy bowiem nie wiadomo, kiedy i w jakim zakątku naszego globu ponownie rozlegnie się wołanie o pomoc...
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Gem.ini.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.