Driver, najnowsze dzieło Reflections, grupy znanej z Destruction Derby, to kolejna gra samochodowa oparta na idei "car crash". Jako policyjny detektyw, Tanner, musisz wniknąć w szeregi przestępczego gangu, aby zapobiec morderstwu. By zyskać zaufanie oprychów i dowiedzieć się kto jest celem zamachu, Tanner musi zaoferować im swoje usługi i użyć swoich fenomenalnych zdolności w kierowaniu autem, mierząc Amerykę wzdłuż i wszerz, przy okazji zaliczając misje.
W zasadzie Driver jest syntezą wszystkich samochodowych pościgów, jakie w życiu widziałeś, przeniesioną na komputer. Samochody bezwstydnie rozbijają się o sterty kartonów, ślizgają się po uliczkach i latają ponad falami wzgórz San Francisco, jeśli tylko nabierzesz odpowiedniej prędkości. W tej grze kluczem są twoje umiejętności. Jeśli nie będziesz potrafił wykorzystać w pełni możliwości auta, nie wygrasz.
W wypadku samochodówek trudno o jakąś bezwzględnie skuteczną poradę, która pozwoli ci bezproblemowo przejść poszczególne misje. Jak już wspomniałem, przede wszystkim musisz nauczyć się zgrabnie kręcić kółkiem. Poniżej znajdziesz jednak dużo bardzo ważnych informacji, które nieco ułatwią ukończenie poszczególnych misji i całej gry. Oprócz krótkiej charakterystyki modeli, znajdziesz tu przede wszystkim bardzo cenne dane, dotyczące struktury zadań poszczególnych misji. Dowiesz się, co cię czeka, czego się spodziewać lub jak najlepiej rozegrać misję. Zanim jednak przejdziesz do tych konkretów, jeszcze kilka porad i informacji natury ogólnej. Zaczniemy od menu gry:
Driving Games
Pursuit - Pościg. Ten rodzaj zadania polega na ściganiu określonego samochodu i zatrzymaniu go. Oczywiście, przeciwnik nie czeka na parkingu, aż po niego przyjedziesz. Będziesz musiał ścigać go po całym mieście i poza nim także. Techniki, jakie stosuje się, aby zatrzymać gagatka, są opisane przy poszczególnych misjach.
Gateway - zmienia role. Tym razem to ty jesteś ściganym. Gliniarze, niczym sfora wściekłych psów, gonią cię po San Francisco, Miami lub gdzie tam chcesz. Warto, abyś zatrzymał się tu na dłużej i ostro potrenował, bo jest to umiejętność niezwykle przydatna w pełnej grze.
Cross Town checkpoint - trzeba zaliczyć wszystkie punkty kontrolne. Zadanie o tyle trudne, że musimy gazować po całym mieście, a zegarek tyka nieubłaganie. Na dodatek inni użytkownicy drogi, to sami niedzielni kierowcy i zawalidrogi. Jest to przede wszystkim test na wytrzymałość nerwów:).
Trail Blazer - coś dla maniaków szybkości. Im szybciej jedziesz, tym więcej czasu dostaniesz w punktach kontrolnych. Dodatkowy czas bardzo się przydaje, bo im dalej, tym bardziej trzeba wczuć się w role Spidi Gonzalesa.
Survival - jedź na obóz przetrwania. Zostajesz spuszczony w środek samochodowego piekła, karambolu stulecia. Kolesie w granatowych mundurkach widzieli, że to ty byłeś sprawcą tej samochodowej piramidki. Rzucą się na ciebie wszyscy i to jednocześnie.
Dirt Track - specjalny tor samochodowy, gdzie można poeksperymentować z szybkością i sprawdzić czy urwie się silnik, czy koła. To też jest zabawa dla Szybkiego Lopeza i ferajny.
Warto abyś wiedział, że misje zostały tak zrealizowane, że bardzo często po prostu musisz łamać przepisy, ot, choćby po to, by dotrzeć do celu na czas (podobnie jak w Carmageddon). Tak więc zapomnij o przepisach prawa drogowego i zniżce za bezwypadkową jazdę. Pamiętaj jednak, że twoje auto też ma jakieś ograniczenia i nie możesz uparcie taranować każdego wozu i pieszego (co ostatni cholera zawsze uciekną!). Na ekranie znajdują się dwa kolorowe paski, które oznaczają kondycję samochodu (ten u góry) oraz wskaźnik popełnionych przez ciebie przestępstw (u dołu). Na pewno zauważysz pewną prawidłowość. Gdy pasek u dołu się powiększy, gliniarze staną się bardziej zawzięci. Na pewno zdarzy ci się, że jakiś mundurowy okaże się szczególnie nachalny, uparty, czy też zwyczajnie głupi (kamikadze). Jeżeli będziesz musiał koniecznie pozbyć się gagatka, możesz, przy małym stanie uszkodzeń wozu, spróbować pewnej sztuczki. Pozwól, żeby wóz policyjny pędził tuż za tobą i w odpowiednim momencie wbij hamulec w podłogę. Gdy gliniarz wpasuje się w tył twojej fury, jeszcze raz przyładuj, wrzucając wsteczny. Ta sztuczka zabiera średnio 1/3 kondycji wozu, ale pamiętaj, że różne wozy mają odmienną wytrzymałość (akurat policyjne są dość słabe). Jeżeli gliniarze uparli się, by cię złapać i postawili blokadę, możesz jeszcze wyjść z opresji. Celuj dokładnie w środek pomiędzy wozami policyjnymi. Może zdarzyć się, że przejedziesz bez szwanku lub tylko z drobnymi uszkodzeniami (auta policyjne zostaną odepchnięte). Jeżeli jednak nie wejdziesz niczym nóż w masło, auto zawinie się na blokadzie. Odnośnie pościgów. Możesz też stosować tradycyjne chwyty, których nauczysz się w CAR PARK. Bardzo dobre są wąskie uliczki, gdzie można łatwo zgubić ogon przy minimalnym wysiłku. Możesz być pewien, że obrót o 180 stopni zaskoczy panów w niebieskich mundurkach. Fajnie jeździ się też po trawnikach i pomiędzy lampami przy drodze, taki slalom spowoduje u mundurowych totalną dezorientację. Niektóre tricki na pewno obmyślisz sam.
21 punktów karnych zbierzesz pewnie w kilka minut, ale warto byś wiedział, za co "pany policjanty" kreślą krzywe literki po bloczkach mandatowych:
• za duża prędkość zagrażająca innym uczestnikom drogi
• przejeżdżanie na czerwonym świetle
• rozbijanie urządzeń i budynków użyteczności publicznej
• masakrowanie aut - stojących lub jadących
• wjeżdżanie w witryny sklepów, lokali, itp.
• jazda po chodnikach i po pieszych
• rycie kołami miejskich trawników
• udział w przestępstwach
Nie ma co, praworządnym obywatelem na pewno nie będziesz, więc od policji trzymaj się jak najdalej możesz. Do tego celu świetnie posłuży ci radar i mapa. Na tejże zaznaczone będą pozycje samochodów policyjnych, tak więc, kiedy zobaczysz je na widnokręgu, lepiej omiń stróżów porządku szerokim łukiem. Na koniec przydługiego wstępu jeszcze kilka informacji technicznych:
1.PEŁNA BLOKADA(FULL LOCK)
Pozwoli ci wyjść obronną ręką z wielu trudnych sytuacji. Nie możesz przejść testu parkowania? Użyj tego. Samochód nieposłuszny przy dużej prędkości? TU też użyj blokady. Zaklinowałeś się pod ścianą? Proszę bardzo - aż się prosi, by jej użyć przy "wymanewrowaniu" się z pułapki. Ta opcja powoduje natychmiastowe przejście z jednej "ostateczności' w drugą, więc jest bezcenna w poślizgach, czy innych tego typu ewolucjach. Jest to niezbędne w ekstremalnych momentach (przeważnie, by wywinąć się glinom). Naucz się używać "Full lock'a lub zgiń!
2. HAMULEC RĘCZNY (THE HANDBRAKE)
Jest jedną z rzeczy, które lekceważą świeżo upieczeni kierowcy. Chociaż, przeważnie normalne hamulce wystarczają do tego, by auto zniosło to, gdy jest mokro lub jedziesz zbyt wolno musisz użyć ręcznego, by skręcić szybko. Możesz też użyć go, by nagle zatrzymać się zupełnie, co jest bardzo poręczne, gdy na skrzyżowaniu czerwone światło i panowie policjanci.
3. DOPALANIE (THE BURNOUT)
Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś robić w większości misji, jest trzymanie tej właśnie funkcji. By szybko dostać się do celu i równie szybko stamtąd zwiać potrzebujesz doładowania, aby uzyskać odpowiednie przyspieszenie. Bądź jednak świadom ograniczeń. Dopalanie na trawniku, albo gdy policja cię namierzy, nie jest dobrym pomysłem - będziesz kręcił kółka, aż do zniszczenia autka. Jeśli to się zdarzy, użyj pełnej blokady, by opanować samochód i polegaj na hamulcu i regularnym przyspieszaniu. Opanowanie dopalacza ręcznego i miarowego przyspieszania, by kontrolować poślizg, są istotne dla mistrzostwa w kierowaniu.
POJAZDY
Wbrew popularnemu przekonaniu, samochody w Driverze zachowują się odmiennie. Chociaż większość aut dla gracza prowadzi się tak samo, mają one inne przyspieszenie (acceleration), prowadzenie auta (handling) i maksymalną prędkość (top speed).
SZYBKOŚĆ: 1-4
PRZYSPIESZENIE: 1-3
PROWADZENIE AUTA: 1-5
BUICK REGAL
KOLOR: czerwonoróżowy
SZYBKOŚĆ: 1
PRZYSPIESZENIE: 2
PROWADZENIE AUTA: 4
Przydaje się tylko w kilku misjach. Wygląda bardzo podobnie do Gran Torino, lecz ma szerzej rozstawione tylnie światła.
BUICK SKYLARK
KOLOR: ciemnoszaroniebieski
SZYBKOŚĆ: 1
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 4
Często używany w poziomach Los Angeles
CADILLAC LIMOUSINE
KOLOR: Czarny
SZYBKOŚĆ: 1
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 1
To najsłabsze auto w grze. Początkowo wydawało mi się, że słabowite prowadzenie to wynik mokrej nawierzchni, dopiero w kolejnym etapie okazało się, że to auto, to po prostu złom. Jest wolny, ciężki i mało zwrotny. Odniosłem wrażenie, że ktoś wsadził do kół cegły. Pięć minut męczarni i już naprawdę będziesz miał dość.
CHEVROLET CHEVELLE
KOLOR: Czarny
SZYBKOŚĆ: 2
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 4
Standardowy pojazd w Miami i jeden z lepszych wozów w grze.
CHEVROLET NOVA
KOLOR: Turkusowy
SZYBKOŚĆ: 2
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 3
Używany wyłącznie w ukrytych levelach Nowego Jorku.
CHEVROLET POLICE CAR
KOLOR: Biało-czarny
SZYBKOŚĆ: 3
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 3
Ukradniesz jeden w LA. Nie zapomnij, że możesz włączyć syreny (najpierw w opcjach zdefiniuj własny klawisz).
CHEVROLET S-10 (pickup)
KOLOR: Niebieski
SZYBKOŚĆ: 3
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 2
Jest to drugie pod względem szybkości auto w grze, uwierz w to lub nie. Ma też wyraźną wadę w postaci półtony TNT "na pace".
DODGE CHARGER
KOLOR: Turkusowoniebieski
SZYBKOŚĆ: 1
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 5
Generalnie, auto na ulice San Francisco. Bardzo zwrotne, łatwe w prowadzeniu, lecz ze źle ustalonym środkiem ciężkości, co sprawia, że na wzgórzach SF ma tendencje do wywrotek i dachowania.
FORD GRAN TORINO
KOLOR: Czerwony z białym dachem
SZYBKOŚĆ: 2
PRZYSPIESZENIE: 2
PROWADZENIE AUTA: 3
Sławne auto 'Starsky And Hutch'. Ma jednak nieco zmodyfikowaną kolorystykę (chodzi o białe pasy). Pojawia się w łączonych misjach, dostępne jest w Take a Ride/Driving, jeśli został wybrany Nowy Jork.
FORD MUSTANG MACH ONE
KOLOR: Czarny z niebieskimi pasami
SZYBKOŚĆ: 4 (najszybszy w grze)
PRZYSPIESZENIE: 3 (najlepsze w grze)
PROWADZENIE AUTA: 4 (duża prędkość obniża nieco ten parametr)
Ten wóz dostępny jest wyłącznie w Miami, misja "Superfly Drive" Z nieprawdopodobnym przyspieszeniem i szybkością, jest to bardzo dobra, wyjątkowa maszyna.
TAXI CAB
KOLOR: Żółty
SZYBKOŚĆ: 1
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 2
Masz szansę zdobyć nowy zawód. Do zrobienia w misji: 'TAXI!'. Średnie auto i dość słabych parametrach.
'WHITE CAR'
KOLOR: Biały
SZYBKOŚĆ: 2
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 2
Mało zwrotne auto, szybko o nim zapomnisz. Pojawia się jedynie w jednej misji: "The Clean up".
SECRET CARS
Na Playstation musisz użyć Gameshark code, by zagrać tymi bryczkami.
JAGUAR
KOLOR: Zielony
SZYBKOŚĆ: 2
PRZYSPIESZENIE: 2
PROWADZENIE AUTA: 5
Na Playstation dostępne jedynie z Newcastle gameshark code. To auto można postawić na trzecim miejscu wśród najlepszych wozów gry. Kombinacja dobrego przyspieszenia i prowadzenia wozu sprawia, że pojazd prowadzi się wygodnie i pewnie.
'TAN CAR'
KOLOR: Brązowy
SZYBKOŚĆ: 1
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 3 (właściwie, nieco mniej niż 3)
S.F. auto #3. Sterowanie jest niezbyt wygodne, jednak auto dość dobrze sprawdza się na ulicach.
'BROWN CAR'
KOLOR: Brązowy
SZYBKOŚĆ: 1
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 3
LA auto #1. Nic specjalnego, ale prowadzi się gładko.
'CREME CAR'
KOLOR: Kremowy
SZYBKOŚĆ: 1
PRZYSPIESZENIE: 1
PROWADZENIE AUTA: 3
L.A auto #3. Standardowe, lecz porządne auto. Nieco za mało sterowne.
TRENING
1. CAR PARK
Możesz oczywiście go pominąć, ale jeżeli to zrobisz, praktycznie nie masz szans na przejście gry. Poznasz tu przede wszystkim wszystkie tricki, które ułatwią ci ucieczkę i pogoń za przeciwnikiem. Poza tym, dowiesz się, jak zachowuje się auto i poznasz jego słabości oraz zalety (wiadomo, że w różnych grach symulacja jazdy wygląda zupełnie inaczej). Będziesz musiał nauczyć się i wykonać kilka, niekiedy dość trudnych tricków. Musisz je wszystkie wykonać w ciągu 60 sekund (wierz mi, że nie zrobisz tego, dopóki naprawdę nie będziesz dobry). Oto te tricki:
BURNOUT: Zaboksuj kołami. Wystartuj z piskiem opon "Palenie gum", będziesz musiał opanować do perfekcji.
HANDBRAKE: Po prostu wciśnij raz hamulec ręczny. To bardzo ważne podczas slalomu.
SLALOM: Podążaj za ghost car (autem widmo), a poznasz trasę, którą musisz zaliczyć. Musisz pojechać w jedną, a potem w drugą stronę. Pamiętaj, że trzy uderzenia w słupy oznaczają definitywną przegraną.
180: Dodaj gazu, hamulec ręczny i ostro zakręć kierownicą. Zaciągnij go na maksa (przytrzymaj), aby efekt był jak najlepszy.
360: "Pal gumy" (przycisk burnout) i trzymaj tak długo, aż będą usmażone jak pączki. Wybierz jakiś kierunek (lewo, prawo) i trzymaj go.
REVERSE 180: Praktycznie najtrudniejszy trick. Rozpędź się do ściany i do tyły z maksymalną prędkością i wciśnij hamulec. Trzymając go, szybko skręć, czekaj, aż auto odwróci się o 180 stopni.
SPEED: Musisz mieć maksymalne obroty. Jedź prosto tak szybko, jak to możliwe.
BRAKE TEST: Rozpędź się i daj po hamulcach, zanim uderzysz w mur.
LAP: Jedno okrążenie wokół garażu. Pamiętaj, aby nie obijać się o ściany.
2. DESERT TRACK
Możesz przekonać się do swoich umiejętności, wybierając trzy pustynne trasy. Trzymaj się samochodu ghosta i uważaj na pachołki. Pamiętaj, że wywrócenie jakiegokolwiek, to przynajmniej dwie sekundy karne.
TRACK 1: Łatwy slalom pomiędzy pachołkami, proste.
TRACK 2: Zmiana podłoża, będziesz ślizgał się po błocku i musiał często zmieniać kierunek. Poziom trudności średni.
TRACK 3: Dużo błota i pachołków przy pełnej prędkości. Zdrowo się napocisz, aby nie potrącić tych cholernych pachołków. Poziom trudności wysoki (hard).
Wybierz 'NEXT' w menu, by zmierzyć się z następną trasą. Kiedy ukończysz wszystkie trzy zadania, wracasz do TRACK 1.
THE UNDERCOVER MISSION
To jest regularny tryb gry. Celem jest skompletowanie wszystkich misji, by dotrzeć do Nowego Jorku i uratować Prezydenta. Jedną rzeczą, którą powinieneś wiedzieć jest to, że nie uda ci się skompletować wszystkich misji za jednym razem. Misje mają bowiem bardzo rozgałęzioną strukturę i jedna decyzja może całkowicie zmienić przebieg gry. Oznacza to, że można zagrać kilka niezależnych scenariuszy i nawet nie zobaczysz świetnych tras, do których dostałbyś się, gdybyś gdzieś indziej powziął odmienną decyzję. Można skończyć DRIVERa, przejeżdżając 20 misji, lecz w sumie jest tu 40 misji i 2 możliwe zakończenia gry.
Scenariusz, organizacja misji jest dość pokręcona i aby ułatwić Wam znalezienie właściwej drogi, a także, by solucja była przejrzysta, wprowadziłem pewien system. Każdej serii nadałem oznaczenia, dzięki którym będziecie wiedzieli, gdzie zaprowadzi was dana "ścieżka". Abyście mogli zorientować się w systemie, poniżej znajduje się legenda i przykład:
MISSION A-B.C
A= Będzie oznaczało miejsce (w drzewiastej strukturze misji), z którego się rozpoczęła (misje bez B lub C, które musimy zagrać niezależnie od jakiegokolwiek innego wyboru).
B= Wybór misji, które odbierzesz telefonicznie.
C z "."= Jeśli MUSISZ zagrać inną misję, zaraz za bieżącą misją - porządek misji będzie określony przez właściwy numer: 2-2.1 - czyli będzie to pierwsza konieczna misja po zadaniu 2-2. Do Tych misji będziesz mógł dotrzeć jedynie wówczas, jeżeli wcześniej grałeś zgodnie z właściwym schematem.
C z "-"= Będzie oznaczało odwiedziny automatu telefonicznego w aktualnej misji.
Przykład:
MISSION 3
A Misja, gdzie zbiegają się ścieżki, tak więc wszystko jedno, którą opcję wybierzesz, na pewno będziesz ZAWSZE wykonywał tę misję.
MISSION 3-1
Tę misję możesz dostać, wybierając pierwszą wiadomość telefoniczną, zanim skompletujesz obowiązkową Misję 2 (Mission 2).
MISSION 3-1.1
Pierwsza dodatkowa (konsekwencja 3-1) misja po ukończeniu Mission 3-1 (nie dostałeś do wyboru żadnej innej misji).
MISSION 3-1-1
Wybór misji "telefonicznej", po skompletowaniu Mission 3-1.
I tak dalej
Na pierwszy rzut oka może to wyglądać dość skomplikowanie, lecz jeśli przyjrzysz się układowi misji i zobaczysz, jak są realizowane w trakcie gry, na pewno zrozumiesz.
(Nie biorę pod uwagę żartów telefonicznych, które mogą ci się zdarzyć).
Przewodnik:
AUTO: Chevrolet Chevelle
Udowodnij, że jesteś najlepszym kierowcą. Masz do zaprezentowania dokładnie to samo, co w training mission. Tak więc użyj wyuczonych technik i ukończ rejs, to łatwe.
MIAMI
MISSION 1: THE BANK JOB
AUTO: Chevrolet Chevelle
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 1:20
Miłe, łatwe wprowadzenie do właściwej gry. Jedziesz do banku zabrać trzech włamywaczy i ewakuujesz ich do spokojnego miejsca, gdzie będą mogli się ukryć (kieruj się, spoglądając na mapkę, gdzie będziesz miał zaznaczoną lokalizację banku, a potem miejsce, w którym masz wysadzić kolesi). Mi udało się dojechać i odjechać spod banku w 16 sekund. Pamiętaj tylko, żeby nie ciągnąć za sobą gliniarzy, nie możesz mieć ich na ogonie pod bankiem i w miejscu, gdzie wysadzisz włamywaczy. Masz sporo czasu, więc możesz potrenować "kiwanie" gliniarzy, taka praktyka na pewno ci się przyda.
MISSION 2-1 : HIDE THE EVIDENCE
AUTO: Buick Regal
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: Bez limitu
Musisz odstawić jeszcze ciepłego Buick Regala (kradziony) z Bal Harbour do Bayside Marina. Skieruj się na ten garbaty mostek i potem prosto (trasa jest dość długa, mapa i radar będą bardzo pomocne). Nie powinieneś mieć większych problemów, oglądaj się tylko za plecy i nie daj się zaskoczyć, gdy będziesz garażował samochód. Policja tylko czeka, aby cię dopaść.
MISSION 2-1.1 : CASE FOR A KEY
AUTO: Chevrolet Chevelle
WARUNKI POGODOWE: wczesny ranek, sucho
LIMIT CZASU: 2.00
Ta misja podzielona jest na trzy części. Po wykonaniu określonego zadania, dostajesz szansę ukończenia następnego etapu. Niestety energia (paski stanu) nie odnawia się, więc lepiej unikaj rozróby.
Część A
Jedziesz, by spotkać się z Rufusem. Jedź trasą przez Miami River (upewnij się, że to główna autostrada). Nie będziesz miał tu problemów.
Część B
LIMIT CZASU: 1:35
Musisz wymienić klucz na szmal. Będziesz musiał przejechać na drugą stronę miasta. Łatwa sprawa. Jedź autostradą na wyspę i skręć w lewo na końcu. Unikaj gliniarzy.
Część C
LIMIT CZASU: 2.20
Masz wyjechać z przystani i dotrzeć do Dodge Island (doków). Uważaj, ponieważ gliniarze będą chcieli cię zatrzymać. Jeżeli oszczędzałeś wóz w poprzednich częściach, nachalni gliniarze nic ci nie zrobią. Jedź do celu i ukończ misję.
MISSION 2-2 : TICCO'S RIDE
AUTO: Chevrolet Chevelle
WARUNKI POGODOWE: noc, sucho
LIMIT CZASU: 1:15
Musisz zabrać Ticco. Wydostań się na drogę (z garażu). Odwiedź "przyjaciela ze słabą pamięcią", w górę do Coral Gables. Unikaj policji, a zadanie nie powinno sprawić szczególnie dużo problemów.
MISSION 2-2.1 : THE CLEAN UP
AUTO: Chevrolet Chevelle, zmiana na?
WARUNKI POGODOWE: słoneczny dzień
LIMIT CZASU: 2.00
Część A
Musisz wciąć opuszczony wóz w Coral Gables, zanim dostanie go policja. Jedź najniżej położoną drogą i jedź na skróty przez strefę, gdzie stoją magazyny komputerowe (unikniesz policji). Pamiętaj, że musisz dotrzeć do checkpointa bez gliniarzy na ogonie.
Część B
BEZ LIMITU CZASOWEGO
Teraz musisz zmienić wóz i wrócić do miejsca, gdzie byłeś już wcześniej (garaż). Dokładnie zaplanuj swoją drogę i uważaj, ponieważ policja szuka cię już na starcie. Upewnij się, że nie jadą za tobą, gdy będziesz wjeżdżał do garażu.
MISSION 3 : TANNER MEETS RUFUS
AUTO: Chevrolet Chevelle
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 2:15
Jedź przez miasto na spotkanie z Rufusem ( w Miami Beach, w lokalu "The Electric Lady Lounge"). Czasu nie masz za dużo, będziesz musiał zdrowo przygazować autostradą. Nie pozwól, by policja siadła ci na ogonie, bo inaczej ze spotkania nici.
MISSION 4: BUST OUT JEAN-PAUL
AUTO: Chevrolet Chevelle
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 1:50
Część A
Od razu ciśnij pedał gazu. Jedź szybko i twardo, by dogonić samochód policyjny. Jeżeli nie rozwalisz go na drodze i dotrze do autostrady, zajedź mu drogę, wbij się klinem przed maskę i zablokuj. Jeżeli ci się to uda, nie będzie mógł ci uciec.
Część B
LIMIT CZASU: 1:55
Twoim zadaniem jest odwieźć wóz do chaty w Miami Beach. Jedź autostradą i strzeż się korków. Kiedy dostaniesz się w okolice domu, upewnij się, że nie mas ogona, bo inaczej nie dostaniesz się do środka.
MISSION 5-1 : PAYBACK
AUTO: Chevrolet Chevelle
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 3:00
Wyjątkowe zadanie, które spodoba się osobom, które lubią demolkę. Kieruj się mapą, do zaznaczonych punktów. Będą to restauracje i bary, których właściciele nie są skorzy do płacenia za "ochronę". Aby ułatwić im decyzję, będziesz pakował swoje cztery kółka do lokali i rozjeżdżał wyposażenie. Będziesz musiał rozwalić pięć lokali. Pierwszy znajduje się po prawej od mostu na Miami River, drugi tuż obok na lewo, trzeci poniżej, a czwarty zlokalizowano w Coconut Grove. Ostatni znajduje się w pobliżu Coral Gables. Wskaźnik na mapie będzie ukazywał ci najbliższe restauracje, lecz lepiej odwiedź je w nieco innym porządku. Najpierw rozwal pierwsze trzy, potem jedź do Coral Gables i ostatecznie odwiedź Coconut Grove (pozwoli ci to znacznie zaoszczędzić czas). Uważaj na gliniarzy i innych uczestników drogi, którzy będą ci bardzo przeszkadzali. Problem z czasem, w wypadku powyższego scenariusza, nie jest tak dobijający.
MISSION 5-1.1 : A SHIPMENT'S COMING IN
AUTO: Chevrolet Chevelle
WARUNKI POGODOWE: noc, sucho
LIMIT CZASU: 2:45
Część A
Powinieneś dojechać do Dodge Island (doki). Zrób to szybko i ostrożnie. Zostałeś wprowadzony w błąd i będziesz musiał wrócić z powrotem. Uważaj, abyś nie uszkodził auta.
Część B
Wracaj do motelu. Po prostu jedź trasą, którą jechałeś wcześniej, uważaj na gliny. Łatwizna.
MISSION 5-2 : SUPERFLY DRIVE
CAR: Ford Mustang Mach One
WARUNKI POGODOWE: noc, sucho
LIMIT CZASU: 2:45
Jedziesz Mustangiem z Coral Gables do Bal Harbour. Czasu masz niewiele, więc będziesz musiał się sprężać. Nie ma czasu na zabawę z policją, jeżeli będą ci siedzieć na ogonie, wciśnij gaz do dechy, nigdy cię nie dogonią. Upewnij się, że jesteś na autostradzie do Bal Harbour (najwyższa), bo inaczej nie dotrzesz na czas. Drobna ilość stłuczek nie stanowi zagrożenia dla wyniku misji, czas jest twoim największym wrogiem.
MISSION 5-2-1 : TAKE OUT DI'ANGIO'S CAR
AUTO: Chevrolet Chevelle
WARUNKI POGODOWE: noc, sucho
LIMIT CZASU: 1:45
Nie przejmuj się za bardzo czasem, skoncentruj się raczej na tym, by jak najszybciej dostać Di'Angio. Jeżeli znajdzie się po prawej stronie plaży, na trawie, staranuj go, kiedy będzie chciał z powrotem dostać się na drogę (uważaj, bo być może będzie chciał obrócić się o 180 stopni i zwiać). Nawet jeśli nie złapiesz go na autostradzie, masz jeszcze szansę. Uważaj na most, jest duża szansa, że Di'Angio uderzy w dom do wynajęcia tuż za mostem, a wtedy łatwo go wykończysz.
MISSION 5-2-2 : BAIT FOR A TRAP
AUTO: Chevrolet Chevelle
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 2:35
Z czasem jak zwykle nie jest najlepiej. Unikaj policji i stłuczek, bo będziesz jeszcze miał dość wrażeń tego typu. Pędź autostradą do Bal Harbour i wbij się w samochód gościa. Później jedź w dół do Miami Beach, by zwabić przeciwnika do pułapki. Ostatecznie jedź autostradą do car park, by ukończyć misję.
MISSION 6 : THE INFORMANT
CAR: Chevrolet Chevelle
WARUNKI POGODOWE: dzień, dżdżysto
LIMIT CZASU: bez limitu
Rufus nie żyje. Wykończyła go niejaka Jessie, będziesz musiał ją śledzić, co jest o tyle trudne, że dziewczyna wsiadła do kolejki metra. Nie możesz spuścić wagonika z oczu, jeżeli jednak to się stanie, pamiętaj, że pociąg jedzie po torach. Możesz więc go wyprzedzić i złapać w dogodnym miejscu. Policją nie musisz szczególnie się martwić, a tym bardziej czasem. To jest naprawdę świetna zabawa.
STRUKTURA MISJI W MIAMI:
1. Mission 1
|
2. M2-1 --+-- M2-2
| |
M2-1.1 --+ +-- M2-2.1
| |
3. +-------- Mission 3 -------+
|
4. Mission 4
|
5. M5-1 --+-- M5-2
| |
M5-1.1 --+ +------+
| |
| +----+---+
| | |
| | |
| | |
| M5-2-1 M5-2-2
| | |
| +---+----+
| |
| |
+-------------+------------+
|
6. Mission 6
SAN FRANCISCO
MISSION 7 : THE CASINO JOB
AUTO: Dodge Charger
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 1:10
Jedziesz z Chinatown do Casino, w pobliżu Nob Hill. Pod kasynem masz zabrać trzech ludzi (nie zostawaj pod nim dłużej niż 16 sekund). Nie musisz się specjalnie spieszyć, ale gdy już będziesz miał kolesi na pokładzie, spodziewaj się, że policja wsiądzie ci na ogon. Swoją przesyłkę masz odstawić do magazynu, nie możesz pozwolić, aby wozy policyjne dotarły tam za tobą. Tak więc twoje zadanie polega na klasycznym wykiwaniu granatowych mundurków (magazyn znajduje się w południowej części miasta). Jeżeli mimo wszystko przywlecze się za tobą ogon, po prostu jedź dookoła bloku, aż zgubisz policję. Wjazd do magazynu również znajduje się od południowej strony, będziesz musiał przecisnąć się koło ściany, by dotrzeć do punktu kontrolnego.
MISSION 8-1 : THE BRIEFCASE
AUTO: Dodge Charger
WARUNKI POGODOWE: noc, sucho
LIMIT CZASU: 3:30
Część A
Cały ten poziom jest jedną wielka sztafetą, gdzie będziesz musiał jeździć od jednego punktu kontrolnego do następnego. Będziesz musiał jechać bardzo ekonomicznie, by oszczędzać nie tyle paliwo, co czas.
Dostań się do Levy's. To nie jest daleko stąd, więc zostaw Kool i gang, kiedy gliniarze będą w pobliżu. Następnie zatrzymaj się w Sonoma Liquers i ponownie, niedaleko Nob Hill. Teraz musisz z kolei jechać do Russian Hill. Dalej krok w górę. Powinieneś dojechać do checkpointów w kilka sekund. Teraz nie musisz martwić się czasem, możesz nieco się rozluźnić. Skieruj się powyżej do Maupin's, niedaleko Presidio. Musisz dojechać do tego punktu kontrolnego bez ogona, więc dodaj gazu.
Cześć B
LIMIT CZASU: 3:20
Biorąc pod uwagę uszkodzenia, które na pewno zaznałeś w poprzednim odcinku, życzę ci szczęścia. Nie jest jednak tak źle, bowiem checkpoint jest całkiem niedaleko, jednak będzie ciężko, bo autostrada, którą pojedziesz jest silnie obstawiona przez policję. Te wzgórza są doskonałym miejscem do pozbycia się glin - zrób to. Kiedy osiągniesz checkpoint, pozostaje dotrzeć do punktu startu. Módl się, żeby nie było tam blokad.
MISSION 8-2 : GUNS IN THE TRUNK
AUTO: Dodge Charger
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 3:18
Część A
Po prostu jedź do Fisherman's Wharf, by odebrać shotguny. Dostałeś więcej czasu niż ci potrzeba, więc zachowuj się i nie drażnij policji.
Część B
Równie łatwe jak pierwsza część. Tym razem nie masz limitu czasowego. Pewien kłopot może sprawić policja. Gdy mundurowi zobaczą się na horyzoncie, możesz być pewien, że rzucą się jak wygłodniałe psy. Najlepiej więc ich unikać, da się to zrobić. Pukawki masz zawieść do magazynu, wejście znajduje się południowo-zachodniej ścianie, ukryte za skrzyniami.
Ta misja może okazać się dla ciebie bardzo trudna, ale tylko wówczas, gdy będziesz nieostrożny i wmiesza się policja (wozy policyjne z inna grafiką). Nie pozwól by to się stało.
MISSION 8-3 : VISIT TO THE MALL
AUTO: Dodge Charger
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 1:40
Jedziesz do więzienia. Twoim zadaniem jest odebranie trzech opryszków. Miej oczy otwarte, byś nie przegapił wjazdu do więzienia. Kiedy odbierzesz kolesi, uważaj na zasadzkę, którą urządziło ci trio policyjnych wózków. Niezależnie od tego, które wyjście wybierzesz, przygotuj się na ucieczkę przed mundurowymi, którzy będą stali po obu stronach i zwróć szczególną uwagę na wóz, który będzie próbował cię uziemić z prawej strony. Przejedź na gazie pomiędzy nimi i w górę wzgórza. Skoncentruj się na zgubieniu gliniarzy i pilnuj, abyś jechał trasą do magazynu. Kiedy tam dojedziesz wejście znajdziesz od południa, lecz upewnij się, że nikt cię nie śledzi.
MISSION 9-1 : TAXI!
AUTO: Taxi Cab
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 1:00
To nieprawdopodobnie prosta, lecz bardzo wesoła misja. Jeżeli widziałeś w kinie film TAXI, to już wiesz, co będziesz robił, he, he. Jeśli nie to, to już tłumaczę. Jakiś idiota dał ci licencję taksówkarza, żółte auto sam sobie załatwiłeś. Oto i pierwszy klient. Twoim zadaniem jest maksymalnie wystraszyć pasażera. Na dzień dobry pal gumy i wykręć 180, zobaczysz jak wskaźnik samozadowolenia klienta gwałtownie spadnie (freak). Taksówka to mocne auto, możesz sobie nareszcie walnąć czołowo w słup, a może w witrynę jakiegoś sklepu?
MISSION 9-1.1 : COSY TO THE CHOPPER
AUTO: Dodge Charger
WARUNKI POGODOWE: dzień, deszczowy (wieczór i noc)
LIMIT CZASU: 0:40/2:25
Jedź po Cosy'ego. Czasu jest niewiele, lecz jeżdżenia równie mało. Kiedy weźmiesz już kolesia, jedź drogą przez miasto do dzielnicy przemysłowej i lądowiska helikopterów. Czasu nie masz za wiele, a do tego droga jest bardzo śliska, tak więc jedź bardzo uważnie. Ignoruj gliniarzy, którzy widzą ci na ogonie i skoncentruj się na dotarciu do helikoptera o czasie. Nie musisz gubić gliniarzy, kiedy będziesz już w pobliżu.
MISSION 9-2 : IN THE PICKUP
AUTO: Chevrolet S-10
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: nie ma
Bardzo wybuchowa misja i na dodatek równie trudna. Na pace pickupa masz bombkę, tyle że nie świąteczną, a wybuchową. Ostra jazda i zderzenie z innymi pojazdami rzuca bombę po bagażniku i powoduje, że z paczki wzlatuje czarny dym. Od tej chwili możesz zacząć liczyć sekundy życia, jeszcze jedno uderzenie i ty też wzlecisz do nieba. Tak więc, aby przeżyć, musisz przede wszystkim zwalniać na wszystkich zakrętach. Ciężarówka jest całkiem szybka, więc skoncentruj się raczej na odsadzeniu do Policji niż kiwaniu na zakrętach. Mała uliczka, wjazd do miejsca docelowego znajduje się na wschodniej i zachodniej stronie budynku. Miej oczy otwarte, bo łatwo ją nie zauważyć.
MISSION 9-2.1 : THE CHINATOWN PICK UP
AUTO: Dodge Charger
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 2:00
Musisz pojechać na drugą stronę miasta. Ma dość dużo czasu, więc spróbuj omijać z daleko patrole policyjne. Będziesz musiał przewieźć dwóch facetów do Russian Hil. O ile dobrze się sprawiłeś, nie masz policji za plecami. Jest to warunek konieczny do szczęśliwego ukończenia misji.
MISSION 10 : THE MERCY MISSION
AUTO: Dodge Charger
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 1:15
Część A
Musisz zaliczyć serię checkpointów, by uratować Mojo od dodatkowej, zbędnej dziury w głowie. Orientuj się i pędź na drugą stronę miasta. Módl się, aby gliny nie jeździły akurat wokoło. Jedź szybko i nigdzie się nie zatrzymuj.
Część B
LIMIT CZASU: 1:00
Widzisz długą drogę na południe tuż za checkpointem? Jedź nią. Wyciśnij wszystkie soki z silnika, musisz być szybki. Zapomnij o policji, po prostu wal do przodu i nie oglądaj się za siebie.
Część C
LIMIT CZASU: 1:40
Jeszcze dłuższa trasa niż poprzednio. Nie ma co radzić. Po prostu jedź szybko i w miarę możliwości ostrożnie.
MISSION 11-1 : THE SET UP
AUTO: Dodge Charger
WARUNKI POGODOWE: dzień, deszczowy
LIMIT CZASU: 1:30
Masz jechać do garażu w śródmieściu. Czasu jest niewiele, więc sprężaj się i nie myśl o policji. Kiedy dojedziesz na miejsce, okaże się, że czeka już na ciebie komitet powitalny. Gliniarze wezwą cię, abyś się poddał. Znikaj stąd najszybciej jak potrafisz. Wyjazd z garażu będzie kosztował cię trochę wysiłku. Uważaj, bo bardzo łatwo uszkodzić tu auto (na rampach). Teraz jedź z powrotem przez miasto, musisz urwać się policji. Warto skorzystać z tego, że znajdujesz się na wzgórzach. Tuż za szczytem zrób 180 i znikaj, gliniarze będą jeszcze po drugiej stronie (nie widzą cię) i na pewno ich zgubisz. Ostatecznie zaparkuj na parkingu przed motelem. Koniec misji.
MISSION 11-2 : THE HYDE STREET PICK UP
AUTO: Dodge Charger
WARUNKI POGODOWE: dzień, deszczowy
LIMIT CZASU: 1:45
Musisz zabrać Rossa z tramwaju, zatrzymującego się w śródmieściu (Downtown). Masz niewiele czasu, musisz się streszczać. Odkryłem tu jedną zabawną rzecz. Nie musisz jechać na koniec linii tramwajowej, męczyć się śledzeniem tego grata. Wystarczy, że wjedziesz na tory, a kiedy tramwaj nadjedzie po prostu będzie pchał cię przed sobą, aż do przystanku. Można założyć rączki na kark i podziwiać widoczki. Kiedy odbierzesz już Rossa, musisz pojechać z nim z powrotem do Castaldi. Uważaj na dwa wozy policyjne, które pojawią się, by cię zgarnąć. Musisz ich zgubić, zanim dotrzesz do celu.
MISSION 12 : TANNER AND SLATER
CAR: Dodge Charger
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 1:45
Kolejna dość prosta misja. Masz załatwić kolesia o ksywie Slater. Gość ucieka samochodem, ale mistrzem kierownicy nie jest, więc nie będziesz miał wiele pracy, by go uziemić. Dobrą techniką będzie wyprzedzenie zawodnika , ostry nawrót i próba zderzenia czołowego. Slater potraktuje cię jak przeszkodę i będzie próbował ominąć, masz wówczas odsłonięty bok gagatka. Strzał w okolice tylnich drzwi poważnie uszkadza auto. Oczywiście możesz rozwalić go w zupełnie inny sposób. Do roboty!
STRUKTURA MISJI W SAN FRANCISCO:
7. Mission 7
|
8. +--- M8-1 --+-- M8-3 ---+
| | |
| M8-2 |
| | |
+-----------+-----------+
|
|
9. +- M9-1 --+-- M9-2 -+
| |
M9-1.1 -+ +- M9-2.1
| |
+--------------+--------------+
|
10. Mission 10
|
11. M11-1 --+-- M11-2
| |
+------+------+
|
12. Mission 12
LOS ANGELES
MISSION 13-1: STEAL A COP CAR
AUTO: Police Car
WARUNKI POGODOWE: noc, sucho
LIMIT CZASU: 2:45
Lubisz władzę, dlaczego nie stać się komisarzem? Kradniesz auto policyjne (prawdopodobnie policjanci poszli właśnie na hot-doga). Trzeba teraz ukryć wóz, będziesz musiał przejechać przez całe miasto (lepiej jednak wybierz autostradę, bo czasu wcale nie jest za wiele). Niestety gliny dalej cię ścigają, mimo że wyglądasz już jak oni (trzeba było zwinąć też mundurek i spluwę). Jak zwykle musisz się ich pozbyć, zanim dotrzesz na miejsce. Powinieneś sobie poradzić.
MISSION 13-1.1 : THE CHASE
AUTO: Buick Skylark
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: 1:30
Fani rozwałek będą z tej misji zadowoleni. Gdy wystartujesz, gaz do dechy. Masz dorwać Duvala i zlikwidować go. Ponieważ jest mokro i ślisko, uważaj na zakrętach, niebezpiecznie łatwo uderzyć w róg lub ścianę. Jednocześnie zakręty to dobre miejsce, żeby dorwać Duvala. Jeżeli nawet lekko go stukniesz, może stracić panowanie nad autem i uderzy w ścianę - punkt dla ciebie. Taranuj go, ile wlezie, ale uważaj, aby za bardzo się przed niego nie wysforować, bo może zniknąć ci w jakiejś uliczce.
MISSION 13-2 : LUCKY TO THE DOC'S
AUTO: Buick Skylark
WARUNKI POGODOWE: noc, sucho
LIMIT CZASU: 1:00/1:50
Lucky został postrzelony! Musisz go zawieść do lekarza! Gaz do dechy, w tej misji liczy się każda sekunda (czasu jest boleśnie mało). Skręć w prawo i jedź do innej części miasta (pamiętaj, że masz mapkę) - uważaj na wzgórzach, przeszkody terenowe. Jedź ulicą po Lucky'ego - łatwo go przeoczyć. Teraz zawieź go do lekarza (z powrotem przez miasto). Spróbuj jak najszybciej wydostać się z ulicy i trzymaj się środkowej drogi pomiędzy dwoma głównymi trasami. Unikaj jak ognia policji, bo bardzo ciężko będzie ci ich zgubić. Zaoszczędziłeś trochę czasu, więc wykorzystaj go, by nie spotkać mundurowych.
MISSION 13-2.1 : MAYA
AUTO: Buick Skylark
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: 0:55/0:59
Kolejna misja, w której walczysz z zegarkiem przed oczami. Jedziesz do śródmieścia po Maya. To w zasadzie niedaleko, więc postaraj się, abyś dotarł na miejsce bez gliniarzy we wstecznym lusterku. Kiedy zabierzesz pasażera, jedź przez miasto do doktora. Czasu jest jak na lekarstwo, więc zapomnij o policji i skoncentruj się na przekroczeniu bariery dźwięku. Dobrze będzie, gdy zapobiegawczo pomodlisz się do Bozi z intencją, by w pobliżu mety nie wałęsał się jakiś police car.
MISSION 14 : THE MADDOX HIT
AUTO: Buick Skylark
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: 1:40
Część A
Najpierw jedziesz po rannego, więc 180 na dzień dobry i prosto jak strzała do Beverly Hills (może spotkasz Dylana?). Nie martw się za mocno mundurowymi, to czas jest twoim wyzwaniem. Pakuj się do garażu tak szybko, jak to możliwe. Kiedy znajdziesz się na najwyższym piętrze, spróbuj odwrócić auto do checkpointa, dzięki czemu będziesz mógł szybko wyjechać do następnego sektora. Teraz zapakuj rannego i jedź przez miasto z pedałem gazu wciśniętym do dechy (pędzisz do opery). Postaraj się dotrzeć na koniec autostrady na czas, nie myśl o policji, skoncentruj się na prowadzeniu. Praktyka czyni mistrzem.
Część B
Teraz musisz się skierować na południową stronę miasta. Policja będzie wszędzie, mam nadzieję, że jesteś odporny na stres. Kiedy znajdziesz się na końcowym odcinku drogi, uważaj na blokadę drogową i spróbuj zmienić trasę, kiedy tylko będziesz mógł. Najtrudniejszym momentem jest ominięcie zapory i dotarcie do garażu, który znajduje się wewnątrz strefy pilnowanej przez gliny. Jeżeli nawet teraz masz policję na ogonie, to jest problem, bo to prawie niemożliwe zgubić ich w tym obszarze.
MISSION 15-1 : LUCKY TO THE CRIB
AUTO: Buick Skylark
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: 1:00/0:55
Jedź po dwóch ludzi do śródmieścia LA. Czasu jak zwykle niewiele, a więc bardzo uważaj na gliny. Kiedy będziesz miał ich na pokładzie, jedź szybko na drugą stronę miasta, do wyznaczonego budynku. Uważaj na wzgórzach, jest ślisko - mimo to musisz gnać tak szybko, jak to możliwe. Ostatecznie masz zawitać do domu Lucky'ego. Tu nie ma ograniczenia czasowego, ale uważaj na blokady drogowe na południowej autostradzie.
MISSION 15-2 : THE BEVERLY HILLS GETAWAY
CAR: Buick Skylark
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: 1:00
Kierujesz się w dół do Beverly Hills. Zabierzesz spod willi kilku ludzi i pojedziesz z nimi w dół do alei Santa Monica. Wpadniesz na blokadę policyjną, omiń ją i z powrotem na zachodnią stronę miasta. Jedź uważnie i skorzystaj z zaparkowanych wozów na ulicy (bardzo blisko) jak ze swoistego tunelu, którym uciekniesz gliniarzom. Gdy ich zgubisz, pozostanie tylko dotrzeć do chaty i misja ukończona.
MISSION 15-3 : THE TEST RUN
AUTO: Buick Skylark
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: nie ma
Jedziesz sobie wygodnie i tak wolno, jak tylko chcesz, do Beverly Hills. Nazwa etapu jest wybitnie ironiczna. "Test szybkości" dotyczy chyba ślimaków, próbujących sforsować autostradę. Wszystko, co musisz zrobić to dotrzeć kiedyś do checkpointa, ale jeżeli nagle postanowisz się zatrzymać i posłuchać śpiewu ptaków, ewentualnie wyskoczyć na jednego, nikt ci złego słowa nie powie. Wreszcie jest czas, aby pozwiedzać, poznać nocne życie LA!
STRUKTURA MISJI W LOS ANGELES
13. M13-1 --+-- M13-2
| |
M13-1.1 --+ +-- M13-2.1
| |
+---------------+--------------+
|
14. Mission 14
|
15. M15-1 --+-- M15-2
|
M15-3
NEW YORK
MISSION 16-1 : GRAND CENTRAL STATION SWITCH
AUTO: Chevrolet Nova
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: 3:20
Część A
Jedziesz przez miasto na spotkanie. Jest ślisko, uważaj i nie jedź za szybko. To jest łatwe.
Część B
Masz pojechać do Grand Central. Nie jesteś ograniczony czasowo, po postu jedź wolno i ostrożnie.
Część C
Jedziesz z powrotem na miejsce kontaktu, zorientujesz się, że jesteś śledzony (czarne samochody). Podążaj do checkpointa, lecz skoncentruj się na uwolnieniu od ogona. Jeśli dotrzesz do checkpointa, lecz dalej będziesz czuł czyjś wzrok na plecach, gwałtownie zawróć i staranuj jadące twoim śladem auto. Wyładuj frustracje. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż krążenie w kółko i czekanie, aż gość się odklei. Powinieneś zniszczyć ten wóz i spokojnie dotrzeć do celu (no, chyba, że pojawi się ktoś jeszcze;-).
MISSION 16-1-1 : THE ACCIDENT
AUTO: Police Car
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: 0:42
Od razu daj po garach i przy odrobinie szczęścia wpakujesz się gładko w bok wozu Grangera. Możliwe jest rozwalenie kolesia, zanim wyjedzie w następną ulicę. Jeżeli się nie uda, pozostaje ci ścigać się z nim i z czasem. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości wyjaśniam, że twoim zadaniem jest oddanie na złom wozu Grangera, a jego samego na miejski cmentarz.
MISSION 16-2 : LUTHER'S HEAP O' JUNK
AUTO: Ford Gran Torino
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: nie ma
Przyjemna jazda w wygodnym, skórzanym fotelu Forda Gran Torino. Masz jechać do przystani. Czas się nie liczy, policja specjalnie nie czepia. Jedzie się jak po maśle, prawdziwy odpoczynek dla skołatanego, zgonionego i urobionego po pachy kierowcy.
MISSION 16-2.1 : THE RESCUE
AUTO: Chevrolet Nova
WARUNKI POGODOWE: noc, deszczowo
LIMIT CZASU: 2:40
Trudne zadanie (można by przyznać trzecie miejsce w tej kategorii). Jedź po gang i trzymaj się z dala od policji. Masz wystarczająco dużo czasu, tak więc przede wszystkim bacz, by mundurowi byli tak daleko, jako to tylko możliwe. Kiedy dostaniesz się do budynku, machnij 180 i zalicz checkpointa. Wyjazd z budynku będzie wymagał ostrej orki kołami. Czekają już na ciebie trzy wozy policyjne. Pędź w dół, skręć w lewo, lecz uważaj na pościg, który będzie za tobą. Teraz skieruj się w dół do pierwszego zakrętu w prawo. NIGDY nie jedź w dół na most Hudsena i na żaden podobny do niego, trafisz na blokady, przez które się nie przebijesz, na dodatek nie ma zjazdu z tej drogi przez długi czas. Jedź wcześniejszą ulicą, próbuj zgubić gliniarzy, upewnij się, że nie masz ich na ogonie, kiedy będziesz już w pobliżu checkpointa. Jeżeli ich tu za sobą przywleczesz, nie masz szans na ukończenie misji.
MISSION 17-1 : TAKE A CAB
AUTO: Taxi Cab
WARUNKI POGODOWE: noc, deszcz
LIMIT CZASU: bez limitu
Powierzono ci taksówkę. Masz ją odstawić do Brooklynu. Ponieważ w tej misji nie ma limitu czasowego, nie jest ona tak trudna, jak mogła by być. Innym problemem jest za to mała wytrzymałość wozu, tak więc unikaj jak ognia wszelkich stłuczek. Policja jest nachalna, ale powinieneś bez większych problemów ujść stróżom prawa. Najlepiej jedź autostradą, będzie łatwiej.
MISSION 17-1.1 : TAKE OUT GRANGER'S BOYS
CAR: Chevrolet Nova
WARUNKI POGODOWE: dzień, sucho
LIMIT CZASU: 3:00
Czterech kolesi z gangu Grangera kręci się po mieście. Musisz ich wyśledzić i załatwić. Na początek jedź prosto przed siebie, dość szybko natkniesz się na pierwszy wóz. Zniszcz go. Samochody pojawiają się losowo w różnych dzielnicach miasta, a więc dalej musisz radzić sobie sam. Gdy je znajdziesz, po prostu uderzaj w nie z maksymalną siłą i ruszaj szukać następnego. Jest wielce prawdopodobne, że policja wmiesza się w twoją sprawę. Nie przejmuj się nimi za bardzo, skup się na zniszczeniu gangu Grangera. Misja kończy się automatycznie, gdy rozwalisz jakkolwiek te samochody.
MISSION 17-2 : TRASH GRANGER'S WHEELS
AUTO: Chevrolet Nova
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: 2:00
Jedź przez park, zobaczysz auto Grangera. Masz je zniszczyć. Prawie na pewno w pobliżu będzie czaić się policja, działaj więc szybko i zdecydowanie. Po wszystkim, ewakuuj się jak najszybciej z miejsca przestępstwa (będziesz musiał uciekać przed policją). Pamiętaj jednak, że wóz Grangera musi zostać całkowicie zniszczony! Teraz masz jechać z powrotem do motelu. Jedź szybko, a powinieneś łatwo zgubić gliniarzy na trawnikach. Jeżeli jakiś uparciuch będzie nadal trzymał się twego ogona, po prostu jedź w kółko, aż się zniechęci i zrezygnuje. Wówczas jedź do domu.
MISSION 17-2.1 : THE NEGATIVES
AUTO: Chevrolet Nova
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: 1:55
Kolejna niszczycielska misja. To zadanie będzie od ciebie wymagało najwyższych umiejętności. Przyjdzie ci gonić kierowcę, który naprawdę wie, jak posługiwać się kierownicą. Trzymaj się tyłu taksówki i czekaj na dogodny moment. Gość popędzi zapewne w dół drogi, trzymaj się go i wyczekuj momentu, kiedy będzie chciał skręcić. Uderzaj w bok. Pamiętaj, że tu nie ma miejsca na pomyłki. Przeciwnik będzie próbował cię wykiwać, skręcić gdzieś w wąską drogę, zepchnąć na parkujące wózki, itp. Na dodatek jest bardzo ślisko, więc naprawdę masz się czym martwić. Uderzaj raczej rzadziej i mocno niż często i byle jak.
(misja 18 będzie odmienna, w zależności od tego, jak poradziłeś sobie w tym zadaniu. Obejrzyj schemat misji New York, by zobaczyć jak to działa.)
MISSION 18A : RITE OF PASSAGE
AUTO: Chevrolet Nova
WARUNKI POGODOWE: noc, mokro
LIMIT CZASU: 4:00
W statystyce, druga misja w grze pod względem trudności. Nawet nie rozglądaj się za policją, tu nie ma czasu obawiać się pościgu. Po postu wal do celu, unikając jak możesz przepychanek z mundurowymi. Rozpocznij odwracając się o 180 stopni i jedź skręcając w prawo. Kieruj się w dół wzgórza i skręć w lewo na dole. Pamiętaj, że zjeżdżając z wzgórza nabierzesz jeszcze prędkości, jest mokro i jeżeli nie skorzystasz we właściwym momencie z hamulca uderzysz w mur poniżej. Trzymaj się tej drogi i gdy będziesz na samym dole, skręć w lewo. Przejedź mostem przez rzekę. Skręć w prawo. Jedź prosto, aż dostaniesz się do ciągu skrzyń przy drodze. Wybierz trzeci zakręt w lewo i jedź na wschód (mapy), aż dostaniesz się do drogi, która łączy się z trawnikiem. Jedź w dół tej trasy i przejedź na skróty przez trawę. Znowu jedź przed siebie (prosto), a następnie w górę do dwóch równoległych dróg, biegnących ponad drogą, na której się właśnie znajdujesz. Kontynuuj przejażdżkę, aż dojedziesz do końca drogi, czyli do krawędzi mapy. Jedź naprzód, aż do ostatniego zakrętu (musisz mieć przynajmniej 30 sekund, kiedy będziesz dojeżdżał do drogi, która prowadzi do końcowej sekcji). Skręć w lewo w pierwszą drogę, następnie odwróć się w prawo i pędź do checkpointa tak szybko, jak to możliwe. Nie bądź zaskoczony, jeśli została ci dosłownie sekunda z dostępnego czasu.
MISSION 18B : THE ALI SITUATION
AUTO: Chevrolet Nova
WARUNKI POGODOWE: noc, sucho
LIMIT CZASU: 2:00
To czy zagrasz w tej misji zależy od ostatniego wyboru, którego dokonałeś. Jeśli wybrałeś misję M16-2, znajdziesz się ostatecznie w 'The Ali Situation', jeżeli natomiast wybrałeś poprzednio M16-1, to będziesz jeździł w 'Rite of Passage' (zobacz Mission 17-1.2).
Tym razem masz przewieźć Aliego. Limit czasu jest bardzo wyśrubowany, więc unikaj glin. Kiedy Ali Hancock znajdzie się w twoim wozie, dookoła pojawi się pełno jego ludzi (wypowiedzieli pracodawcy umowę o pracę i chcą go załatwić). Pamiętaj, że goście jeżdżą w cywilnych autach, więc nie usłyszysz syren - uważaj, żeby cię nie zaskoczyli. Jedź z szeroko otwartymi oczami, kieruj się radarem. Kiedy dojedziesz z powrotem do motelu, nie musisz się rozglądać za ogonem, po prostu zakończ misję.
MISSION 19 : THE PRESIDENT'S RUN
AUTO: Cadillac Limousene
WARUNKI POGODOWE: dzień, wieczór, noc, deszcz i śnieg (wszystko, co możliwe)
LIMIT CZASU: nie ma
Jak dotycychczas Driver był być może trudną, ale jednak dość uczciwą i możliwą do rozegrania grą. Bądź pewnien, że ostatni etap taki nie jest. Ta misja jest wręcz nieprawdopodobnie trudna i pozbawiono zasad fair play. Twoim celem jest przewiezienie Prezydenta do podziemnego parkingu i ukończenie levelu. Złą nowiną jest to, że masz przeciw sobie całą zmotoryzowaną NYPD, a także armię agentów FBI. Twoja limuzyna ledwo jedzie, a na dodatek droga jest skuta lodem, gdzieniegdzie posypana śniegiem, a jeszcze w innym miejscu po prostu mokra i śliska. Jak widzisz naprawdę nie będzie łatwo, więc nie załamuj się, gdy po całej nocy prób, nadal nie przejedziesz tej misji.
Start gry jest najprostszy. Manewruj ostrożnie pomiędzy rzędem taksówek, po 8 sekundach od startu, policja zostanie postawiona w stan pełnej gotowości. Kiedy dojedziesz do szczytu wzgórza, na twoim radarze pojawią się znaczki, oznaczające pościg z boków i z przodu, więc przygotuj się, aby wyminąć mundurowych. Jeżeli samochód, który przyczepił się już na starcie, nadal wisi na ogonie, wciśnij hamulec do dechy tuż za szczytem wzgórza. Gość powinien gładko przelecieć górą i gdy spadnie, narobi trochę zamieszania (najprawdopodobniej straci panowanie nad wozem).
Jedź w dół tą samą drogą. Prawie na pewno natrafisz zaraz na blokadę drogi, więc przygotuj się na to i wypatruj przerwy, gdzie będziesz musiał wbić się swoim wozem (tylko nie koło latarni!). Możesz przejechać przez trawnik, określ kierunek i zdecydowanie wal przez zielony dywanik. Drzewa, które się tu znajdują są twoimi sprzymierzeńcami. Jeżeli dobrze będziesz kręcił kółkiem, zgubisz pościg, który zostanie na drzewach.
Trzymaj się tego kierunku, aż dotrzesz do miejsca, gdzie inna droga będzie biegła równolegle do tej, po której jedziesz. Szybko skręć na tę drogę i kiedy policja znowu będzie wyć z radości, że cię wreszcie mają, jedź na skróty przez budynki do pierwszej drogi, po której jechałeś jeszcze przed chwilą. Wkrótce po tym musisz skręcić w prawo, by dostać się do drogi w dół do końcowej sekcji na mapie. Będziesz musiał wziąć potężny zakręt, to bardzo trudne (możesz spróbować skręcić wcześniej - kiedy jedziesz jeszcze przez trawkę). Ostatecznie manewruj do finalnej strefy - jedź bez stłuczek. Checkpoint znajduje się na zewnątrz garażu, więc nie martw się wjeżdżaniem do niego. Po prostu wpakuj się w jego ścianę. Jeżeli dopisało ci szczęście i trafiłeś we właściwy mur, właśnie ukończyłeś grę, jeśli nie... próbuj jeszcze raz.
STRUKTURA MISJI W NEW YORK
|
16. M16-1 --+-- M16-2
| |
*M16-1-1 --+ +-- M16-2.1
| |
+--------------+---------------+
|
17. M17-1 --+-- M17-2
| |
M17-1.1 --+ +-- M17-2.1
| |
+---------------+---------------+
|
18. Mission 18 A/B
|
19. Mission 19
CHEATS
Aby mieć dostęp do trybu cheat mode, musisz najpierw ukończyć grę. Wówczas będziesz miał dostępne opcje:
CREDITS - Pozwala na obejrzenie credits (wliczając w to extra miasta i nowe samochody, nie widziane w grze)
INVINCIBILITY - Sprawia dokładnie to, co oznacza. Jesteś niepokonany, Mad Max wysiada w przedbiegach.
IMMUNITY - Zatrzymuje mundurowych, którzy postanowili przykręcić ci śrubę.
REAR WHEELS - Napęd na tylnie koła, fajna sprawa.
MINIS - Pomniejsza wszystkie wozy do skali Micro Machines.
STILTS - Koła jak balony. Auta przypominają teraz Monster Trucki.
ANTIPODEAN - Lubisz grać "do góry nogami?"
Playstation
CREDITS L1,L2,R1,R2,L1,R1,R2,L2,R1,R2,L1,L2,R1
INVINCIBILITY L2,L2,R2,R2,L2,R2,L2,L1,R2,R1,L2,L1,L1
IMMUNITY L1,L2,R1,R1,R1,R1,L2,L2,R1,R1,L1,L1,R2
REAR WHEELS R1,R1,R1,R2,L2,R1,R2,L2,L1,R2,R1,L2,L1
MINIS R1,R2,R1,R2,L1,L2,R1,R2,L1,R1,L2,L2,L2
STILTS R2,L2,R1,R2,L2,L1,R2,R2,L2,L2,L1,R2,R1
ANTIPODEAN R2,R2,R1,L2,L1,R2,L2,L1,R2,R2,L2,R2,L1
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Kuntakinte
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.