Coś się psuje w Krainie Zmarłych. I właśnie Ty - Manny Calavera - agent podróżny w Departamencie Śmierci będziesz musiał wybadać co i dlaczego. Od powodzenia tej misji zależeć będzie Twoje własne zbawienie... Czeka na ciebie 4-letnia podróż przez ponad 100 fantastycznych lokacji, stworzonych w technice 3D i nawiązujących do kultury Azteków; sieć 50 postaci (co wiąże się również z 7.000 linii mówionych dialogów i setką wymagających, z niekonwencjonalnymi rozwiązaniami zagadek). Dosyć będzie dodać jeszcze, że świat ten stworzył Tim Schafer, człowiek odpowiedzialny za Day of Tentacle i Full Throttle. To bowiem mówi samo za siebie: będzie cudownie... ale i trudno zarazem.
ROK PIERWSZY
Zatrucie (The Poisoning)
Gra zaczyna się w biurze Manny'ego Calavera - naszego herosa. Podejdź do tuby (rury na pierwszym planie) i użyj jej by przeczytać wiadomość. Skieruj się w stronę windy do garażów (drzwi na wprost i lewo od Ewy, nie-Twojej sekretarki) i zjedź na dół, by zobaczyć właśnie odjeżdżający ostatni samochód. Podejdź do narożnika garażu i spójrz na drzwi. Zapukasz, i otworzy je Glottis. Następnie poprowadź rozmowę w podany poniżej sposób:
"Ej, jesteś kierowcą?" "Nazywam się Calavera." "Wygląda na to, że potrzebuję nowego kierowcy". "Chcesz być moim zapasowym kierowcą?" "Dawaj, Glottis". "Nie jesteś za duży, to samochody są po prostu za małe".
("Hey, you a driver?" "I'm Calavera." "Looks like I need a new driver." "You want to be my replacement driver?" "Come on, Glottis." "You're not too big. The cars are just to small.")
Dostaniesz wniosek o niezbędne przerobienie samochodu. Udaj się windą na górę. Użyj wniosku na Evie, ona spróbuje powiadomić o nim Dona, lecz on odrzuci prośbę, wrzeszcząc, że jest zajęty. Zjedź w dół windą naprzeciw biurka Evy, przejdź przez hol i wyjdź głównymi drzwiami. Idź w kierunku parady, wejdź w boczną uliczkę i wejdź po związanych chustach na gzyms. Wejdź przez okno do biura Dona, włącz komputer i zmień wiadomość w Interkomie na:
"Wiesz, Ewa, podpisz to sama, możesz? Jestem zajęty".
("Ah, cripes Eva! Just sign it yourself, will ya? I'm busy!")
Wyjdź przez okno, zejdź po węzłach na ulicę, wejdź z powrotem przez główne wejście do budynku i podejdź do Evy. Ponownie użyj na niej wniosku, a otrzymasz wypracowaną przez siebie zgodę. Zostaniesz przeniesiony do Krainy Życia. Użyj swojej kosy na paczce. Kolejny przerywnik filmowy i znów znajdujesz się w głównym holu.
Pozyskanie lepszego klienta (Getting a Better Client)
Wejdź do swojego biura i weź karty leżące na stole. Następnie podejdź do biurka Evy i użyj kart na jej dziurkaczu. Pójdź prosto głównym holem, gdzie zagada cię Demon narzekający na system tub. Udaj się na ulicę, po czym pójdź na festiwal. Porozmawiaj z Klaunem.
"Co ćwiczysz?" "Ej stary, zrób dla mnie jedno z nich". "Założę się, że nie zrobisz kota". "Martwy robak".
("Practing What?" "Twist me up one of them, eh fella?" "Bet ya can't do a cat." "A dead worm")
Dostaniesz nienadmuchany balon, schowaj go. Poproś Klauna o kolejny balon:
"Mój dzieciak chciałby jeszcze jeden balon. Masz może jeszcze jakiegoś martwego robaka w zanadrzu?"
("My kid wants another balloon animal" "Do you have any more dead worms back there?")
Wróć do budynku i pójdź do pokoju pakunkowego (po prawej od wejścia). Użyj jeden z balonów na czerwonym wężu, drugi - na niebieskim. Idź do swojego biura. Użyj oba balony na tubie od przekazywania wiadomości i obserwuj. Wróć do głównego korytarza, po czym wejdź do pomieszczenia "serwera rozdysponowującego pocztę" - zmieniającego tuby (naprzeciw pokoju pakunkowego). Przesuń zasuwę w otwartych drzwiach za plecami Różowego Demona, po czym porozmawiaj z nim.
"Kto mógł zrobić tak przerażającą rzecz?" "Cóż, spadam".
("Who would do a terrible thing like this?" "Well, I gotta split")
Scenkę skończysz z gaśnicą magnezjową. Opuść to pomieszczenie, po czym wejdź do niego ponownie. Otwórz drzwi i użyj poprzekłuwanej karty na czerwonej tubie. Ha, masz nowego klienta! Niestety, w tej chwili długo z nią nie pogadasz:
"Proszę mi wybaczyć, ale muszę "wyprostować" ten bałagan".
("Excuse me, but I have to go straighten this mess out")
No cóż, chyba masz kłopoty.
Rewolucja (The Revolution)
Jesteś zamknięty w "biurze" Glottisa. Zapukaj w drzwi i powiedz:
"Myślę o wyjściu stąd, to wszystko". "DOD prowadzi nieuczciwą grę i zamierzam to udowodnić". "Chcę to zdemaskować".
("I'm thinking about getting out and getting even. That's it." "The DOD (Depatment of Death) runs a crooked game, and I intend to prove it." "I'm gonna blow the lid off this place.")
Zostaniesz zabrany do kwatery głównej w LSA (Lost Souls' Alliance), gdzie powinieneś porozmawiać z Salvadorem:
"Dobra, wchodzę w to. Co muszę zrobić?" "Chcesz, bym był Twoim posłańcem?" "Jeżeli ściągnę trochę gołębi z dachu to mnie wypuścisz?" "Wychodzę".
("Okay, I'm in. What do I have to do?" "You want me to be your messenger?" "If I grab some pigeons from the roof, will you let me go?" "I'm off")
Pójdź do Klauna i poproś go o kolejny balon:
"Mój dzieciak chciałby kolejny balon". "Kot".
("My kid wants another balloon animal" "A cat.")
Następnie weź trochę chleba (z namiotu obok Klauna) i wejdź na odwiedzony wcześniej gzyms. Przejdź po nim za narożnik i wejdź przez okno do biura Domina. Podejdź do gruszki treningowej i uderz w nią trzy razy, następnie podnieś szczękę bokserską, która spadła z półki. Podejdź do biurka, otwórz szufladę i wyciągnij z niej fosforyzujący koral. Wyjdź przez okno. Podciągnij krótszy zwisający kraniec sznura, po czym użyj na niej koral. Użyj stworzonej w ten sposób linki z kotwiczką, by zbudować most. Użyj go, by przenieś się na wyższy występ, później wejdź po drabince na dach. Podejdź do wylotu wentylatora i użyj na nim balon kota i chleb (w tej kolejności). Podejdź do gniazda, by wziąć z niego jajka i zejdź na dół, na ulicę. Wejdź do garażu i wejdź do kantorka Glottisa. Użyj szczęki bokserskiej na Fill-a-Dent. Użyj szczęki (nie spoglądając w kierunku żadnego przedmiotu), by otrzymać wierne odbicie własnej szczęki. Idź w boczną uliczkę i użyj niebieskiego "oka" na ścianie, po czym użyj jajek na Salvadorze. Użyj wzorca szczęki na Evie, a będziesz mógł opuścić miasto.
Serce Glottisa (Glottis` Heart)
Znalazłeś się w spetryfikowanym lesie. Pójdź do kolejnej planszy, na której zobaczysz Glottisa, który w rozpaczy wyrwie sobie serce. Potrzebujesz go, więc pobiegnij za sercem. Podnieś kość ze stosika i użyj jej na pajęczynie, następnie użyj na pajęczynie kosy. Wróć do Glottisa, podnieś serce i użyj go na nim.
El Marrow
No, z powrotem w Bonewagon. Pojedź w prawo, na kolejny ekran, do dziwnej maszyny. Podejdź do taczki i używaj jej, by poruszać ją do tyłu i w przód poprzez węże. Każdy z czterech węży kontroluje jedną z pomp na wyciągach. Powinieneś zsynchronizować pompy po obu stronach urządzenia, by "drzewo" wpadło w rezonans i rozkołysało się. Pewność dobrze wykonanego zadania będziesz miał wtedy, gdy drzewo zacznie kołysać się w tył i w przód. Lecz to jeszcze nie koniec. Wyłącz maszynę za pomocą panelu sterowniczego. Glottis zacznie się wspinać, by rozkołysać "drzewo" jeszcze bardziej. Jak znajdzie się już na górze, włącz maszynę z powrotem i obserwuj zabawę.
Tędy do Rubacava? (This Way to Rubacava?)
Zejdź z Bonewagon i podejdź do drogowskazu. Wyrwij go i przenieś do lasu na północnym zachodzie. Kiedy wbijesz go w ziemię, zacznie wskazywać nowy kierunek. Wyciągnij go znowu, przenieś go kawałek we wskazanym kierunku i wbij go w ziemię. Drogowskaz zawsze wskazuje ten sam punkt na ziemi, więc będziesz zmuszony go przenosić i wbijać tak długo, aż otworzy się jaskinia. Udało się? Jaskinia powinna się otworzyć (drogowskaz powinien być wbity kawałek w dół od środku ekranu). Wejdź do jaskini, podejdź do znaku i użyj go, by podnieść klucz. Wyjdź i skieruj się na polanę.
Zajęte bobry (Busy Beavers)
Wskocz do Bonewagon i przejedź przez kamienie na północny wschód. Podejdź do drzwi i otwórz je. Przejdź przez nie. Zostaniesz zaatakowany. Wejdź ponownie za bramę i z krawędzi kościstej tamy (w pobliżu zielonego kawałka) podnieś trzy kości. Pójdź ścieżką na lewo od mostu - jeden z bobrów podejdzie blisko ciebie i usiądzie na kamieniu nad tobą. Ustaw się twarzą w stronę smoły, wyciągnij kość i rzuć ją w rzekę. Szybko wyciągnij gaśnicę magnezjową i kiedy bóbr skoczy za kością, zrób mu niespodziankę, używając gaśnicy (naciśnij ENTER, ciskaj R i L, by wycelować). Powtarzaj tę czynność aż wszystkie bobry zostaną pokonane. Nie przejmuj się, jeżeli nie trafisz: kości ci u nas dostatek. Wróć przez bramę, użyj klucza na kłódce, by otworzyć drzwi i wjedź do środka.
Witamy w Rubacava (Welcome to Rubacava)
Znalazłszy się w Rubacava, idź po schodach do jadłodajni i zagadnij Celso.
"Co ty tutaj robisz?" "Musisz ją bardzo kochać, Celso". "Skąd wiesz, że Twoja żona nie wyjechała stąd przed tobą?" "Pomogę ci w odnalezieniu żony. Jak ona wyglądała?" "Cóż, pójdę zobaczyć co robią inni moi klienci..."
("What are you doing here?" "You must love her very much, Celso" "How do you know your wife hasn't gone ahead of you?" "I'll help you find your wife. What did she look like?" "Well, I'd better go see how my other clients are doing...")
Dostaniesz zdjęcie od Celso. Wejdź na schody, na lewo przez mgłę i... Kiedy zostaniesz odratowany, podejdź do Velasco i powiedz:
"Cóż, nie chciałbym przeszkadzać w rozmowie...", by zakończyć rozmowę.
("Well, don't let me interrupt your car talk")
Następnie użyj zdjęcia na Velasco i powiedz:
"Skąd wiesz, że ona stąd odpłynęła? Nie wierzę!" "Cóż, nie chciałbym przeszkadzać w rozmowie..."
("How do you know she sailed out of here? I don't believe it!" "Well, don't let me interrupt your car talk")
Dostaniesz dziennik portowy. Idź z nim do jadłodajni i użyj go na Celsco. Kolejny przerywnik...
ROK DRUGI
Lambada (The Lambada)
Podnieś list leżący na stole: to od Salvadora. Będziesz miał gościa. Zejdź po schodach. W czasie próby wyjścia z budynku zostaniesz zatrzymany przez Lupe. Powiedz:
"Okay, wracaj do pracy".
("Okay, back to work")
Skieruj się na zewnątrz i zejdź schodami do Meche. Tak ci się przynajmniej wydawało... Po przerywniku dowiesz się tego, co posłuży jako temat rozmowy z Velasco.
"Dobra, jestem gotowy do żeglugi!" "Będę pracował!" "Okay, jeżeli znajdę trochę narzędzi dla Glottisa, czy możemy wejść na pokład?" "Co to za koleś, który jeszcze nie zamustrował?" "A jeżeli Naranja się nie pokaże, będę mógł zająć jego miejsce, dobra?" "Ujmę to w ten sposób..." "Lepiej pójdę skończyć pakowanie".
("Alright, I'm ready to sail!" "I'll work!" "Okay, if I get Glottis some tools, can we board?" "Who's the one guy who hasn't boarded yet?" "What if Naranja doesn't show up? I can fill his spot, right?" "So let me get this straight..."
"I'd better go finish packing")
Wstąpienie do Unii (Joining the Union)
Najpierw zdobyć musisz kartę członkostwa Unii. Skieruj się do Calavera Cafe, zatrzymaj w barze, weź likier ze złotymi płatkami i podejdź do Charliego - siedzi w pokoju z ruletką. Powiedz:
"Aha, więc co ty tutaj robisz?" "Jak wydrukowałeś te wszystkie podróby?" "Co jeszcze możesz podrobić?" "Czy możesz zrobić wiarygodne karty członkostwa unii?"
("Right. So what are you doing in it?" "How did you print fake betting stubs?"
"What else can you counterfeit?" "Can you make reasonable union cards?")
Dostaniesz przepustkę dla VIPa i urządzenie podrabiające bilety. Przejdź przez bar i użyj przepustki VIP na Glottisie. Pójdź na Koci Tor (użyj dźwigni, by utworzyć mostek, po którym przejdziesz na drugą stronę kanału). Kiedy już tam będziesz, idź na wprost (nie po schodach) przejdź obok wielkiego, grubego kota do oświetlonego pomieszczenia i weź otwieracz do puszek. Wejdź po schodach na pierwsze piętro. Wejdź do kuchni, przywłaszcz sobie "kroplomierz" i czekaj. W moment później wejdzie tutaj kelner, który wejdzie do spiżarni. Zamknij za nim drzwi i użyj kosy, by je zablokować. Kiedy Glottis wykończy wino, wejdź po drabince na górę i użyj na pustej beczce otwieracza do konserw. Następnie użyj jej, by wejść do jej wnętrza. Kiedy znajdziesz się w piwniczce, wskocz na ciągnik widłowy i wjedź nim do windy. W środku ustaw ciągnik widłowy, tak by niemal zawadzał o prawą część drzwi windy (pod prawym wycięciem drzwi siatkowych). Naciśnij przycisk w windzie i natychmiast wskakuj na ciągnik, by dosłownie wjechać nim w drzwi. Kiedy znajdziesz "ukryte" przejście, podjedź pojazdem do przodu, by zablokować windę. Wysiądź, przejdź na drugą stronę ciągnika i zmień położenie dźwigni podnosząc widełki. Przejdź korytarzem i weź walizkę. Minie kilka minut i staniesz się szczęśliwym posiadaczem karty członkostwa Unii.
Marynarz Naranja (Seaman Naranja)
Pójdź do Blue Casket i wejdź do baru. Po spotkaniu Loli i Olivii i krótkiej rozmowie z Olivią, powiedz:
"Cóż, złapię cię później, panienko".
("Well, catch ya later, hep chick")
Skieruj się do kuchni i tam użyj kroplomierza na zlewozmywaku. Idź do "domku" Tota (człowieka robiącego tatuaże), a raczej do tylnej części jego "chatki". Otwórz lodówkę, otwórz zamrażalnik, podbiegnij do butelki Naranjy i przygotuj kroplomierz. Kiedy zmarznięty Toto odciągnie uwagę Naranjy, użyj kroplomierza na butelce. To ogłuszy marynarza. Przeszukaj Naranję, by wziąć jego nieśmiertelnik. Następnie skieruj się na dach Kociego Toru i wejdź na górę. Pociągnij sobie łyk ze złotego likieru i szybko przejdź bramkę wykrywacza metali (zanim ci się odbije). Po chwili, powiedz:
"Ej, Carla, to musi być fantastyczne mieć taki wykrywacz metali". "Tak".
("Hey, Carla, that's an awfully nice metal detector you have." "Yes")
Przenieś się do oświetlonego pokoju z kuwetami, pójdź na koniec "trampoliny" i użyj swojej kosy na piasku, by zdobyć wykrywacz metali. Następnie skieruj się do Kostnicy (odpowiednia nazwa :)). Użyj nieśmiertelnika na jednym z ciał, następnie użyj wykrywacza metali na Membrillo, a on, po znalezieniu podłożonej wskazówki, powiadomi Velasco o śmierci Naranjy.
Narzędzia SeaBee (SeaBee Tools)
Niełatwo podejść Pszczoły. Pójdź do Blue Casket, a następnie podejdź do stołu z trzema spiskowcami (blisko wejścia do kuchni). Użyj listu otrzymanego od Salvadora na nich (zapomniałeś o nim? leży w Twoim biurze w Calavera Cafe) i weź książkę ze stołu. Podejdź do pszczół i użyj na nich książki. Zdaje się, że niezbędny jest ci prawnik... Skieruj się do loży VIPów i pogadaj z Nickiem:
"Nick, potrzebuję prawnika". "Mój przyjaciel znalazł się w ciupie". "Wspaniałego prawnika". "Najlepszy powinien mi wystarczyć". "Ty, Nick".
("Nick, I need a lawyer." "Friend of mine is in the slammer." "An excellent lawyer." "The very best is good enough for me." "You are, Nick.")
Pogadaj z nim znowu:
"Virago, ja naprawdę potrzebuję prawnika". "Mógłbym powiedzieć Maxowi o tobie i Olivii".
("Virago, I REALLY need a lawyer." "I could tell Max about you and Olivia.")
Nick wyjdzie, zapominając o cygarniczce. Idź do biura strażniczki Carli i użyj na niej cygarniczki. Powiedz:
"Nie wiem, znalazłem ją pod twoim biurkiem". "Tak".
("I don't know. I found it under your desk." "Yes")
Powinieneś otrzymać klucz. Teraz pójdź do latarni morskiej i użyj klucza na drzwiach. Wejdź do środka i podnieś kartę, która pozostanie po... Następnie powróć do kafeterii Calavera i użyj karty na Lupe - do twojego ekwipunku dołączy damski żakiet. Użyj żakietu (na niczym, tj. nie spoglądając w kierunku żadnego przedmiotu), by wyciągnąć kartkę. Teraz idź do Toto i pokaż mu kartkę. Ostatecznie idź na Koci Tor. Wydrukuj bilet na "2", "TUE", "6" i użyj go w okienku Photo Finish (informacje o "Tydzień 2" możesz znaleźć na tabliczce na statui kota; "Race 6" - oglądając fotografię; dzień tygodnia zaś... hm, tutaj masz szansę od 1 do 7). Skieruj się do loży dla VIPów i użyj uzyskanej fotografii na Nicku, który jest teraz twoim prawnikiem. Masz narzędzia, masz pracę, masz kartę wstępu, więc czego ci trzeba? Oczywiście - Glottisa!
Stawianie żagli (Betting the Farm)
Glottis nie chce opuszczać pomieszczenia, więc musisz zrobić coś, by przyłączył się do ciebie. Pójdź do swojego biura i użyj swojego biurka, by włączyć system ruletek. Kiedy zaświeci się prawe czerwone światełko, użyj magnesu, by kulka przeszła na inny numer. To spowoduje, że Bogan zamknie klub. To zaś z kolei sprawi, że Glottis zostanie wywalony z loży.
ROK TRZECI
Przypadki (Customs)
Przejdź po mostku statku i zejdź po drabince. Wejdź do holu, gdzie zostaniesz uratowany przez Glottisa. Podnieś kotwice z prawej burty, użyj dźwigni kontrolujących śruby, by przesunąć statek w lewo (lewa dźwignia w dół, prawa w górę). Opuść w dół prawą kotwicę, podnieś ją raz jeszcze. Użyj swojej kosy na kotwicach przez iluminator na prawej burcie i podnieś LEWĄ kotwicę. Właśnie udało ci się przepołowić statek. Pójdź do dźwigni kontroli śrub i cofnij je, by uciec i... zatonąć.
Pod wodą (Under the Sea)
Podejdź na krawędź światła. Powinieneś spotkać Chepito. Powiedz:
"Cóż, nie chciałbym przeszkadzać..."
("Well, I don't wanna break your stride there")
Podejdzie do ciebie. Złap jego reflektorek i obróć się w kierunku Glottisa, który złapie Chepita. Przejdź po krawędzi skały i podejdź do wystającego z niej kamienia. Obejdź go w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara - macki złapią Chepito, a Ty - okazję...
Krawędź świata (The Edge of the World)
Wejdź do windy, a następnie pójdź po kładkach na zachód, przez drzwi. Powinieneś odnaleźć Meche i Domina.
Zapytaj dzieci:
"Dlaczego chcecie mnie pogryźć?" "Co wy dwaj robicie w tej klatce?" "Posłuchajcie, dzieci, jestem tu po to, by wam pomóc". "Wydostać was z klatki". "Moje ręce wcale nie są zbyt duże, by robić żarówki". "Po prostu nie mam żadnego z tych małych narzędzi, to wszystko". "Dobra, wracajcie do roboty".
("Why do you want to bite me?" "What are you two doing in this cage?" "Listen, children, I'm here to help." "I'm here to help you get out of this cage." "My hand are not to big to make light bulbs." "I just don't have any of those little, tiny tools, that's all." "Okay, back to work.")
Podnieś młotek i powróć do biura Meche (tam, gdzie byłeś wcześniej). Użyj popielniczki w taki sposób, by znalazła się ona na prawo od miejsca, gdzie zwykle spadają popioły z papierosa Meche (to może zabrać trochę czasu - popielniczka musi być przestawiona dosłownie na moment wcześniej). Wyrzuci ona swoje pończochy do kubła. Weź je stamtąd. Pójdź do windy, zejdź na dół ekranu i idź w lewo. Użyj młotka na Chepito (dostaniesz Bust-All; młot pneumatyczny), po czym użyj na nim pończochy. Otrzymasz broń (bez amunicji). Wróć znowu do windy i idź w prawą górną część ekranu.
Łódź (The Boat)
Za pomocą dźwigni przestaw kierunek ruchu pasa transmisyjnego, tak by poruszał się ku dołowi, następnie wejdź na niego i wbiegnij do góry, ponad wodę. Wejdź na wieżę żurawia, przejedź nim na drugą stronę wyspy, po czym zejdź na dół. Podejdź do łychy żurawia i użyj na niej Bust-All (otrzymane od Chepito). Wróć do żurawia. Opuść łańcuch raz jeszcze i podnieś go, by spowodować jeszcze większe straty. Przesuń żurawia na drugą stronę i opuść łańcuch w stronę pasa transmisyjnego. Wróć do pasa, przestaw kierunek jego ruchu (do góry), przestaw ponownie (w dół). Wejdź na żurawia i podnieś łańcuch. Wróć do żurawia, przejdź na drugą stronę, zejdź po pasie i wróć do biura Meche.
Ratownanie Meche (Rescuing Meche)
Użyj broni na Meche, po chwili jednak będziesz musiał ją ratować. Wyjdź na chodniczki przy windzie i użyj Bust-All na drzwiach. Użyj koła i kręć nim tak, by cztery zasuwy stanęły otworem (ustawianie zacznij od górnej). Użyj kosy na zasuwach, po czym otwórz drzwi. Kiedy będziesz w środku, zamknij drzwi za sobą i użyj kosy na płytce powyżej drzwi. Wejdź do ukrytego pokoju i użyj kosy na systemie spryskiwania. Podejdź do rury i zakręć zawór. Zauważ, że woda przesiąkła przez podłogę - sprawdź przez którą z płytek. Przyciągnij topór z kolejnego pomieszczenia i uderz nim w "feralną" płytkę.
Zaginięcie Domina (Domino's Fall)
Domino wejdzie za tobą na pokład - staw mu czoła. Wyciągnij kosę, ale nie zdołasz użyć jej na Domino. Użyj jej więc na oku ośmiornicy.
ROK CZWARTY
Ratowanie Glottisa (Save the Glottis)
Zejdź schodami na dół do trumny i otwórz ją. Spotkasz znowu Bruna (szacunek! dla Bruna aka Brudego) i dostaniesz kubek na kawę. Idź z powrotem na górę - obejrzyj przerywnik. Kiedy będziesz wychodził, Strażnik Bramy da ci notkę. Zejdź na dół i skieruj się do pomieszczenia pod torami. Pomów z Glottisem:
"Co mogę zrobić? Coś jeszcze pomoże?" "Czy nie możemy znów poszaleć po drogach?"
("What can I get you? Will anything help?" "Can't we make a new hot rod?")
Pójdź do kuchni, użyj kubka od kawy na suszarce na naczynia, otwórz szufladę szafki i wyciągnij szmatę. Wyjdź do głównego pomieszczenia. Podejdź do beczki z olejem i użyj na nim szmaty. Wróć do kuchni i użyj szmaty na tosterze, by odkryć nowe paliwo rakietowe.
Odzyskanie Bonewagon (Rescuing the Bonewagon)
Po pierwsze, pójdź do doków: spotkasz Velasco. Kiedy zakończysz rozmowę z nim, odejdzie, pozostawiając statek w butelce. Weź tę butelkę. Idź do Blue Casket. Wejdź do kuchni i użyj butelki na beczułce. Wróć do Glottisa i daj mu butelkę. Po jego powrocie pomów z nim, a on... No cóż, musisz coś zrobić z żelatyną, jaka wyrwała się z jego żołądka. Pójdź do chaty Toto. Otwórz u niego szafkę z medykamentami i wyciągnij z niej ciekły azot. Użyj go na "żelatynie" w garażu, następnie wejdź tam i użyj bomby, by opuścić Rubacavę.
Zdobycie stroju (Getting a Suit)
Podejdź do resztek pokonanego żołnierza i podnieś jego ramię. Porozmawiaj z Meche, a następnie skieruj się do wyjścia, przejdź w następny ekran, wejdź na drabinkę, potem na kolejną drabinę, a znajdziesz się z tyłu kasyna. Podnieś czajnik z kawą, wejdź na drabinkę za Thunder Boys, obróć się twarzą w prawo i wylej ją na nich. Zejdź na dół, odłóż w dawne miejsce czajnik. Wejdź do pokoju do tworzenia makijażu. Najwyższa pora się przebrać. Wejdź na drabinkę, użyj ręki na "kruszarce" do lodu (wytwarza sztuczny śnieg). Weź kruszarkę ("P"), przyda ci się ona później. Zejdź z drabiny, po czym wejdź do kasyna. Pogadaj z żołnierzem w płaszczu (to ten, którego wcześniej było jakby więcej) i pogadaj z nim od razu drugi raz. Dowiesz się, co robi. Pogadaj dwa razy z Meche, użyj prześcieradła na Charlim, wtedy od razu porozmawiaj z wojskowym. Pójdź do łazienki - tam otrzymasz przebranie.
Zdobycie broni (Getting a Gun)
Pójdź do kryjówki LSA i wyciągnij ze śmieci fotografię. Użyj notki dotyczącej Hektora na gołębiu, po czym daj mu zdjęcie. To powinno zmusić Bowsleya do ucieczki z wieży Hektora. Opuść kwaterę główną i przejdź korytarzem, a automatycznie otrzymasz pilota do Bonewagon. Omiń samochód i Glottisa i udaj się do piwnic. Znajdziesz się w tunelu. Użyj kruszarki z ręką na tunelu, a odnajdziesz drogę ucieczki Bowsleya i znajdziesz... aligatora. Wyciągnij pilota i podnieś Bonewagon. Bawiąc się pilotem, przesuń Bonewagon w przód, aż do miejsca, w którym będziesz mógł dosięgnąć chodniczka. Wejdź na niego, przebiegnij na drugą stronę i zacznij schodzić drabinką - aligator odwróci się. Kiedy to zrobi, użyj pilota, by opuścić podwozie Bonewagon i zakleszczyć ogon aligatora. Wejdź do szklarni, wyciągnij kosę i użyj ją na kuli z taśmy znajdującej się nad drzwiami. Będziesz mógł bez trudu wyjść. Wróć do środka, a otrzymasz pukawkę i trochę kwiatowej amunicji.
Spotkanie z Hektorem (Meeting Hector)
Aby dostać się do Hektora, idź po drabince na górę i wejdź do kasyna. Idź pogadać z różowym demonem. Zada ci zagadkę. Odpowiedzią jest ostatnia liczba, jaka pojawiła się na tablicy zawieszonej w centralnej części sali. Nie udało się? Przypomnij sobie układ i zgłoś się do poprawki. Na górze pogadaj z Celso:
"Aktualnie pracuję dla Hektora." "Przysłał mnie tutaj, bym odpowiedział na wasze pytanie". "Prawdziwe pytanie to: czy czujecie, że na to zasługujecie?" "Na co zbieracie pieniądze? Na deszczowe dni?" "Tyle chłopcy o was, teraz opowiem o moich problemach". "Właśnie wracam z najgorszych wakacji, jakie kiedykolwiek miałem!"
("Actually, I work for Hector. He sent me to answer your questions." "The real question is, don't you feel that you are worth it." "What exactly are you saving your money for? A rainy day?" "Well, enough about you guys, let me tell you bout my problems." "I just got back from the worst vacation I've ever had!")
Poczekaj chwilę, gdyż wkrótce na ekranie pojawi się ładna, długa scenka.
Pani Szczęścia (Lady Luck)
Wejdź na drabinkę i przejdź na drugą stronę ramienia neonu. Wejdź na gzyms, odwróć się w stronę zniszczonej statuy. Użyj kruszarki, a następnie wysyp "amunicję" otrzymaną od Bowsleya, przewracając przy neon. Wejdź na drabinkę i po chwili otrzymasz wszystkie bilety.
Ostatnia odsłona (The Final Shodown)
Skieruj się w stronę cieplarni i wejdź do niej. Po dłuższej scence użyj ciekłego azotu na sobie ("U"), następnie podejdź do samochodu i spójrz na tylne siedzenie. Pogadaj z GŁOWĄ LSA - Salvadorem, po czym podejdź do walizki i ją otwórz. Podnieś pojedynczy bilet i idź za cieplarnię. Bilet wskazywać ci będzie właściwy kierunek i kiedy znajdziesz się w odpowiednim miejscu, spadnie na ziemię. Przeszukaj pozostałą część Salvadora, znajdziesz klucz. Podejdź do bagażnika samochodu, otwórz go i weź broń. Następnie podbiegnij do wodnej wieży (w głębi po lewej stronie ekranu) i użyj na niej broni. Podbiegnij do drzwi cieplarni, otwórz je i... delektuj się zakończeniem tej cudownej gry.
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Harvester IMP
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.