Początek gry do złudzenia przypomina wstęp do Half-Life`u, nieprawdaż? Dla zabicia czasu możesz popodziwiać widoki na zewnątrz. Gdy winda się zatrzyma, opuść ją i udać się w lewo. Spotkasz się z osobami, które poinformują cię o celu misji. Kiedy pogadanka się zakończy, wróć się w stronę windy, ale tym razem skręć w prawo. Znajdziesz się w sekcji treningowej. Trening nie jest zbyt skomplikowany, a zatem na opisywanie go szkoda miejsca. Po jego zakończeniu i wyjściu z windy, skieruj się w lewo. Idź cały czas korytarzem aż do jego końca. Porozmawiaj z facetem, którego napotkasz. Po chwili na piedestale ukaże się zbroja. Weź ją, po czym odwróć się i poczekaj, aż otworzą się wielkie drzwi. Schody zaprowadzą cię do statku, którym odbędziesz podróż na pierwszą planetę. Gdy statek wyląduje i znajdziesz się na powierzchni planety, wysłuchaj stojącego tuż obok faceta, a później pójdź w lewo. Przejdź ostrożnie przez korytarze i idź dalej przed siebie, aż napotkasz obłąkanego człowieka. Poczekaj chwilę, dopóki ten wariat wpadnie w pułapkę. Wówczas wróć w stronę statku. Po drodze weź shotguna oraz pistolet laserowy. Wkrótce natkniesz się na czołg oraz bunkier. Pobiegnij w prawo i na czworakach przejdź pod rozwalonym filarem. Przekradając się pomiędzy różnymi przeszkodami, dotrzesz w końcu na tył bunkra. Zniszcz wroga czającego się w środku i poczekaj tam chwilkę na czołg (po wejściu do bunkra i tak nie będziesz mógł z niego wyjść). Czołg zacznie ostrzeliwać teren, a po chwili, w rezultacie jego strzału, spadniesz w dół do wody. Pokonaj kilka korytarzy, aż dotrzesz do otworu w ścianie. Przejdź przez nią i podążaj przed siebie dopóty, dopóki natkniesz się na drabinę. Wdrap się na nią i na górze poczekaj chwilę. Duży SAM zacznie ostrzeliwać statek desantowy. Przy okazji wybije dziurę w ścianie (jednak z miejsca w którym się znajdujesz nie widać jej). Gdy SAM skończy ostrzał, przedostań się do miejsca skąd strzelał i skocz na filar, po którym powinieneś przedostać się do wybitej dziury. Za nią wdrap się na leżący filar po prawej i dostań się na półkę. Po chwili dojrzysz otwór w murze. Ostrożnie wejdź do niego i skręć w prawo. Jeśli spojrzysz w górę, to zobaczysz historyjkę obrazkową o dinozaurze zwanym Renasuarus. Powoli idź do końca tunelu, w którym ujrzysz siedzącego faceta. Otrzymasz od niego nowe instrukcje. Jeżeli masz mało życia to radzę ci skorzystać z regeneratora znajdującego się na ścianie za tym facetem. Gdy skończysz z nim rozmawiać, odwróć się i wróć tą samą drogą. Po chwili z góry runie lawina kamieni, która wybije olbrzymią dziurę obok dużej rury. Przeskocz przez nią i idź, aż natkniesz się na otwór w ścianie. Spójrz przezeń, a ponownie zobaczysz Renasuarusa, który jest zajęty rozdeptywaniem małego skorpiona. Kiedy Renasuarus zniknie z pola widzenia, przejdź na czworakach przez dziurę po prawej i tu natkniesz się na generała. Po jego przemowie otworzą się wrota. Odwróć się w prawo i ruszaj przed siebie. Po chwili napotkasz głodnego Renasuarusa. Po drugiej stronie lokacji są dwie drabiny. Wdrap się na jedną z nich i pobiegnij na koniec platformy, na której znajduje się przycisk. Wciśnij go, a potem drugi po przeciwnej stronie. Jeśli wciśniesz oba, otworzą się drzwi pomiędzy drabinami. Korytarzem dojdziesz do miejsca, w którym na ścianie jest przycisk. Po drugiej stronie czai się dwóch bandytów, za pomocą noża rozwal cegły. Teraz zabij dinozaura oraz bandytów, strzelając do nich. Nie zapomnij o broni, która leży po prawej. Przejdź do następnej lokacji i odwróć się w prawo, gdzie znajdziesz kilka garnków, które możesz rozbić. W środku jest trochę zdrówka i amunicji. Skręć w lewo, jest tam kilku bandytów, więc ich zabij i dalej idź przed siebie. Później wskocz do wody i przygotuj się na walkę. Podążaj przed siebie aż do momentu, gdy usłyszysz głosy. Po chwili bandyci wypuszczą na ciebie... głodne krokodyle! Zabij je i spokojnie czekaj. Bandyci wrzucą na dół kilka bomb, które wybiją w podłożu dziurę. Szybko zanurkuj w niej. Tunel jest dość długi, lecz powinno ci starczyć powietrza. Na jego końcu pociągnij za dźwignię, a opuści się skrzynia, na którą będziesz mógł się wdrapać. Stań i poczekaj chwilkę, aby zjechać na dół. Na dole ujrzysz bunkier, w którym kryje się wróg. Zastrzel go, a następnie wskocz na małą skrzynię i po niej wdrap się na małą platformę. Idąc po niej, wyjdziesz na zewnątrz: po prawej jest przejście prowadzące do następnej lokacji. Uważaj jednak, gdyż nastąpi wybuch, który przewróci kilka filarów. Schyl się i wejdź do małego tunelu z prawej. Wkrótce ujrzysz statek. Pozbieraj leżące na ziemi porcje zdrowia oraz amunicję. Powinieneś się przedostać na drugą stronę statku, gdzie stoją zielone kontenery. Wejdź do jednego z nich, a zostaniesz w nim zamknięty i załadowany na statek. Tak odbędziesz podróż na następną planetę. Gdy tylko znajdziesz się na Ferrin czeka cię walka. Kontener, w którym jesteś odkryty, zostanie otwarty, a zatem przygotuj się do walki z Dronami i Xenomami. Po rozprawieniu się z nimi pozbieraj amunicję leżącą po prawej. Po lewej zaś jest korytarz zablokowany przez zielone kontenery. Jeden z cywili otworzy któryś z nich i pojawi się Xenom. Rozwal go i wejdź do kontenera, po czym strzel w prawą ścianę kontenera. Wyjdź przez powstały otwór i rusz przed siebie. Zniszcz próbujące cię zatrzymać roboty i na końcu drogi zeskocz na skrzynie, po których dostaniesz się na dół. Tam użyj noża, aby poradzić sobie z kratą i zeskocz jeszcze niżej. W końcu, skacząc po zielonych kontenerach, dotrzesz na sam dół. Po prawej jest radio, w którym słychać głos Generała. Wysłuchaj go, a potem pójdź w lewo. Po chwili staniesz przed czymś dużym i czerwonym, co to jest, nie ma wielkiego znaczenia, gdyż za moment zostanie wysadzone. Po wybuchu usłyszysz głos, a później otworzą się drzwi i pojawią się w nich roboty. Rozwal je i przejdź przez drzwi. Na otwartej przestrzeni napotkasz kilka blaszaków, zniszcz je i przejdź przez drzwi naprzeciw. Podejdź do dużego zielonego generatora. Strzel w jego środek, a nastąpi wybuch. W wyniku wybuchu część budynku zawali się - po gruzach będziesz mógł się wspiąć na wyższe piętro. Idź przed siebie, aż dojdziesz do pomieszczenia z dwoma naukowcami i hologramem ukazującym kilka planet. Gdy jeden z naukowców skończy gadać, drzwi po prawej otworzą się i wytoczy się przez nie kilka Xenomów. Zniszcz je i przejdź przez drzwi do pomieszczenia, w którym znajduje się szafka z bronią. Przestrzel zamek i pozbieraj wszystko, co znajdziesz w środku. Potem odwróć się w stronę dźwigni i za jej pomocą otwórz klapę, a następnie wdrap się po drabinie na górę. Znajdziesz się nad górze pomieszczenia z hologramem. Idź przed siebie, aż natkniesz się na korytarz zablokowany gruzami. Wdrap się na górę tych gruzów i tam wybij otwór za pomocą noża. Za chwilę natkniesz się na naukowca pracującego przy stole, zabij go i zabierz Polaris Blade. Potem idź dalej przed siebie do momentu, gdy ujrzysz regenerator życia. Wykorzystaj go i zejdź na dół po schodach z prawej. Rozbij skrzynie stojące na nich, a zdobędziesz amunicję do Polaris Blade`a, później idź dalej korytarzem, ale uważaj, gdyż czeka cię teraz zażarta walka. Najpierw na zewnątrz natkniesz się na Xenomy. Po zabiciu ich znajdziesz rannego żołnierza, który oświadczy, że żadną bronią nie można zniszczyć Aerial Drone`a. Po chwili jednak zdecyduje się pomóc ci. Wejdziecie do lokacji, nad którą w powietrzu unosi się Aerial Drone. Jak wspomniał żołnierz, nie da się go zniszczyć konwencjonalną bronią. Musisz więc uciekać. Pośrodku tej lokacji jest rampa prowadzącą w dół do przycisku. Pobiegnij właśnie tam i wciśnij go. Powinieneś tę czynność wykonać w naprawdę szybkim tempie, ponieważ w innym razie zostaniesz trafiony przez Aerial Drone`a. Po wciśnięciu przycisku otworzą się drzwi, którymi opuścisz tę lokację. Znajdziesz się w korytarzu. Po lewej jest pomieszczenie, w którym czeka cię walka z kilkoma Dronami i Xenomami. Rozwal je i przeszukaj pomieszczenie, aby pozbierać znajdźki. Po lewej leży zdrówko, amunicja i rakiety MULE. Następnie pchnij dźwignię na konsoli komputerowej, co spowoduje opuszczenie się rampy. Wejdź po niej, a po chwili znajdziesz się nad lokacją, w której walczyłeś (to był raczej jednostronny pojedynek) z Aerial Dronem. Jednak tym razem go tu nie ma, gdyż główny komputer odwołał go w inne miejsce. Pójdź korytarzem do miejsca, w którym z lewej widać stanowisko działka laserowego. Wkrótce pojawi się kilka Dronów, a zatem skorzystaj z działka. Po zniszczeniu ich rusz w dalszą drogę. Za drzwiami ujrzysz szafkę z amunicją. Rozpraw się z zamkiem i z szafki weź zdrówko oraz amunicję, po czym wyjdź na otwartą przestrzeń, po której buszuje Aerial Drone. Powinieneś szukać jakiejkolwiek osłony, a przy okazji niszczyć pałętające się wokół Xenomy. Cała zabawa przypomina chowanego, bo musisz chować się przed Aerial Drone`ami, dopóty nie ujrzysz drzwi, do których musisz podbiec, aby opuścić tę nieszczęsną lokację. Jest za drzwiami, a tu szafka z bronią oraz zielona plazma. Otwórz szafkę, wyjmij amunicję oraz zdrówko, a potem odwróć się i strzel w trzy bezpieczniki, aby zniszczyć to coś zielone przypominające plazmę. Przejdź do kolejnego pomieszczenia, w którym stoi wielka komputerowa konsola oraz Xenom. Za tobą zamkną się drzwi i znajdziesz się w pułapce. Uważając, aby nie dostać laserem, załatw Xenoma, a później zniszcz plazmę po prawej. Idź przed siebie aż do schodów. Najpierw zejdź na dół i skręć w prawo. Pod schodami znajdziesz trochę zdrówka, następnie wejdź po schodach i tam też skieruj się w prawo. Po chwili znajdziesz trzecią i ostatnią plazmę. Oczywiście, zniszcz ją, a następnie przejdź przez drzwi. Po lewej jest regenerator życia. Zeskocz na niższy poziom, dzięki czemu ominiesz blokujące ci wyjście lasery. W następnym pomieszczeniu masz możliwość pójścia na wprost lub skręcenia w prawo. Jeśli wybierzesz pierwszy wariant, to część podłogi zarwie się. Skieruj się zatem w prawo, po chwili wybuchnie duża komputerowa konsola. Lepiej, przed nią abyś nie stał, gdy to nastąpi! W kolejnym pomieszczeniu stoi kilka teleportów. Dwa Drony teleportują się przez nie, więc zabij je i podejdź do teleportera znajdującego się najdalej po prawej. Wciśnij przycisk, a przeniesiesz się na inny poziom.
Po opuszczeniu teleportu skieruj się w lewo i opuść pomieszczenie. Za drzwiami jest kilka Dronów oraz Xenomów. Po zniszczeniu ich wejdź po drabince na górę z prawej. Na górze rozejrzyj się, a dostrzeżesz zamknięty otwór wentylacyjny. Otwórz go za pomocą noża i na czworakach idź nim aż do szklanej szyby w podłodze. Patrząc przez nią, ujrzysz żołnierza rozmawiającego z głównym komputerem. Komputer rozkaże Dronom zabić żołnierza, a wkrótce po dokonaniu tego odkryje i ciebie i wyda takie samo polecenie, tym razem dotyczące twojej osoby. Drony zaczną strzelać i zniszczą przy okazji dach. Część szkła poleci w dół. Postaraj się przesunąć jak najbardziej w prawo, aby nie zostać rannym! Następnie zeskocz w dół na gruzy. Niestety zostaniesz unieruchomiony przez lasery. Aby wyjść z tej nieciekawej sytuacji, musisz przesunąć skrzynię (stoi po prawej) w kierunku laserów. Gdy tylko unieszkodliwisz lasery, wejdź po schodkach. Ponownie czeka cię przeprawa z głównym komputerem. Właśnie próbuje cię znaleźć, strzelając na oślep laserami. Dostań się do szafki z amunicją i pozbieraj wszystkie znajdźki, i poczekaj, aż komputer zniszczy wielką, metalową osłonę. Zeskocz w powstałą dziurę. Znajdziesz się w maleńkim pomieszczeniu. Po spojrzeniu w dół ujrzysz światło. Zeskocz tam i idź korytarzem tak długo, aż natkniesz się na niebieski laser. Przejdź pod nim ostrożnie. Cały czas zmierzaj przed siebie dopóty, dopóki znajdziesz się w korytarzu z gruzem. Za nim są drzwi. Wejdź tam, otwórz drzwi i przygotuj się do walki. Bowiem za nimi jest spory tłumek Xenomów i Dronów. Rozwal je wszystkie, wciśnij guzik, a znajdziesz się na małym korytarzu. Pójdź nim do miejsca, w którym mur jest lekko nadwątlony. Użyj noża, aby zrobić otwór. Po chwili dojdziesz do szafki z amunicją i zdrówkiem. Przestrzel zamek, pozbieraj wszystko i skorzystaj z regeneratora życia stojącego nieopodal szafki. Następnie otwórz drzwi znajdujące się naprzeciw i przygotuj się do walki. Za drzwiami jest drabina, po której dostaniesz się na dół, aby spotkać się z Rust Gunnerem. Ten koleś jest naprawdę potężny, a zatem użyj na niego największej giwery. Chowaj się także za kamieniami, aby uniknąć jego rakiet. Gdy uda ci się go zniszczyć, wdrap się na górę po kilku rampach. Tutaj znajduje się winda. Wciśnij guzik i pojedź nią do góry. Stąd przejdź do wieży na przeciwko windy i rozpraw się z Dronem. Udaj się przez drzwi i dalej przed siebie, niszcząc napotkanych przeciwników. W końcu dotrzesz do konsoli komputerowej, przełóż wajchę, która zniszczy wieżę.
W nagrodę obejrzysz niezłą cut-scenkę, a po niej wylądujesz na platformie, z której zeskocz na kamienie z lewej. Po zejściu na dół ujrzysz jaskinię - wejdź do niej. Wkrótce napotkasz Beak Birthera, rozwal go jak najszybciej, ponieważ cały czas będą się z niego lęgły Xenomy i coraz trudniej będzie go pokonać. Gdy już się z nim uporasz, rusz w głąb jaskini. Po dojściu do rozwidlenia skręć w jej prawą odnogę. Dotrzesz nią do dna kanionu, gdzie znajduje się kilku Xenomów oraz trochę amunicji. Pozbieraj ją i wróć się, aby tym razem pójść w drugą stronę. Wkrótce znajdziesz się na górze kanionu. Po prawej powinieneś ujrzeć kamienie. Zeskakując po nich, dostaniesz się do wielkiej rury. Idź nią cały czas, aż nagle jej część wybuchnie. Przeskocz przez dziurę i bez przerwy podążaj przed siebie do momentu, gdy rura załamie się pod tobą i runiesz w dół. Przejdź do następnej lokacji i zniszcz znajdujące się tam Xenomy, po czym wejdź po drabinie znajdującej się naprzeciw. Na górze przeskocz na kolejną drabinę. Znajdziesz tam mnóstwo amunicji oraz zdrówko. Weź je i przedostań się przez pole siłowe do następnej lokacji, gdzie z kolei jest drugie pole siłowe. Wyłączysz je za pomocą guzika znajdującego się w holu poniżej. Następnie podejdź do otworu wentylacyjnego i wskocz do niego. Dojdziesz do muru, przy którym leży stosik rakiet. Cofnij się i strzel w nie. Przejdź przez wnękę i pozbieraj znajdźki - z prawej jest regenerator. Przejdź do następnej lokacji i podejdź do otworu wentylacyjnego. Teraz strzel w pokrywę i wejdź na czworakach do środka. Potem wejdź po drabinie. Znajdziesz się w małym pomieszczeniu ze znajdźkami, radarem i naukowcem. Pozbieraj znajdźki, spójrz na radar (to ten duży ekran na ścianie). Powinieneś na nim ujrzeć Aerial Drone`a. Kiedy zniknie z ekranu radaru, wciśnij guzik i wejdź po drabinie. Skręć w prawo, a potem idź cały czas korytarzem, aż dojdziesz do napisu na ścianie: Plasma Chamber. Przyciśnij guzik, aby zapełnić komnatę i wróć się do drabiny, jednak tym razem skieruj się w drugą stronę. Odnajdziesz konsolę komputerową ze słowami powyżej: Open Plasma Chamber. Gdy Aerial Drone znajdzie się pośrodku lokacji, otwórz komnatę z plazmą. Jeśli uczynisz to w odpowiednim momencie, to Aerial Drone zostanie zniszczony. W innym razie bardzo szybko wróć się i ponownie napełnij Plasma Chamber, po czym powtórz całą czynność. Jeżeli trafiłeś Aerial Drone`a, to wpadnie on na mur po prawej. Przy okazji wybije w nim dziurę, przez którą musisz się przedostać na drugą stronę. Tam znajdziesz kilka skrzyń, które możesz zniszczyć i wydobyć z nich trochę zdrówka. Następnie strzel w osłonę i przedostań się do dużej lokacji, przez którą przejdź do kolejnej. Grunt pod tobą zacznie się rozpadać! Przeskocz nad lawą i skieruj się korytarzem aż do miejsca, w którym jest dziura. Wskocz w nią i przejdź przez drzwi na dole. Po drugiej stronie zniszczonej podłogi ujrzysz drabinę. Przeskocz na nią i wdrap się na górę. Następnie dojdź korytarzem do szyby po prawej stronie. Strzel w nią i wejdź do powstałego otworu. Napotkasz kolejne pole siłowe. Wciśnij przycisk powyżej, aby je wyłączyć i rusz dalej przed siebie. Dojdziesz do lokacji z zielonym laserem. Poczekaj chwilkę, aż laser się wyłączy i wskocz do tej lokacji. Tutaj znajduje się kilka Xenomów oraz znajdźków. Te pierwsze zniszcz, drugie natomiast pozbieraj. Jest tu również kilka zniszczonych maszyn. Wskocz na nie i przedostań się na drugą stronę lokacji. Zielony laser uruchomi się ponownie i zrobi dziurę w murze, przez którą możesz się przedostać do następnego pomieszczenia. Podłoga znowu zacznie się rozpadać, spadniesz w dół, więc wdrap się po małej drabince na jedną z rur. Idź po niej tak długo, aż znajdziesz otwór wentylacyjny. Nożem zniszcz pokrywę otworu, po czym wskocz do środka. Wdrap się po drabinie do pomieszczenia z szafką wypełnioną znajdźkami oraz stojącym niedaleko regeneratorem zdrowia. Zanim przejdziesz do kolejnej lokacji, przygotuj się na poważną walkę.
Pierwsze, co zauważysz po przejściu przez drzwi, to zapewne Tube Queen. Wokół niej leży mnóstwo amunicji oraz zdrówka. Wyciągnij swoją najcięższą broń i zacznij w nią strzelać bez opamiętania. Gdy skończysz, pozbieraj amunicję oraz zdrówko i przejdź przez drzwi znajdujące się za nią. Jest tam duża lokacja, pośrodku której pojawi się Rust Gunner. Od razu zacznij do niego strzelać i gdy go zniszczysz, po kamieniach zeskocz na dół. Jest tu drabina na wprost windy, którą wjechał Rust Gunner. Zejdź na dół po drabinie i pozbieraj leżącą tam amunicję oraz skorzystaj z regeneratora zdrowia. Wróć na górę i skieruj się w lewo w kierunku kolejnej drabiny. Po chwili znajdziesz się w małym pomieszczeniu. Po lewej znajduje się guzik, wciśnij go i błyskawicznie się odwróć. Winda zacznie zjeżdżać w dół, więc skocz na nią, zanim zbyt się oddali. Na dole idź tak długo aż znajdziesz skrzynkę w której są znajdźki. Następnie idź dalej aż natkniesz się na małą rurę. Wskocz na nią i rusz przed siebie. Wyjdziesz po niej na wielką, otwartą przestrzeń, gdzie po lewej ujrzysz Tube Queen i Rust Gunner walczących pomiędzy sobą. Rust Gunner wygra to starcie i zeskoczy na dół do Ciebie. Strzelaj do niego cały czas aż w końcu uda Ci się go zniszczyć. Następnie wdrap się na platformę i obejdź lokację dookoła. W połowie półki wdrap się na górę. Idź cały czas przed siebie aż dotrzesz do kolejnej lokacji umieszczonej na świeżym powietrzu. Jest tam Rusty Bot trzymający duży głaz. Za moment pojawi się dwóch Xenomów i zabiją go, a głaz spadnie na drogę. Wdrap się na niego i dalej na samą górę. Później zeskocz na dół i przejdź przez drzwi. Za nimi użyj regeneratora zdrowia i wejdź na górę po drabinie z prawej. Na górze przeskocz na rurę i idź nią dopóty nie znajdziesz pokrywę od otworu wentylacyjnego. Rozwal ją i dostań się do środka. Wyjdziesz na wielką, otwartą przestrzeń. W tej chwili z nieba spadnie gigantyczny meteor, który spowoduje eksplozję. Po lewej leży trochę znajdziek, więc pozbieraj je i idź przed siebie, przy najbliższej okazji skręć w lewo i przejdź do kolejnej lokacji. Idź dopóki nie natkniesz się na rozbity pociąg. Wejdź do niego i pozbieraj amunicję. Później wróć się z powrotem tą samą drogą, a znajdziesz kolejną pokrywę otworu wentylacyjnego. Wejdź do niego i znajdziesz się ponad lokacją na której głaz spadł na drogę. Idąc dalej natkniesz się na coś dużego i czerwonego z czego wydobywa się laser, który zablokuje Cię. Zejdź zatem na dół po drabinie i zabij wszystkie czające się tam Xenomy. Gdy wszystkie padną, wejdź do małego przejścia po prawej. Dotrzesz nim do otworu wentylacyjnego. Zniszcz pokrywę i wskocz do niego. Jesteś teraz w środku tego dziwnego urządzenia. Są tam dwie drabiny, z których jedna jest zniszczona. Wdrap się na górę po tej nienaruszonej i przeskocz na platformę. Przyjrzyj się pięciu dźwigniom. Powinieneś przełożyć je wszystkie. Zacznij od prawej strony, potem przełóż tą z lewej, znowu z prawej etc. a w wyniku tego czynu laser zniszczy kryształ. Wskocz na następną platformę i popatrz znowu na dźwignie. Trzykrotnie pociągnij za dźwignię pierwszą z prawej oraz raz za dźwignię po drugiej stronie. Teraz spokojnie możesz wrócić się do pomieszczenia z tym "czymś", ponieważ laser został wyłączony.
Idź cały czas przed siebie korytarzem dopóki nie nastąpi wybuch. W jego wyniku dalsza droga zostanie zablokowana. Cofnij się aż do miejsca, gdzie po prawej dojrzysz dziurę w ścianie. Tunelem dotrzesz do lokacji z kilkoma wielkimi głazami i lawą. Przeskakuj po głazach dopóki nie znajdziesz otworu wentylacyjnego. Niestety w stronę tunelu wentylacyjnego strzela jakiś niebieski laser. Strzel jednak w generator z którego wylatują promienie, a zostanie on unieszkodliwiony. Idź cały czas tunelem wentylacyjnym aż znajdziesz skrzynkę z amunicją oraz blokujące dalszą drogę gruzy. Nie martw się jednak zbytnio, gdyż powinieneś przedostać się przez nie bez problemu do następnej lokacji. Zniszcz tutaj wszystkie Drony i wdrap się na duży zawalony filar. Idąc po nim skręć w prawo, a dostaniesz się na półkę. Dojdź do miejsca w którym leżą szczątki budowli i po nich zeskocz na niższy poziom. Idź cały czas przed siebie zbierając porozrzucane znajdźki. Przejdź po platformie do miejsca w którym będziesz mógł skręcić w prawo w głąb korytarza. Wkrótce napotkasz dziurę. Wskocz w nią i w ten oto sposób dostaniesz się do głównego komputera, który przemówi do Ciebie. Rozkaże on swoim Dronom zaprzestać walki z Tobą. Gdy komputer zakończy pogawędkę, drzwi za Tobą otworzą się. Przejdź przez te drzwi, lecz pod żadnym pozorem nie strzelaj do Dronów! Teraz już są one po Twej stronie. Po platformie idź tak długo aż odnajdziesz drabinę po której zejdź na dół. Wybij na dole wszystkie Xenomy i wejdź na drugą drabinę po której dostaniesz się na małą platformę. Wejdź po drabinie i przedostań się na drugą stronę rury. Znajdziesz tam mały otwór wentylacyjny dzięki któremu dostaniesz się do następnej lokacji. Tu pojawi się nowy typ Xenomów, nazwany Xenome Emperor. Rozwal go i podejdź do drzwi z zaworem. Wciśnij guzik, opuść zawór w dół i przejdź przez drzwi. Po lewej stronie leży stos płonącego gruzu przez który nie dasz rady się przedostać. Obróć się zatem w prawo i strzel w szybę. Przeskocz przez otwór, a po chwili staniesz przed wielkimi drzwiami. Główny komputer wyda Ci instrukcję jak powinieneś sobie z nimi poradzić. Aby to uczynić rozwal wszystkie kamienie blokujące drzwi, po czym cofnij się kawałek, drzwi się otworzą. Dojdziesz do kolejnej pokrywy od otworu wentylacyjnego. Rozwal pokrywę i na czworaka dostań się do środka. Jednak podłoga pod Tobą zarwie się i spadniesz w dół. Zastrzel Emperora, obróć się w lewo i rusz przed siebie. Gdy wejdziesz pomiędzy porozrzucane skrzynie, ściana po lewej wybuchnie. Przeskocz przez powstałą dziurę i złap się za drabinę po której dostaniesz się na górę. Po prawej jest regenerator zdrowia, a na wprost otwór wentylacyjny, skorzystaj najpierw z regeneratora, następnie z otworu. Idź cały czas przed siebie masakrując napotkane Xenomy i przejdź przez drzwi po prawej. Korytarzem dojdziesz do pomieszczenia w którym są drzwi zablokowane przez czerwony laser. Główny komputer wyda odpowiednie rozkazy i Drony wyłączą laser, dzięki czemu dostaniesz się dalej. Podłoga tutaj jest uszkodzona, a zatem ostrożnie przedostań się na drugą stronę uważając, aby nie spaść na dół i nie zwróć uwagę na niebieski laser, który może Cię zabić. Po chwili znajdziesz się przed małym murkiem z drabiną. Wespnij się po niej na górę i wejdź do pomieszczenia, gdzie jest rdzeń głównego komputera. Poczekaj aż komputer zdeaktywuje niebieski laser chroniący rdzeń, zanim go weźmiesz. Teraz przejdź za murek i tam znajdziesz pojemnik. Schowaj do niego rdzeń, po czym wejdź przez otwór w podłodze do tunelu.
Po załadowaniu kolejnego poziomu rusz przed siebie korytarzem uważając na gotującą się lawę. W mniej więcej połowie korytarza jest skrzynia, a koło niej drzwi. Strzel w nią, a drzwi zostaną zniszczone. Przejdź przez nie i zapamiętaj, że po lewej jest drabina oraz właz. Póki co jednak nie możesz z nich skorzystać, a zatem tylko zapamiętaj, że coś takiego jest. Idź dalej prosto aż do miejsca, gdzie napotkasz dwa korytarze. Skieruj się w prawo, gdyż korytarz po lewej jest ślepy. W korytarzu są dwie dźwignie po prawej, opuść je, a otworzy właz nad Tobą. Znajdziesz tam trochę znajdziek. Wyzbieraj je i wróć do pierwszego włazu. Wejdź na górę po drabinie. Skorzystaj z regeneratora zdrowia, po czym rusz w dalszą drogę. Dojdziesz w końcu do pomieszczenia bez wyjścia, ale za to z kilkom skrzyniami. Wdrap się na skrzynię po prawej, przeskocz na skrzynię naprzeciw, a stąd na drabinę po której wejdziesz na górę. W korytarzu napotkasz kilka Xenomów, a później nastąpi przed Tobą wybuch i droga zostanie zatarasowana. Jednocześnie wybuch spowoduje otwarcie się kanału wentylacyjnego po prawej. Wejdź do niego na czworakach. Na jego końcu zeskocz w dół, a znajdziesz się w małym pomieszczeniu z kilkoma Dronami. Główny komputer przemówi do Ciebie, a gdy skończy otworzą się drzwi. Przejdź przez nie i rozpocznij walkę z czającymi się tam Xenomami. Po zabiciu ich wejdź na górę po drabinie z lewej, a później po następnej jeszcze wyżej. Tam obróć się w lewo i ostrożnie idź po platformie, ponieważ jest ona uszkodzona i od czasu do czasu będziesz musiał skakać omijając w ten sposób dziury. Potem skręć w prawo i wejdź w sam środek wielkiej bitwy pomiędzy Dronami a Xenomami. Włącz się do walki przebijając się do Aerial Drona, czym zakończysz swą wizytę na Ferrin Moon, a udasz się na Incus. Niestety, Aerial Drone spadnie z klifu i wylądujesz na ziemi jedynie z częścią broni. Zejdź na dół wąwozu i pozbieraj amunicję oraz zdrówko. Następnie skieruj się do miejsca, gdzie leży stos głazów blokujących drogę. Skręć w lewo i tam rozpraw się z kilkoma bandytami. W skrzyni jest wyrzutnia rakiet, więc nie zapomnij jej wziąć. Na lewo od kampu jest mały detonator dynamitu, użyj go, aby wysadzić w powietrze kamienie blokujące drogę. Rusz w dalszą drogę i po chwili natkniesz się na dinozaura, a konkretnie Rheptora, uciekającego z rozwalonego kontenera. W środku kontenera znajdziesz snajperkę. Wkrótce ujrzysz dwóch bandytów pokonujących mały wąwóz. Zastrzel ich i przeskocz nad przepaścią, a następnie zeskocz na dół po kamieniach i wejdź do jaskini w której jest dwóch bandytów. Idąc przez jaskinię dojdziesz do platformy. Przejdź przez nią i wyrzutnią rakiet zestrzel helikopter. W końcu dotrzesz do końca jaskini. Jest tam drabina, która poprowadzi Cię w dół. Zeskocz na kamienie po prawej. Pozbieraj trochę zdrówka i skręć w lewo, gdzie są kamienie na które możesz zeskoczyć. Wejdź ostrożnie na półkę skalną. Jest ona bardzo krucha i co chwila coś pod Twoimi stopami będzie się załamywać, jednak przy odrobinie szczęścia uda Ci się dostać do jaskini z prawej. Za jaskinią jest następna półka skalna. Przeskakując na dziurami w niej dobrniesz do kolejnej jaskini w której jest drabina prowadząca w dół. Zejdź na dół po niej i przygotuj się do walki z bandytami. Gdy znajdziesz się na dole zeskocz do wody i przepłyń do miejsca, gdzie będziesz mógł się z niej wydostać. Po wyjściu z wody pozbieraj leżące dookoła znajdźki i rusz w głąb jaskini aż natkniesz się na półkę skalną. Przejdź po niej do następnej jaskini przy końcu której jest przepaść. Przeskocz na małą półkę skalną, z niej na kolejny i tak dalej aż znajdziesz się na dole. Idź przed siebie, zeskocz w dół po prawej stronie i znajdziesz się w małej jaskini z ukrytymi znajdźkami. Pozbieraj je i rusz w dół kanionu. Kończy się on skalną ścianą, przy której usłyszysz komunikat radiowy "Take cover, we are starting our bombing run". Błyskawicznie obróć się i pędem pobiegnij do tej małej jaskini, gdzie znalazłeś wcześniej znajdźki. Wkrótce nadlecą samoloty i zrzucą bomby. Jeśli nie zdążysz dopiec do jaskini, to oczywiście zginiesz. Po nalocie wróć się z powrotem do końca kanionu, gdzie wcześniej była skalna ściana. Bomby jednak uczyniły wyłom w niej. Z rozbitych skrzyń weź zdrówko oraz upgrade do karabinu Mecha. Następnie wskocz na kamienie po lewej i wejdź do jaskini, a potem przejdź do kolejnej lokacji. Przygotuj się do walki, bowiem jest tam kilku bandytów oraz helikopter. Po zabiciu bandytów oraz zniszczeniu helikoptera wejdź do APC, gdzie jest zbroja oraz zdrówko. Na zewnątrz APC jest wieżyczka. Wciśnij przycisk "use" i otwórz ogień do skrzyni, która znajduje się powyżej po lewej stronie. Gdy skrzynia zostanie zniszczona, śmiało możesz strzelić w materiały wybuchowe ukryte w jej wnętrzu, czym spowodujesz eksplozję, która rozwali mur. Przejdź przez ten wyłom i wejdź na górę po drabinie po lewej. Przed Tobą jest stary mostek. Przejdź przez niego, lecz ostrożnie gdyż może się zarwać. Znajdziesz się w pobliżu domu z dachu którego strzela bandyta. Strzel do niego z wyrzutni rakiet, aby do szybko zabić. Wejdź do domu i pozbieraj w nim zdrówko, amunicję oraz weź zbroję, po czym wyjdź z powrotem na zewnątrz i wdrap się na górę po linie. Uczyń to jednak bardzo szybko, ponieważ na dole są miny z zapalnikami nastawionymi na trzy sekundy. Wkrótce dotrzesz do drugiego domu. Wejdź do niego i pozbieraj porozrzucane znajdźki. Przygotuj też się na walkę, gdyż zjawi się kilku bandytów i zapewniam Cię, że walka z nimi nie będzie zbyt łatwa. Gdy już się z nimi uporasz, wskocz na skrzynie po lewej, a potem przejdź przez zielony kontener i niespodziewanie natkniesz się na czołg. Bardzo szybko wbiegnij do znajdującego się tam budynku i dostań się na drugie piętro. Tutaj pozabijaj bandytów i użyj wieżyczki znajdującej się w oknie. Strzel w kamienie, a potem czołg. Głazy spadną prosto na niego i czołg przemieni się w kupę żelastwa. Teraz spokojnie możesz ruszyć w dalszą drogę. Wkrótce przyjdzie Ci wybrać którąś z dwóch dróg. Pójść w lewo lub na wprost. Wybierz to drugie, gdyż pójście w lewo zakończy się niechybnie śmiercią. Idąc na wprost znajdziesz czołg. Niestety póki co nie możesz go użyć, gdyż nie ma w baku benzyny. Przejdź przez drzwi do pomieszczenia w którym jest kilku bandytów. Zabij ich i wejdź na drugie piętro. Jest tam kanister z benzyną! Użyj go na czołgu. Tym oto sposobem staniesz się kierowcą czołgu :). Wyjedź nim na zewnątrz i skręć w prawo. Napotkasz po chwili dwie automatyczne wieżyczki z zapałem strzelające w Twym kierunku. Nie zwlekając zniszcz je.
Jedź cały czas czołgiem aż przed Tobą pojawi się blokujący dalszą drogę zielony kontener. Musisz go jakoś przestawić. W tym celu opuść czołg, omiń kontener i przejdź przez drzwi po lewej, a za nim skręć w prawo. Znajdziesz się na górze metalowego dźwigaru trzymającego kontener. Pójdź na wprost i skręć w lewo. Znajdziesz się przed czerwonym zaworem. Przekręć go i wróć się w stronę czołgu. Teraz wejdź do budynku w pobliżu czołgu i pchnij znajdującą się na górze dźwignię. Kontener zostanie usunięty z drogi i będziesz mógł kontynuować jazdę niszcząc wszystko co napotkasz na swej drodze. W końcu dotrzesz do podniesionego mostu zwodzonego. Niedaleko lata helikopter, więc zniszcz go, zanim opuścisz czołg. Skieruj się w prawo od mostu. Powinieneś dojść tą drogą do wielkiej jaskini. Po lewej jest drabina prowadząca do domu. Wdrap się po niej i wejdź do środka, a konkretnie na drugie piętro po kolejnej drabinie. Przejdź tam kilka kroków i skręć w lewo. Są tam drzwi prowadzące do drugiego domku. W pierwszym pokoju tego domku jest dźwignia, którą powinieneś popchnąć, a tym samym opuścić most, dzięki czemu możesz przejechać przez niego czołgiem. Najpierw jednak pobuszuj trochę po obu domkach zbierając amunicję oraz zdrowie. Wróć się do czołgu, przejedź przez most i ostrożnie przez jaskinię, za którą są trzy wieżyczki. Zniszcz je i jedź dopóki starczy Ci benzyny. Znowu musisz skorzystać z własnych nóg. Wkrótce dojdziesz do lokacji z dużym domem na klifie oraz dwoma głazami pod urządzeniem do ich miażdżenia. Idź cały czas przed siebie aż w końcu będziesz mógł skręcić w lewo. Wejdź na górę po drabinie i do domu. W środku znajdziesz kanister z benzyną. Wróć się z nim do czołgu i napełnij jego bak. Podjedź nim do głazów. Popatrz w kierunku domku na klifie, a ujrzysz stojące tam drzewo. Strzel w jego kierunku. Spadnie ono w ten sposób na klif, że uczyni coś na kształt mostu po którym dostaniesz się na klif. Opuść czołg i wróć się do domku. Przejdź na jego drugą stronę, gdzie leży powalone drzewo. Przejdź po nim na drugą stronę klifu i wejdź do wielkiej jaskini. Pozbieraj tu porozrzucane znajdźki, a potem podejdź do generatora mocy. Przesuń wajchę, a maszyna do miażdżenia głazów zostanie uruchomiona. Wróć się do czołgu, lecz za nim do niego wskoczysz przełóż dźwignę znajdującą się po lewej na drewnianej platformie, wskutek czego głazy zostaną zniszczone przez maszynę. Teraz masz wolną drogę, więc rusz czołgiem przed siebie aż dojedziesz do domku. Nie ma w nim nic ciekawego, a zatem strzel w niego i przejedź przez niego :). Jedź tak długo, dopóki oczom Twoim nie ukażą się dwie drogi. Jedna prowadząca w prawo, a druga w lewo. Pojedź najpierw w prawo. W końcu dojedziesz do wielkiego klifu z domem na jego szczycie. Wystrzel z działa, aby zniszczyć ten właśnie domek, a tym samym w wyrwie ukażą się dwie wieżyczki. Zniszcz je i podjedź do klifu. Opuść czołg i wspinając po nim dostań się na półkę skalną, a później po drabinach na samą górę. Wejdź do domu i pozbieraj znajdźki, po czym wróć się do czołgu. Zawróć go i pojedź tym razem w drugą stronę. Jedź cały czas przed siebie aż dotrzesz do budynku z cegły. Rozwal strzelającą w Twym kierunku wieżyczkę, a później wejdź do budynku, gdzie znajdziesz trochę amunicji i zdrówka. Wróć się do czołgu i ostrożnie rusz w dalszą drogę aż ujrzysz APC. Zniszcz go, opuść czołg i skieruj się w prawo. Jest tam budynek z wystającymi z niego przenośnikami taśmowymi. Skręć ponownie w lewo, gdzie jest skrzynia. Przejdź na drugą stronę. Są tam kolejne skrzynie z których jedną możesz przesunąć. Popchnij ją na inne i użyj ich, aby wskoczyć na przenośnik taśmowy. Po nim dostaniesz się do środka. Na czworaka wejdź pod schody, a potem przeskocz na platformę po lewej. Dojdź nią do domu, wejdź do środka i przejdź na jego tyły. Za tylnimi drzwiami jest korytarz, który zaprowadzi Cię na górę i później w prawo. Znajdziesz tutaj dźwig. Wciśnij dźwignię, a dźwig podniesie APC, a tym samym oczyści drogę dla Twego czołgu. Wróć się do korytarza i pójdź w przeciwną stronę dzięki czemu dojdziesz do swego czołgu. Jedź nim dalej dopóty nie zabraknie w baku ponownie paliwa. Stanie się to w pobliżu kolejnego domku przy którym jest strzelająca wieżyczka. Zniszcz ją, po czym opuść czołg. Wejdź do domku i zatrzymaj się przy drugich schodach. Po prawej stronie jest drabina prowadząca na dół. Na razie nie możesz z niej skorzystać, gdyż chroni ją pole siłowe. Przed Tobą natomiast są drzwi do małego pomieszczenia w którym jest kilku bandytów oraz znajdźki. Wejdź na górę po schodach po lewej i odnajdź na górze pokój z szybą w ścianie, za którą jest Generał. Po wejściu do tego pokoju obróć się w lewo. Są tam zamknięte drzwi, strzel i przejdź przez nie. Generał odpali bowiem dynamit w skutego czego sufit zawali się. Jeśli nie poradzisz sobie wystarczająco szybko z zamkniętymi drzwiami, to zginiesz. Za wspomnianymi drzwiami jest pomieszczenie z drzwiami po prawej i lewej. Najpierw przejdź przez te z prawej i tam strzel w skrzynkę z bezpiecznikami. Zdeaktywuje to pole siłowe otaczające drabinę na dole. Następnie przejdź przez drzwi po lewej i wróć się na dół do drabiny. Zejdź po niej na dół, a Twym oczom ukaże się komputerowa konsola. Wciśnij dźwignię na niej, czym uruchomisz system obronny, który zadziała w sposób prawidłowy i latający przed budynkiem helikopter runie na ziemię. Zapamiętaj sobie, że w tym pomieszczeniu są także chronione przez pole siłowe drzwi i wróć się do czołgu. Wejdź do dziury powstałej po upadku helikoptera i w pomieszczeniu do którego wejdziesz pozabijaj bandytów. Na końcu tego pomieszczenia jest bezpiecznik, zniszcz go, a ostatnie pole siłowe zostanie zdeaktywowane. Teraz wróć się do pomieszczenia z konsolą komputerową i przejdź przez te małe drzwi, dzięki czemu dostaniesz się do Underground Facility.
W korytarzu znajdziesz po prawej regenerator zdrowia. Po skorzystaniu z niego idź dalej korytarzem, a potem skręć w lewo i w prawo. Zatrzymaj się przy częściowo otwartych drzwiach. Usłyszysz za nimi jakieś głosy, poczekaj kilka sekund i otwórz je szybko i przejdź przez drzwi z prawej. Dalszą drogę masz jednak zablokowaną, więc strzel w skrzynię, która eksploduje i rozwali drzwi za nią. Przejdź przez nie i skorzystaj z regeneratora zdrowia umieszczonego po prawej i nie zapomnij wziąć zbroi leżącej po lewej. Idź cały czas przed siebie aż ujrzysz klatkę w kreaturą o nazwie Alpha. Wejdź do małego pomieszczenia za nią, gdzie po lewej jest winda. Wskocz do niej i zjedź na dół. Wyjście jednak jest zablokowane przez skrzynie. Na kolejnym piętrze za skrzyniami jest naukowiec, który przetnie kable i winda runie w dół. Gdy będzie spadać przeskocz na drugą windę, która zacznie jechać do góry. Po udanym skoku popatrz na platformę po lewej i błyskawicznie przeskocz na nią. Trzecia winda, znajdująca się po drugiej stronie platformie, właśnie zjeżdża w dół. Wskocz do niej i zjedź na dół. Gdy się zatrzyma, popatrz w dół a ujrzysz małą półkę. Skocz na nią i przejdź do kolejnej windy. Zanim opuścisz windę strzel w skrzynię na zewnątrz. Eksploduje ona rozwalając przy okazji mur. Pozbieraj leżące tam zdrówko oraz amunicję. Potem obróć się w prawo i rusz korytarzem. Przygotuj się na zażartą walkę. Idąc korytarzem zabijaj wszystkich napotkanych bandytów. Korytarz okaże się wielką pętlą i znowu powrócisz do windy. Jest tu kilka drzwi, lecz tylko jedne są nie zamknięte. Za nimi jest laboratorium, a w nim naukowiec z karabinem uzbrojonym w pociski chemiczne. Zabij go i weź jego broń. W laboratorium jest drabina po prawej po której powinieneś się wspiąć na platformę. Po prawej jest pojemnik na którym użyj rdzeń głównego komputera, po czym opuść laboratorium. Drzwi naprzeciw niego są teraz otwarte, a zatem przejdź przez nie. Pójdź korytarzem do schodów, po których zejdź na dół i dalej kolejnym korytarzem. Dojdziesz do pomieszczenia z kilkoma bandytami, więc przygotuj się na walkę. Są tu także stoły laboratoryjne, a na nich znajdźki. Pozbieraj je i wejdź do korytarza po lewej stronie pokoju, który doprowadzi Cię do pomieszczenia z dwoma kryształowymi generatorami i pojemnikiem pomiędzy nimi. Użyj na nim rdzenia głównego komputera, aby do uruchomić i zniszcz oba generatory. Opuść to pomieszczenie tą samą drogą, którą przyszyłeś i skręć w lewo, aby przejść przez drzwi wcześniej chronione przez pole siłowe. Wejdź do kolejnego pomieszczenia i do windy po prawej. Zjedź nią na dół i wyjdź na otwartą przestrzeń przedzieloną małym wąwozem. Gdy zaczniesz iść Alpha rozbije mur, wskutek czego latarnia po drugiej stronie klifu runie i będziesz mógł po niej przedostać się dalej. W następnej lokacji po prawej jest mały mostek. Załamie się on kiedy się zbliżysz. Przeskocz na drugą stronę i wyjdź na dużą, otwartą przestrzeń. Przejdź przez nią zabijając po drodze wszystkich napotkanych bandytów. Zeskocz w dół na platformę po lewej i wejdź do korytarza. W nim są drzwi po lewej oraz okno na końcu. Podejdź do okna, a ujrzysz Generała wydającego jakieś rozkazy, więc wróć się i przejdź przez drzwi z napisem "Observation Deck". Na końcu korytarza zeskocz na dół na skrzynie. Przygotuj się na walkę, bowiem w następnym pomieszczeniu są bandyci. Gdy już ich zabijesz wejdź na górę po rampie z prawej i potem skręć w prawo, gdzie za małym murem są drzwi. Przejdź przez nie, skręć w lewo i zejdź na dół po drabinie do wylęgarni Xenomów. Przejdź przez to pomieszczenie, wejdź na platformę i przejdź przez drzwi po prawej. W kolejnym pomieszczeniu ujrzysz duży hologram Generała. Gdy hologram będzie mówił, Alpha pojawi się w pomieszczeniu i zje go! W podłodze po lewej jest dziura w którą powinieneś wskoczyć. Potem skręć w lewo i przejdź przez drzwi, zejdź ostrożnie na dół po drabinie. Znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie są dwa generatory zdrowia. kilku naukowców wraz ze sprzętem i drabina. Użyj regeneratora i zejdź na dół po drabinie. W tym pomieszczeniu jest kilku bandytów, więc lepiej uważaj. Po zabiciu ich ujrzysz zielony kontener pośrodku pomieszczenia. Na nim stoją małe skrzynki. Dostań się po nich na wyższe piętro. Na wprost Ciebie stoi następny zielony kontener i inny stojący w poprzek. Podejdź do tego drugiego, wdrap się na niego i przeskocz na kolejny zielony kontener, po czym wejdź na stojące na nim skrzynki. Odkryjesz w ten sposób mały korytarz prowadzący do drzwi. Przejdź przez nie i rusz korytarzem. Skręć w lewo i przeskocz przez gruz. Idź cały czas przed siebie aż dojdziesz do drzwi z napisem "Engineering Zone". Przejdź przez nie i zabij wszystkie znajdujące się tam Xenomy oraz bandytów. Przejdź przez drzwi z prawej i wejdź w korytarz. Przejdź platformą do drabiny, którą zejdź na dół. Ujrzysz tam dwóch naukowców grzebiących przy jakimś sprzęcie. Opuść to pomieszczenie drzwiami przy napisie "No Smoking Area". Za nimi jest rura z wydobywającym gazem. Strzel w drzwi, a wybuch gazu spowoduje, że drzwi zostaną rozwalone. Przejdź przez nie i idź dalej korytarzem aż dojdziesz do zniszczonej platformy. Wejdź na nią i pozbieraj leżące na jej końcu zdrówko, obróć się w prawo i wejdź na małą półkę. Stąd możesz zeskoczyć na skrzynie stojące na dole. Znajdziesz tam dwa czołgi z olbrzymimi Xenomami. Na każdym z czołgów jest wajcha. Pchnij je siedmiokrotnie, a pole siłowe chroniące pomieszczenie po lewej zostanie wyłączone. Przejdź przez te drzwi, a następnie przez kolejne z napisem "Observation Deck". W pomieszczeniu do którego wejdziesz jest kilka Xenome Emperor, zielony guzik i drzwi po prawej. Podejdź do guzika i wciśnij go. Drzwi w murze otworzą się i będziesz mógł przez nie przejść. W korytarzu wejdź w drzwi po prawej. Znajdziesz się w centrum kontroli Reber Facility. Po lewej znajduje się pojemnik, włóż do niego rdzeń głównego komputera i poczekaj aż główny komputer go weźmie. Gdy tak się stanie wróć się do korytarza i przejdź przez drzwi z prawej, które wcześniej były zamknięte. Znajdziesz tutaj drugi pojemnik stojący po prawej. Włóż do niego rdzeń i wdrap się na górę po drabinie z lewej. Wejdziesz do pomieszczenia, gdzie możesz zeskoczyć na niższe piętro. Po zeskoczeniu ujrzysz dwóch naukowców pracujących przy czymś. Za kilka sekund główny komputer podniesie owo urządzenie, a Ty otrzymasz instrukcję powrotu i odnalezienia windy prowadzącej na poziom A. Poczekaj chwilę i przejdź przez drzwi, które się otworzą. Skręć w lewo, na czworakach przedostań się pod gruzem i wejdź w korytarz. Jest on również zablokowany gruzami, więc przeskocz nad nimi i idź aż znajdziesz zwłoki bandyty. Skręć przy nich w prawo i przejdź przez drzwi oznaczone napisem Deck E. Za nimi są skrzynki oraz mała drabina. Skocz i chwyć się jej, a dostaniesz się do pomieszczenia z wodą. Wskocz do niej i przepłyń na drugą stronę. Po wyjściu z wody wejdziesz do pomieszczenia z uszkodzoną drabiną po lewej, z oczkiem wody po prawej i dwoma Xenomami. Zabij Xenomy i wdrap się na górę po uszkodzonej drabinie. Wejdziesz po niej na zniszczoną platformę. Przejdź po niej ostrożnie, uważając aby nie wpaść w dziurę. Na końcu pomieszczenia jest pokój do którego wejście jest zablokowane szafką na której jest nieco mniejsza. Popchnij tą na górze i przeskocz nad szafką, a dostaniesz się do laboratorium. Po prawej stronie jest regenerator zdrówka. Skorzystaj z niego i wejdź do korytarza po lewej. Natkniesz się w nim na dużą kałużę wody, skręć w lewo, omiń gruz leżący na Twej drodze. Na końcu holu jest dwoje drzwi. Jedne są uszkodzone i nie da rady przez nie przejść, natomiast te po lewej są oznaczone jako Genetics Lab. Przejdź przez nie i idź dopóki nie zatrzyma Cię pole siłowe. Poczekaj minutę aż główny komputer uwolni Cię. Wejdź do kolejnego pomieszczenia i skręć w lewo i wjedź znajdującą się tam windą na kolejny poziom. Po wyjściu z windy powinieneś sobie przypomnieć, że już wcześniej tam byłeś, lecz różnica polega na tym, iż w międzyczasie nastąpił tu wybuch. Idź cały czas korytarzem przed siebie aż ujrzysz rozwalone drzwi. Wejdź do kolejnego korytarza i dojdź do jego końca, gdzie jest kilka typów Xenomów oraz bandyci. Wystrzelaj ich i pozbieraj znajdźki. na końcu korytarza skręć w lewo i przejdź przez drzwi z napisem Coolant Control. Wejdziesz do pomieszczenia z głównym komputerem, który przemówi do Ciebie. Gdy skończy, rozbij szybę nożem i skocz na dół.
Staniesz przed wyborem, którą z dwóch dróg wybrać: Coolant Control lub Xenome Refrigeration. Wybierz tą drugą drogę. Przejdź przez chłodnię, wejdź w korytarz, a potem w następny po prawej (korytarz po lewej jest niedostępny). Wejdziesz do pomieszczenia z bandytami. Pozabijaj ich i wejdź na górę po drabinie z prawej, po czym wdrap się po następnej, również znajdującej się po prawej. Ujrzysz mały właz. Otwórz go za pomocą noża i na czworakach wejdź do tunelu. W chwilę potem dostaniesz się do kolejnego tunelu. Po wyjściu z niego przejdź na drugą stronę pomieszczenia i wskocz w otwór, który doprowadzi Cię do pomieszczenia z naukowcami. Zastrzel ich i wciśnij przycisk na komputerowej konsoli, dzięki czemu otworzą się zabezpieczone wcześniej drzwi. Przejdź przez nie, a następnie przez kolejne. Dojdź do końca korytarza, gdzie ujrzysz półotwarte drzwi z lodem na nich. Za pomocą noża pozbądź się lodu i otwórz drzwi. Przejdź przez nie i strzel w bezpiecznik. Dzięki temu zatopisz Xenome Refrigerator. Wróć się do pomieszczenia ochrony, tam skręć w lewo, potem w prawo, aby opuścić Xenome Refrigerator. następnie skręć w lewo i przejdź przez wyłączone w chwili obecnej pole siłowe. Ujrzysz rozbity o ścianę APC. Przejdź przez drzwi na lewo od niego. Ponownie znajdziesz się przed głównym komputerem. Gdy skończy mówić popatrz na podłogę i stojącą na niej skrzynię. Użyj noża, aby rozciąć podłogę przed skrzynią. Po dokonaniu tego wskocz do powstałej dziury, którą dostaniesz się do zamrażarki. Spadniesz na skrzynię, zeskocz z niej na kolejną i później na podłogę. Na dole ujrzysz duży otwór w podłodze, pod którą jest poziom pełen wody. Wskocz przez otwór do wody i dobrnij do pomieszczenia po prawej. Pozbieraj tutaj znajdźki. a potem wróć się i rozbij okno za pomocą noża. Przeskocz przez okno. W kolejnym pomieszczeniu dach jest zniszczony, a oprócz tego jest tam Beqak Birther. Zabij go jak najszybciej zanim pojawią się kolejne potwory. następnie przejdź przez drzwi do lokacji ze stosem skrzynek. Wskocz na nie i wdrap się na wyższy poziom. Są tam zamknięte drzwi po prawej i pole siłowe z lewej. Podejdź do pola siłowego i poczekaj na naukowca, który właśnie nadejdzie. Przejdź przez otwarte w chwili obecnej drzwi, a ujrzysz dwie wieżyczki. Użyj jednej z nich, aby rozwalić trzy skrzynki z bezpiecznikami, które są piętro wyżej (sufit jest wszak zniszczony). Gdy wszystkie skrzynki z bezpiecznikami zostaną zniszczone, pole siłowe wyłączy się. Przejdź przez nie, aby spotkać się po raz kolejny z głównym komputerem. Po lewej jest kilka Xenomów, lecz nie strzelaj do nich. Obróć się w prawo i popatrz na małą szybę w podłodze. Przeskocz przez nią. Rozbij skrzynię naprzeciw i rusz przed siebie. Na wprost Ciebie jest szyba zakrywająca tunel z wodą pod podłogą. Rozbij szybę nożem i wskocz do wody. Płyń dopóki nie natkniesz się na dziurę z liną ponad Twą głową. Wypłyń i złap trochę powietrza. W dziurze tej jest również zalany korytarz. Otwórz drzwi i w korytarzu znajdziesz zawór, który musisz przekręcić. Skręć następnie w prawo i pójdź do końca tunelu zbierając po drodze znajdźki. Na końcu jest czerwony zawór. Przekręć go i wróć się do zatopionego tunelu. Popłyń w dół i w lewo do otwartych drzwi. Za nimi popłyń w lewo, gdzie jest regenerator zdrowia przy ścianie po prawej. Wkrótce będziesz mógł wypłynąć, a gdy to uczynisz wskocz na częściowo zanurzoną windę. Zamknie się ona i pojedzie do góry. Po wyjściu z windy ujrzysz główny komputer oraz jego nowego Drona. Gdy skończy mówić przejdź przez drzwi, które otworzą się za Tobą. Wejdź na rampę i na drabiny, które doprowadzą Cię do okna. Generał przemówi do Ciebie, a kiedy skończy rusz przed siebie. W korytarzu leży dużo małych skrzynek. Porozbijaj je i pozbieraj znajdujące się w nich znajdźki, po czym przejdź do kolejnej lokacji. Jest tam komputerowa konsola wraz z dźwignią. Przełóż ją, a pojawi się główny komputer. Potem przejdź przez drzwi po lewej. Pozbieraj leżące tu znajdźki i popatrz w lewy róg pomieszczenia. Jest tam mały otwór wentylacyjny. Wejdź do niego i po chwili znajdziesz się na platformie. Po prawej jest drabina, zejdź nią na dół i wskocz do swojego czołgu. Naprzeciw Ciebie zjawi się Generał pilotujący War Drone i strzelający do Ciebie z Kata-Cannon. Musisz zniszczyć właśnie to działko. Aby to uczynić powinieneś trafić Generała z działa. Najprostszą drogą jest ciągłe poruszanie się czołgiem w tył i przód, a tym samym unikanie ognia Kata-Cannon, ponieważ zanim go trafisz minie trochę czasu. Kiedy już zniszczysz działko Generała, wyskocz z czołgu. Na ścianie po lewej jest mała drabinka. Wdrap się po niej i pobiegnij po ścianie kanionu. Musisz być naprawdę szybki, gdyż w innym przypadku Generał zabije Cię. Po dobiegnięciu do końca spójrz przed siebie, a dojrzysz korytarz prowadzący w głąb budynku. Wbiegnij do niego. Pozbieraj leżące po drodze znajdźki i wkrótce ujrzysz zieloną skrzynię stojącą koło ściany. Skryj się za nią, a potem pobiegnij za róg. Ujrzysz główny komputer. Przebiegnij obok stalowych dźwigarów i poczekaj aż pojawi się Generał ze swoim War Drone. W tym momencie zacznie się walka pomiędzy Generałem a głównym komputerem. Twoim zadaniem jest ochrona przed Xenomami. Będą się pojawiać z trzech stron i użyj swej najlepszej broni. Nie jest to wcale takie proste i będziesz musiał zapewne próbować kilka razy. Kiedy Generał zginie, Twe zadanie dobiegnie końca. W ten oto sposób ukończyłeś Gunman Chronicles.
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Selfproclaimed Solefal
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.