Oto opis przejścia i poradnik dotyczący przetrwania w labiryncie szaleństwa, który przygotował nam Raven. Po raz trzeci poruszamy się w tym niezwykłym świecie magii, złych czarów, krainie Eidolona. FPP oparty na najnowocześniejszym enginie, elementy RPG, bardzo interesująca grafika - cóż więcej potrzeba do znakomitej zabawy? Tome of Power już czeka ukryty w komnatach poszczególnych morderczych poziomów. Użyj go. I ocal świat.
Część pierwsza - Blackmarsh
Kości Lorica (The Bones of Loric)
Udaj się po rampie z prawej w górę, przejdź przez bramę. Uderz w przycisk w prawym dolnym rogu fresku po prawej stronie komnaty. Otworzy się fresk po przeciwnej stronie ukazując zejście w dół: skocz w nie, wciśnij trójkątny przycisk przy kratach i przejdź przez teleport.
Wróć na miejsce startu, przejdź przez drzwi naprzeciwko budynku, przełącz trójkątny przycisk na kolumnie po prawej. Poruszy się trumna w centrum odsłaniając płytę - wejdź na nią, a następnie przez świeżo otwarte wrota wyjdź z komnaty.
Po wyjściu na otwarty teren (znajduje się tutaj broń numer dwa) skręć w lewo, a przez jaskinię dotrzesz do drewnianego mostu. Wskocz do wody i wciśnij trójkątny przełącznik znajdujący się pod mostem. Przejdź przez teleport.
Korytarzem cały czas prosto, aż do komnaty z wielkim kołem. Przełącz znajdującą się przy nim wajchę - otworzą się wielkie wrota. Uderz jeszcze w znajdujący się na ścianie przycisk, by otworzyć kraty. Przejdź przez wrota, a na końcu korytarza wejdź w posiadanie Kości Lorica.
Klucz młyński (The Mill Key)
Skręć w lewo i wskocz do wody. Przejdź przez teleport, otwórz kraty, a znajdziesz się w pracowni czarnoksiężnika. Przejdź przez drzwi do Barbakanu (Barbicon).
Przez jaskinię dojdziesz do katapulty. Wyślij owcę w przestworza i zrób to samo ze sobą: stań na końcu ramienia i uderz w nie bronią lub podskocz - po krótkim locie wylądujesz za murem. (Na samym murze jest parę ciekawych przedmiotów - aby je zdobyć, wystarczy wcisnąć klawisz cofania, gdy jesteś bezpośrednio nad nim.)
Idąc jaskinią, dotrzesz do sypiącego się muru. Możesz udać się przez wyłom po kolejną porcję przydatnych przedmiotów. Wyjdź z wyłomu, skręć w lewo i otwórz wrota. Znajdziesz się przy moście zwodzonym. Wskocz do fosy, płyń w lewo. Rozwal kraty. Płynąc dalej skręć w pierwszą odnogę po prawej i wypłyń na powierzchnię. Przebij się przez mur. Przeczytaj notatkę na podłodze niedaleko stołu. Korytarzem udaj się do drzwi, skręć w lewo i po schodach wejdź na górę. Teraz w prawo, znowu po schodach - na górze zajmij się automatyczną kuszą. Obróć się, zejdź do pierwszych schodów i przez drzwi po prawej wkrocz do komnaty. Przejdź przez nią do przylegającego pomieszczenia z wejściem po lewej. Wyrąb sobie przejście wśród dzbanów aż do symbolu na ścianie. Uderz w niego, a otworzy się sekretne przejście. Wkrocz w nie. Na końcu przejścia znajduje się katapulta. Użyj jej do zniszczenia wieży z proporcem smoka - ukaże się ukryty dotąd teleport. Przeskocz nad fosą i wejdź w niego. Weź klucz do młyna.
Skruszenie kości (Crush the Bones)
Wskocz do fosy, popłyń w lewo z powrotem do mostu zwodzonego. Czeka cię szybki powrót na Ciemne Moczary: w górę po stopniach z prawej, przez jaskinie do mostu i dalej prosto aż na otwarty teren; teraz w lewo do drzwi prowadzących do Młyna. Przejdź przez drzwi, zeskocz do bajorka i dalej wzdłuż widocznej ścieżki. By dostać się na półkę z Chaos Device, musisz stanąć na krzaku i biegnąc na ukos (trzymając jednocześni klawisz w przód i strafe'ując w lewo) w ostatniej chwili skoczyć. Przy okazji weź także broń zza drzewa. Teraz z powrotem na dół i przez jaskinię pod półką na otwartą przestrzeń z dwoma teleportami. Ten po lewej prowadzi do Młyna, wejdź w niego. Otwórz drzwi do środka - prowadzi do nich rampa. Podejdź do tyłu przekładni, by zemleć kości. Wyjdź na zewnątrz i zbierz pył. Przejdź przez pierwszy teleport, a później przez drugi na zewnątrz. Uderz w przełącznik przy dzwonie, by otworzyć zejście pod ziemię. Podążaj nim aż do drzwi prowadzących z powrotem na Mroczne Bagna.
Klucz do Zamku (The Castle Key)
Udaj się do pracowni czarnoksiężnika. Wejdź w złotą sadzawkę, a otrzymasz eliksir. Weź go i przez drzwi przejdź do Barbakanu. Przez jaskinię i katapultę, jak poprzednio, udaj się na Zamek. Udaj się po raz drugi do sekretnego przejścia prowadzącego do użytej poprzednio katapulty, lecz tym razem przejdź przez drzwi po lewej stronie ukrytego przejścia. Idź po schodach na górę i uderzając w dźwignię opuść most zwodzony. Teraz po rampie w górę do komnaty z Tome of Power i wielkim kotłem. Zeskocz przez dziurę w podłodze i przejdź przez drzwi na wprost.
Korytarzem udaj się do pomieszczenia z Archer Lordem i zniszczonymi schodami. Aby po nich wejść na górę, musisz skorzystać z pomocy żelaznej beczki - dopchaj ją do nich i wejdź na górę. Skręć w lewo. Otwórz okno i popatrz sobie na pajączki w dole. Skocz do fosy, ale tym razem płyń w lewo. Zbliż się do mitrylowych drzwi po lewej, a zmienią się w drewniane. Rozwal je, by wejść w posiadanie klucza do zamku. Popłyń dalej w lewo do pierścienia umożliwiającego oddychanie pod wodą. Teraz z powrotem do mostu zwodzonego. Przekrocz opuszczony obecnie most i udaj się na rynek. Po prawej znajduje się wejście do zamku. Otwórz je i udaj się na Dziedziniec Królewski.
Klucz do Skarbca (The Treasury Key)
Okrąż dziedziniec, by udać się w dół holu do skrzyżowania z widocznym na wprost znakiem rzeźnika. Skręć w lewo, a idąc cały czas prosto dotrzesz do drzwi prowadzących do stajni. Wejdź w nie. Przejdź przez podwójne drzwi i dalej prosto korytarzem aż do wielkich drewnianych drzwi po lewej. Wejdź w nie i wyrąb sobie drogę przez poukładane "pakunki" słomy - powinieneś znaleźć notatkę o kluczu zakopanym przy ciele. Wróć do stajni, musisz obecnie znaleźć kolejny skład siana z drabiną prowadzącą na poddasze. Wskocz na siano, by wejść na drabinę. Na górze po lewej, gdy jesteś zwrócony w jej kierunku, znajdziesz przejście prowadzące do paru ramp. Wejdź po nich na samą górę i otwórz znajdujące się tam ukryte drzwi. Przeskocz do drewnianych drzwi po lewej, otwórz je i przełącz wajchę w małym pomieszczeniu na drugiej stronie. Zeskocz w dół, by wziąć łopatę. Obróć się i udaj się prosto zeskakując ponownie do stajni. Skręć w lewo, a po paru krokach w prawo. Korytarzem udaj się do kuźni. Po lewej stronie znajduje się ukryty w ziemi klucz, wystarczy podejść i go wziąć. Wróć z powrotem przed drzwi na Dziedziniec Królewski.
Klucz Krawca (The Tailor's Key)
Skręć w lewo, by znaleźć się z powrotem na skrzyżowaniu niedaleko rzeźnika. Idź cały czas prosto, aż zobaczysz po lewej stronie drzwi prowadzące na Dziedziniec Wewnętrzny (Inner Courtyard). Przejdź przez nie. Ponownie w lewo i na górę do gilotyny. Zniszcz witraż i wskocz w powstały otwór. Popchnij mur z symbolem, a powstałym przejściem dojdziesz do przejścia prowadzącego do Zapomnianej Kaplicy (Forgotten Chapel). Wejdź w nie. Podążając korytarzem po lewej natkniesz się na drugie drewniane drzwi, pierwsze będą niestety zamknięte. Po schodach udaj się do ołtarza. Za ołtarzem po lewej stronie na ścianie znajdują się trzy stopnie. Wskocz po nich na górę i pchnij drugiego anioła po lewej stronie. Ołtarz odsunie się na bok ukazując ukryte przejście.
Zeskocz w nie do legowiska pająków. Odszukaj ciało owinięte w pajęczyny, po jego zniszczeniu staniesz się posiadaczem szukanego klucza.
Wyjdź z pomieszczenia i zeskocz do kanałów ściekowych. Dojdziesz nimi do teleportu. Zeskocz w dół do bajorka, teraz na górę po rampie i przez zablokowane wcześniej drzwi po prawej. Skręć w lewo i przejdź przez drzwi do Dziedzińca Wewnętrznego. Teraz już tylko z powrotem na Dziedziniec Królewski.
Manuskrypt Zniszczenia Magii (The Distupt Magic Scroll)
Skręć w prawo. Teraz prosto przez skrzyżowanie, potem przy drzwiach do Stajni w lewo i ponownie w lewo przy szyldzie krawca. Wejdź do sklepu, a w środku po schodach na górę. Otwórz szafę i rozwal fałszywy tył - manuskrypt jest twój. Wróć do głównego skrzyżowania (to przy szyldzie rzeźnika), skręć za nim w prawo - powinieneś dotrzeć do miejsca startu tej części. Zniszcz magiczną barierę i wkrocz do Pałacu.
Amulet Głodu (Amulet of Hunger)
Podążaj korytarzem aż do dziedzińca z fontanną - po drodze miniesz salę tronową oraz sypialnię wraz ze znajdującym się w niej basenem.
Zeskocz na niego i otwórz drzwi po prawej. Korytarzem dotrzesz do spiralnych schodów, u ich podstawy znajduje się skarbiec. Otwórz go, zabierz amulet i pozostałe dobra, przejdź przez teleport i wróć do drzwi prowadzących na Dziedziniec Królewski. Przejdź przez nie.
Piach, Szkło i Soczewki (Sand, Glass and Lens)
Udaj się na główne skrzyżowanie, skręć lewo, potem w pierwszą odnogę po prawej prowadzącą do "Sklepu". Wejdź do niego, a w środku wejdź po schodach na górę. Strzel w skrzynię i ścianę przy łóżku, a otworzy się ukryte przejście do kapliczki Bractwa Głodu (Broderhood of Hunger). Wejdź do niej i zbliż się do ołtarza, a otrzymasz wiadomość. Wyjdź ze sklepu i wróć do drzwi prowadzących do Stajni. Przejdź przez nie.
Udaj się do kuźni, koło której wykopałeś wcześniej klucz do skarbca. Wejdź po schodach na górę i wciśnij przycisk przy ogniu. Wejdź w tajemne przejście, dotrzesz do klucza do stajni. Weź go i wróć z powrotem do wejścia do kuźni, stąd udaj się do miejsca w stajniach, w którym znalazłeś łopatę. Wejdź na pierwszą rampę po lewej, na jej końcu skręć w prawo i wejdź do pomieszczeń mieszkalnych. Skręć w drugą odnogę po lewej i otwórz drzwi przy pomocy klucza. Wejdź do pokoju i rozwal dywan leżący na podłodze - ukaże się klapa. Korytarzem znajdującym się pod nią dojdziesz do drewnianej ściany, wymagającej nieco ostrzejszego traktowania, i podwójnych drzwi. Wciśnij przycisk po lewej, a później z niszy po prawej zabierz piasek. Po rampie na drugim końcu pomieszczenia wejdź na górę z powrotem do kuźni. Podejdź do paleniska przy kowadle, a piasek zmieni się w szkło. Wróć do drzwi prowadzących na Dziedziniec Królewski, przejdź przez nie, teraz do tych na Dziedziniec Wewnętrzny.
Przejdź przez nie, skręć w prawo i przez korytarz aż do kolejnego sklepu. Wejdź do niego i po schodach na górę, do kominka. W jego środku jest ukryte przejście, wejdź tam, a na kamieniach szlifierskich szkło zamieni się w Soczewki Widzenia (Lens of Seeing).
Kryształowy Golem (The Crystal Golem)
Wróć do gilotyny i skręć w przejście po prawej. Podążaj korytarzem w górę rampy, później skręć w lewo na kładkę. Wejdź po schodach i rozwal grupkę Archer Lordów. Przejdź przez teleport z tyłu pokoju, przejdź przez kryształowy łuk, a uzyskasz zdolność zabicia Kryształowego Golema.
Wróć do kładki i zeskocz z jej lewej strony w dół. Ścieżką dotrzesz do sklepu z kamieniami nagrobnymi. Po schodach udaj się na górę i wciśnij przełącznik przy półce z książkami - odsłoni się ukryte przejście.
Korytarzem dojdziesz do pokoju z Impami. Przez drzwi z lewej dojdziesz do kolejnego pomieszczenia, tym razem z pokrwawionym piedestałem - wejdź na niego, a otworzy się krata na górze, tuż przy gilotynie. Teraz w dół rampy po lewej, przez teleport na końcu dotrzesz do pomieszczenia z Kryształowym Golemem. Zabij go, przejdź przez czerwony teleport - czeka ciebie teraz walka z pierwszym Jeźdźcem Apokalipsy - Jeźdźcem Głodu.
Część druga - Mazarea
Drugi z etapów, stylizowany na Amerykę Środkową, jest chyba ze wszystkich najładniejszy. Nowi przeciwnicy to skorpiony, were-jaguary (półludzie-półjaguary) oraz were-pantery. Ze starych "przyjaciół" na odświeżenie znajomości oczekują łucznicy, golemy, hydry i czarnoksiężnicy. Końcową walką będzie pojedynek ze Śmiercią, drugim z ciemnych generałów Eidolona.
Zdobiony Kamienny Klucz (The Ornamental Stone Key)
Rozpoczynasz grę na Placu Słońca (The Plaza of the Sun). Udaj się przed siebie, a na pierwszym skrzyżowaniu skręć w lewo. Zniszcz golema i wciśnij przycisk znajdujący się na ścianie. Odwróć się i wróć na skrzyżowanie, któremu przybyła obecnie czwarta odnoga. Idąc dalej prosto dojdziesz do przycisku wysuwającego biegnący nad lawą most. Wróć do skrzyżowania, skręć w prawo, by przez świeżo powstałe przejście wejść do budowli. Idź dalej prosto aż do ołtarza. Otworzy się ściana na szczycie schodów. Wejdź po nich, a oczom twym ukaże się broń numer trzy. Odwróć się twarzą do schodów. Skręć w lewo i weź Tome of Power. Teraz przejdź na drugą stronę - znajdują się tam drzwi prowadzące do Księżycowego Obelisku (Obelisk of the Moon). Wejdź w nie. Przejście prowadzi do schodów. Zejdź po nich, wejdź do nowej budowli, potem prosto do pomieszczenia z obeliskiem. Dokończ sekwencję przez stąpnięcie na obydwu znajdujących się w podłodze płytach. Otworzą się trzy nowe pary drzwi.
Przejdź przez te z lewej od miejsca, którędy tutaj wszedłeś; znajdziesz się w korytarzu z pochodniami na ścianach. Skręć w prawo, dojdziesz do rozwalającego się mostu, stań na krawędzi i poparz w dół. Zeskocz na platformę, przejdź przez znajdujący się tam teleport i zabierz poszukiwany klucz.
Element Ognia (The Fire Element)
Biegiem przez rozwalający się most - na końcu trzeba skoczyć! Wróć do drzwi prowadzących na Plac Słońca. Przejdź przez nie. Wróć do schodów przy ołtarzu wewnątrz pierwszego budynku. Wejdź w korytarz za schodami, znajdują się tam dwie pary marmurowych drzwi. Otwórz te po lewej i udaj się na Test Ognia (Test of Fire). Okaż się godnym skacząc po platformach w taki sposób, by wcisnąć wszystkie trzy przyciski: dwa na obydwu stronach centralnej budowli i jeden z jej tyłu. Z jednej z wyższych platform przeskocz na centralną budowlę. Przejdź na jej przód, by wziąć Element Ognia.
Czaszka z Nefrytu (The Jade Skull)
Wciśnij przycisk na ścianie niedaleko miejsca z Elementem Ognia, a opuści się platforma. Wejdź w drzwi prowadzące do Pałacu Tysiąca Wojowników (The Court of 1000 Warriors). Po schodach dotrzesz do podwójnych drzwi. Za nimi znajdują się kolejne schody. Skręć w lewo, by wyjść na zewnątrz budowli. Pozbieraj przedmioty, najważniejsza jest Icon of the Defender. Okrąż budowlę, by znaleźć się na jej froncie, po schodach wejdź na górę, na samą górę. Stań na dysku z czerwonym sztyletem, poobserwuj jego obroty. Obróć się sam, zauważysz, że z bajorka lawy podniosła się platforma z Kamieniem Przywołania (Stone of Summoning). Warto także zwrócić uwagę na drzwi, które otworzyły się po lewej stronie bajorka. Przejdź przez nie, potem podążaj korytarzem aż do pierścienia (Ring of Turning), teraz skręć w lewo i w dół po schodach do wielkiej sali. Obróć się w prawo i przez niezablokowane drzwi przejdź po schodach do zniszczonego mostu linowego. Zeskocz z niego, przejdź w prawo. Zanurkuj w wodzie, przełącz przełącznik znajdujący się przed tobą - usunie to kraty w podłodze. Teraz przez nowopowstałe przejście popłyń do samej Czaszki, wciśnij znajdujący się w jej pobliżu kolejny przycisk.
Popłyń z powrotem - zauważysz, że otworzyło się drugie z przejść na górze, przepłyń przez nie. Musisz wrócić korytarzem aż na początek zerwanego mostu, po drodze weź Laskę (Staff of the Ovimencer). Jeśli chcesz, możesz dodatkowo przeskoczyć na drugą stronę, jest tam do zebrania między innymi Tome of Power i Mystic Urn. Spod mostu musisz obecnie wrócić przed wejście na Plac Słońca. Gdy znajdziesz się już przy drzwiach, wejdź w nie.
Element Wody (The Water Element)
Wciśnij przycisk, zjedzie winda. Wjedź na górę, cofnij się do drugich drzwi, tych otwieranych za pomocą kamiennego klucza. Korytarzem dotrzesz do drzwi prowadzących na Plac Strumienia (The Square of the Stream). Musisz nad nim przeskoczyć! Po drugiej stronie wejdź w drzwi. Zejdź w dół na dziedziniec z czterema wyjściami, po jednym z każdej strony. Przejdź przez te z prawej, korytarzem dotrzesz do studni. By wyjść cało, musisz zanurkować na jej dno, przedostać się przez labirynt i wypłynąć z powrotem na powierzchnię po drugiej stronie. Wejdź tam do pokoju, by stać się posiadaczem drugiego Elementu - tym razem Wody.
Serce Węża (The Serpent's Heart)
Po wzięciu Elementu otworzy się za tobą nowe przejście. Wejdź w nie, dotrzesz w końcu na dziedziniec z czterema wyjściami. Przejdź na jego drugą stronę, do tego świeżo odblokowanego. Dojdziesz do wielkiego pomieszczenia z obeliskiem, na którego szczycie znajduje się Mystic Urn. Weź wszystkie dobra i wyjdź przez przejście znajdujące się pod schodami, którymi tutaj się wcześniej dostałeś. Dotrzesz do kolejnej wielkiej komnaty. Przejdź się po obwodzie bajorka, nadepnij na płytę znajdującą się z tyłu. Z bajorka wynurzy się platforma z Sercem, którym należy się oczywiście zaopiekować.
Czaszka z Kryształu (The Crystal Skull)
Cofnij się drogą, którą tu przybyłeś, ale tuż przez komnatą z obeliskiem skręć w wąskie przejście z lewej - powinieneś wrócić na dziedziniec z czterema wyjściami. Przejdź na drugą stronę, po schodach dojdziesz do pokoju z Tome of Power i ołtarzem przed małym bajorkiem. Podejdź do ołtarza i postaw na nim Serce Węża. Pojawi się Czaszka z Kryształu, którą należy sobie wziąć. Cofnij się na dziedziniec, po schodach po przeciwległej jego stronie dotrzesz do drzwi prowadzących do Placu Słońca. Wejdź w nie.
Element Powietrza (The Element of Air)
Korytarzem dotrzesz do komnaty z ołtarzem, przejdź przez nią i po schodach wyjdź na zewnątrz. Udaj się w kierunku drzwi prowadzących do Księżycowego Obelisku. Przejdź przez nie. Wejdź do komnaty z obeliskiem i czterema wyjściami. W pokoju po przeciwległej stronie oraz po prawej postaw na czerwonych półkach czaszki. Wejdź do pokoju po lewej lub prawej, gdy otworzą się sekretne drzwi. Przejdź przez drzwi prowadzące do Pałacu Kolumn (Palace of Columns). Idź prosto aż do korytarza, tam skręć w lewo. Udaj się nim aż do dużego obszaru na zewnątrz z czymś podobnym do piramidy z jednej strony i paroma kolumnami po drugiej. Udaj się do wąskiego korytarza między kolumnami. Dotrzesz do holu z wieloma kolumnami i czerwonym dywanem. Przed tobą, po lewej i prawej, znajdują się dwa przejścia. Przejdź przez to po prawej, przez krótki korytarz dostaniesz się do miejsca z lawą. Wciśnij przycisk znajdujący się na ścianie po lewej, z lawy wynurzy się most, który należy przekroczyć. Naciśnij podobny przycisk po drugiej stronie, a podobny most wynurzy się po lewej. Cofnij się do holu z kolumnami i czerwonym dywanem. Przejdź przez drugie drzwi i po dopiero co podniesionym moście. Potem po kładce dookoła teleportu; wejdź w niego - znajdziesz się w Grobowcu Wysokiego Kapłana (The Tomb of the High Priest). Udaj się przed siebie, dotrzesz do dużej wolnej przestrzeni po lewej z drugą częścią czwartej broni. Przejdź przez arenę, skręć w lewo, przejdź przez korytarz i krótkie schody. Dojdziesz do wielkiej komnaty z platformami opuszczającymi się z sufitu. Przejdź przez nią do pokoju z czarnoksiężnikiem i Tome of Power. Obróć się i wejdź w przejście po dowolnej stronie schodów, którymi się tutaj dostałeś. Gdy dostaniesz się na drugą stronę obszaru z zielonymi kamiennymi murami, jedna z jego sekcji odsunie się. Przez to przejście musisz przebiec jak najszybciej, inaczej może się to skończyć raczej źle. Na końcu jest balkon z widokiem na następnego czarnoksiężnika.
Zeskocz w dół, otwórz sarkofag. Ujawni to przejście pod balkonem, z którego dopiero co wyskoczyłeś. Na jego końcu znajdziesz pokój z szukanym Elementem Powietrza.
Element Ziemi (The Earth Element)
Wróć przed drzwi prowadzące do Pałacu Kolumn, wejdź w nie. Zejdź w dół po rampie z prawej bądź lewej strony teleportu. Cofnij się do holu i ponownie wybierz lewą bądź prawą drogę, znajdziesz się na otwartym terenie z kolumnami po jednej stronie i czymś podobnym do piramidy po drugiej. Okrąż piramidę, zejdź w dół po wąskich schodach z jej tyłu. Wejdź w drzwi - znalazłeś się właśnie w Pałacu Tysiąca Wojowników.
Po schodach z lewej wejdź na górę, zeskocz z kładki. Udaj się w prawo i okaż się godnym zaliczenia Testu Ziemi unikając ruchomych bloków. Weź Element Ziemi. Teraz z powrotem do połowy drogi z blokami, obrót i w górę windą. Dotrzesz do drzwi prowadzących do Pałacu Kolumn, wejdź w nie.
Most Gwiazd (The Bridge of Stars)
Wróć do drzwi prowadzących do Księżycowego Obelisku, wejdź w nie. Teraz do pokoju z samym Obeliskiem i czterema wyjściami. Wybierz te najbliżej schodów prowadzących w dół bezpośrednio do niego, na początek tego obszaru. Na pierwszej odnodze skręć w lewo do drzwi prowadzących do Mostu Gwiazd. Wejdź w nie. Po schodach na górę i przez most - jest tu do zebrania pierwsza część czwartej broni. Podążaj dalej korytarzem z dowolnej strony, dotrzesz do Mostu Gwiazd. Po drugiej stronie przejdź się do teleportu. Ustaw elementy Ziemi, Powietrza, Wody i Ognia w środku kolejnych mostów zeskakując na niższy poziom po ustawieniu każdego z nich. Wróć do teleportu, zauważysz nowe schody z jego lewej strony. Zejdź po nich w dół, do czerwonego teleportu. Śmierć oczekuje już na ciebie.
Część trzecia - Thysis
Oko Horusa (The Eye of Horus)
Ten etap zaczynasz w Świątyni Horusa (Temple of Horus). Udaj się po schodach na górę, przejdź przez drzwi z symbolem skarabeusza. Przeczytaj znajdujące się na ścianach inskrypcje. Skręć w lewo, wejdź po rampie na górę, przejdź przez znajdujące się na końcu drzwi. Dojdziesz do małego kwadratu z czterema kolumnami, wielkiej statuy i golema. Skręć w lewo, podążaj korytarzem aż do balkonu z widokiem na kamienny obelisk. Zeskocz w dół (możesz także skorzystać ze znajdujących się po obu stronach ramp) i wejdź w korytarz pod balkonem. Dotrzesz do małej piramidy z drzwiami pośrodku. Wciśnij przycisk z symbolem Ankh na prawej ścianie skacząc na niego. Otworzą się drzwi w piramidzie. Wewnątrz postaraj się, unikając ognistych kul ciskanych przez kobrę, popchnąć mur z prawej. Weź Oko Horusa, wciśnij przycisk, by wyłączyć kobrę i otworzyć drzwi prowadzące do pokoju zewnętrznego.
Klucz Anubisa (The Key of Anubus)
Wejdź do pokoju, zejdź w dół po pochyłości z lewej. Korytarzem dotrzesz do miejsca z czerwono wyłożonym mostem biegnącym nad przepaścią, kończącym się przy zamkniętych drzwiach. Popatrz w dół, w lewo, gdy stoisz na występie. Zeskocz w dół na tę platformę i przebij się przez popękaną ścianę. Podążaj korytarzem do pokoju z ciałem leżącym na stole. Skocz do góry i zabierz klucz Anubisa. Zwróć również uwagę na znajdującą się na ścianie wiadomość odnośnie letniego przesilenia. Wróć do występu nad przepaścią pod zamkniętymi drzwiami. Zeskocz na dół, odnajdź pokój ze skorpionami, przejdź przez niebieski teleport.
Skarabeusz Czasu (The Scarab of Time)
Wróć z powrotem stromym zboczem do mostu nad przepaścią. Otwórz drzwi na końcu mostu. Wejdź do Słonecznej Sali (Chamber of the Sun) i zwróć uwagę na wiadomość na ścianie dotyczącą Ra (bóg słońca) wznoszącą się do jego najwyższego punktu na niebie. Wejdź w niebieski teleport. Obróć się w prawo i zeskocz na dół. Obróć się w lewo, zauważysz otwarcie się nowego przejścia. Podążaj nim do Pokoju Mocy (Tomb of Power), Po lewej stronie ujrzysz zabarykadowane drzwi oraz popiersie Anubisa po prawej. Połóż Wzrok Czasu przed popiersiem, a otworzą się zabarykadowane drzwi. Przejdź przez drzwi i skręć w lewo do pokoju z trzema czerwonymi teleportami i symbolem Ankh na podłodze. Przejdź przez czerwony teleport po lewej, wchodząc do Pałacu Faraona (Palace of Pharaoh). Przed sobą zobaczysz kondygnację schodów oskrzydloną przez dwie zielone rury. Podejdź do rury po prawej stronie i przełącz znajdujący się tam szary przycisk, otwierając kraty. Zejdź po rurze na dół i skocz do wody. Wzdłuż lewego muru zobaczysz Krater of Might oraz skrzynię. Roztrzaskaj skrzynię i zabierz Skarabeusza Czasu (Scarab of Time). Wróć po swoich śladach po rurze i wejdź w czerwony teleport prowadzący do Świątyni Czasu.
Klucz Obrońcy (Thw Guardian Key)
Idź prosto poprzez czerwony teleport prowadzący do Świątyni Neferetum (Temple of Neferetum). Podążaj korytarzem dopóki nie natkniesz się na obszar z dwiema rampami (po lewej i prawej stronie) prowadzących na górę świątyni. Wejdź na rampę, maszeruj korytarzem i wejdź w niebieski teleport po twojej prawej. Jesteś teraz w nurcie Koła Czasu (Wheel of Time). Na lewej ścianie znajduje się obraz opowiadający o poszukiwaniach przez Seta jego Skarabeusza Czasu. Idź do końca, aż otworzą się drzwi po prawej. Przejdź przez nie i idź korytarzem do dużego niebieskiego teleportu (Portal of Set). Skorzystaj z niego, a znajdziesz się w Starożytnej Świątyni Neferetum sprzed tysiąca lat. Przejdź przez podwójne drzwi i zejdź z rampy. Przebij się przez mur po lewej stronie rampy, podążaj korytarzem aż do zbocza. Zejdź na dół i podążaj do korytarza po lewej stronie. Przejdź koło czterech posągów węży, wejdź po schodach i wejdź na rampę. Podejdź do bramy blokowanej przez trzy sztaby. Po drugiej stronie jest słój. Wciśnij przycisk po lewej stronie sztab, a otworzą się drzwi po drugiej stronie słoja. Wróć do sali z czterema posągami węży, a zauważysz pojawienie się nowego teleportu po prawej stronie prowadzącego do Kaplicy Naos (Shirne of Naos). Przejdź przez niego. Rozbij dzban po lewej, odsłonisz przycisk w podłodze. Wejdź na niego, aby otworzyć wielki sarkofag. Podążaj tym przejściem, wejdź na rampę po prawej lub lewej stronie i skorzystaj z niebieskiego teleportu po prawej. Zeskocz na dół na stopy wielkiego posągu po lewej. Zwróć uwagę na znak na murze mówiący o Kole Czasu. Wejdź pomiędzy stopy posągu i pchnij ścianę, aby otworzyć ukryte drzwi. Podążaj tym korytarzem po rampie i przejdź przez drzwi. Zobaczysz małą piramidę po lewej. Aby ją otworzyć, należy odnaleźć ukryty przycisk na ścianie i przełączyć go. Wejdź do środka piramidy, a zostaniesz uniesiony do pokoju z niebieskim teleportem. Przejdź przez niego, a znajdziesz się w uchu posągu. Zabierz Klucz Obrońcy.
Pierwszy Zamknięty Słój (The First Canopic Jar)
Zejdź na dół i przejdź przez przejście pomiędzy stopami posągu. W pokoju z małą piramidą skręć w prawo po rampie. Odnajdź ukryty przycisk na ścianie po twej prawej ręce. Przyciskając go otworzysz ukryte drzwi.
Zwróć uwagę na mur znajdujący się przed tobą. Ukazuje trzy obszary, każdy składający się z dziewięciu mniejszych. Niektóre z małych obszarów są zielone. Wzór wygląda mniej więcej tak:
X O O O O X O X O
O X O O O X X O O
O O X O X O X O O
gdzie X przedstawia obszar zielony. Zapamiętaj ten wzór. Pomoże ci on w rozwiązaniu puzzli w przyszłości. Przejdź przez teleport po lewej. Zejdź na dół i przejdź przez czerwony teleport, a powrócisz do Starożytnej Świątyni Neferum. Skręć w prawo koło czterech posągów wężów, pchnij ścianę po lewej stronie statuy, aby otworzyć sekretne drzwi. Wejdź w korytarz po lewej, podążaj wzdłuż ramp prowadzących w głąb świątyni. Wejdź na rampę i podążaj korytarzem po lewej. Otwórz drzwi z umieszczonym na nim ptakiem. Idź do pokoju z sarkofagiem pośrodku. Chodząc po pokoju spowodujesz otwarcie się trumny po prawej stronie oraz otwarcie się dziury, z której w twym kierunku strzelać będą kule ogniste. Wciśnij przycisk w trumnie po prawej, aby zatrzymać wystrzeliwanie kul ognistych. Wejdź na sarkofag pośrodku pokoju, potem wciśnij przycisk na murze koło jego głowy. Spowoduje to otworzenie się sarkofagu i pojawienie się sekretnej bramy tuż u jego stóp. Wejdź jeszcze raz na sarkofag i zabierz nierówno przyciętego gemu. Obróć się i podążaj sekretnym przejściem do mostu z dziewięcioma przyciskami, które się na nim znajdują. Jeden ze wzorów znajdujących się na ścianie w Kaplicy Naos zawiera rozwiązanie tej zagadki, która jest za każdem razem inna.
Drugi Zamknięty Słój (The Hapy Canopic Jar)
Kiedy tylko przejdziesz przez most, zabierz Słój Canopic, otwierając sztabę. Obierz drogę z powrotem do niebieskiego teleportu. Przejdź przez niego, a znajdziesz się w starożytnym Kole Czasu. Przez naciśnięcie niebieskiego przycisku na ścianie, obracaj kołem dopóki nie osiągnie Konstelacji Hipopotama (Constellation of Hippopotamus). Strzel do przycisku w kształcie żuka na murze po twej prawej ręce, aby otworzyć sekretne przejście. Podążaj nim do teleportu prowadzącego do współczesnej Świątyni Nefertum. Wróć do teleportu prowadzącego do Świątyni Czasu, przejdź przez niego, a następnie przez czerwony teleport prowadzący do Piramidy Anubisa. Teraz przez drzwi ze skarabeuszem, a później przez te podwójne. Zejdź w dół lewym korytarzem i otwórz drzwi z hieroglifami po lewej stronie. Podejdź do krat po prawej, by je otworzyć. Podejdź do kamiennego bloku pośrodku pokoju, by przygotować nierówno oszlifowany kamień do szlifowania. Wciśnij wszystkie znajdujące się na około przyciski, a otrzymasz klejnot Oko Węża (Serpent's Eye).
Wyjdź do korytarza i skręć w prawo - powinieneś dotrzeć do drzwi po lewej. Otwórz je, wejdź do pokoju Węża. Zejdź po schodach w dół i połóż klejnot na postumencie, pojawi się most. Podejdź do węża, by go obudzić, po walce wejdziesz w posiadanie drugiego słoja (Hapy Canopic Jar).
Laska Mrocznego Faraona (The Dark Pharaoh's Staff)
Wróć do korytarza, skręć w prawo przy fontannie ze statuą węża wspinając się z powrotem na rampę. Poskacz po trzech kolumnach po dowolnej ze stron, by dostać się na balkon. Gdy mur pęknie, podążaj korytarzem do dużego obszaru z kolumnami i wielkim kwadratowym czerwonym dywanem.
Popchnij ścianę z czerwonym odbiciem ręki, później wciśnij przycisk z symbolem Ankh. Po tych zabiegach w głównym pomieszczeniu pojawi się poszukiwana laska. Odwróć się i zaopiekuj zgubą.
Trzeci Zamknięty Słój (The Duamuteff Canopic Jar)
Zbliż się do czerwonego dywanu. Kiedy się otworzy, zeskocz w dół, unikając zaostrzonych palików. Podążaj korytarzem, potem w górę po rampie i przez drzwi po lewej. Teraz wybierz przejście po prawej, otwórz znajdujące się na końcu drzwi z hieroglifami. Przejdź przez iluzoryczną ścianę przy ciele w rogu, wejdź po schodach na górę. Wciśnij krwawy odcisk dłoni, potem po rampie w dół i przez podwójne wrota, następnie w górę po piaszczystej pochyłości przy trumnie na znajdujący się tam występ. Z przycisków, które tam zobaczysz wciśnij najpierw środkowy, później lewi i prawy. Zeskocz do trumny i po schodach w dół. Korytarzem podążaj aż do belki przerzuconej nad dziurą. Weź glif i zeskocz w dół. W pobliżu są dwie płyty podłogowe, na każdą z nich wepchnij żelazną beczkę, a otworzą się drzwi. Przejdź przez nie oraz znajdujące się za nimi podwójne wrota. Podejdź do popiersia Anubisa na podeście światła, by położyć tam laskę. Pojawiła się nowa rampa po drugiej stronie popiersia, otwórz znajdujące się tam drzwi. Weź znajdujący się po lewej kolejny słój. Podejdź do krat po prawej - otworzą się. Przejdź z powrotem przez iluzoryczną ścianę i wróć do czerwonego teleportu Świątyni Czasu. Wejdź w niego.
Klucz Faraona (The Pharaoh's Key)
Teraz skorzystaj z teleportu do Pałacu Faraona (The Palace of the Pharaoh). Ponownie przejdź przez rurę z prawej. Idąc cały czas do przodu dotrzesz do drzwi z symbolem ptaka. Podpłyń do lewego z dwóch posągów i rozbij kruszący się mur. Płyń tunelem aż do pierwszego rozgałęzienia w prawo. Podejdź do rampy i czerwonego muru, otworzy się. Zeskocz w dół, z wody wyjdź po schodach z lewej. Po wejściu na płytę w podłodze otworzą się umieszczone naprzeciwko drzwi. Zeskocz do wody po prawej, musisz ponownie pokonać zalany tunel, ale tym razem wystarczy płynąć prosto.
Przejdź przez teleport, wejdź po schodach na górę - korytarzem dotrzesz do pomieszczenia z rampą po prawej. Zniszcz popiersie Anubisa, by otworzyć przejście do ukrytego pomieszczenia z paroma przydatnymi przedmiotami. Idąc w górę po rampie dotrzesz do pokoju z zamkniętymi drzwiami z lewej i otwartymi z prawej - wybierz te drugie, a dotrzesz do sali tronowej. Wciśnij przycisk z tyłu kolumny po prawej stronie tronu, odsunie się on w bok. Zeskocz do pomieszczenia na dole po szukany klucz.
Czwarty Zamknięty Słój (The Qebhsenuef Canopic Jar)
Cofnij się do pomieszczenia z zamkniętymi drzwiami po lewej. Otwórz je i wejdź do sypialni Faraona. Strzel do skarabeusza po lewej stronie wanny, otworzy się ukryte przejście. Wejdź do kaplicy, w której pochowany został Ciemny Faraon. Przejdź przez drzwi z lewej, na szczycie rampy znajdziesz szukany ostatni słój. Wróć po rampach do kaplicy i połóż wszystkie cztery słoje na podestach. Wskocz do łodzi - będziesz miał okazję przeżyć małą przejażdżkę. Idąc po schodach dojdziesz do czerwonego teleportu prowadzącego do Świątyni Światła.
Klucz Ra (The Key of Ra)
Podążając w górę schodów dotrzesz do dziury ze skrzynią pośrodku. Zeskocz w dół, korytarzem dotrzesz do rowu bronionego przez golema.
Wskocz na stopnie daleko po prawej i przerzuć dźwignię - otworzą się dwie pary drzwi położonych w rowie. Zeskocz w dół, obróć się, jeszcze tylko mały hokus-pokus i masz poszukiwany klucz w garści.
Zegar Słoneczny (Sundial)
Obróć się i przejdź przez drugą parę drzwi, przez iluzoryczną ścianę. Wróć po schodach na górę, okrąż znajdującą się tam dziurę, idąc dalej dotrzesz do drzwi, które wypada otworzyć. Dotrzesz do zegara słonecznego, wciskaj przycisk tak długo, aż pokaże godzinę dwunastą.
Korona Dolnego Egiptu (Lower Crown of Egypt)
Zeskocz z platformy, zejdź w dół po rampie. Korytarzem dotrzesz do zakratowanego skarbca. Gdy zbliżysz się do krat, usłyszysz odgłos otwierających się powyżej drzwi. Wróć do pierwszej dziury, tej ze skrzynią pośrodku. Zauważysz, że jest ona z jednej strony otwarta. Skocz do jej środka - wejdziesz w posiadanie poszukiwanej obecnie Korony Dolnego Egiptu.
Laska Nefertum (The Staff of Nefertum)
Zbliż się do krat, a te ustąpią ci z drogi. Wróć do teleportu przenoszącego do Pałacu Faraona. Skorzystaj z jego usług. Teraz z powrotem do teleportu prowadzącego do Świątyni Czasu. I z niego należy skorzystać. W Świątyni interesuje cię obecnie Sala Słońca położona za czerwono wyłożonym mostem. Podejdź do drzwi, a zostaną zniszczone. Weź Laskę.
Korona Górnego Egiptu (The Upper Crown of Egypt)
Przejdź przez niebieski teleport - wrócisz do pokoju z trzema teleportami koloru czerwonego. Skorzystaj z tego prowadzącego do Świątyni Nefretum (The Temple of Nefertum). Udaj się do Koła Czasu (Wheel of Time). Stań na nim, by użyć Laski Nefertum - pojawi się przycisk. Ustaw go na Konstelację Izis (Constellation of Isis).
Pooglądaj sobie trochę sztucznych ogni, potem zabierz Koronę Górnego Egiptu. Wróć do teleportu prowadzącego do Świątyni Horusa. Przejdź przez niego. Połóż obydwie korony na podestach po obydwu stronach symbolu Ankh umieszczonego na podłodze komnaty z trzema teleportami. Pozostaje ci już tylko zeskoczenie w dół i zmierzenie się z trzecim Generałem - Zarazą.
Septimus
Kryształ Mocy
Startujesz w środku Sieni Bohaterów (Hall of Heroes). Maszeruj do przodu dopóki nie dojdziesz do schodów prowadzących na dół do płytkiej sadzawki. Skręć w lewo, wejdź po schodach opuszczając sadzawkę, teraz na prawo schodami na dół. Wejdź do pokoju z podłużną sadzawką i balustradą nad głową. Skręć na lewo, idź wzdłuż ściany sali i wejdź w korytarz schodami po twojej lewej stronie. Dojdziesz do sali z czerwonym dywanem, czerwonym gemem i meduzą. Zabierz Kryształ (Crystal). Zwróć uwagę na popękany mur po lewej. Roztrzaskaj go, wskocz tam i przełącz znajdujący się tam przycisk, aby uwolnić nagrodę w Świątyni Marsa (Temple of Mars).
Wróć z powrotem do płytkiej sadzawki, teraz idź prosto po schodach, aż dojdziesz do balustrady w pokoju z dużą fontanną. Podążaj balustradą do pokoju ze złotym teleportem. Skorzystaj z niego. Wejdź po schodach do góry, a dojdziesz do labiryntu z żywopłotu. Skręcaj w lewo przy każdej sposobności, aby dojść na dół lewego rogu. Zabij Meduzę i przełącz przycisk, otworzysz pewne ukryte drzwi tuż koło płytkiej sadzawki.
Niedaleko wyjścia w górnym prawym rogu labiryntu znajduje się iluzoryczny mur. Odnajdź go, przejdź przez niego i przełącz przycisk, a otrzymasz nagrodę Marsa. Wróć z powrotem przez labirynt do złotego teleportu. Przejdź przez płytką sadzawkę na drugi brzeg, wejdź do nowo otwartych drzwi. Podążaj korytarzem do pokoju, w którym odnajdziesz zabrudzone szkło oraz piedestał. Podejdź do piedestału i połóż tam Kryształ, aby go naładować. Podskocz i zabierz Kryształ Mocy kiedy zostanie naładowany.
Srebrna Sztaba (The Silver Bar)
Strzaskaj okno naprzeciw ciebie i zeskocz do ogrodu na dole. Przejdź pod ozdobnym łukiem znajdującym się przed tobą, skorzystaj ze schodów prowadzących na dół po prawej. Wejdź do pokoju z maszyną pośrodku, przyciskiem na ścianie i czerwoną półką na przeciwnej. Podejdź do półki aby położyć Kryształ Mocy. Potem przełącz przycisk, a uruchomi się maszyna obracająca mostem. Wyjdź z pokoju i idź cały czas prosto, aż dojdziesz z powrotem do pokoju z balustradą. Przekrocz most, przełącz przycisk po prawej i szybko wróć przez most, gdy ten zacznie się obracać z powrotem. Podążaj pobliskim korytarzem prowadzącym do drzwi wejściowych do Forum Zeusa (Forum of Zeus). Idź prosto, potem w prawo, dojdziesz do sali z występem widokowym na sadzawkę. Skocz do niej, płyń do przodu, potem na prawo do podwodnego przejścia. Płyń dalej, wyjdź z wody i przełącz przycisk. Wejdź po schodach i przełącz następny przycisk. Wróć do sadzawki i wejdź na górę. Przejdź po płycie w podłodze, aby obrócić most. Zeskocz na niego, obróć się i podążaj korytarzem. Maszeruj prawym bądź lewym korytarzem dopóki nie zobaczysz dziedzińca z meduzą i fontanną. Ostrożnie wyjdź przez okno na bardzo wąski występ biegnący przez dziedziniec, podejdź po nim do popękanej ściany. Rozwal ją i wciśnij przycisk, by otrzymać kolejną "marsjańską" nagrodę. Zeskocz w dół na dziedziniec. Opuść go przez korytarz po lewej (gdy stoisz przodem do fontanny), podejdź do ciemnego muru po lewej bądź prawej stronie i popchnij go. Wejdź do pokoju, w którym podniosły się schody, wciśnij przycisk znajdujący się na ścianie. W pokoju z sadzawką zjedzie platforma. Zejdź w dół po schodach, skorzystaj z prawego przejścia. Podążaj w tym kierunku aż do pokoju z trzema przyciskami i napisem "Wybierz swoje przeznaczenie" (Choose your fate). Prawidłowym jest odpowiedź "życie ponad wszystko" (Life above all others), którą wybiera się wciskając przycisk po lewej. Obróć się, skręć w prawo. Dotrzesz do pokoju z trzema artefaktami na szczytach stopni. Wejdź po schodach po lewej - wejdziesz w posiadanie Mystic Urna. Wróć do pokoju z sadzawką, zanurkuj i po raz kolejny skorzystaj z windy. Przekrocz niedawno opuszczoną z lewej strony platformę. Korytarzem dotrzesz do komnaty z wieloma kolumnami. Przebiegnij do przodu przez wyładowania elektryczne. Skręć w dowolny z dwóch kierunków, dotrzesz do pokoju z sześcioma soczewkami. Ustaw je przez nadepnięcie płyt podłogowych z obydwu stron komnaty. Cofnij się do miejsca z latającymi błyskawicami, skręć w wąskie schody po prawej. Dotrzesz do kładki, po niej do wąskiego holu po drugiej stronie. Powinieneś się znaleźć na kładce biegnącej nad sześcioma soczewkami. Nadepnij na przycisk znajdujący się na centralnej platformie - otworzą się drzwi. Zeskocz w dół i przejdź przez nie.
Korytarzem udaj się do Sali Tronowej Zeusa. Nie grzesz niecierpliwością i do samego pomieszczenia zbliżaj się na kolanach (kucając). Weź srebrną sztabę. Wyjdź z sali w taki sam sposób, wróć do drzwi prowadzących do Sieni Bohaterów. Wejdź w nie.
Złota Sztaba (The Gold Bar)
Wróć do labiryntu z żywopłotu, znajdź z niego wyjście po lewej stronie muru. Idąc dalej prosto dotrzesz do drzwi prowadzących do Świątyni Ateny (Temple of Athena). Przejdź przez nie. Skieruj swe kroki przed siebie, do pomieszczenia z bajorkiem. Wskocz do niego, rozbij popękany mur, a tunelem dotrzesz do przycisku. Wciśnij go, opuści się kolumna w komnacie obok. Wyjdź z bajora, wejdź po schodach korzystając z pomocy żelaznej beczki, by przedostać się przez rozwaloną ich część. Korytarzem dotrzesz do kładki biegnącej nad dziedzińcem. Zeskocz do bajorka po lewej, wciśnij przycisk po jeszcze jedną nagrodę Marsa. Wyjdź z bajora i wciśnij przycisk na lewej ścianie, przybędzie winda. Wróć nią z powrotem na kładkę, skręć w korytarz po lewej - dotrzesz nim do pokoju z kolejnym przyciskiem. Wciśnij go, by otworzyć tylne wejście do domu na dziedzińcu. Wyjdź na sam dziedziniec, zeskocz w dół i wejdź do domu. Korytarzem podążaj aż do schodów, potem na drugi dziedziniec z Mystic Urnem. Idź prosto przed siebie, później skręć w korytarz po lewej - przejdziesz koło fresku z czerwonym obramowaniem na lewej ścianie. Idąc dalej prosto, później w górę po schodach, dotrzesz w końcu do pokoju z Tome of Power i przyciskiem, który jak zwykle zresztą wypada wcisnąć.
Wróć do czerwono obramowanego dzieła ściennego, przejdź przez drzwi po drugiej stronie korytarza. Korytarzem dojdziesz do wielkiego dziedzińca ze świątynią. Wejdź do niej i popatrz w górę. Strzel w przycisk umieszczony na suficie, dostaniesz Stone of Summoning. Wyjdź ze świątyni i wskocz na występ biegnący po jej prawej stronie. Wciśnij przycisk znajdujący się na jego końcu. Zeskocz w dół, skorzystaj z windy kursującej na górną krawędź. Przejdź się po niej do kolejnego przycisku. Jego wciśnięcie przywoła paru Skull Wizardów, a przy okazji otworzy drzwi znajdujące się za tobą. Przejdź przez nie, korytarzem dotrzesz do kładki biegnącej nad kolejnym dziedzińcem. Przejdź przez drzwi pomiędzy kolumnami po lewej. Korytarzem podążaj do pokoju ze Złotą Sztabą i zasadzką zastawioną przez Impy. Pozostań na zewnątrz komnaty, strzel za to w szczyt schodów, w popękany stopień. Teraz wejdź do środka unikając, o ile to możliwe, pobudki wśród Impów - wystarczy nie używać żadnej z dostępnych broni. Wejdź na płytę podłogową, weź Złotą Sztabę i wciśnij przycisk znajdujący się za posągiem Ateny - dostaniesz kolejną "marsjańską" nagrodę.
Diamentowe Berło (The Diamond Sceptre)
Zeskocz na dziedziniec, przejdź przez wąski korytarz znajdujący się przed tobą, potem przez drugi dziedziniec - możesz wziąć Pierścień Latania (The Ring of Flight) oraz wzlecieć na szczyt domu po Krater of Might - do drzwi prowadzących do Sieni Bohaterów. Wejdź w nie. Podążaj korytarzem do labiryntu z żywopłotu, przedostań się przez niego na drugą stronę. Potem nadal prosto do wyjścia po drugiej stronie budynku, ale nie tego z ornamentami. Teraz holem do drzwi prowadzących do Rozbłyszczonej Sadzawki (Reflecting Pool). Korytarzem do samej sadzawki, w której należy wziąć kąpiel. Następnie na zewnątrz - trzeba znaleźć korytarz prowadzący na otwartą przestrzeń z wielką świątynią i złotym golemem. Sztaby złotą i srebrną trzeba położyć na półkach po obydwu stronach świątynnych drzwi. Powinny się otworzyć, a przez odblokowane przejście wypada wejść do środka. Skręć w korytarz po prawej, po paru stopniach zejdź w dół do komnaty z kamiennym mostem przerzuconym nad sadzawką. Przejdź przez niego i w górę po schodach do pomieszczenia z drzwiami prowadzącymi to Łaźni Demetriusa (The Baths of Demetrius). Wejdź w nie. W pierwszym pokoju, do którego dotrzesz, skręć do wnęki po lewej stronie. Po schodach zejdź na dół i przez bramę do komnaty ze Skull Wizardem i milutką czerwoną lawą. Ponownie po schodach w dół, tym razem do pomieszczenia z mostem nieco dłuższym. Zwróć uwagę na znajdujące się na ścianach dwa przyciski. Wciśnij je w następującej kolejności: ogień, para (pionowo falujące linie), woda, powietrze (poziomo falujące linie). Zabierz Diamentowe Berło z drugiego końca mostu.
Korona Królów (The Crown of Kings)
Zeskocz z mostu w dół. Poniżej znajdziesz trzy rzymskie cyfry: I, II i III. Poniżej każdej z nich umieszczony jest trójkąt, który przełącza się przez nadepnięcie. Za trójką jest komnata z bajorkiem. Po jego drugiej stronie masz przycisk, a ponad nim trzy trójkąty pokazujące poprawne ustawienie cyfr. Wróć do nich i ustaw trójkąty w sposób identyczny jak w komnacie z bajorkiem: I na godzinę dwunastą, II na trzecią i III na szóstą. Teraz z powrotem do komnaty z bajorkiem, wejdź na znajdującą się tam płytę podłogową, uwalniając pływające beczki. Przeskocz po nich, by wcisnąć przycisk - otworzy to bramę po lewej stronie. Przepłyń przez nią, dotrzesz do schodów po lewej stronie. Przejdź przez kolejną bramę po drugiej stronie komnaty, kontynuuj wspinaczkę po schodach aż do skrzyżowania. Wejdź do pokoju po prawej - pośrodku niego znajduje się bajorko z platformą w centrum. Zanurkuj w bajorku, pod wodą skręć w korytarz po prawej. Dopłyniesz do pokoju z laską (Bo Peep Staff) i przyciskiem na ścianie. Wciśnij go po nie powiem już którą nagrodę Marsa. Otwórz drzwi, przejdź przez nie, podążaj korytarzem aż wejdziesz w posiadanie Glifów (Glyphs). Wróć do pomieszczenia z bajorkiem pośrodku, wyjdź z niego przez przejście na przeciwległej ścianie. Skręć w prawo do pokoju ze schodami i meduzą. Na górze z prawej strony jest okno, do którego będziesz musiał doskoczyć - prowadzi ono do komnaty z Koroną. Możesz wybrać jedną z dwóch wiodących do niego dróg: pierwsza prowadzi przez fontannę po prawej stronie, a w drugiej przeskakuje się do niego ze schodów po lewej stronie. Obydwie wymagają pewnej wprawy, nie należy się więc przejmować początkowymi trudnościami. Za oknem weź Koronę Królów i przejdź przez drzwi - dotrzesz do kolejnych, ale tym razem nazwanych Sień Bohaterów. Wejdź w nie, a przedostaniesz się do Rozbłyszczonej Sadzawki (The Reflecting Pool).
Kamień Słońca (The Sunstone)
Wróć do pomieszczenia z kamiennym mostem przerzuconym nad sadzawką. Zanurkuj w niej i przepłyń przez korytarz położony pod mostem. Wyjdź z wody, skorzystaj z windy prowadzącej na górę, a tam wciśnij przycisk z lewej strony. Opuści się most przed tobą. Zeskocz w dół, idź najpierw prosto, później raz w prawo oraz w prawo raz jeszcze dochodząc do schodów. Korytarzem podążaj aż do dopiero co opuszczonego mostu. Przejdź przez niego i udaj się dalej korytarzem. Powinieneś dotrzeć do dwóch piedestałów umieszczonych po jednym z lewej i prawej. Połóż na nich Laskę i Koronę - otworzą się wrota stojące przed tobą. Wejdziesz przez nie do Świątyni Marsa (The Temple of Mars), boga wojny. Podążaj dalej korytarzem aż dotrzesz do dużej otwartej przestrzeni. Przejdź przez drzwi po lewej, zejdź w dół po schodach do pomieszczenia z błyskawicami otaczającymi Tome of Power. Przebiegnij przez nie, stąpając później na płytę podłogową. Zjedzie winda, która zabierze cię na kładkę. Wciśnij przycisk znajdujący się na przeciwległej ścianie. Zejdź w dół korytarza znajdującego się po lewej stronie wnęki uważając na latające ostrza. Wciśnij przycisk, wróć z powrotem na kładkę, później przez przeciwległy korytarz dotrzesz do komnaty ze Skull Wizard Lordem. Jako że bardzo się swoją rolą strażnika Kamienia przejmuje, trzeba go najpierw pokonać, a później już bez problemu zabrać Kamień Słońca z wnęki.
Kamień Cienia (The Shadowstone)
Wróć na otwarty teren, przejdź przez drzwi po drugiej stronie. Schodami prowadzącymi w dół dotrzesz do wielkiej komnaty ze schodami prowadzącymi w górę i znajdującą się nad głową kładką. Przejdź przez drzwi po lewej, by zabrać swoje wszystkie "marsjańskie" nagrody. Cofnij się i skręć w drzwi po prawej. Wejdź na górę po schodach z prawej, później skręć ponownie w prawo do komnaty z kolejnym Skull Wizard Lordem. Po jego pokonaniu wejdziesz w posiadanie drugiego Kamienia.
Kamień Pustki (The Voidstone)
Wyjdź z pokoju i udaj się w górę do wnęki po prawej stronie. Wciśnij przycisk, a otworzy się droga prowadząca przez ostrza. Zeskocz w dół do korytarza z ostrzami. Idąc przy lewej ścianie powinieneś przez nie przejść. Przejdź przez drzwi na balkon z widokiem na dziedziniec z posągiem Marsa. Zeskocz w dół i wejdź w korytarz biegnący pod balkonem. Dotrzesz do trzeciego już Skull Wizard Lorda, będącego w posiadaniu Kamienia Pustki, który należy mu oczywiście odebrać. Wróć na dziedziniec z posągiem Marsa. Przejdź na następny dziedziniec z trzema podestami znajdujący się za statuą - wybór drogi, prawa czy lewa, nie gra roli.
Połóż na podestach wszystkie trzy Kamienie - otworzy się ten znajdujący się pośrodku. Zeskocz w dół na spotkanie najpotężniejszego ze wszystkich generałów Eidolona - Wojny.
Powrót na Blackmarsh (Return to Blackmarsh)
Złota Sfera (The Gold Sphere)
Ostatni etap zaczynasz w Katedrze stojąc twarzą do notatki - przeczytaj ją. Skręć w lewo, idąc korytarzem przejdziesz przez zakratowane drzwi, potem w dół po schodach do spiżarni. Rozwal jedną ze skrzyń stojących z tyłu - ukaże się bardzo niskie przejście. Wejdź w nie na kucaka i zeskocz dwa razy w dół do krat położonych nad wodą. Wejdź na drugą z nich, pęknie pod twoim ciężarem, a ty wylądujesz w wodzie. Obróć się, zobaczysz trumnę umieszczoną na szczycie paru stopni. Wciśnij zamaskowany klawisz znajdujący się na trumnie - otworzy się tunel z prawej. Wskocz do niego i na czworakach przedostań się do wody. Zeskocz do niej. Zobaczysz teleport po lewej i drzwi po prawej stronie. Otwórz je, przejdź przez teleport prowadzący do sypialni Tyranitha. Przeczytaj znajdującą się tam książkę. Obróć się i wejdź do pokoju przed sobą. Z prawej strony da się zauważyć "kałuża" ze święconą wodą - będziesz jeszcze musiał do niej wrócić. Przejdź przez drzwi, korytarzem po prawej dotrzesz do miejsca, w którym rozpocząłeś ten etap. Skręć w lewo, przez drzwi dotrzesz do Wieży Ciemnego Maga (The Tower of the Dark Mage).
Idąc przez wąski korytarz po lewej stronie dotrzesz do drewnianych kręconych schodów. Wejdź po nich do drugiej pary drzwi, znajdujących się po lewej stronie. Przechodząc przez nie dojdziesz do wielkiej otchłani z posągiem impa. Rozwal znajdujące się po lewej stronie deski, znajdziesz wnękę z gigantycznym mechanizmem. Uderz w niego, by wysunął się most biegnący nad otchłanią. Teraz biegiem na drugą, zanim ten z powrotem wróci na swoje miejsce. Wejdź po schodach na górę, kontynuuj wspinaczkę po rampie. Przejdź przez drzwi i znowu w górę po krótkiej rampie. Przejdź przez pokój, wejdź na ostatnią krótką rampę - dotrzesz do sypialni Ciemnego Maga. Zauważysz znajdujący się na ścianie fresk przedstawiający głowę czerwonego smoka. Przebij się przez niego do miejsca spoczynku Złotej Sfery.
Grobowiec Maga (The Mage's Tomb)
Wróć z powrotem do kręconych schodów - przy otchłani wciśnij przycisk, by wysunąć most. Schodząc na dół skręć w pierwsze drzwi po prawej stronie. Wyjdziesz na dziedziniec. Wejdź na górę obwarowań do znajdującego się tam pokoju. Zauważysz na ławce notatkę mówiącą, że tylko dwa złote lwy stoją między tobą z ciemnym magiem. Zniszcz gobelin złotego lwa leżący przed tobą, ukaże się sekretne przejście. Przejdź nim do windy. Wjedź nią na górę, przez drzwi dojdziesz do Laboratorium Ciemnego Maga (Dark Mage's Laboratory). Po jego pokonaniu weź leżącą na stole arkusz z nutami. Przeczołgaj się za krzesło i połóż Złotą Sferę pomiędzy dwoma elektrodami w kształcie ostrzy. Wejdź na teleport pomiędzy dwiema migoczącymi metalowymi kulami znajdującymi się w laboratorium - przeniesie cię na otwarty teren z golemem po lewej stronie. Po jego pokonaniu otworzą się umieszczone na szczycie schodów drzwi. Przejdź przez nie, korytarzem podążaj do pokoju z posągiem, pierścieniem latania i książką na wysoko położonej półce. Rozwal przedni lewy róg posągu by go przewrócić. Weź pierścień latania i podleć w górę po Tom Maga (Mage's Tome).
Podziemia (The Underhalls)
Odwróć się i przeleć przez fresk przedstawiający czerwony teleport, znajdziesz się z powrotem na spiralnych schodach. Wróć do drzwi prowadzących do Katedry, przejdź przez nie. Skręć w lewo, idąc po schodach w górę dojdziesz do pokoju z pobrudzonym szkłem po prawej i organami na końcu. Podejdź do nich, by zagrać melodię z arkusza. Otworzą się drzwi po drugiej stronie poplamionej szyby. Zbij je i podążaj korytarzem w górę, do dzwonnicy. Zeskocz pod dzwonem w dół do komnaty z ciałem Tyranitha. Przeczołgaj się przez teleport, znajdziesz się na wąskiej półce z widokiem na ołtarz w katedrze. Weź Skalały Święty Relikt znajdujący się przy tobie na występie. Zeskocz w dół, przejdź przez znajdujący się za tobą teleport. Obróć się w lewo, potem przy pozostawionej przez Tyranitha wiadomości (miejsce, w którym rozpoczynałeś grę) skręć w prawo. Udaj się prosto do pomieszczenia ze święconą wodą. Zbliż się do chrzcielnicy, by oczyścić Relikt. Weź go z powrotem i wróć do teleportu. Przejdź przez niego i zbliż się do Skarlałego Zagłębienia, by go oczyścić - otworzy się tajemne przejście.
Zeskocz na dół do ukrytego korytarza biegnącego pod ołtarzem, podążaj nim do pomieszczenia z dziurą w podłodze. Rozwal mur po prawej stronie - jest tam dużo przydatnych przedmiotów. Wróć z powrotem do pomieszczenia z dziurą, zeskocz w dół do komnaty z teleportem. Zbliż się do fresku na przeciwległej ścianie, otworzy się. Zejdź korytarzem do kanałów, zwróć uwagę na dwustronny widelec. Zejdź w dół korytarzem z lewej, skręć w pierwszą odnogę po lewej - znajduje się tam zejście do Podziemi. Wejdź w nie. Idąc prosto przez korytarz i schody dotrzesz do skrzyżowania. Skręć w prawo, dotrzesz do pomieszczenia z płynącym przez środek brudnym strumieniem i schodami biegnącymi w dół po lewej stronie. Po prawej powinna być widoczna zamknięta rura kanalizacyjna. Zejdź w dół po schodach z lewej, wskocz do strumienia. Dotrzesz do komnaty z czterema rurami zdobiącymi ściany. Wejdź po schodach na końcu komnaty i obróć znajdujące się na ścianie koło. Otworzy się jedna z rur - druga z prawej strony - wejdź do niej, spadniesz w dół do kolejnego pomieszczenia w kanałach. Obróć koło na ścianie z lewej strony, by odblokować dużą rurę odprowadzającą w pokoju z brudnym strumieniem. Przejdź przez niskie drzwi z lewej, idąc korytarzem dojdziesz do pomieszczenia z dziurą wypełnioną lawą. Wejdź po spiralnych schodach na rampę biegnącą po obwodzie szybu na jego górę. Holem podążaj aż do drewnianych drzwi. Otwórz je i wejdź do pokoju z trzema impami i położonymi z trzech stron wyjściami. Połóż Tom Maga na postumencie pośrodku komnaty, otworzy się fresk ukazując sekretne podwójne wrota. Skręć w korytarz z Tome of Power. Kiedy dotrzesz do ślepego zaułka, uderz w ścianę z lewej strony - odsłoni się ukryte przejście. Wejdź po schodach na górę do nowego korytarza. Skręć w lewo, idąc przed siebie dotrzesz do pomieszczenia z brudnym strumieniem. Zeskocz do otwartej rury drenażowej i podążaj nią do pomieszczenia z występem po obydwu stronach i gromadką impów. Wejdź po schodach z lewej na górę [A1], przeskocz na występ z drugiej strony, weź Prybar. Jeśli chcesz zdobyć parę przedmiotów, możesz przeskoczyć z powrotem na drugą stronę i podążając dalej tunelem dotrzeć z powrotem do Wieży Ciemnego Maga. W jego laboratorium można teraz otworzyć zablokowane wcześniej drzwi - za nimi znajduje się parę milutkich przedmiotów. Teraz wróć z powrotem do miejsca, w którym znalazłeś łom.
Zejdź po schodach w dół, skręć w lewo i kontynuuj swoją wędrówkę rurą. Zeskocz w dół do wody, przekręć znajdujące się na ścianie koło, by dostać Icon of Defender. Wypłyń za górę przez dziurę z prawej (najbliższej miejsca, w którym znalazłeś Defendera), znajdziesz się w sali tortur z dwoma parami drzwi. Otwórz te po lewej i podejdź do znajdującego się po prawej stronie cel muru. Kiedy się rozpadnie, zauważysz małą podpowiedź wypisaną na ścianie sąsiedniej celi. Strzel w ścianę, a otrzymasz Krater of Might. Wejdź na górę po schodach, by opuścić salę tortur i powrócić do miejsca, gdzie położyłeś Tom Maga. Wejdź w podwójne drzwi, by dotrzeć na Sąd Eidolona (Eidolon's Ordeal)
Sąd Ostateczny (The Final Ordeal)
Obróć się w prawo, podążaj do pomieszczenia z trzema poplamionymi szklanymi oknami. Rozwal to dokładnie przed sobą i wejdź po schodach na górę. Przez skrzyżowanie przejdź prosto, dotrzesz do komnaty z mostem przerzuconym nad lawą i działami po bokach. Szybko przebiegnij na drugą stronę. Idź prosto, w dół po wąskich schodach aż do pokoju ze schodami prowadzącymi w górę na balkon. Wejdź po nich i wciśnij pierwszy przycisk z lewej. Otworzą się dwie pary drzwi pod balkonem. Zeskocz w dół, przełącz drugi przycisk znajdujący się we wnęce po prawej. Z powrotem na balkon i dalej w górę po wąskich schodach z prawej strony. Przeskocz na małą półkę. Obróć się w lewo, schodami dotrzesz do pomieszczenia z dziwnymi spiralnymi schodami. Zeskocz w dół i przełącz trzeci przycisk, spadniesz w dół. Wejdź po schodach znajdujących się za pająkiem z powrotem do schodów spiralnych. Na samym szczycie nadepnij na płytę znajdującą się w podłodze - opuści się platforma znajdująca się na zewnątrz. Powróć do głównej komnaty, przeskocz przez dwie kolumny znajdujące się po obu stronach głównych wrót na małą półkę po przeciwległej stronie komnaty. Korytarzem podążaj do pokoju z liną przerzuconą nad lawą. Przebiegnij po niej i wciśnij klawisz numer cztery. Biegiem z powrotem na małą półkę, a z niej na występ z lewej strony. Dotrzesz do pomieszczenia ze schodami po prawej i kolumną z lewej. Wejdź po schodach na górę do komnaty z pudłem pośrodku. Wciśnij piąty przycisk, by opuścić pudło. Zjedź na nim w dół i obróć się w kierunku przycisku numer sześć. Przeskocz, by go wcisnąć, kończąc tym samym sekwencję. Wróć do skrzyżowania znajdującego się za mostem z działami przerzuconym nad lawą i skręć w lewo. Dojdziesz do komnaty ze schodami po lewej i kolumną po prawej. Wejdź po nich na górę do pomieszczenia z lawą i kolejnymi schodami po prawej. Schodami wejdź na mały balkon, ostrożnie zeskocz na znajdujący się pod nim występ. Wciśnij przycisk znajdujący się w niszy, by podnieść mosty prowadzące do platformy w rogu. Wejdź na most i strzel w przełącznik, by odblokować drzwi na szczycie schodów. Przejdź przez te drzwi, skieruj się na schody z lewej. Podejdź do krat, powinny się otworzyć. Dojdziesz do pokoju z bajorkiem lawy i platformą pośrodku. Przejdź się po występie biegnącym tuż przy lawie i przełącz przełącznik znajdujący się po przeciwnej stronie. Skocz na platformę, która zabierze ciebie na górę. Korytarzem dotrzesz do kolejnych krat, otwórz je, przeskocz po szczytach kolumn do Klucza Duszy (The Soul Key). Zeskocz w dół i wróć do drzwi prowadzących do legowiska Eidolona (Eidolon's Lair). Wejdź do środka, by zmierzyć się z nim osobiście. A po wygranej walce możesz odpocząć... twój świat jest już bezpieczny.
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Allor.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.