Uwaga początkowa: jak najczęściej używaj opcji SAVE GAME. Lepiej zamrozić grę niż skończyć jako nieboszczyk. Uwaga następna: Po uruchomieniu gry, program sprwadza, czy jesteś dorosły, ponieważ nie da się ukryć, że nie jest to gra dla przedszkolaków. Musisz odpowiedzieć prawidłowo na pięć pytań w rodzaju: "Z czego znany był Muhammad Ali?". Jeśli tego nie wiesz, znaczy że jesteś jołopem, który w ogóle nie powinien podchodzić do komputera.
Rozpoczynasz na punkcie widokowym, gdzie postawiono plakietkę (plaque) upamiętniającą twoje poprzednie wyczyny. Możesz przekonać się o tym jeśli obejrzysz plakietkę (look plaque). Jeśli masz dość, napisz po prostu (exit). Po lewej znajdziesz lornetkę, przez którą możesz zobaczyć hohoho... i jeszce trochę. Popatrz więc przez lornetę (look through binoculars). No, no...Po wytarciu spoconych dłoni, możesz zejśc ścieżką w dół.
Jesteś w zaroślach, pośród krzewów. Z tego ekranu masz partę wyjść. Dwa na wschód i dwa na zachód: górny zachodni to dom, dolny zachodni - park i telewizor, górny wschodni - punkt widokowy, dolny wschodni - kolejna polanka wśród krzaków. Idź za wskazującą łapą [możesz postąpić inaczej, ale niewiele osiągniesz, marsz za łapą jest wskazany].
Trafiasz do swego domu i spotykasz siedzącą w wannie Kalalau, powiadamia cię ona, iż znalazła kogoś, kto lepiej potrafi... hmmmm... zaspokoić jej potrzeby i dlatego porzuca cię, a właściwie wyrzuca z domu. Twą gorycz pogłębia fakt, iż ukochana zdradziła cię z kobietą! Trudno, kobiety są jak linie lotnicze, zawsze można przelecieć następną. Wracaj na wschód i idź na ekran z krzakami. Larry zastanawia się tu, co z sobą począć. Wyrzucony z domu, bez pieniędzi i środków do życia, kiepskie ma perspektywy, Kto inny dawno by się załamał. Ale nie Larry Laffer. Do dzieła, wyspa roi się aż do turystów, którzy pragną wprost być oskubani. Larry zmieni teraz odzież na strój nieco swobodniejszy. Scena ta nieodparcie przypomina moment znany ci z filmu o Supermanie.
Ten ekran ma pięć wyjść:
1. Niżej i na zachód - Fat City (Health Spa)
2. Wyżej i na zachód - krzaki [stamtąd przylazłeś]
3. Najwyżej na wschód - Devey, Cheatem i Howe
4. Średnie wschodnie - Chip 'n' Dale
5. Najniżej i na wschód - fontanna przed kasynem.
Tak, czy kwak, będziesz musiał znaleźć drzewo Grandilla To Małe drzewko z prawej, dolnej strony ekranu.(Grandilla tree) i wziąć ze sobą szczapę (get tree). Wróć do domu i otwórz skrzymkę na listy (open mailbox). Okaże się, że właśnie przysłali ci twoją kartę kredytową, o którą pisałeś dwa tygodnie temu. Co więcej, karta jest wystawiona tylko na twoje nazwisko, była żona nie będzie mogła więc jej ci odebrać. Masz forsę, możesz udać się do kasyna (choć nie po to aby grać). Niestety, ponownie musisz udać się śladem wskazówek natrętnej łapy i trafiasz do biura swego (byłego) teścia, który nie bez uciechy wykopuje cię z roboty. Nieważne, zawsze uważałeś go za wrednego, starego... no, mniejsza z tym. Wracaj do fontanny przed kasynem i na południe. Na plaży natkniesz się na nielichą sztukę. Boejrzyj ją sobie (look girl), pogadaj z nią (talk to girl), spojrz jej w ... hm... oczy (look in her eyes) i daj jej swą kartę krydytową (give card). No, teraz ona ci da... do wiwatu...
Podczas obłapki dostaniesz nóż ginsu (ginsu knife). Niestety, mimo iż nachalny sprzedawca reklamował go, niczym wytrawny polityk swą partię, nóż jest tępy jak... no, mniejsza. Wracaj przed kasyno i naostrz nóż o krawędzie schodów (sharpen knife on stairs). Idź teraz w górę i na wchód. Podejdź do zlewu i weź mydło (get soap). Napij się też wody (drink water). Przejdź teraz do "Chipa i Dale'a" i zetnij nożem kępę trawy, rosnącej pośrodku ekranu (cut grass with knife). Z trawy zrób sobie spódniczkę hula (make skirt) a nożem wyrzeźb coś z drewienka (cut wood with knife). Obejrzyj swoje dzieło (look wood). No, no...
Wracaj do toalet i wejdź do jednej z nich. Siedząc w środku załóż spódniczkę z trawy (wear skirt). Teraz idź na plażę i dalsze wydarzenie potoczą sie same.
Masz dwadzieścia dolców. Idź do toalety i załóż garnitur (wear suit). Teraz śmiało wal do kasyna. Idź przed siebie aż dojdziesz do malowidła na ścianie. Obejrzyj malowidło (look painting), potem ruszaj w lewo i obejrzyj zwierciadło (look mirror). Zabawne, prawda. Idź dalej aż dojdziesz do kierownika sali, z którym trzeba pogadać (talk to man). Pokaż mu kartę wstępu (show pass), a gdy zapyta cię o kody podaj ten, który zapisałeś przed rozpoczęciem gry. Nie chce cię wpuścić? Daj mu w łapę (give bill). Przygotuj się na obejrzenie widowiska zapierającego dech w piersiach. Psiakość! Przeszedłeś za późno! Po wyjściu poczekaj chwilę aż pokaże się Cherri Tart. Spójrz na nią (look Cherri) i pogadaj z nią (talk to Cherri). Dowiesz się, że największym jej pragnieniem jest mieć na własność kawałek ziemi, i że oddałaby WSZYSTKO za akt własności. Zaraz, przecież ty masz kawałek ziemi, dostałeś go jako wiano żony od potenteścia. Daj dziewczynie akt własności (give deed to Cherri). Co, nie masz go przy sobie? Idź do biura prawników Dewey, Cheatem & Howe. Tam wejdź do środka i pomów z sekretarzem (talk). Skieruje cię on do jednego z szefów firmy. Zażądaj swego aktu własności (get deed). Podejdź do kanapy i siadaj (sit), zapytaj o swą ziemię (ask land), dowiesz się, że nie jest ona wiele warta, bo leży daleko od szlaków turystycznych. Ale co tam! Wstań (stand), wyjdź i spytaj sekretarza o swój akt [nie, nie ten, który masz na myśli, chodzi wciąż o akt własności]. Jeszcze nie został przygotowany. Wyjdź na zewnatrz, poczekaj chwilę, wróc do biura i ponownie spytaj o dokument. Teraz już jest gotowy, weź go więc (get deed) i idź na plażę. Leży tam porzucony przez kogoś ręcznik, podnieś go więc (get towel) i rozłóż (throw towel). Opalaj się, dopóki twoja opalenizna nie stanie się cudooooowna! (MAHvelous). Wstań (stand), idź do kasyna, odszukaj salkę, gdzie pożegnałeś Cheri i tak jak kazała, zapukaj (knock) do drzwi. No, Cheri nie szczędzi starań, by okazać ci swą wdzięczność! W trakcie zabawy gaśnie światło, ubierasz się błyskawicznie, słyszysz jak wywołują Cheri na scenę i ... jasny gwint! Okazuje się, że z powodu pomyłki kostiumów [to dlatego gatki wydawały ci się za ciasne] wypchnięto cię na scenę. Nie masz wyboru, tańcz (dance). Publika składa się albo z samych krótkowidzów, albo wszyscy są zbyt pijani, by dostrzec szczegóły, w każdym razie zasypują cię pieniędzmi. W sumie zbierasz 500 buckazoidów.
Tyle właśnie potrzebowałeś, by przeprowadzić rozwód. Idź, nie zmieniając odzieży, do prawników po dokument rozwodu. Weź go (get divorce). Okaże się, że musisz zapłacić 500 dolców. Trudno, wolnośc ma swą cenę - daj Rogerowi pół kafla (give 500 dollars bill). Teraz zostaniesz wpuszczony przed oblicze panny Cheatem. u której załatwiałeś sprawę aktu własności. Okaże się, iż panna Cheatem ma słabość do panów lubiących przebieranki. No, tak... ona sama też lubi się przebierać. Wszystko byłoby byczo, gdyby nie nieustannie przerywający konsultację(?) telefon. Wiesz już teraz, co to znaczy klientus interruptus, czy jak się to mówi... Wracaj do kasyna i zmień ubranie (wear suit). Przejdź do Piano Par na prawo od lustra. Siedzi tam dziewczyna twoich marzeń, Namiętna Patti [Passionate Patti]. Siadaj obok niej (sit) i spójrz na nią (look Patti). Porozmawiaj z dziewczyną (talk Patti), (talk Patti). Spróbuj się z nią umówić (ask date). Dowiesz się, że Patti nie spotyka się z żonatymi. Ale ty jesteś po rozwodzie! Daj Patti dokument (give decree to Patti). Spomiędzy kartek coś wypadło. To karta magnetyczna, która otwiera drwi w Klubie Kultury Fizycznej [Fat City]. Patti nie spotyka się też z grubasami. Pożegnaj Patti (exit), wstań ze stołka (stand) i idź do klubu.
Podejdź do drzwi z lewej. Posłuż się kartą, która wypadła z dokumentu o rozwodzie (use card). Znajdziesz się w szatni. Obejrzyj kartę (look card), odwróć ją i obejrzyj drugą stronę (look back of card). Znajdziesz tam zapisany numer szafki i nazwy trzech firm. Te nazwy to kod otwierający szafkę [numer strony odpowiada cyfrze w zamku szafki]. Otwórz szafkę, to ta w najdalszym lewym górnym rogu (open locker). Załóż dres (wear sweats) i zamknij szafkę (close locker). Przejdź do prawych drzwi i wejdź do środka. Oto próba dla prawdziwego samca! Poćwicz trochę (use machine). Musisz potrenować na każdym z przyrządów, dopóki nie zdobędziesz 15-tu punktów na środkowej skali. Popatrz, jaki z ciebie Schwartzeneger! Wracaj do szafki, otwórz ją ponownie używając kombinacji trzech liczb i owiń się ręcznikiem (wear towel). Zamknij szafkę i przejdź do lewych drzwi. Włącz prysznic (turn on faucet), wykąp się używając mydła (use soap), wyłącz prysznic (turn faucet off), wyjdź, owiń się ręcznikiem (wear towel) i wracaj do szafki. Otwórz ją i popryskaj się dezodorantem (use spray). Nie chcesz chyba paskudnie pachnieć? Załóż garnitur (wear suit), zamknij szafkę i wyjdź. W przedsionku podejdź do drzwi w głębi. Posłuż się kartą (use card). Po wejściu popatrz na ćwiczącą tam kulturystkę (look girl) i porozmawiaj z nią [użyj trzykrotnie hasła (talk to girl)]. Dziewczyna zajmuje się aerobikiem i zamierza nakręcić reklamowy film na video. Zapytaj ją o film (ask video). Biedaczka ma problemy, bo film nie cieszy się zbytnim powodzeniem. Doradź jej, by do tańca wprowadziła nieco elementów seksu (help video). No, to, co teraz zobaczysz, od biedy można by uznać za aerobik, choć proboszcz w naszej parafii nazywa to [i chyba słusznie] zupełnie inaczej. Kopmpletnie wypompowany opuszczasz klub. Ale jaką masz sylwetkę!
Idź teraz do Chipa i Dale'a. Nie wchodżc do środka, zajrzyj do jaskini z lewej [wejście jest w skałach i nieco ukryte]. Zerwij tam nieco kwiatów (get flowers). Uważaj na krawędź przepaści! Zrób z kwiatów wieniec (make lei). Wracaj do Patti. Czeka cierpliwie, więc coś chyba się wykuka...
Siadaj przy barze (sit) i spójrz w oczy Patti (look Patti). Ponownie poproś o spotkanie (ask date). Daj jej kwiaty (give lei). Poproś raz jeszcze o randkę. Patti zgodzi się, ale powie, że podczas randki zwykła pijać jakieś wino. Da ci też klucz od swego mieszkanka i pójdzie przygotować się na spotkanie z tobą. Wstań i idż do Chipa i Dale'a, skręć w lewo i wejdź do Comedy Hut. Siądź (sit) przy pustym stoliku pośrodku i weź stojącą na nim butelkę wina (get wine). Niestety, będziesz musią obejrzeć cały spektakl. Zaoytany przez konferansjera o nazwy trzech grup narodowościowych, o których ma opowiadać kawały [ciężkie, jak pomyślunek pana... no, mniejsza z tym], podaj nazwy, jakie przyjdą ci do głowy. Poczekaj, aż konferansjer zamieni się w kaczkę (!) i dopiero wtedy wstań (stand) i wyjdź. Wróć do kasyna i w hallu skręć z prawo. Podejdź do windy i naciśnij guzik (push button). Wejdź do windy i wciśnij guzik numer dziewięć (push button 9). Masz przecie klucze Patti. Na górze podejdź do łóżka i rozbierz się (undress). Teraz się zacznie... Patti zasypiając pomyśli, że koniecznie musi zerwać ze swoim przyjacielem, o imieniu Arnold. Niestety, Larry słyszy tylko imię. Przeżywa okropnuy wstrząs, ostatecznie traci wszelkie złudzenia i postanawia udać się tyam, gdzie kobiety nie zdołają wyrządzić mu dalszych krzywd. Odchodzi więc w tzw. siną dal. Patti budzi się, nie znajduje obok siebie Larry'ego, który zdążył już stać się dla niej mężczyzną jej życia, i postanawia go odszukać.
Od tej chwili sterujesz postacią Patti.
Wstań z łóżka i weź ze stołu butelkę po winie (get bottle). Załóż biustonosz (wear bra), majteczki (wear panties), rajstopy (wear pantyhose) i spódniczkę (wear dress). Wyjdź z pokoju i zjedź windą na parter (press button 1). Na parterze przejdź do pokoju z pianinem i weź leżący na skraju tablicy ogłoszeń [lewy dolny róg ekranu] mazak (get marker). podejdź do pianina i weź stojący na nim puchar (get jar). Wyjdź z kasyna i idź do toaletr, z których przedtem korzystał Larry. Przy kraniku napełnij butelkę wodą (fill bottle). Przejdź teraz do Chipa i Dale'a. Pogadaj z bramkarzem (talk to man). Fagas nie chce cię wpuścić? No, teraz grasz rolę pięknej i muzykalnej dziewczyny. Coż muzyka ma do tej sytuacji? A ma, jak się okazuje: wystarczy zagrać na fujarze - BRAMKARZA! A więc - (suck dick). Na pytanie, czy naprawdę chcesz to zrobić, wystarczy odpowiedzieć twierdząco (yes). Można też dać bramkarzowi forsę (give money), ale jest to o wiele mniej zabawne. Osłabiony z wrażenia fizyczny wpuści Patti do środka. Podejdź do pustego stolika i usiądź. Poczekaj aż striptizer Dale rzuci w ciebie swymi gatkami i zrób to samo (throw panties at Dale). Poczekaj aż Dale po skończonym numerze pojwi się na sali, wstań, pomów z nim (talk to Dale), usiądź (sit), spójrz na Dale'a (look Dale) i spytaj go o Larry'ego. Dowiesz się, iż Larry udał się w głąb wyspy. Pomów z Dale'em raz jeszcze. No, gdybyś miał fabryczny opis gry... Ale nie martw się, obejdziemy się bez niego.
Opuść więc ten zakład rozrywkowy (lubimy eufemizny, co?) idż w prawo do bambusowej dżungli. Trafiasz w miejsce, które Patti oglądała przez lornetę widokową. Wejdź do gaju w prawym górnym rogu.
Dalej zaś jak następuje: Pn, Pn, W, W, Pn, Z, Pn, W, Pn, Pn, Pn, Z, Z, Pd, Z, Z, Pn, Pn, Z, Pn - i wyszedłeś z gęstwiny. Jeśli w trakcie wędrówki zechce ci się pić, napij się wody z butelki (drink water). Nie wcześniej jednak, zanim Patti zacznie się czołgać.
Gdy pokonasz bambusowe zarośla, napij się wody ze strumienia (drink water) i skieruj na północ. Podejdź do skały w głębi i zdejmij rajstopy (remove pantyhose), które przywiąż następnie do skały (tie pantyhose to rock). Zjedziesz na dół w sposób niekonwencjonalny. Po wylądowaniu zbierz liście (pick leaves) i skręć z nich linę (make rope). Każ Patti, by obejmując udami twardy pień [ma ona w tym niejakie doświadczenie] wdrapała się na drzewo (climb tree). Na drzewie niech domaca się dwu kudłatych orzechów - [Patti i w tym ma sporo wprawy] - (get nuts).
Następnie każ jej zejść z drzewa (climb down). Niech teraz przerzuci linę nad przepaścią (throw rope) i przywiąże linę do drzewa (tie rope to tree). Zrób pas zabezpieczający (make belt) i każ Patti przejść po linie, co uczyni chwytając w dłonie twardą, sprężystą linę [doświadczenie, które nie jest jej obce]. Na drugim brzegu przepaści skieruj dziewczynę na północ. Na następnym ekranie zatrzymaj ją i każ zdjąć biusto... hm... no, wiesz sam (remove bra). Niech Patti włoży orzechy do biu... no, sam wiesz czego (put nuts in bra). I niech powoli ruszy dalej. Gdy pojawi się słynna nonytońska dzika świnia, trzeba rąbnąć ją prymitywną, ale skuteczną zagłuszką (throw bra at pig) uczynioną z bius... no, wiesz i orzechów. Dalej na północ i do wody. Po prawej pływa kłoda. Pchnij ją (push log) i każ Patti dosiąść jej okrakiem - [w czym dziewczyna ma niezłe przygotowanie praktyczne] - (ride log). Teraz trzeba tylko nie dać się zatopić! Kawałek długi i pełen wrażeń (tylko bez kosmatych myśli!)
Gdy Patti dopadną nonytońskie lesboamazonki, niech - znalazłszy się w klatce razem z Larrym - użyje czarodziejskiego mazaka (use marker). I to w zasadzie koniec. Larry i Patti spadną do kalifornijskej siedziby firmy SIERRA-ON-LINE. Gdy trafią na plan Space Quest II, Patti niech wyciągnie wtyczkę (unplug machine) z zasilania apatatury antygrawitacyjnej. I to już koniec
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Jolly Rick of Secure Street.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.