Gra opowiadająca o przygodach Maxa Payne jest o tyle prosta, że w zasadzie jedyną realną przeszkodą, która może nam uniemożliwić ukończenie gry to wszędobylscy wrogowie. Choć trzeba przyznać, że są momenty, w których na nic się zda pełen magazynek. Krótko mówiąc zdarza się, że można się zaciąć. Trzeba wtedy ruszyć szarymi komórkami. Dzięki temu poradnikowi wasze szare komórki będą nadal mogły spokojnie "odpoczywać" a to dlatego, iż głównie na tego typu sytuacjach się skupiłem.
Part 1- The Darkness Inside / Prologue
Po obejrzeniu początkowych animacji udaj się do następnego pokoju. Wtedy dopadną cię ponownie halucynacje. Udaj się do recepcji gdzie odsłuchaj wiadomość nagraną na automatyczną sekretarkę. Przy pierwszym napotkanym ciele leży broń. W holu z telewizorem skorzystaj z windy. Po obejrzeniu krótkiej scenki wyjdź w uszkodzonej windy, przedostań się do szybu i dalej do następnej sali.
Chapter 1- Elevator Doors
Kierując się na lewo, wzdłuż ogrodzenia znajdziesz wejście do magazynów. Napotkanego sprzątacza nie zabijaj jeszcze. Udaj się za nim a następnie zabij go i jego kolegę. Kilka pomieszczeń dalej znajdziesz nagraną wiadomość na automatycznej sekretarce. Chwilę później będziesz świadkiem zabójstwa młodej kobiety- sprawców potraktuj odpowiednio. Teraz wróć do pomieszczenia z sekretarką, po czym skieruj się w lewo. Po chwili spotkasz Monę Sax. Kawałek dalej znajdziesz windę, którą zjedziesz na dół.
Chapter 2- A Criminal Mastermind
Wejdź tylnim wejściem do lokalu Vladimira. Kieruj się przed siebie. W eleganckim gabinecie skontaktuje się z tobą Vladimir. Musisz ruszyć mu z odsieczą. Na schodach przyłączy się do ciebie Mike. Pod koniec "krwawej drogi" znajdziesz się w obszernym pomieszczeniu pełnym wrogów.
Chapter 3- The Depths of My Mind
Ten etap gry to sen Maxa. Obserwujemy jego wizje.
Chapter 4- No Us in This
Należy unikać kul snajpera. Przedostań się do telefonu i wezwij pomoc. Następnie opuść mieszkanie. Udaj się do starszej pani, która przed chwilą poczęstowała sprzątacza ołowiem- dostaniesz upominek. Teraz odszukaj okna, którym można wyjść na zewnątrz. Teraz przejdź po gzymsie i za moment ponownie będziesz w budynku. W pokoju, w którym śpi mężczyzna jest okno, przez które ponownie wyjdź na zewnątrz. W następnym korytarzu napotkasz na kobietę- wejdź do jej mieszkania gdzie znajdziesz otwarte okno. Idź po gzymsie i dalej po rusztowaniu aż do mieszkania, w którym był snajper. Na miejscu odsłuchaj zarejestrowane rozmowy. Na korytarzu znajdziesz schody, którymi udaj się na samą górę. Znajdziesz tam zamknięte drzwi, do których wymagany jest kod dostępu. Aby go zdobyć, zjedź windą na dół. Na dole znajdziesz sprzątaczy, których zlikwiduj. Udaj się teraz schodami do piwnicy. Znajdziesz tam pracownika, który poda ci potrzebny kod. Wróć do zablokowanych drzwi, otwierając je poznanym dopiero co kodem. Po chwili znajdziesz otwarte okno. Idź ostrożnie po gzymsie przed siebie, kierując się w lewo.
Chapter 5- A Sing of Her Passage
Aby przedostać się przez korytarz zablokowany płomieniami należy odciąć dopływ gazu. Wróć na klatkę schodową i zejdź na sam dół. Udaj się w kierunku wyjścia. Po chwili spotkasz kobietę. Teraz zawróć z powrotem i udaj się w kierunku drzwi, przez które weszli sprzątacze. Znajdziesz tam zawór, którym zakręcisz gaz. Wróć do spalonego korytarza. Przez okno wyjdź na gzyms a następnie przedostań się na rusztowanie.
Chapter 6- A linear Sequence of Scares
Droga wiedzie przez opuszczony park rozrywki, Chwilę później dostajesz się na zaplecze tego obiektu. Drzwi do mieszkania Mony są zamknięte. Wyjdź na zewnątrz i przedostań się na pobliski daszek. Dalej przez okno wejdziesz do jej mieszkania.
Chapter 7- The Milion Dollar Question
Do pierwszego apartamentu dostaniesz się drzwiami po lewej. Po oczyszczeniu terenu, przez taras wejdź do kolejnego mieszkania. Schodami udaj się na górny poziom. Okazuje się, że człowiek którego szukałeś leży martwy. Idź na korytarz i dalej przed siebie. W salonie z fortepianem wyjdź na balkon i zeskocz niżej. Wróć do hotelu i idź dalej. Przez kolejne okno dostaniesz się na windę. Zjedź niżej i przejdź na rusztowanie. Uważaj bo teraz z góry spadają granaty dlatego jak najszybciej schodź po rusztowaniu. Przez okno wejdź do środka. Idź dalej aż spotkasz Kaufmana i jego ludzi. Zjedź windą do Mony.
Part 2- A Binary Choice / Prologue
Zgodnie z poleceniem Bravury idź do swojego biurka. Po chwili odbierzesz głuchy telefon. Idź do sali identyfikacji podejrzanych. Wśród trzech kobiet znajdziesz także Monę. Porozmawiaj ze świadkiem, który zidentyfikował Monę. Następnie porozmawiaj chwilę z Wintersonem. Udaj się teraz na dolny poziom komisariatu, do aresztu aby porozmawiać z Moną. Po rozmowie wyjdź z aresztu i zadzwoń do Alfreda Woodena. Chwilę potem wybuchnie bomba. Z szafki zabierz broń i przystąp do eliminacji wrogów. Po chwili okaże się, że Mona uciekła. Przejdź teraz na parking i tam eliminuj kolejnych wrogów.
Chapter 1- The Things That I Want
Po odejściu Mony zabij wrogów I po drewnianych schodach wbiegnij na górę. Gdy będziesz koło kładki zabij przeciwników i przejdź na drugą stronę. Trafisz do dużego pomieszczenia nad wielką strzykawką, którą wykorzystaj do zabicia przeciwników na dole (używając przełącznika). Idź dalej, dobiegniesz do uliczki gdzie już czeka Mona. Udaj się do garażu. Po krótkiej wymianie ognia dotrzesz do obszernej lokacji naszpikowanej przestępcami.
Chapter 2- In the Middle of Somewhere
Dość łatwy etap, z dużą ilością wrogów. Biegamy po domu i likwidujemy kolejne jednostki. W całym budynku znajduje się sporo materiałów wybuchowych, które oczywiście warto wykorzystać. Często się zdarza, że po ich użyciu odblokowujemy dalszą drogę.
Chapter 3- Blowing Up Etap
podobny do poprzedniego. Jednak jego ukończenie będzie nieco trudniejsze. Sprzątacze wzniecili pożar. A na dodatek wspomniane już materiały wybuchowe co chwilę wywołują potężne eksplozje. Unikaj ognia, udaj się na korytarz a następnie przez dziurę w podłodze zejdź niżej. W drugim pomieszczeniu znajdziesz wyrwę w ścianie. Na stoliku znajdziesz materiały wybuchowe, które zdetonuj. Po rusztowaniu idź dalej, aż do budynku. Przemieszczając się uważaj na walące się sufity. Aby wydostać się z budynku wyskocz przez okno.
Chapter 4-Routing Her Synapses
W tym etapie sterujemy Moną, której podstawowym ekwipunkiem jest Dargunov. Znajduje się ona w budynku stojącym nieopodal tego, z którego wyskoczył Max. Musisz wejść na górę i znaleźć dobrą pozycję aby osłaniać głównego bohatera gry.
Chapter 5- Out of the Window
Wyjdź na korytarz I pędź dalej do przodu. Po chwili zaczniesz odczuwać wstrząsy ponieważ budynek zacznie się walić. Nie ma na co czekać. Gdy dobiegniesz do pierwszego balkonu zobaczysz jak Max wyskakuje z budynku i zostaje przygnieciony deskami. W jego kierunku idą przeciwnicy, których należy jak najszybciej zdjąć. Kiedy Payne dojdzie do siebie przejdź na sąsiedni balkon aby nie stracić go z pola widzenia. Przez cały czas bądź czujny. Wrogowie czają się głównie w okolicach baraków. Śpiesz się aby Max za bardzo nie oberwał. Kiedy się ukryje ruszaj na poszukiwanie kolejnego dogodnego punktu. Zawróć i udaj się ponownie w głąb budynku. Z balkonu z widokiem na plac budowy zdejmij snajpera. Odwróć się i ruszaj do następnego, czwartego punktu snajperskiego. Po chwili będziesz na miejscu. Tam zdejmij ostatnich przeciwników.
Chapter 6- The Genius of the Hole
Wejdź na pobliski balkon I pomóż Maxowi. Za plecami znajdziesz drogę do kolejnego balkonu. Na miejscu po zabiciu wszystkich przeciwników wbiegnij po rampie piętro wyżej. Wejdź ponownie do budynku. I pędź dalej prosto nie zdejmując palca ze spustu.
Part 3- Waking Up from the Americam Dream / Prologue
Przedstawiona zostaje kolejna wizja Maxa. Udaj się za głosem Mony.
Chapter 1- Too Stubborn to Die
Przedstawione wydarzenie rozgrywają się od momentu, w którym zakończył się prolog pierwszego aktu. Znajdujemy się w szpitalu. Obok nas leży ciało Wintersona. Do sali dobija się komandos. Z siłą uderz go drzwiami a następnie pędź na klatkę schodową. Wybiegnij na korytarz na drugim piętrze a następnie przez podwójne drzwi na końcu. Za salą operacyjną znajdziesz pomieszczenie ze stanowiskami pracy, oddzielonymi cienkimi ściankami. Ukryj się w jednym z ciemnych kątów z tyłu. Komandosi zaczną nas szukać. Po chwili pojawi się także strażnik z twoją przyszłą bronią. Ruszaj dalej przez szpitalne korytarze.
Chapter 2- On a Crash Course
Ponownie zawitaliśmy do lokalu Vladimira. Szkoda tylko, że nie jesteśmy już tu mile widziani. W środku znajdziesz automatyczną strzelbę, która w tej części gry będzie bardzo przydatna. Po prawej stronie znajdziesz kuchnię. Następnie trafisz do eleganckiej sali z rusztowaniem. Roi się tam od wrogów. Wbiegnij na górę a następnie wejdź do następnego pokoju. Tam także napotkasz na spory opór. Udaj się na klatkę schodową a następnie schodami na górę i do następnego pomieszczenia. Przechodząc kolejne pomieszczenia będziesz często naciskał spust. Napotkane materiały wybuchowe omiń. Za chwilę pobliska ściana zostanie wysadzona. Wyrwą wyjdź na kładkę następnie górą przejdź na koniec pomieszczenia. Schodząc schodami na dół zdejmuj przeciwników. Po czym wróć na drugi koniec sali. Na klatce schodowej udaj się na dół, na parking. Opuszczając parking skieruj się schodami w górę. Za moment dotrzesz do pomieszczenia gdzie kończy się etap.
Chapter 3- A Mob- War
Udaj się schodami w górę I wejdź do mieszkania. Przez dziurę w ścianie wyjdź na zewnątrz i strzel w beczkę z benzyną. Po powstałej kładce wejdź do budynku. Chwilę później dotrzesz do kolejnej klatki. Tym razem udaj się w dół. Przejdź przez zdewastowane mieszkanie dalej. Przez dziurę wyjdź na zewnątrz. Po deskach przedostaniesz się do kamienicy naprzeciwko. Na klatce skieruj się w górę, a następnie przerwij relaks przeciwnikom. Na tym samym piętrze znajdziesz pomieszczenie z dziurą w ścianie. Po deskach dostań się do budynku obok. Po chwili przyłączy się do ciebie trzech typków, z którymi ruszaj na ulicę.
Chapter 4- Dearest of All My Friends
Vinniego chcą dopaść Rosjanie. O ile przeżyje może pomóc dopaść Vladimira. Vinni ma do głowy przyczepioną bombę dlatego trzeba uważać bo w przeciwnym wypadku nastąpi wielkie BOOM! Biegnij na parking przed budynkiem. Odeprzyj atak komandosów. Wróć do Vinniego a następnie podążaj za nim. Gdy dojdziecie do mieszkania udaj się w kierunku balkonu. Na balkonie strzel w blachę a następnie zeskocz na dół. Ruszaj dalej z towarzyszem. Gdy będzie on wchodził do garażu, osłaniaj go. Po oczyszczeniu terenu udaj się prosto na parking.
Chapter 5- A Losing Game
Ponownie sterujemy Moną. Jak widać wszystko stoi w płomieniach dlatego należy się ewakuować. Pędź do większej sali a następnie zejdź schodami na dół. Przeskocz w bok i dziurą zeskocz niżej. Dalej podążaj korytarzem. Wejdź wyżej po belce następnie przeskocz w prawo a kawałek dalej na dół. Po lewej stronie znajdziesz pokój, w którym odetniesz prąd. Ruszaj dalej, aż dojdziesz do pomieszczenia gdzie znajduje się nieprzytomny Max.
Chapter 6- There Are no Happy Endings
Kolejny sen naszego bohatera.
Chapter 7- Love Kills
Goniąc Vlada docierasz do willi Woodena. Oczyść dziedziniec a następnie frontowymi drzwiami wejdź do środka. Okazuje się, że wpadłeś w zasadzkę. Drzwi są zablokowane a na dodatek sufit zaczyna się sypać. W trybie bullet-time ustaw się tak aby jak najszybciej móc uskoczyć przed niebezpieczeństwem. Po wyeliminowaniu kilku przeciwników dotrzesz na wewnętrzny dziedziniec. W eliminacji wrogów z pomocą przyjdzie Mona. Następnie trafiasz do biblioteki gdzie czeka cię kolejne starcie. Po wszystkim ruszaj naprzód. Wyjdź z sali i udaj się schodami na górę. Dojdziesz po pomieszczenia ochrony, gdzie zwróć uwagę na kamery. Nie tracąc dużo czasu ruszaj dalej. Po chwili zawitasz do parku, z którego przedostaniesz się do kolejnej części posiadłości. Po spotkaniu Mony biegnij dalej, aż do następnego ogrodu. Po krótkiej walce udaj się w stronę budynku.
Chapter 8- The Old Familiar Feeling
Ruszaj w pościg za Vladem. Po następnym pomieszczeniu się rozejrzyj a następnie szybko schowaj w kontenerze. Dzięki temu potężny wybuch nic nam nie zrobi. W pobliskim korytarzu przez wyrwę w ścianie zeskocz niżej. Biegnij dalej do momentu aż włączy się scenka z Vladem chowającym się za kuloodporną szybą. Po chwili biegnij dalej. W salonie możesz uzupełnić zapas amunicji. Odsłuchaj wiadomość nagraną na sekretarkę. Idź do windy, po chwili będziesz już w sypialni Woodena. Po pozbyciu się ochroniarzy biegnij do sąsiedniego pomieszczenia. Z wyższego poziomu będzie do ciebie strzelał Vlad dlatego bądź czujny! Wjeżdżaj na górę.
Przyszła pora na ostateczne starcie. Vlad znajduje się na szczycie obserwatorium i częstuje nas koktajlami mołotowa. Biegając po chodniku, strzelaj w kołki trzymające linę. Kiedy wszystkie kołki puszczą nasz przeciwnik spadnie poziom niżej. Teraz natomiast trzeba strzelać w kołki podtrzymujące wielki metalowy szpic. Gdy opadnie nasz wróg zacznie się wychylać. W odpowiednim momencie poczęstuj go ołowiem. Pozostaje już nam tylko obejrzeć krótką animację i zakończenie...
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.