1. Nowy Jork
Podnieś z ziemi przyrząd do łapania węży i pozbądź się kobry. Po dłuższej rozmowie udaj się w lewo i otwórz szufladę w drewnianej szafce. Wyjmij z niej jedzenie dla żółwia i idź w prawo, aż do wyjścia z budynku. W biurze wyślij radiogram do barona von Seltsama i zamów bilet lotniczy do Peiping.
2. Peiping
Porozmawiaj z facetem siedzącym za biurkiem, kup lokalną walutę. Wyjdź z urzędu. Po obejrzeniu wstawki animowanej przerysuj postać strażnika do swojego notesu, a następnie idź w prawo. Wejdź w małą alejkę, na tyłach domu kowala. Popatrz na stertę śmieci leżącą przy żebraku. Daj mu kilka monet, dostaniesz w zamian amulet. Spróbuj wziąć drewniane koło stojące w głębi ekranu. Gdy się rozpadnie, pozbieraj siedem szprych i wyjdź z powrotem na ulicę. Pokaż zdjęcie kobiecie karmiącej ptaki - w nagrodę dostaniesz od niej hełm. Wrzuć go na okap pobliskiej chaty, aby odwrócić uwagę szpiegującego Cię żebraka. Idź w lewo i podejdź do kawałka muru z okrągłymi dziurkami, na prawo od bramy. Wetknij szprychy w otwory i przejdź przez mur. Przerysuj kamienne tablice do notesu i podnieś srebrną broszkę, leżącą na ziemi. Idź w lewo. Weź pałkę (mallet) i uderz nią w gong. Gdy zjawi się mnich, na jego pytania odpowiedz kolejno: "...student of life", "...too big", a następnie wyczerp wszystkie możliwości rozmowy, za każdym razem wybierając pierwszą z dostępnych odpowiedzi. Wyjdź z klasztoru i idź do urzędu. Wyślij amulet oraz srebrną broszkę do Nowego Jorku, a następnie zamów lot do Danzig.
3. Danzig
Kup trochę marek, wyjdź z urzędu i pojedź taksówką do zamku. Przerysuj budynek do notesu i wejdź do środka. Skieruj się do salonu (na lewo) i porozmawiaj z baronem. Wyczerp wszystkie możliwe tematy - w końcu baron odejdzie. Spójrz na kanapę, podnieś banknot leżący na ziemi. Wyjdź z salonu i udaj się do gabinetu (billiards room). Otwórz sekretarzyk (po prawej), a następnie szufladę. Znajdziesz w niej kopertę oraz klucze. Zapoznaj się z zawartością koperty i podnieś bilę ze stołu. Na murze, na lewo od obrazu znajdziesz miejsce oznaczone jako Ace of Spades. Dotknij muru w tym miejscu. Dotknij znalezionego przełącznika i spójrz na pudełko od cygar. Otwórz je i weź cygaro. Zdejmij kratkę i wrzuć bilę do okrągłego otworu. Wciśnij czarny przycisk na ścianie. Podejdź do stołu bilardowego, dotknij go, a następnie przesuń. Zejdź na dół po schodach. Jesteś w laboratorium. Znajduje się tu przysłowiowe 1001 drobiazgów, więc żeby nie komplikować sprawy posłużę się oryginalnymi nazwami przedmiotów. Zdejmij ze ściany periodic table i włóż do glass jar. Otwórz szufladę i wyjmij garden hose, rubber plug, surgical tube oraz pump grips. Weź faucet handle. Podłącz pump grips do pump rod, faucet handle do air valve, surgical tube do nozzles. Weź ze ściany lever key i połóż go na stole w miejscu oznaczonym jako pivot. Odetnij dopływ powietrza (air valve/handle) i użyj pompy. Otwórz dopływ powietrza i weź szmaragd, który wypadnie ze szklanego pojemnika. Przyjrzyj mu się, oddziel go od korka i naszkicuj w notatniku. Za pomocą szpilki przy szmaragdzie obluzuj zamocowanie szklanego pojemnika i weź go. Zabierz też poprzednio podłączone przedmioty, czyli periodic table, air valve/handle, surgical tube, lever key, pump grips, pump rod oraz faucet pipe. Złącz ze sobą pump rod oraz lever key i połóż otrzymany przedmiot w miejscu oznaczonym bracket. Postaw szklany pojemnik na lever key i zatkaj go gumowym korkiem (rubber plug) oraz korkiem (cork). Do instalacji podłącz pump grips oraz faucet pipe, apóźniej do tego ostatniego elementu domontuj wąż ogrodowy (garden hose). Dotknij surgical tube i przesuń w miejsce oznaczone faucet stem. Przełóż faucet handle na faucet stem i przekręć dźwignię (faucet handle). Po wykonaniu tej operacji możesz ją zabrać. Weź list, przeczytaj go i zanotuj co trzeba w dzienniku. Połóż szmaragd na mikroskopie, spójrz na tablicę okresową. Rzuć okiem na przyciski i wstukaj kombinację 4522. Idź w prawo. Przerysuj do notatnika dwa krzyże (Pommee i Celtic), pójdź w lewo, z powrotem do miasta. Wyślij do Nowego Jorku znaczek pocztowy i banknot. Zamów bilety na samolot do Sikkim.
4. Sikkim
Weź broszurę, wyjdź z urzędu. Rozłóż cygaro na czynniki pierwsze i pokaż kawałek (band) strażnikowi. Przejdź przez bramę i naszkicuj świątynię w notatniku. Zbierz kółka modlitewne (4, 6, 9, 12, 15, czyli jedyne, które da się wziąć). Podejdź do pustych otworów i dopasuj odpowiednie kółka do odpowiednich nisz. Jeżeli uda Ci się wykonać tę czynność poprawnie, mnich złoży Ci podziękowania. Porozmawiaj z pięcioma mnichami. Po kilku prostych przeliczeniach dowiesz się, ile lat życia zakonnego ma za sobą każdy z nich. Jest to odpowiednio (numer kółka/liczba lat/co wie/czego szuka): 4/5/insight/wisdom, 6/7,5/wisdom/serenity, 9/30/truth/peace, 12/15/peace/insight, 15/20/serenity/truth.
Podejdź do mnicha, który jest w zakonie od 30 lat i porozmawiaj z nim. Idź na pozycję, oznaczoną jako 14 na kole modlitewnym, zejdź schodami w głąb świątyni i znajdź miejsce oznaczone na mapie jako S. Pociągnij za linę, by oświetlić sobie drogę. Znajdź dwa przedmioty: chisel oraz incense burner. Odszukaj wyjście z labiryntu. Pociągnij za linę po lewej stroniedrzwi, opuści się drabina. Skorzystaj z niej. Przyjrzyj się księdze, wykonaj odpowiednie rysunki w notatniku. Użyj ponownie drabiny, wróć do urzędu. Wyślij oba znalezione przedmioty do Nowego Jorku. Zamów bilet do Peru. Na miejscu skopiuj podobiznę kondora i leć na Wyspy Wielkanocne.
5. Wyspy Wielkanocne
Weź bluzkę, porozmawiaj z doktor Twelvetrees. Przerysuj obrazki do notatnika, a następnie opuść planszę. Doktor zaprowadzi Cię na plażę. Podnieś driftwood puffin i opuść plażę (pójdź w lewo). Skieruj się na zachód, do pozycji oznaczonej D1. Zrób odpowiednie rysunki miejsc na wyspie. Znajdziesz odpowiednio: Starfish w F1, Seahorse w A2, Scallop w B5 i Tooth w E6. Wróć na miejsce wykopalisk i zrób odpowiednie notatki. Idź na południe i wejdź do biura. Popatrz na przedmioty na półce, a następnie zapytaj o nie urzędnika. Daj mu driftwood puffin i w zamian zabierz zegar. Zamów bilet lotniczy. Weź szmatę z tyczki, a potem samą tyczkę. Wejdź do budynku i użyj sznura. Weź go i wyjdź. Idź na wschód. Użyj szmaty na kamiennym dysku w statuetce. Idź na plażę i podnieś pieniek leżący koło podstawy posągu. Włóż go w dużą dziurę, a potem uzupełnij konstrukcję tyczką. Pociągnij tyczkę. Daj zegar kobiecie, popatrz na dziurę w zboczu. Wróć na miejsce wykopalisk, porozmawiaj z doktor Twelvetrees. Weź mapę, róg oraz latarkę. Połącz sznur z rogiem i użyj przyrządu na wodzie. Idź do miejsca C4 i włóż róg w błoto, na lewo od szarej skały. Kliknij na skale i spójrz na szczelinę. Weź tabliczkę i przerysuj ją do notatnika. Wróć na miejsce wykopalisk, otwórz okna szopy i wejdź do środka. Weź spark plug tool i wykorzystaj urządzenie na zbiorniku z paliwem. Odwiąż sznur od rogu i przymocuj do zbiornika. Pociągnij za sznur i przywiąż go do miejsca oznaczonego wire. Zapal latarkę i połóż ją na ziemi obok zbiornika. Dotknij kabla i wyjdź z szopy. Wyślij róg i mapę do Nowego Jorku. Kup trochę lokalnej waluty i zamów lot do Moca Moche.
6. Moca Moche
Podejdź do kamiennego muru i skieruj się na wschód. Porozmawiaj z Mendezem - kup głowę, licytując po kolei 300, 400 i 450 inti. Zapytaj o łopatę i drabinę, daj Mendezowi szmaragd. Zabierz zabawkę ze sterty śmieci przy dziurze. Idź na wschód i naszkicuj stellę. Wejdź po schodach i weź brązowe oraz zielone pnącze (przy wejściu do wieży). Naszkicuj budynek obserwatorium i wróć. Przywiąż zielone pnącze do posągu pająka, drugi koniec przymocuj do drzewa. To samo zrób z pnączem brązowym. Teraz możesz przejść przez rozpadlinę. Po drugiej stronie odwiąż oba pnącza i przymocuj do drzewa. Przejdź ponownie przez mostek i weź linę. Z dziury wyjmij łopatę i drabinę. Wdrap się na szczyt wieży, połóż drabinę na ołtarzu. Dotknij ołtarza, potem połóż na nim linę i użyj jej. Weź kryształową czaszkę i zabierz z powrotem linę. Wejdź do obserwatorium. Zerknij do dziennika. Ustaw podane niżej sekwencje:
eye cobra h-bomb tree claw h-bomb claw
claw feet< claw h-bomb cross eye h-bomb<
feet eye tree eye< cobra cobra< feet
tree< cross cross< cobra feet cross tree
Połóż czaszkę na reszcie szkieletu, włóż łopatę do dziury i użyj jej. Zapisz informacje w notatniku. Weź kryształową czaszkę, wróć nad rozpadlinę, przejdź na drugą stronę. Wróć do biura lotniczego, wyślij czaszkę, głowę i zabawkę do Nowego Jorku, a następnie zamów bilet do domu.
7. Nowy Jork, Danzig, Peiping
Idź w lewo, weź żółwia. Wróć do urzędu i zamów bilet do Danzig. Wyjdź z biura, dotknij przystrzyżonych krzewów i wejdź do zamku. Porozmawiaj z Wolfem. Weź nożyce i deskę. Idź na wschód, do grobowca barona na cmentarzu. Połóż deski na urnach i kliknij na nich. Otwórz kratę i połóż na niej żarcie dla żółwia. Na jedzeniu połóż nożyce, a potem żółwia. Zamów bilet do Peiping. Idź na południe, weź gong i pałkę. Wejdź do pagody, połóż gong na palniku. Popchnij dwa razy tablicę z prawej strony. Użyj pałki na szczelinie z notatnikiem. Weź węgiel i użyj go na notatniku.
8. Mount Li
Zajrzyj do dziennika, by przypomnieć sobie kod do grobowca: - Push Man 5 Blue, - Pull Man 1 Red.
Zapłać farmerowi i weź od niego łopatę. Otwórz drzwi piwnicy i wejdź do środka. Przesuń worek z ryżem, użyj łopaty i pociągnij rękę. Spójrz w dziurę, wyjdź z piwnicy. Porozmawiaj z chłopem o latarni, weź zapałkę. Wejdź ponownie do piwnicy, a potem do dziury. Znajdziesz się w świątyni. Kolory Hallu Wojowników to odpowiednio: Czerwony (tył), Niebieski, Purpurowy, Żółty, Zielony (przód).
Wejdź do Niebieskiego Hallu. Dotknij piątego niebieskiego wojownika. Idź na zachód, wejdź do Czerwonego Hallu. Dotknij pierwszego czerwonego wojownika. Podnieś kawałek drewna, leżący za drugim wojownikiem. Idź na wschód do East Vestibule. Weź drewniany kołek, idź do Żółtego Hallu. Popchnij rydwan, weź dwie tarcze, przepchnij rydwan przez drzwi. Weź korbę, popchnij rydwan, włóż korbę w otwór i zakręć nią. Połóż kołek na korbie, a kawałek drewna w korytarzu. Kliknij na kołku, weź korbę. Przejdź przez korytarz, dotknij trzy razy koła. Włóż łopatę do otworu w moście, dotknij koła. Daj korbę Mei Chen. Powiedz jej: "I'll stand...". Zejdź z mostu, dotknij koła, weź łopatę. Porusz kołem trzy razy, porozmawiaj z Mei Chen. Przejdź przez most. Idź na wschód, połóż tarcze. Wejdź do mauzoleum i weź Pieczęć Imperialną. Amen.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.