Jak przystało na pretendenta do tytułu roku, nie moglismy poprzestać na potraktowaniu TA tylko jednym prostym "plusowym" artykulikiem - pomocnikiem w waszych strategicznych zmaganiach. Po ostatnim Plusie, gdzie mieliście ogólne porady na temat mieszania w zastępach Arm-ów i Core-ów, dziś pora na dość szczegółową "mapę", dzięki której przejdziecie Total Annihilation od początku do końca, i to grając obydwiema stronami konfliktu. No to jak? Pora chyba przygotować najbliższy miesiąc na kolejne spotkanie z Big Berthą i Warlordami....
Rozdział 1
Misje Arm-ów
MISJA 1 - A Hero Returns
To bardzo łatwa misja, ponieważ masz jedynie za zadanie dostać się jedną ze swoich jednostek do bazy bramy galaktycznej (struktura, którą widzisz na północy). Po prostu zgrupuj wszystkie swoje jednotki i kliknij na pole przed bramą. Kiedy tylko twoje siły się ruszą, zaczną się zaczepki ze strony Core-ów, ale zignoruj je. Kiedy jednak uda im się zatrzymać cię, kliknij jeszcze raz koło bramy, a zaczniesz znowu maszerować. Prawdopodobnie najszybciej do celu dotrą peewee, z tego prostego powodu, że są najszybsze.
MISJA 2 - Core Kbot Base, Destroy It!
W miejscu mapy, na którym zaczynasz misję, znajdują się trzy ścieżki przecinające wodę (choć te dwie na południu z tego powodu, że prawie się ze sobą zlewają, mogą być wzięte za jedną). Ustaw przy każdej z nich po dwie lekkie wieże z bronią laserową a powinno to zatrzymać wszelkie ataki Core-ów. Jednak chyba będziesz musiał podjąć też parę zaczepnych akcji przeciwko Storm kbotom, których pociski mogą zniszczyć wieże spoza zasięgu ich ognia. Zbuduj odpowiednią obronę i przygotuj swoje jednostki do napadu na nieprzyjaciela. Możesz też, jeśli nie chce ci się tracić czasu, zbudować jednego lub dwa solar collectory, wziąć na południe swojego dowódcę, wyczyścić sobie drogę za pomocą D-guna do bazy i jak najszybciej rozwalić w ten sam sposób laboratorium kbotowe. AK-i, które spotkasz, uspokój bądź z D-guna, bądź używając laseru.
MISJA 3 - Spider Technology
Dobrze by było wycofać odrobinę boty-pajączki znad krawędzi i ustawić je w tryb "utrzymaj pozycję" (Hold Position). Dzięki wycofaniu staną się znacznie trudniejszym celem do trafienia. Musisz spoglądać co jakiś czas na mini-mapę, aby sprawdzić, czy nie są atakowane i czy odpowiednio korzystają ze swoich "paralizatorów". Komputer używa tu trzech dróg prowadzących przez wodę. Strzeż ich za pomocą lekkich wież laserowych, wypatrując cały czas Stormów. Zobacz, co się dzieje po prawej stronie mapy - wyczyść to miejsce ze wszystkich Core-ów, którzy się tam wałęsają, dopiero teraz możesz pomyśleć o posłaniu Spiderów na południe. Istnieje droga przez wodę, zaraz poniżej góry, na której się one znajdują, nie ma więc potrzeby, aby chodziły wzdłuż lewej strony mapy. Przynajmniej jednego bota-Spidera musisz mieć też w swojej bazie, oznacza to - poza zasięgiem Dragon's Teeth. Jeśli nie otrzymasz notki o zwycięstwie, poruszaj trochę Spiderami dookoła, a wnet ją ujrzysz.
MISJA 4 - CoreCORE Contamination Spreads...
Cały czas broń swojej bazy przy pomocy lekkich wież laserowych. To jest pierwsza misja, w której napotkasz dość twardy opór. Dostarcz im wsparcia w postaci odpowiednich jednostek i kbotów. Gdy rozszerzysz bazę, zbuduj dodatkowe wieże radarowe, aby uzyskać większy zasięg "skanowania". Użyj swoich Samsonsów i Rockosów (Samsonsy są chyba odrobinę lepsze) aby ostrzeliwać budynki wroga (użyj mini-mapy, aby namierzyć je nie wchodząc w ich pole widzenia). Stosując tę metodę, powinieneś poradzić sobie z większością wież laserowych Core-ów tracąc tylko niewiele ze swoich jednostek. W zależności od poziomu trudności, na którym grasz może czasami napotkasz tu na Reaperów, które mogą pomieszać ci trochę szyki (spróbuj, jeśli to możliwe, użyć przeciwko nim D-gunów). Jeśli postanowiłeś zbudować trochę Zipperów, musisz sprawić, aby ciągle były one w ruchu - dzięki właściwej im szybkości Core-owie w ten sposób tak łatwo ich nie dopadną. Grupa Zipperów dodatkowo jest niezłą strategiczną siłą uderzeniową, a to z tego prostego powodu, że może się dostać wszędzie bardzo szybko. Atakując bazę Core-ów, spróbuj zliwkidować przede wszystkim ich laboratorium konstrukcyjne, aby nie byli w stanie produkować nowych botów.
MISJA 5 - The Gate to Thalassean
Klucz do tej misji to przejęcie i utrzymanie "dusznego" punktu, na południe od twojej siedziby przy oceanie. Rozpoznasz ten punkt dzięki charakterystycznym dwóm wzniesieniom przedzielonym wąską przełęczą. Skoncentruj się zwłaszcza na lewym wzniesieniu. Komputer kocha je i przejmie je, gdy tylko będzie miał szansę (a będzie miał niejedną, ponieważ wzniesienie to leży prosto od jego bazy, stanowiąc doskonałą pozycję do ostrzeliwania). Po lewej stronie góry znajduje się też mała otwarta przestrzeń, która wygląda jak niewielkie wybrzeże morskie; jest tam dość dużo miejsca, aby przedostał się przez nie nawet wielki czołg. Rozwal parę z tych, które będę próbowały się przedostać, a powinno to zatkać dziurę na dobre. Naprzeciwko dwóch gór znajdziesz parę małych pagórków. Użyj ich jako pomocy przy zdobyciu osłony i miejsca, abyś mógł iść naprzód. Wrota, do których zmierzasz znajdują się w południowo-zachodnim narożniku mapy, na wyspie. Weź tam oddział swoich wodnych czołgów, choć napotkasz tam parę wieżyczek i "łomotów" czekających na ciebie. Potrzebujesz swojego komandora, aby zdobył bramę sam. Odkryłem, że sześć czołgów plus komandor sprawują się tu doskonale. Mury są zbyt strome, aby ogień prowadzony z twoich łodzi podwodnych był skuteczny. Ale na innych połaciach głównego lądu możesz użyć radarów "Skeetera", aby ponękać trochę wroga. Po namierzeniu, użyj swoich "subów", aby rozprawić się z jednostkami stojącymi na wybrzeżu. To prawdziwy hit, gdy wymiatasz do nieprzyjaciela nie mającego bladego pojęcia, w którym miejscu pod wodą się ulokowałeś. Łodzie podwodne w ogóle świetnie się spisują podczas ataku na jednostki lądowe zlokalizowane na terenach nadmorskich oraz przy rozprawianiu się ze statkami, które nie mogą strzelać do wody. Kiedy tylko znajdowałem jakąś zabłąkaną jednostkę zbyt blisko morza, nie omieszkałem szybko rzucić "subom" rozkaz namierzenia jej za pomocą radaru. Na wschód od ciebie znajdziesz parę małych sił i struktur. Oddział złożony z 8-10 Peeweesów zajmie się nimi bez problemów. Powinieneś rozważyć jednak może dodanie do oddziału paru Rockosów, aby Peeweesy otrzymały maksymalną osłonę ogniową i w ten sposób wyszły cało z opresji.
MISJA 6 - Beachhead on Thalassean
Nawet jeśli zaczynasz misję jedynie z komandorem, powinno to wystarczyć, aby rozgonić w diabły komitet powitalny Core-ów. Oszczędzaj energię, czyli staraj się nie nadużywać swojego Disintegratora. Zanim zaczniesz budowę Metal Extractora i Wind Generatora, zbierz szczątki metalowe. Cały czas wypatruj w zatoce statków zwiadowczych Core-ów. Kiedy będziesz już miał swoje generatory, zbuduj w zatoce stocznię, następnie wyprodukuj dwie łodzie podwodne typu Lurker, a dalej statek konstrukcyjny, dwa niszczyciele Crusader oraz kilka innych łodzi podwodnych. Na wyspie znajduje się wciąż kilka AK-ów produkcji Core, na które musisz uważać, ale przede wszystkim buduj jak szybko tylko możesz swoje statki. Jednostki morskie Core-ów zbliżają się z kilku kierunków, ale pierwotnie ze wschodu i zachodu. Umieść przy wschodniej wyspie dwie łodzie podwodne, zanim nie będziesz w stanie wybudować wyrzutni torped. Użyj łodzi konstrukcyjnej, aby odzyskać zatopione żelazo. Zbuduj małą flotę Lurkerów i Crusaderów oraz parę Skeetersów, jako kontratak przeciwko statkom Core-ów. Prześlizgnij "suby" i patrole niszczycieli Enforcer agresywnie na zewnątrz zatoki. Ale zawsze trzymaj u wejścia do zatoki przynajmniej dwie łodzie podwodne, aby uniemożliwić siłom Core-ów odzyskanie ich. Przenieś dowódcę na zachodnią część wyspy, aby zbudować laboratorium Kbotów. Zbuduj z sześć albo z osiem jednostek artyleryjskich Hammer, aby unieszkodliwić statki Core-ów, które niedługo się pojawią. Wyprodukuj Kbota konstrukcyjnego, aby wybudować stacjonarne działka plazmowe Guardian wzdłuż zachodniego wybrzeża. Przenieś swoje "suby" i niszczyciele do zachodniej części wyspy, i gdy twoja marynarka wojenna będzie wystarczająco duża, wyślij małe siły łodzi podwodnych i niszczycieli na północ i patroluj ten rejon. Zbuduj zaawansowaną stocznię, a następnie dwa atakujące "suby" typu Piranha (aby zniszczyć łodzie podwodne Core-ów) oraz dwa krążowniki Conqueror, których działa o dalekim zasięgu powinny odpowiednio chronić twoje napowierzchniowe jednostki. Utrzymuj swoje okręty w ciągłym ruchu. Jednostki morskie Core-ów są ograniczone i może się okazać, że musisz jeszcze tylko oczyścić teren najwyżej z dwóch ostatnich. Zamiast poświęcania swoich Hammerów, naprawiaj je, gdy tylko poziom ich uszkodzeń dojdzie do 50 procent.
MISJA 7 - The Defense of Larab Harbor
Kluczem do zwycięstwa w tej misji jest opieka nad twoją kopalnią Moho i naprawianie jej po każdym powietrznym ataku Core-ów. Gdy rozpoczynasz misję, jesteś tylko o parę sekund od pierwszego ataku. Enforcer i Hydra przybywają prawie natychmiast na środek świata, a za nimi podąża Searcher. Szwadron bombowców Shadow zrzuci swoje ładunki na pónocnym zachodzie. Aby podołać napaści, przenieś swój okręt Ranger na południe i użyj Skeeterów i Crusaderów do zmasowanego ataku. Przenieś dwa Jethrosy i Samsona na zachód od swojej bazy, aby zapewnić sobie obronę przeciwlotniczą. W stoczni wybuduj statek konstrukcyjny i parę Lurkerów. Weź "suby" na południowo-wschodni kraniec zatoki, aby bronić się przed okrętami Core-ów. Natychmiast zbuduj w statku konstrukcyjnym zaawansowaną stocznię, abyś mógł wyprodukować Pirahnie, Rangersy i Conquerory. Zreperuj za pomocą Komandora kopalnię, zbierz żelazo i zbuduj fabrykę pojazdów, która powinna najpierw wyprodukować Samsony do obrony przeciwlotniczej, a następnie pojazd konstrukcyjny, który stworzy wieże strzelnicze Defender odpierające ataki z powietrza oraz działka plazmowe przeciwko ofensywie rozpoczętej z morza. Zanimi zaczniesz budować kilka wyrzutni torpedowych przy wejściu do zatoki, będąc jednocześnie pod ochroną łodzi podwodnych, użyj statku konstrukcyjnego, aby odzyskać metal z morza. Dzięki dowódcy wybuduj więcej Solar Collectorów (lub Wind Generatorów) i odzyskuj metale. Pojazd konstrukcyjny powinien teraz wziąć na siebie zadanie naprawy kopalni pomiędzy kolejnymi atakami. Zbuduj następne dwa okręty konstrukcyjne, aby odzyskać zatopione statki, utrzymując wciąż poziom energii i zasobów metalu tak, abyś był w stanie utrzymać drogie jednostki morskie w zaawansowanej stoczni. Ciągle pamiętaj o tym, że twoje główne zadanie to obrona kopalni. Nie próbuj więc atakować Core-ów, których siły są teraz niesamowicie wielkie. Jeśli grozi ci atak, zbuduj dodatkowe wyrzutnie torped, aby chronić przestrzenie pomiędzy zatoką i małą wyspą przy wejściu. Zgrupuj blisko kopalni lądowych obrońców, gotowych do uziemienia każdego czołgu-amfibii, która przeszła ogień krzyżowy z twoich "subów". Zęby Smoka przyhamują każdy taki czołg, a ty możesz skupić się na sile ognia, włączając w to także Desintegratora. Kiedy atak zaczyna słabnąć, prawdopodobnie można już bezpiecznie wyszukać pozostałe przy życiu siły, aby zakończyć misję.
MISSION 8 - The Gate to Tergiverse IV
Ta misja to prawdziwa krowa. Przygotuj sobie na jej ukończenie z parę godzin. I nie zapomnij "sejwować" jak często się da, ponieważ twoja naprawdę ciężka praca może tutaj pójść na marne, gdy przez przypadek zniszczysz Wrota Galaktyczne na północnej wyspie. Natychmiast zbuduj statek konstrukcyjny, a następnie parę łodzi podwodnych Lurker. Nie zwlekaj też z budową wieży radarowej. Maleńka wyspa wprost na północnym zachodzie nadaje się do tego idealnie - komandor może tam nawet udać się na nogach. Energii jak i zasobów jest bardzo niewiele, dlatego zbieraj i odzyskuj tak wiele odpadków jak możesz. Budując statek konstrukcyjny zastosuj Lurkery, Skeetery, Crusadery i Rangery, aby patrolowały twoją bazę dookoła. Za pomocą statku konstrukcyjnego wyprodukuj co najmniej trzy wyrzutnie torpedowe dookoła szczytu twojej wyspy, podczas gdy twój dowódca niech buduje fabrykę pojazdów, aby wypuszczać Samsony. Stwórz też pojazd konstrukcyjny do zrobienia wież strzelniczych Guardian i Defender. Cel misji to powolna rozbudowa potęgi na czterech wyspach na północy (możesz pominąć tę dużą na wprost, na północnym wschodzie). Z małych wysp przygotuj obronę przeciwko morskim atakom. Obronę zgrupuj wzdłuż kanałów pomiędzy wyspami. Za pomocą statku konstrukcyjnego, po tym jak zbudujesz już wyrzutnie torped, wyprodukuj zaawansowaną stocznię na południe od tej istniejącej. Trzymaj na każdym swoim terytorium konstrukcyjne jednostki morskie. Zbuduj na północno-wschodnim krańcu drugiej wyspy, którą zajmujesz, Guardiana. Kiedy już masz Piranhie, Rangery i Conquerory drugiego stopnia, możesz rozpocząć starania o podbój trzeciej wyspy, tej w środku mapy. Zbuduj od ośmiu do dziesięciu czołgów Flash i Stumpy oraz Samsony, aby przygotować obronę bazy, wspieraną przez Dragon's Teeth, którego otrzymałeś na wejściu do misji. Na początku twojego ataku na środkową wyspę możesz ostrzelać z niszczyciela wyrzutnie torped Core-ów spoza ich zasięgu. Broń plazmowa o dalekim zasięgu również powinna dobrze się tu sprawić. W końcu przejdź do frontalnego ataku za pomocą kilku Conquerorów, dwóch okrętów wojennych Millennium, kilku Rangerów i paru Lerkerów, Crusaderów i Skeeterów. Twoje Hulki mogą przenieść grupę jednostek przeciwlotniczych - Jethros i Samsons - aby uciszyć siły lotnicze Core-ów. Użyj tej nowej wyspy jako miejsca postoju przed wypadem na ostatnią wyspę, ale przygotuj się do ostrzału tej pierwszej i drugiej na północnym wschodzie. Rozważ zbudowanie zaawansowanej fabryki pojazdów, aby wyrzucić z niej czołgi-amfibie, przetransportowane na wyspę przez Hulki. Uważaj, bo Wrota Galaaktyczne mogą zostać roztarte w proch, jeśli zostawisz swoje siły samym sobie. Kontroluj dokładnie atak. Gdy wszystko wskazuje na to, że zwycięstwo masz już w kieszeni, przyjdź ze swoim komandorem, aby zdobył Wrota.
MISJA 9 - The Hydration Plant
Masz teraz zagrać siłami powietrznymi, po raz pierwszy w tym scenariuszu. Gdy misja się zaczyna, dwóch Pyrosów atakuje twojego komandora. Rozwal ich i zdobądź wieżę radarową Core-ów i Metal Extractor. Zbuduj natychmiast swoją własną wieżę radarową i fabrykę samolotów. Od razu wyprodukuj dwie lekkie wieże laserowe na północy i południu. Żołnierze Core-ów zaatakują, ale powinni zostać załatwieni przez twoje wieże, przynajmniej dopóki nie będziesz mógł wyprodukować jakiejś obrony powietrznej. Za pomocą swojego pierwszego Freedom Fightera patroluj z góry wkoło swoją bazę. Napraw wieżę laserową i Metal Extractora, gdy to konieczne. Za pomocą kilku Freedom Fighterów i Thunder Bomberów, strzeż swojej bazy, aby stopniowo likwidować siły lotnicze Core-ów. Będziesz potrzebował mnóstwa samolotów, aby roznieść je kompletnie, wysyłając ich na północny kraniec. Podczas gdy zajmują się one wrogami, kontynuuj budowę samolotów, włączając transporty Atlas. Choć sprawiasz, że siły Core-ów są coraz cieńsze, ciągle bezpieczniej jest polecieć swoim komandorem na wzgórze na północy. O ile jeszcze jej nie zniszczyłeś, znajdziesz tam lekką wieżę laserową. Zdobądź Solar Collectory. Na północ od tego drugiego wzgórza znajduje się Hydration Plant, otoczona przez Dragon's Teeth. Leć lub maszeruj tam z dowódcą, niszcząc każdą napotkaną drużynę Core-ów. Kiedy fabryka jest już zdobyta, misja kończy się sukcesem - nie musisz rozwalić wszystkich Core-ów by wygrać.
MISJA 10 - The Bromid Maze
Pozostaw w lewym górnym rogu Zippery, ponieważ ich przeniesienie stamtąd wydaje się kusić atak z powietrza. Mapa ta jest doskonała do stworzenia morderczych stref dla twoich struktur obronnych. Powinieneś skupić się na Defenderach, ponieważ dostarczą ci one wspaniałej ochrony powietrznej, a także całkiem niezłe zabezpieczenie sił naziemnych. Kiedy spojrzysz na mapę, powinieneś potrzebować jedynie dwóch grup obronnych, ponieważ możesz zbudować swoją bazę tak, że istnieją do niej tylko dwa wejścia. Chcesz zbudować zaawansowaną fabrykę, aby zdobyć zaawansowane jednostki konstrukcyjne, abyś mógł wyprodukować kopalnie moho, które zastąpią Metal Extractory. Po prostu zagarnij kopalnie, które znajdują się w południowej części mapy. Nie próbuj iść zbyt daleko na północ, ponieważ gdy przerzucisz się na wszystkie kopalnie moho, będziesz miał metalu pod dostatkiem. Musisz wybudować dużo Solar Collectorów, ponieważ nie możesz wyprodukować reaktora jądrowego ani fabryki geotermicznej. Użyj samolotu konstrukcyjnego do zbudowania Defenderów na szczycie grzbietów, do których twoje inne boty konstrukcyjne nie mogą się dostać. Będziesz miał na tej mapie szansę zobaczyć po raz pierwszy w akcji pakiety Brawlerów. Zbuduj od siedmiu do ośmiu Brawlerów i zacznij celować w czerwone kropki na mapie. Aby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, ustaw punkt kontrolny w środku zbioru czerwonych miejsc. Brawlery szybko się uporają z zadaniem. Gdy dojdziesz do struktur obronnych (Core-owie mają Punishera i znaczną ilość Gaat Gunów), namierz ją szybko. Wyślij Brawlery do domu, jeśli zostały uszkodzone - najlepiej mieć jeden lub dwa samoloty konstrukcyjne na patrolu w miejscu twojej bazy, ponieważ będziesz mógł wylądować tam Brawlerami, które zostaną automatycznie naprawione. Twoja obrona i Brawlery zapewnią, że nie będziesz miał żadnego problemu z siłami Core-ów. Kiedy zobaczysz kolumnę poruszającą się w kierunku twojej bazy, roznieś ją za pomocą Brawlerów i zobacz jak skuteczne są one w działaniu przeciwko siłom naziemnym.
MISJA 11 - The Gate to Barathrum
Kanion, w którym położone są Wrota Galaktyczne jest bardzo agresywnie strzeżony przez Gaat Guny i Pulvarizery Core-ów. Te drugie mogą spowodować, że będziesz miał tu poważne problemy ze swoimi samolotami, dopóki nie zlikwidujesz całej tej struktury obronnej. Spróbuj zbudować kolejny statek konstrukcyjny o ile to tylko możliwe i zacznij tworzyć swoje własne wieże strzelnicze w punktach strategicznych. Spotkasz parę samolotów Core-ów, ale posiadanie wystarczającej ilości Defenderów powinno zapewnić ci bezpieczeństwo. Wybuduj swoje Metal Extractory wokół miejsca, z którego zacząłeś, i kontunuuj rozszerzanie operacji "kopalnianej" z prawej strony mapy, produkując odpowiednie siły obronne. Kiedy masz już wytworzone siły Brawlerów, niech rozniosą obronę w kanionie, a następnie zajmą się pozostałymi jednostkami tam się znajdującymi. Przełącz Brawlery na "Return Fire" a nie "Fire at Will", ponieważ nie chcesz, aby zaatakowały przez przypadek Wrota Galaktyczne. Zniszcz wszystko na mapie i przejdź swoim komandorem do Wrót, aby je zdobyć (niech komandor przebywa w trybie "Hold Fire", aby nie zaatakował Wrót za pomoccą swojego lasera).
MISJA 12 - Barathrum!
Kopalnia moho, którą masz zdobyć znajduje się w prawym górnym rogu, zatem gdy wyślesz tam swoje siły, uważaj na to, co niszczysz. W tym rejonie znajduje się też trochę windmills i metal extractorów. Zamiast pozbycia się tego, co wyprodukuje komputer, powinieneś poczekać, aż będziesz miał oddział złożony z 7 Brawlerów i wypraw się do górnego prawego rogu, aby zniszczyć wszystko (oprócz kopalni!), następnie zmierzaj prosto w dolny prawy narożnik. Tam znajdują się prawie wszystkie metal extractory, które posiada komputer - rozwalenie ich oznacza zatrzymanie działań komputera i twoje zwycięstwo. W tym rejonie znajdziesz trochę Gaat Gunów i Pulvarizerów oraz Crasherów, musisz zatem namierzyć je na samym początku, ale twoje Brawlery powinny dość szybko sobie z nimi poradzić. Możesz uważać wszystko w górnym lewym rogu za swoje, ponieważ jesteś w stanie wytworzyć cztery małe pakiety struktur defensywnych, które zdobędą wszystkie cztery ścieżki naziemne do tego miejsca na mapie. Znowu, Defendery są tu wspaniałym wyborem, ale zawsze wspieraj je za pomocą przynajmniej jednego lasera Sentential, jako że potok szybkich jednostek może przejść Defendery (mają daleki zasięg, ale nie są zbyt dobre jeśli chodzi o siłę niszczenia). Ustaw ścieżki patrolowe dla wielu samolotów zwiadowczych, aby Defendery miały możliwość strzelania na daleki zasięg. Umiejscowienie samolotów konstrukcyjnych na patrolu w każdym z tych czterech rejonów zredukuje możliwość utraty przez ciebie struktur obronnych. Z każdym atakiem powietrznym ze strony komputera uporasz się za pomocą Defenderów. Kiedy masz możliwość, upgrade'uj kilka swoich metal extractorów do kopalni moho. Nie zanudzaj się stawianiem geotermicznych fabryk energii, ponieważ będziesz to musiał robić poza twoim ufortyfikowanym terytorium. Zamiast tego łatwiej jest zbudować rozległe struktury solar collectorów - dobrym miejscem do tego jest lewy górny róg. Kiedy zaczynasz, wyprodukuj metal extractory i solar collectory, podczas gdy twój komandor toruje sobie drogę przez ścieżki na lawie. Będą go atakowały D-guny i lekkie wieże laserowe. Kiedy wyjdzie z lawy, powinieneś polecić mu zbudowanie lekkiej wieży laserowej, a następnie fabryki samolotów. Stąd jesteśmy już prawie w domu.
MISJA 13 - Landown's Interface
W tej misji będziesz atakowany tylko przez oddziały powietrzne Core-ów, ale za to będzie ich całe mnóstwo (może zależy to od poziomu doświadczenia, ale mnie się to przydarzyło). Obrona to ciężka linia Defenderów na górze twojej bazy, z kilkoma innymi rozrzuconymi wokół całej bazy (bardzo możliwe, że kilka samolotów przedostanie się przez pierwszą linię obronną). Powinieneś zbudować swoje Defendery dość blisko czoła klifowego (strzeż je za pomocą Zippera, którego otrzymałeś na początku misji), aby mogły dostać jednostki na szczycie klifu, będąc jednocześnie poza zasięgiem tych jednostek i wystarczająco daleko, aby nie być celem dla samolotów. Core-owie wybudują potężne ilości jednostek naziemnych i rozłożą je naprzeciwko krańca klifu. Możesz o nich zapomnieć przez większą część misji, ale uważaj, ponieważ zawierają one wiele strzelających oddziałów, dlatego twoje naloty na szczyt klifu muszą unikać grup jednostek. Zbuduj przynajmniej dwie zaawansowane fabryki samolotów i spraw, aby ciągle wypuszczały Brawlery i Hawki. Hawki przydadzą się, aby usunąć myśliwce Core-ów, ponieważ dla Brawlerów są one za dużym problemem. Przypisz liczne jednostki konstrukcyjne do każdej z zaawansowanych fabryk samolotów, aby przyspieszyć produkcję (za pomocą opcji "Guard"). Atakując górę klifu, powinieneś przesunąć swoje siły lotnicze z dalekiej lewej części lub dalekiej prawej, i następnie prześlizgnąć się wzdłuż góry. Twoim głównym celem powinny być fabryki samolotów, a następnie inne fabryki. Kiedy tylko zobaczysz jednostkę konstrukcyjną - zniszcz ją! Nie chcesz chyba, aby baza Core-ów się odbudowała?! Metal i energia nie powinny być w tej misji problemem, gdy stworzysz dwie lub trzy kopalnie moho i dwie fabryki geotermiczne. Jeśli zbudujesz jakąkolwiek z tych struktur, powinieneś zadbać o odpowiednią ich ochronę - w postaci pierścienia około czterech Defenderów.
MISJA 14 - The Heat Increases
Bomby Roach na tym poziomie nadchodzą szybko i regularnie, dlatego będziesz musiał ustawić tu odpowiednio duży zasięg wizualny wokół swojej bazy, aby odrzucić je zanim zbliżą się wystarczająco blisko i uszkodzą cię. Powinieneś zmierzać do tego, żeby wybudować kolejną jednostkę konstrukcyjną tak szybko jak to tylko możliwe, abyś mógł zacząć rozmieszczać Defendery. Na początku misji użyj Zipperów, które masz już na stanie, aby patrolować peryferia swojej bazy, dając innym oddziałom możliwość namierzania Roachów na odległość. W tym rejonie mapy, na którym zaczynasz, nie znajdziesz zbyt wielu dużych wzgórz czy jezior lawowych, co oznacza, że zamiast ustawienia mocno skoncentrowanych małych grup jednostek, musisz zadbać o dość duży obszar. Twoja statyczna obrona powinna opierać się przede wszystkim na Defenderach, ponieważ będziesz wielokrotnie nękany atakami z powietrza. Jednak nie wszystkie twoje przeciwlotnicze zabiegi obronne powierz w ręce Defenderów, ponieważ siły Core-ów będą atakowały za pomocą Repierów, które mogą spowodować w twojej bazie potężne zniszczenia, jeśli uda im się przejść przez pierwsze linie obronne. Kilka Jethrosów lub Samsonsów rozrzuconych wokół twojej bazy (zwykle grupy po dwie lub trzy jednostki) powinno być odpowiednią siłą przeciwko samolotom, które przemknęły obok Defenderów. Budując Defendery, produkuj je w grupach po 3-4, aby dzięki temu były bardziej skuteczne. Baza Core-ów strzeżona jest za pomocą wielu Gaat gunów i otoczona przez liczne Can Kboty, zatem możesz liczyć na ciężki opór laserowy. W tej bazie znajduje się elektrownia jądrowa, dzięki czemu jest ona wspaniałym celem dla Brawlerów. Duża liczba otworów termicznych w miejscu, w którym zacząłeś misję oznacza, że energia nie będzie dla ciebie nigdy problemem, i będziesz miał taką wspaniałą jej nadprodukcję, że powinieneś otworzyć z 7-8 "wytwórni żelastwa". Będziesz miał przychód metalu w liczbie 30 po tym, jak upgrade'ujesz jeden lub dwa metal extractory do kopalni moho. Niech zaaswansowana fabryka samolotów buduje mnóstwo Brawlerów i zacznij przejmować za ich pomocą bazę Core-ów. Jeśli zostaną one zaatakowane przez zbyt wiele samolotów, zawróć je do bazy i oczekuj, aż samoloty zaczną zmierzać za nimi - gdy dotrą do sił obronnych twojej bazy, będzie po nich. Po zniszczeniu wszystkich sił Core-ów zdobądź Wrota Galaktyczne.
MISJA 15 - Rougpelt
Może najłatwiej byłoby nie próbować zdobywać żadnej z jednostek wroga przy pomocy komandora, choć jest to do zrobienia. Posiadanie na tej mapie dodatkowych jednostek oznacza zminimalizowanie ich działań do określonego poziomu, aby przestały rozwalać zaawansowane wieże radarowe, kiedy podchodzą do nich. Dowódca za pomocą D-guna może zniszczyć każdą jednostkę Core-ów. Zbuduj parę wież radarowych, kiedy dochodzisz do dołu mapy, aby dzięki temu zdobyć trochę informacji o ruchu wrogów. Odzyskaj fabryki, jeśli poziom twojej energii spadnie zbyt nisko, ale z tym nie powinno być prawdziwego kłopotu. Zdobądź solar collectory Core-ów, które napotkasz, choć powinieneś ustawić przy nich wieże radarowe, aby określać, w którym momencie zbliżą się Core-owie, aby zniszczyć je. Zaawansowana wieża radarowa, którą musisz tu zdobyć strzeżona jest przez wieże laserowe, ale ucisz je za pomocą D-gunów nie ponosząc zbyt wielu strat. Komandor musi być ustawiony w tryb "Hold Fire" lub "Return Fire", aby nie zniszczył wieży, którą masz przejąć.
MISJA 16 - Stockpile at the Abutment
Bardzo szybko staniesz się w tej misji obiektem ataku z powietrza, dlatego spróbuj wybudować jak najszybciej parę przeciwlotniczych struktur obronnych. Twoją trzecią budowlą (po metal extractorze i solar collectorze) powinna być fabryka, bądź pojazdów, bądź kbotów. Zbuduj parę Jethrosów lub Samsonów, a następnie pojazd konstrukcyjny. Po ukończeniu tej produkcji, zbuduj Defendera, jeśli samoloty Core-ów wciąż nękają twoje siły. Na tej mapie masz tak wiele otworów termicznych, że powinieneś posiadać potężną nadprodukcję mocy. Skonstruuj od 10 do 12 fabryk "żelastwa", po tym jak zbudowałeś już geotermiczną fabrykę energii, ponieważ dzięki temu uzyskasz potężny zastrzyk, jeśli chodzi o przychód metalu. Zauważysz, że będziesz w stanie zbudować w tej misji elektrownię jądrową, a także działo Big Bertha. Najlepsze miejsce na mapie, aby postawić Berthę znajduje się na szczycie odsłoniętej skały blisko środka mapy. Pozwoli to działu ostrzeliwać górę Abutmenta. Zaawansowana wieża radarowa położona blisko Abutmenta da twojemu radarowi zasięg na prawie całą górę (choć niektóre rejony będą ukryte). Niech Bertha zacznie walić w każde czerwone miejsce na mapie (niczego nie musisz zdobywać, zatem niszcz ile chcesz). Zbuduj jakieś mocne struktury obronne, które oddalą zagrożenie ze strony atakujących kolumn czołgów. Ustawienie pierścienia z Sentineli i Defenderów wokół ścieżek poniżej Abutmenta będzie w stanie zatrzymać każdą ofensywę naziemną, którą Core-owie przygotują przeciwko tobie. Umieść te struktury trochę z tyłu czoła klifu, aby dać im jak największą skuteczność ogniową. Wyślij trochę patrolowych samolotów zwiadowczych, aby strzegły dróg. Powinieneś wybudować małe siły atakujące lub Brawlery, aby pomóc strukturom defensywnym - jest bardzo prawdopodobne, że znajdą się one pod ciężkim ostrzałem z ruchomej artylerii, a także Diplomatów. Nie odrzucaj w późniejszych stadiach misji sił przeciwlotniczych, ponieważ naloty będą trwały przez cały czas, choć nie na taką skalę, co na początku. Kiedy Bertha obróciła już w ruinę wszystkie widoczne cele, użyj samolotów zwiadowczych, aby odszukały wszystkie jednostki, których nie wykrył radar. Zniszcz blokady radarowe, a zobaczysz wszystkie poprzednio zasłonięte cele.
MISJA 17 - Fortress at Brooban's Isle
Wzdłuż dołu mapy rozciągają się trzy wyspy, to właśnie na nie powinieneś rozrzerzyć swój stan posiadania, zrób to tak szybko jak to tylko możliwe. Wyspa z lewej podziurawiona jest przez otwory termiczne, na których powinieneś wybudować geotermiczne fabryki energetyczne. Dostępnych dla ciebie jest niewiele zapasów metalu, więc upgrade'uj je do kopalni moho, po tym, jak udało ci się zbudować zaawansowaną jednostkę konstrukcyjną (najprawdopodobniej powinien to być konstrukcyjny samolot). Jethrosy, które posiadasz na początku powinny zadbać o właściwą ochronę przed wczesnym atakiem, a statki wystarczą do rozniesienia tych kilku Searcherów i przypadkowych Enforcerów, które zaczną ci dokuczać. Może zechcesz wybudować wcześnie budynek do składowania metalu - przyda się, żeby nie tracić na samym początku misji żadnego możliwego do wykorzystania kawałka metalu. Ataki morskie Core-ów w tej misji wcale się tak łatwo nie kończą. Oczekuj spotkania z flotą czterech Warlordów atakujących jednocześnie, przy wsparciu łodzi podwodnych i sub-killerów. Ciężkie lasery Wardlordów mogą zniszczyć Defender za pomocą jednego strzału, zatem wycofaj je poza ich zasięg, gdyż i tak nic tu nie poradzą, a jedynie mogą zostać wszystkie zniszczone. Po tym ataku oczekuj dużego konwoju Crocków, który toczy się ku twoim brzegom. Ale możesz je uciszyć za pomocą D-gunów, gdy tylko wyjdą z wody, ale zanim zaczną strzelać. Spróbuj zbudować szereg bomb torpedowych, aby pomogły ci zniszczyć Warlordy, kiedy tylko się pojawią, lub potężne siły łodzi podwodnych i sub-killerów, choć ta druga metoda wymaga najpierw zaangażowania podwodnej obrony Warlordów. Istnieje tu parę zaawansowanych stoczni, które będą produkowały różne statki, a dokładnie Warlordy i Hivesy. Kiedy zlokalizujesz statki konstrukcyjne Core-ów, zniszcz je, ponieważ naprawiają one inne statki. Core-owie mają dostęp do wielkiej liczby bombowców torpedowych Titan i Rapierów. Jeśli zdecydujesz się na działania agresywane i użyjesz oddziału twoich własnych bombowców torpedowych do spustoszenia floty Warlordów i Hivów, możesz liczyć się z nadejściem od południa Titanów, które zaczną cię ostro atakować. Użyj Hawków, aby zniszczyć Repiery. W górnych lewym i prawym narożniku znajdują się kopalnie moho, które powinieneś spróbować rozwalić, aby ograniczyć dochody metalu, które ma komputer. Atakując środkową wyspę, rób to ostrożnie, ponieważ twoje jednostki bedą uważały Silencera (budowla, którą musisz zdobyć) za wrogą broń, i gdy są ustawione na "Fire at Will" zaczną go atakować. Podobnie nie pozwól im atakować elektrowni jądrowej, która znajduje się na prawo obok Silencera, ponieważ jej eksplozja zniszczy też obiekt, który masz zdobyć. Jeśli zbudujesz Berthę na środkowej wyspie na dole mapy, będziesz w stanie ostrzelać struktury defensywne z południowej strony od głównej wyspy bez martwienia się o trafienie Silencera. Będziesz musiał zbudować swoją własną fabrykę jądrową, ponieważ znajdziesz tu tylko jeden otwór termiczny, a nie ma dość dużo gruntu do zbudowania wielu solar collectorów.
MISJA 18 - Vengence!
Dość krótka i łatwa misja. Twoje peeweesy zostaną zlikwidowane bardzo szybko, ale jeśli skoncentrujesz ich siłę ogniową, powinieneś uszkodzić trochę atakujące jednostki. Weź pod uwagę odprawę i nie zajmuj się budową, ponieważ Core-owie po zniszczeniu peewee'ów udadzą się na północ. Jednak możesz postawić jednego solar collectora, aby zasilać D-guna. Użyj Spiderów, które mogą się bardzo przydać, gdy jednostki Core-ów będą się zbliżać, ponieważ zatrzymają je i sprawią, że nie będą one zdolne atakować ani ruszać się, stając się dla pozostałych twoich oddziałów doskonałymi celami. Powinieneś zlikwidować bez większych problemów również pozostałe wojska Core-ów, zwłaszcza za pomocą D-gunowych oprysków.
MISJA 19 - The Motien Ramp
Zaskakująco łatwa misja. Baza Core-ów posiada Intimidatora i używa tej broni przez cały czas, ale od tego działka nie straciłem ani jednej jednostki. Wzgórza na północ od ciebie stanowią znakomitą ochronę od ich strzałów, dlatego zbuduj za nimi swoje najważniejsze budowle. Będziesz też potrzebował jakichś przeciwlotniczych sił obronnych, a także parę wież laserowych, aby oddalić kilka ataków naziemnych, które zostaną na ciebie przypuszczone. Używając zgromadzonych Rapierów, możesz zniszczyć bazę Core-ów kawałek po kawałku. Zacznij od fabryki pojazdów, dalej przetrzeb resztę bazy.
MISJA 20 - DUMP
Istnieje sposób, aby mieć w tej misji dostęp do samolotu - zdobądź Kbota Core-ów, który zabłądził gdzieś blisko miejsca, z którego zacząłeś. Po przejęciu go będziesz miał możliwość nie tylko zbudowania samolotu - użycie go jako zaawansowanej jednostki konstrukcyjnej umożliwi ci ustawienie budynków high-tech wszystkich poziomów, włączając w to silos pocisków nuklearnych. Istnieje na tej mapie kilka 4.000-nych metalowych odpadków i nie powninieneś ich marnować, więc musisz zbudować wystarczającą ilość budynków do przechowywania metalu, zanim nie będziesz miał maksymalnej rezerwy metalu w granicach 6.000 jednostek. Twoim jedynym przeciwnikiem będzie tu kilka jednostek naziemnych, zatem zapomnij o budowie wież strzelniczych i skoncentruj się na Gaat Gunach. Trzy takie bronie, położone blisko obok siebie mogą zatrzymać większość prób ataku, ale powinieneś być bardziej nastawiony na ataki Diplomatów, którzy napadną spoza twojego zasięgu. Będziesz musiał się też zmierzyć z kilkoma Goliathami i Reaperami, zatem wybierz dobrze swoje uzbrojenie. Z energią mogą być jakieś problemy, ponieważ dla większej jej ilości musisz oprzeć się tylko na solar collectorach. Znowu, zbuduj jeden lub dwa budynki składowiska energii, aby nie tracić nadmiaru mocy. Wybierając kawałki metalu do odzysku, nigdy nie powinieneś decydować się na ten z zawartością metalu nie wystarczającą do wypełnienia braków w twoich rezerwach. Naprawdę nie trać nawet najmniejszej ilości żelaza. Gdy zdobędziesz konstrukcyjnego kbota i użyjesz go do zbudowania samolotu, będziesz mógł zobaczyć, jak daleko wędruje ładunek bombowy - grawitacja na tej planecie jest bardzo słaba.
MISJA 21 - Welcome to CORE PRIME
Istnieją dwie dróżki do miejsca na mapie, w którym zaczynasz, ale siły Core-ów jakoś zawsze wykorzystują tylko tę środkową. Na początek, po tym jak zbudujesz trochę solar collectorów i metal extractorów, blisko Wrót Galaktycznych zbuduj dwie lekkie wieże laserowe na szczycie rampy. To powinno powstrzymać pierwszą falę ataków. Skonstruuj fabrykę pojazdów, a następnie zaawansowaną fabrykę pojazdów i Spidera. Użyj Spidera aby sparaliżować Pyrosy, i żeby mógł je zdobyć komandor. Wtedy wyślij je, aby napadły na konstrukcyjne Kboty Core-ów, patrolujące górne rejony mapy. Zdobądź je znowu przy pomocy komandora, który następnie powinien załatwić solar collectory, które położone są wzdłuż górnej części mapy. Zbuduj parę wież Sentinel oraz wieże strzelnicze dla obrony środkowej rampy w przyszłości, a także jednego czy dwóch Guardianów. Kiedy zbudujesz choć jedną fabrykę jądrową, zacznij produkcję Annihilatora, również na górze tej rampy - kiedy zostanie podłączony, żadna z obcych jednostek nie dostanie się nigdzie w pobliże twojej bazy. Za pomocą Peeperów kontroluj terytorium mapy na dole od środkowej rampy, aby twoje siły obronne mogły strzelać ze swojego najdalszego zasięgu. Masz w tej misji dostęp do działa Bertha, choć obecność wysokich ścian oznacza, że nie będzie ona mogła atakować zbyt wielu terytoriów bazy Core-ów. Jednak wciąż jest ona doskonałym narzędziem do ataku tych fragmentów mapy, które są w jej zasięgu. Środkowa rampa będzie w tej misji używana przez oddziały Core-ów co jakiś czas - twoja statyczna obrona szybko ich wykończy. Jeśli chodzi o twojego Annihilatora, to liczba jego ofiar może być mierzona nawet przy pomocy liczb 3-cyfrowych. Powinieneś zbudować trzy reaktory jądrowe, aby zapewnić Annihilatorowi odpowiednią moc. Co do metalu, nie będzie tu z nim problemu. Użyj Brawlerów lub Phoenixów do zmiękczenia oporu bazy Core-ów. Przy Phoenixach musisz pamiętać, aby trzymać je razem i w odpowiednio dużej liczbie - zmasowane ataki ich laserów zniszczą stosunkowo łatwo wszystkie samoloty Core-ów. Następnie wyczyść resztę bazy wroga za pomocą czegokolwiek, co właśnie masz ochotę wybudować. Istnieje tu dość dużo pojazdów, Kbotów i fabryk samolotów, które powinieneś zaatakować jako pierwsze.
MISJA 22 - Battle for Coordinate 6551:447
Masz dla siebie cały dół mapy - nie stań się przedmiotem ataku lądowego. Zauważ, że na dole ustawione są rzędy 5 kwadratowych wzgórz - na szczycie środkowego wybuduj działo Guardian i wieżę radarową, i zacznij ostrzeliwać statki na pierwszym rejonie wodnym. Potem rozwal wszystkie jednostki lądowe, które znajdą się w zasięgu. Nie celuj jeszcze w solar collectory. Powinieneś zbudować wokół wzgórz parę wież strzelniczych, ponieważ później staną się one obiektem ataku powietrznego. Zbuduj jedną czy dwie fabryki jądrowe i kopalnię moho, aby zapewnić sobie odpowiedni dochód, i zbuduj działo Bertha na tej samej górze, na której postawiłeś Guardiana. Bertha może strzelać wszędzie na mapie. Zbuduj tam też zaawansowaną wieżę radarową. Teraz zacznij ostrzał wszystkiego na mapie za pomocą Berthy - upewnij się, czy ustawiłeś już swoją obronę przeciwpowietrzną, ponieważ Rapiery mogą szybko zlikwidować Berthę.
Aby wziąć na szczyt jakiejś góry komandora, musisz użyć Atlasa. Za pomocą strategicznych bombowców, które musisz wybudować, możesz przyspieszyć proces destrukcji. Zacznij bombardować liczne elektrownie jądrowe, które wyznaczają linię na górze mapy. Gdy myślisz, że zniszczyłeś już wszystko, ale misja nie chce się ukończyć, są szanse, że pominąłeś łodzie podwodne. W każdym z kanałów wodnych znajduje się "sub". Użyj Peepera, aby znaleźć je, a za pomocą ataku Atlasa z Invadera zniszcz je (eksploduj Atlasa ponad "subem", a rozwali go to na drobne kawałki).
MISJA 23 - Crossing Aqueous Body 397
W tej misji zobaczysz kilka atakujących cię wielkich kolumn amfibii Crock. Jednak jest tylko kilka ramp, w południowych partiach mapy, po których są one w stanie się przemieszczać, zatem blokując je za pomocą Dragon's Teeth zredukujesz znacząco ich ofensywę. Annihilator lub jakiś ciężki laser zniszczy je. Komputer nie posiada na tym poziomie stoczni, dlatego ograniczony jest tylko do statków, które posiada "na wejściu". Jednak pomiędzy nimi znajduje się parę Warlordów, dlatego przygotuj sobie jakąś broń o dalekim zasięgu, aby zwalczyć te bestie. Dwa Guardiany zbudowane na środkowym "molo" zajmą się nimi z daleka. Powinieneś mieć z 6-7 bombowców torpedowych gotowych do atakowania Warlordów tak szybko jak je tylko namierzyłeś. Jeśli masz jednak z nimi problemy, zbuduj Annihilatora też na tym samym "molo" - nie tylko Wardlord nie przeżyje paru pocisków z tego lasera. Niech kilka Peeperów patroluje ciągle ocean, a dzięki temu szybko zlokalizujesz łodzie podwodne, które są w pobliżu twojej bazy. Komputer może ich użyć jako jednostek wspomagających Warlordy. "Suby" przybywają przeważnie w większej liczbie, zatem ciągle je atakuj. Parę Atlas+Invaderów szybko je zatopi. Zbuduj działo Bertha również na środku "molo". Wal we wszystko, co się pojawi na radarze. Użyj samobójczych samolotów zwiadowczych, aby spróbować zlokalizować każdy większy statek, który właśnie zakotwiczył i ładuj w niego. Teraz pora na fabryki konstrukcyjne. Na początku misji znajdziesz się pod atakiem kilku Avengerów, są one prawdziwym utrapieniem. Jethrosy nie wydają się przeciwko nim dobrą bronią, dlatego nie zawracaj sobie głowy ich budową, i po prostu w ogóle zignoruj te ataki, zanim nie będziesz w stanie wybudować Defenderów. Jeśli misja się nie kończy pomimo, że myślisz, że załatwiłeś już wszystkich, prawdopodobnie gdzieś czai się jeszcze jakiś Crock lub łódź podwodna. Użyj Peeperów, aby przetrząsnąć wodę w ich poszukiwaniu
MISJA 24 - Breakthrough to Central Consciousness
Atak nie następuje przez jakiś czas. Wykorzystaj go, aby się "obudować". Dół mapy wystarczy aż nadto jako miejsce dla twojej bazy, nie ma potrzeby wychodzenia poza południowe "ściany". Zablokuj wszystkie poza jednym czy dwoma wejściami na ten teren bazy, gdzie znajduje się Dragon's Teeth i wybuduj Annihilatora przy wejściach, które zostawiłeś otwarte. Wspierany przez ciężką wieżę laserową, nawet jeśli The Cans podejdą do ciebie, wydostaniesz się z każdej opresji. Peepery kontrolujące tereny dadzą twoim gunom odpowiednio szybkie ostrzeżenie o zbliżających się kolumnach wroga. Zbuduj dobre siły myśliwców Hawk lub pełno Guardianów (choć w tej misji lepsze są Hawki), ponieważ, gdy zaczniesz niszczyć bazę Core-ów, zostaniesz zaatakowany przez Vampy i Rapiery. Demoluj bazę za pomocą Big Bertha - zbuduj ją na górze jednej za ścian, a będziesz mógł nią rozwalić każdy punkt na mapie. Aby to zrobić, będziesz potrzebował zaawansowanego samolotu konstrukcyjnego.
Komputer na tym poziomie nie posiada żadnej fabryki, zatem wszystko, co masz tu robić to stopniowe zwalanie jego jednostek na ziemię. Gdy zniszczyłeś już siły powietrzne Core-ów za pomocą Hawków, niebiosa są twoje, a to oznacza smierć Core-ów. Twoje Bertha, Brawlery i bombowce mogą podjąć się zadania zadeptania ostatniego "core'owego" robactwa. Są to liczne maszyny Doomsday strzegące kopuły, która sprawiają, że atak z ziemi jest samobójczy. Połączona z The Canami patrolującymi bazę przewaga powietrzna okazuje się kluczowa. Kiedy rozwaliłeś już wszystkie jednostki i struktury Core-ów, przenieś komandora na środek kopuły a wygrasz.
MISJA 25 - CORE PRIME Apocalypse. Free at Last!
Twoi żołnierze zniszczą sami Roache, chyba że nie dopisuje ci szczęście lub brakuje ci piątej klepki. Struktura tej mapy sprawia, że ustawienie zabójczych stref jest bardzo łatwe. Wcale nie musisz zbytnio się rozrastać (wystarczy poziom, z którego zaczynasz). Umieść swoje struktury obronne tak, żeby mogły one dosięgnąć ogniem dwie rampy w dół od twojego terytorium (będziesz musiał skonstruować dwie grupy obronny). W ich skład powinny wejść przynajmniej 2 Sentinele, 4 Defendery i co najmniej 1 Guardian. Patroluj pierwsze okolice za pomocą samolotów zwiadowczych, aby obrona reagowała automatycznie na pojawianie się wrogów. Na dole rampy zbuduj trochę Dragon's Teeth, zostawiając małą przestrzeń wolną, aby twoje jednostki mogły tamtędy swobodnie się przedzierać. Metal nie jest tu problemem, zatem powinieneś dość szybko dostać zaawansowane budynki i jednostki. Jednak nie zapominaj o jednostkach "low-tech", a zwłaszcza o Jethrosach, które będę użyteczne zwłaszcza w grupach, aby chronić twoją bazę przed Rapiersami i Vampami. Zaawansowana wieża radarowa skanuje większość mapy, dając ci ostrzeżenie, gdy przygotowuje się kolejny atak. Ustaw każdą ze swoich grup obronnych na gorące klawisze, kiedy tylko zobaczysz zbliżające się konwoje wrogów, namierz je, aby je zniszczyć. Budowanie Brawlerów i trzymanie ich jako patroli na perwszym posterunku to także dobry sposób na rozprawienie się z próbami ataków (gdy Brawlersy namierzą wrogów, do defensywy przystępują też statyczne jednostki obronne). Zbuduj trochę pól do naprawy jednostek powietrznych, aby twoje samoloty były automatycznie reperowane na nich. Kiedy wybudujesz działo Bertha (zrób to dość wcześnie), możesz zacząć ostrzeliwanie wszystkiego, co znajduje się na mapie. Kiedy wybudujesz 2 reaktory jądrowe, nie będziesz miał kłopotów z energią. Core-owie odbudowują cały czas swoją bazę, zatem licz się, że w tej misji będziesz musiał zburzyć wiele budowli. Jeśli zamierzasz przeprowadzić atak naziemny, zlikwiduj za pomocą Berthy szereg maszyn Doomsday. Core-owie bedą też mieli działa typu Intimidator, które również trzeba szybko uciszyć. Możesz użyć Merlsów, aby zniszczyć każdy statyczny cel na mapie radarowej (choć bez przerwy obserwuj te małe czerwone punkty i zabierz szybko Merlse, jeśli zauważysz, że coś podąża twoim tropem). Rój 6 lub 7 Brawlersów powinien spokojnie rozwalić komandora Core-ów (choć zginą w wyniku eksplozji). Jeśli możesz, zniszcz wszystkie jednostki konstrukcyjne Core-ów (jest ich kilka), a potem będziesz już po prostu w stanie za pomocą Berthy wysłać wszystko w zapomnienie. Aby wygrać tę misję po zniszczeniu sił Core-ów, przenieś swojego komandora na symbol Core-ów na Command Dome.
Rozdział 2
Mije Core-ów
MISJA 1 - The Commander Reactivated...
Po prostu prześlizgnij się i oczyść swoją drogę, aby ocalić komandora. Weź całą swoją grupę od razu na północ. Jeśli jest to możliwe, trzymaj Stormy z tyłu, ponieważ mają one dalszy zasięg. Blisko górnej części mapy znajdziesz rampę, która przeniesie cię na wyższy poziom. Przenieś swoją grupę na zachód od dołu rampy, następnie wynieś ich w górę. Opór jest minimalny, jednak będziesz chyba musiał stracić tu parę jednostek. Dalej ciągle wyższym poziomem idź na zachód, następnie zaprowadź ich na południe przy rogu. Około połowy drogi w dół mapy znajdziesz kolejną rampę na wschód, gdzie czekają ostatnie szkodniki Arm-ów i twój "wyłączony" komandor. Zabij ostatnich buntowników i po sprawie.
MISJA 2 - Vermin
Szybko przenieś swojego komandora na wschód i "uruchom" go na dwa metal extractory i 2 solar collectory. Kiedy pracuje nad tym, podziel jednostki na dwie grupy: jedna na północ, drugą na zachód. Oczekuj przykrych ataków z obydwu kierunków. Do rozkazów dla komndora dodaj budowę fabryki pojazdów oraz trochę więcej metal extractorów i solar collectorów. Możesz też ustawić dla extra obrony parę lekkich laserów (LLT) na północy, choć nie są one wcale konieczne. Gdy fabryka pojazdów zostanie podłączona, niech zacznie pracować nad kilkoma Instigatorami, aby dostarczyła osłonę, podczas gdy budowana jest reszta twoich struktur. Gdy twój komandor skończy produkować metal extracory i solar collectory, ustaw go, aby bronił fabryki pojazdów. W ten sposób szybko zostaną wykorzystane jego bardzo dobre umiejętności budowlane do potrzeb tej fabryki, aby twoje siły atakujące zostały skonstruowane tak szybko, jak to tylko możliwe. Zbierz pojazdy na północy od twojej pozycji. Możesz po prostu wziąć jedną potężną siłę i zakończyć misję, ale z powodu wąskich przejść, z którymi będziesz musiał się tu zmierzyć, lepiej użyć małych fal. Trzon twoich sił powinny stanowić Instigatory i Raidery, z paroma Slasherami do wsparcia. Około dwanaście jednostek na jedną falę ataku powinno szybko wykonać zadanie. Kiedy twoja pierwsza grupa zostanie juz zgrupowana w kanionie, idź prosto na północ, dopóki nie natkniesz się na ścianę. Kieruj się na wschód, na środek mapy. Zobaczysz w ścianie przejście na południe, gdzie ukryci są twoi przeciwnicy. Przenieś się tam i wykończ ich. Skup się najpierw na ogniu na cele, które mogą się bronić (LLT i bory). Do czasu, gdy Arm-owie będą w stanie rozprawić się z tą grupą, powinieneś już mieć w pogotowiu drugą falę. Weź ich w to samo miejsce, co pierwszą, używając tej samej drogi i dokończ dzieła.
MISJA 3 - Ambush!
Na teren, w którym zacząłeś istnieje tylko jedno wejście. Zatem powinieneś tam skupić mocne siły obronne. Tak szybko jak to tylko możliwe postaw tam lekką wieżę laserową (ale ustaw ją na zamkniętym terenie), szybko powinny zjawić się peewee'y. Na razie jeszcze nie próbuj rozlokowywać się poza swoim terytorium. Jeśli twoje dwa Stromy, z którymi zacząłeś misję zginą zanim zdążysz wybudować wieżę laserową, użyj przeciwko atakującym D-guna. Otwórz produkcję metalu i energii i zrób trochę kbotów. Zauważysz zapewne kilka kbotów na lewej ścianie, które strzelają do ciebie - kboty Storm łatwo się ich pozbędą. Ustaw Stormy w pozycji "Hold Position" na odległość jakichś 5 jednostek od ściany. Linia 5 Stormów powinna szybko wyczyścić teren z wszelkich intruzów. Urozmaić trochę swoją obronę za pomocą kolejnej wieży laserowej. Możesz też powoli myśleć o wychodzeniu poza rejon startowy i ustawić na zewnątrz wieżę laserową. Kiedy już to zrobisz, to właściwie koniec. Grupa trzech wież laserowych może powstrzymać każdy atak, który zostaje na ciebie rzucony w tej misji. Produkuj jak szalony Stormy i wyrusz na łowy. Jednostki te są szczególnie wartościowe w tej misji, ponieważ ich pociski mogą trafiać z dużych odległości (rozpraw się z tymi zgniłymi peewee'ami) i mogą też trafiać w jednostki umieszczone na ścianach.
MISJA 4 - Enough is Enough
Przenieś swojego komandora na szczyt tej wysokiej równiny na prawo od pozycji startowej. Rozwal za pomocą D-guna LLT strzegące pozycje na rampie blisko prawej krawędzi terytorium. Teraz możesz już w spokoju zacząć budowę swojej bazy. (Tylko ustaw kilka jednostek obronnych na rampie). Od teraz istnieje kilka sposobów na zakończenie misji. Ustaw kilka wież strzelniczych tylko kilka "placów" od krańca równiny, aby były mniej narażone na strzały od dołu. Zabij wszystkie patrolujące "czerwone kropki" na małej mapie. A następnie wyślij koktajl AK-ów i "strzelniczych" botów, aby wyczyścić bazę Arm-ów i zdobyć bramę.
MISJA 5 - Barathrum!
Dwa peeweesy Arm-ów atakują cię, gdy tylko wchodzisz na mapę. Jednego załatw z D-guna, drugiego zdobądź. Brama, przez którą przechodzisz stoi na szczycie dużej góry; skieruj się na południe od niej. Na dole powinieneś zauważyć zapasy metalu, niech extractory trochę nad nimi popracują, zbuduj na górze solar collectory i wieżę radarową. Musisz bardzo szybko wyprodukować laboratorium Kbotów - na początku twoja produkcja metalu będzie trochę ograniczona, a boty są dość tanie w produkcji. Szczególnie ukończ parę Crasherów, aby zajęły się samolotami Arm-ów, które się nagle pojawią. Po wybudowaniu bota konstrukcyjnego zabierz się za produkcję kilku Stormów i Thudów dla obrony naziemnej, a także kilku Crasherów. Niech zaczną się też produkować Pulvarizery, które ustaw wokół bazy. W tym momencie bądź ostrożny, ponieważ Arm-owie będą wysyłali fala za falą swoje ataki tymi wrednymi grupami, które będą cię bez przerwy nękać. Dopóki nie będziesz miał dobrej linii Pulvarizerów, jesteś śmiertelny. Reperuj uszkodzone wieże tak szybko jak to możliwe, trzymaj też parę jednostek na zewnątrz z przodu, aby widzieć zbliżających się przeciwników. Kiedy to się dzieje, weź swojego komandora aby postawił kilka metal extractorów wokół tego terenu. Zapasy metalu są niewielkie, ale skorupa planety jest dość bogata w minerały, aby ustawiony obojętnie gdzie extractor zrobił około 0.5 jednostki w danej jednostce czasu. Będziesz potrzebował ich więcej niż na Core Prime i dlatego potrzebujesz kilku dodatkowych solar collectorów, aby zasilały je oraz inne twoje budynki. Do tego czasu powinieneś już mieć sensowną ilość sił naziemnych i odpowiednio mocne powietrzne siły obronne. Twoim następnym priorytetem jest fabryka pojazdów. Kiedy już ją będziesz miał, zbuduj pojazd konstrukcyjny i zacznij pracować nad zaawansowaną fabryką pojazdów. Przyszedł też znowu czas na produkcję Instigatorów, Slasherów, Reaperów, Diplomatów i jednego lub dwa Informera. Baza Arm-ów nie jest zbyt dobrze broniona, zatem jej wykończenie nie powinno cię zbytnio zaangażować. Jeśli chcesz, masz możliwość wybudowania fabryki samolotów, aby otrzymać trochę wsparcia z powietrza. Ustawienie kilku dodatkowych jednostek do patrolowania twojej bazy wokół może także sprawić, że twój Pulvarizer będzie bardziej wydajny, likwidując namierzonych wrogów i zużywając mniej ognia niż jednostki naziemne. Kiedy oddziały są gotowe, wyślij je (i ewentualnie - jednostki powietrzne) na północ do rozwalenia bazy Arm-ów. Jedna dobrze wymierzona grupa powinna dobrze wykonać zadanie, ale sensownie byłoby mieć też cały czas jakieś wsparcie. Baza jest dość rozległa, zatem musisz się przygotować na trochę poszukiwań, aby znaleźć wszystkie jednostki Arm-ów. Wykończ ostatnią i kończysz robotę.
MISJA 6 - The Cleansing Begins
Zaczynasz w miejscu idealnym do ustawienia bazy, dlatego zbuduj tam gdzie stoisz metal extractory i generatory energii. Skonstruuj larobatorium Kbotów, ponieważ wcześnie zostaniesz zaatakowany przez siły powietrzne Arm-ów. Zbuduj 6 lub 7 Crasherów i wyślij je pod trasę przelotów samolotów Arm-ów. Użyj zwiadowczego samolotu Fink, aby patrolować wschodnie i zachodnie rejony bazy, żeby zostać szybko ostrzeżonym o ataku Arm-ów. Musisz szybko wybudować kosztowną wieżę radarową. Kiedy masz wybudowanych parę Crasherów, wyślij na rozpoznanie Finki na wschód, zachód i północ od twojej bazy - odkryją parę zasobów energii i metalu. Aby bronić się przed ciągłym atakiem ze strony Arm-ów, stwórz linię obronną złożoną z Crasherów i Stormów. Zbuduj też trochę struktur defensywnych - lekkie wieże laserowe lub, lepiej, wieże ciężkich laserów i Punisher. Naprawiaj uszkodzone jednostki, aby rozbudować swoją armię. Zbuduj fabrykę pojazdów, pojazd konstrukcyjny i zaawansowaną fabrykę pojazdów, która stworzy Diplomatów. Po uporaniu się z kilkoma atakami Arm-ów, możesz rozpocząć ofensywę. Zbuduj kilku Diplomatów i reaperów. Zbierz je i poczekaj na następny atak, zanim rozpoczniesz kontratak. Struktury defensywne Arm-ów mogą być bardziej kłopotliwe niż te kilka jednostek, które przeżyły. Wolno udoskonal się i zbuduj wieże radarowe, aby roznieść struktury na odległość. Gdy baza zacznie płonąć, wyślij małe patrole, aby dokończyły dzieła.
MISJA 7 - Pulling the Noose Tight
To łatwa misja. Jednostki, z którymi zaczynasz nie przetrwają długo, ponieważ szybko nadejdzie atak Zipperów. Przekonaj ich za pomocą D-guna o ich błędzie. Blisko miejsca, w którym zacząłeś znajdziesz kilka zapasów metalu. Użyj je na swoją korzyść i ustaw bazę na prawo od miejsca początku misji. Kiedy twoje laboratorium kbotów będzie juz gotowe, i zbudujesz grupę Crasherów, zabierz parę konstrukcyjnych botów na zewnątrz, aby przystąpiły do pracowania nad zapasami metalu i otworami geotermicznymi. Siły Arm-ów są podczas tej misji dziwnie spokojne. Widocznie cieszą się, że mogą sobie posiedzieć i poczekać na twoje przyjście. Wykorzystaj to. Kiedy boty konstrukcyjne pracują nad tym, żeby przynieść ci więcej zasobów, spraw aby komandor zaczął budowę fabryki pojazdów. Czas zbudować grupę pojazdów, ale tym razem zamiast jednej dużej, lepiej wytworzyć dwie małe. A to dlatego, że baza otoczona jest przez fosy z lawy, z dwoma małymi wejściami na wschodzie i zachodzie. Jedyny trick polega na byciu dokładnym w celowaniu. Musisz zdobyć przynajmniej jedną z kopalni moho Arm-ów aby wygrać. Przesuń małe grupy pojazdów wzdłuż każdej ze stron bazy Arm-ów i uderz ich równocześnie z obydwu kierunków. (Nie jest to konieczne, aby wygrać, ale przyda się jako praktyka przed kolejnymi misjami.) Kiedy już wszystko, co może się bronić zostało zniszczone, wejdź z komandorem aby zająć przynajmniej jedną kopalnię moho i wykończ z D-guina wszystko, co jeszcze pozostało.
MISJA 8 - The Gate to Aqueous Minor
Na północną część mapy prowadzą dwie ścieżki, obydwie strzeżone są przez podwójne wieże Arm-ów Sentential. Będzie tu tylko parę ataków, i żaden z nich aż tak poważny, zatem masz trochę czasu na przygotowanie bazy. Choć baza Arm-ów zawiera fabryki konstrukcyjne, nie używa ich zbyt często, ale dobrze jeśli zniszczyłbyś je tak szybko jak to możliwe. Jeśli używasz w tym celu akcji powietrznej, powinieneś upewnić się, że siły bombowców są odpowiednio duże, aby zniszczyć cel, zanim same zostaną zestrzelone, ponieważ baza Arm-ów posiada jednostkę konstrukcyjną i szybko odbuduje uszkodzenia. Arm-owie mogą użyć przeciwko tobie swoich bombowców, zatem przygotuj obronę powietrzną swojej bazy. Arm-owie nie są w stanie odbudować swoich sił powietrznych, zatem gdy je zniszczysz, niebiosa są tylko twoje.
MISJA 9 - The Purgation of Aqueous Minor
Ta misja jest łatwa, wprowadzając morską część gry. Zaraz na początku zostaniesz zaatakowany przez cztery peeweweesy, zlikwiduj je. Nie ma sensu przejmowania ich, ponieważ misja ta rozgrywa się na terytoriach, do których one nie dotrą. Niech struktury podstawowe zaczną budować i doproś się o laboratorium kbotów, i niech wybuduje 6 do 10 Stormów. To pozwoli bronić twoich wybrzeży, zanim nie uzbroisz się lepiej. Zatroszcz się, aby stworzyć linię Pulvarizerów wzdłuż zachodniego wybrzeża. Ta ściana stworzona przy ich pomocy w zupełności wystarczy, aby rozwalić te kilka statków Arm-ów, które przez przypadek podejdą za blisko twojej bazy. Nie zapominaj o tym, żeby konstrukcyjne boty zajęły sie otworami geotermicznymi, które znajdziesz w pobliżu. Kiedy to już się stanie, możesz użyć parę "metal makers", aby pomagały ci dostarczać zasoby, których będzie potrzebowała twoja marynarka wojenna. Ustaw stocznię w kanale na wschodzie. Będzie tu stosunkowo bezpieczna od ataków Arm-ów, a ty możesz spokojnie rozbudować swoją średnią lub małą flotę. Weź najpierw do wody parę Enforcerów, aby zajęły się wszystkim, czego nie mogą ustrzelić Pulvarizery (na przykład łodzie podwodne). Następną inwestycją powinien być statek konstrukcyjny, aby pomógł przy budowie wyrzutni torpedowej i innych statków. Stwórz następnych 5 lub 6 Enforcerów i kilka łodzi podwodnych Snake, i przepłyń na północ. Będziesz musiał zlikwidować parę struktur na małej wyspie, ale one stanowią dla ciebie niewielkie zagrożenie. Zdław ostatnie Crusadery i Skeetery Arm-ów i po sprawie.
MISJA 10 - The Gauntlet
Masz mnóstwo czasu, aby przygotować się na początkowej wyspie, zanim cokolwiek zacznie cię szukać, skorzystaj z tego czasu. Ataki powietrzne, które nadejdą są żałosne i łatwe do zdławienia. Zaatakuje cię parę czołgów amfibii, ale za pomocą jednego lub dwóch Sharków pozbędziesz się kłopotu. Możesz też przyjść do wody Roachami. Jeśli wrogi Lurker będzie na tyle głupi, aby zaatakować Roacha, który jest w wodzie, szybko zginie. Kiedy zbudujesz zaawansowaną jednostkę konstrukcyjną, zastąp kopalniami moho wszystkie metal extractory i zbuduj jeden lub dwa reaktory jądrowe, aby doładować odpowiednio "metal makery". Dzięki temu powinieneś mieć dochód metalu w granicach 40. Zbuduj zaawansowaną wieżę radarową na swojej wyspie i użyj fregaty strzelniczej, aby zniszczyć wszystkie czerwone punkty, które widzisz. Teraz zostały ci statki, które przebywają blisko Gauntleta oraz siły obronne na szczycie samego Gauntleta. Użyj Sharków w dużych grupach, aby powoli eliminować statki, a następnie użyj ich do zwiadu blisko linii brzegowej przy klifach, aby zorientować się, gdzie znajdują się siły obronne. Namierzone, szybko mogą być wyłączone z zabawy za pomocą fregaty strzelniczej. Możesz też zamiast tego użyć metody eksplozji. Niech zaawansowane laboratorium kbotów produkuje bez przerwy Roache, a stocznia niech wypuszcza Envoye. Kiedy Envoy jest gotowy, załaduj go 4 lub 5 Roachami i zaprowadź go bezpośrednio do czoła Gauntleta. Jeśli zostanie zniczczony, eksplozja zlikwiduje też większość okrętów i "subów" na ekranie. Albo możesz go skierować w stronę danej grupy statków i ustawić samo-zniszczenie - niewiele jednostek przetrwa to samobójstwo. Po kilku takich numerach, będziesz w stanie łatwo wziąć statek transportowy przez Gauntleta.
MISJA 11 - Isle Parche
Tutaj będziesz miał na przygotowania jeszcze więcej czasu niż poprzednio. Zaawansowane laboratorium kbotów ciągle jest wymagane, abyś miał kopalnie moho, fabrykę jądrową i zaawansowany radar. Jak poprzednio użyj super mocy do "metal makerów". Kiedy twoja baza zasobów jest postawiona, zacznij rozbudowę lotniska i użyj go aby stworzyć samolot konstrukcyjny. W zamian powinien on zacząć budowę zaawansowanego lotniska. Gdy to robi, rozpocznij produkcję paru Finków. Później ich użyjesz jako wykrywaczy. Tutaj rzeczy stają sie zabawne. Najpierw powinieneś zmienić normalne rozkazy na zaawansowanym lotnisku na "Hold Fire". W ten sposób wszystkie produkowane samoloty z tego lotniska będą atakowały tylko te cele, które im dokładnie wskażesz, w ten sposób zredukujesz do minimum przypadkowe rozwalenie Zeusa, którego musisz zdobyć. Zacznij budowę znacznych sił Rapierów razem z kilkoma Vampami i trzema lub czterema Titanami. Zgrupuj Titany oddzielnie, ponieważ zostana użyte (razem z Finkami), aby rozprawić się z "subami" Arm-ów w tym rejonie, gdy reszta samolotów zmierzać będzie do bazy Arm-ów na południu. Kiedy twoje siły powietrzne dotrą do bazy, namierz najpierw wieże strzelnicze i laserowe. Powinny szybko się zapaść pod ostrzałem z twoich Rapierów. Jeśli na niebie ciągle są jakieś wrogie samoloty, zlikwiduj je zanim zaczniesz rozlokowywać na wyspie różne pojazdy. Został tylko bot Zeus, nie strzel w niego. Zbuduj Valkyrie, aby wziąć twojego komandora na południową wyspę. Zdobądź Zeusa i to wszystko.
MISJA 12 - A Traitor Leads The Way
Dość prosta misja, która daje ci szansę szybkiego rozbudowania się, zanim staniesz się obiektem ataków. Na południowym krańcu wyspy, na której zaczynasz powinieneś zbudować przynajmnie 2 Punishery - bedą ci potrzebne później w tej misji, gdy okręty wojenne, krążowniki i niszczyciele zaczną podbijać południe. Nie ma zbyt dużo miejsca na twojej wyspie startowej i nie ma za bardzo gdzie iść, zbuduj więc kompaktową bazę. Po zbuduwaniu metal extractorów na wszystkich zapasach metalu i solar collectorów, stwórz laboratorium kbotów i kbota konstrukcyjnego, i wstaw je do otworów termicznych. Kiedy tylko możesz, zbuduj zaawansowane laboratorium kbotów i jednego lub dwa zaawansowane boty konstrukcyjne. Później przygotuj się na przemianę metal extractorów w kopalnie moho i zbuduj dwie fabryki jądrowe. Pierwszy atak nie nadejdzie wcześniej niż za jakieś 20 minut, dlatego powinieneś zdążyć zrobić to wszystko zanim przybędą pierwsze krążowniki wroga. Oddziały Arm-ów nie zaczną cię atakować, zanim ty nie zrobisz tego pierwszy. Arm-owie posiadają tylko jedną fabrykę konstrukcyjną - stocznię - dlatego jej zniszczenie (znajduje się ona w prawym górnym rogu) sprawi, że potyczka ta zamieni się w wojnę na wyczerpanie. Możesz użyć albo sił powietrznych (możesz zbudować tylko podstawową fabrykę samolotów) i zniszcz Arm-ów za pomocą bombowców i myśliwców, lub możesz zdominować morze, gdzie będziesz miał dostęp do wszystkich statków Arm-ów. Zadbaj o parę wież strzelniczych w swojej bazie, aby sama broniła się od ataku tych paru samolotów, które posiadają Arm-owie. Nie powinieneś mieć kłopotów ze zdruzgotaniem sił Arm-ów, choć może przyda ci się parę latających bomb przeciwko łodziom podwodnym. Aby zwyciężyć, zdobądź Wrota Galaktyczne za pomocą swojego komandora, i przenieś blisko nich Zeusa. Może będziesz musiał trochę poruszać Zeusa wkoło wrót, aby się "zarejestrował".
MISJA 13 - Rougpelt
Bardzo szybka misja. Najpierw załatw za pomocą D-guna bota Zeusa. Zdobądź wiatrak, aby dostać trochę dodatkowej energii dla D-guna. Idź na południe i zdobądź Finka i Atlasa. Załaduj komandora na Atlasa i przeleć się z obydwoma pojazdami prosto na południe na dół mapy. Przenieś Finka na prawo aż nie namierzysz brzegu i wyładuj komandora tak blisko brzegu jak możesz. Dobrze byłoby ustawić Finka na trasę patrolową, aby latał wokół wyspy, na której wylądowałeś, by przyciągnął na siebie trochę ognia. Ale nie pozwól, aby Atlas został zniszczony - jeśli to się stanie, przegrasz misję. W środku wyspy znajduje się lekka wieża laserowa, dość blisko od ciebie. Za pomocą D-guna pozbądź się jej, a także pozostałych jednostek w okolicy. Przesuń komandora wzdłuż dołu mapy, aż nie dojdziesz do zaawansowanej wieży radarowej. Kiedy dostaniesz się pod ciężki ostrzał ze strzelniczych kbotów, możesz użyć D-guna, ale sprawdź, aby nie byli oni zbyt blisko wieży, ponieważ wtedy stanie ona w ogniu. Masz ją przecież zdobyć. Więc zrób to i to wszystko na temat 13 misji.
MISJA 14 - Scouring Rougpelt
Opis misji mówi, że musisz tu zdobyć tak dużo z bazy na wschodzie jak tylko możesz. Ale to nieprawda! Zdobycie bazy jest łatwe. Problem polega na tym, jak ją utrzymać. Rozsmaruj patetyczne siły obronne Arm-ów, utawione wokół bazy i zdobądź co możesz. Niech boty konstrukcyjne pracują w pośpiechu i niech zaczną budować Guardiany (ekwiwalent Arm-ów twoich Pulvarizerów) wszędzie dookoła bazy, zaczynając od jej południowego skraju. Ostrożnie ustaw wieże na szczycie wzgórz, które otaczają bazę, a nie za nimi. Kiedy już boty konstrukcyjne pracują nad Guardianami, zacznij bardzo szybko wytwarzać peeweesy. Nie będą w stanie powstrzymać niezależnego napadu, ale są dość tanie i mogą służyć jako "namierzalnie" dla twoich Guardianów. Nie przestawaj ich produkować nawet jeśli utworzyłeś już z nich pierścień wokół bazy - będziesz musiał zastępować te zniszczone na bieżąco. Kiedy boty skończą konstruowanie Guardianów, wyślij je na patrol na ściany, które właśnie ustawiłeś. W tym rejonie jest pełno bombardowań meteorytami, które bardzo często nadchodzą i niszczą lub uszkadzają twoją obronę. Jeśli cokolwiek zostanie uszkodzone, szybko zastępuj to. Arm-owie nadchodzą, ale niezbyt liczną falą. Wiele z ich jednostek jest potężnie opancerzonych, dlatego mogą one przetrwać dość długo twój kontratak i niszczyć Guardiany. Twoje patrolujące boty konstrukcyjne powinny szybko je reperować automatycznie. Cokolwiek zrobisz, nie próbuj brać ich do walki. Po prostu pełny luz, utrzymuj swoją obronę, a Arm-owie w końcu pouciekają ze swoich jednostek.
MISJA 15 - Xantippe's Abyss
Działo Big Bertha ulokowane jest w pół drogi do górnej części mapy. Jest ona chroniona przez dwie wieże laserowe i pojedynczego konstrukcyjnego kbota. W zależności od twojego poziomu trudności zmienia się typ wież laserowych, a na trudnym poziomie może być kilka dodatkowych Kbotów wokoło. Wieże laserowe są dość daleko od Berthy i mogą być bezpiecznie zlikwidowane przez D-guny. Na trudnym poziomie są tu 2 Berthy, które możesz zdobyć. W południowych rejonach mapy nie ma wrogów, dlatego zbierz stamtąd tak dużo zapasów metalu jak możesz. Zbuduj dużo generatorów energii, ponieważ Bertha używa na każdy strzał potężnych jej ilości (ponad 1000 jednostek mocy). Zbuduj fabrykę samolotów i parę Finków i popełnij samobójstwo lecąc wzdłuż północnych części mapy aż zlokalizujesz Annihilatora. Kiedy go namierzysz, zrób w grze pauzę i namierz Annihilatora z Berthy. Pradopodobnie trafi go a ty wygrasz misję. Ścieżka przez otchłań znajduje się daleko na prawo od niej, i jest tam parę dobrych lokacji dla położenia Gaat Gunów i Pelvarizerów, na wszelki wypadek, gdyby wróg nadszedł i chciał się z tobą przywitać. Na poziomie łatwym nie ma się o co martwić, ale na trudnym zostajesz zaatakowany przez dużą kolumnę ciężko opancerzonej artylerii, dlatego jest to potrzebne. Kboty powinny być jednak w stanie powstrzymać tę kolumnę.
MISJA 16 - Departing Rougpelt
Problem polega na tym, że deszcz meteorytów obudzi zbyt wcześnie jednostki Arm-ów. Jeśli nie masz szczęścia, pięć Brawlerów złoży ci wizytę już w minutę po ropzpoczęciu misji. Musisz przygotować szybko jakąś obronę (zdecydowanie przeciwpowietrzną, gdy deszcz meteorytów będzie dla ciebie nieszczęśliwy). Twój komandor powinien poradzić sobie z każdym atakiem naziemnym, pod warunkiem, że ustawiłeś kilka solar collectorów. Arm-owie nie posiadają fabryk konstrukcyjnych, zatem jeśli uda ci się przeżyć początkowy atak (albo gdy masz szczęście i nie przytrafi ci się on w ogóle), pradopodobnie wygrałeś. Wrota Galaktyczne ulokowane są na szczycie "piramidy".
MISJA 17 - The Lost Isle
Kluczem do zwycięstwa jest tu zbudowanie całego morskiego arsenału obronnego. Problem polega na tym, że prędzej czy później komputer zaczyna piekielny ostrzał tej malutkiej wyspy, na której zacząłeś i żaden Kbot czy czołg nie będzie w stanie zatrzymać niesamowitej mocy Millenium, które pluje na odległość. Jeśli to się stanie, jesteś martwy, gdy nie ma żadnej obrony. Aby zrobić silną defensywną bazę okrętową, zacznij misję od pewnej podstawowej taktyki. Najpierw wyczyść drzewa (niech Thud je zmiękczy, albo gdy nie chce ci się przemierzać listowia, użyj D-guna), następnie zbuduj kilka podstawowych lądowych struktur obronnych. Ja zacząłem od zbudowania laboratorium Kbotów, następnie poleciłem komandorowi, aby ustawił wokół wyspy solar collectory i metal extractory, podczas gdy laboratorium Kbot produkowało konstrukcyjnego Kbota, aby zbudować bardziej złożone struktury. Parę wież strzelniczych po każdej stronie wyspy powinno wystarczyć. Wypuść z taśmy produkcyjnej trochę Crasherów i Thudów, a poradzisz sobie z inwazją tych kilku Tritonów, które wejdą ci w drogę na początku misji. Następnie zbuduj stocznię. Lubię budować tu kilka Snaków a następnie 2 lub 3 Enforcery dla każdego Searchera. Pozostawione same sobie Searchery są słabe, ale mogą być wspaniałym dodatkiem do sił Enforcerów. Do tego czasu twój komandor powinien skończyć fabrykować jakieś 4 solar collectory i metal extractory, dlatego poleciłem mu strzec stoczni, aby była ona bardziej wydajna. Zauważ, że zaawansowane laboratorium Kbotów lub fabryka pojazdów są tu bezużyteczne. Kboty, które produkują laboratoria Kbotów, są jednostkami, które muszą działać na bliską odległość, tutaj to nie wchodzi w rachubę. Czołgi są okay, jeśli chodzi o obronę naziemną, ale nie mogą dosięgnąć statków Arm-ów, dlatego one także nie są tu zbyt przydatne. Lotnisko powinno być lepszą opcją, gdy wypuszczasz statki. Ustawienie kilku Shadowsów na patrolu może znacznie pomóc twoim Enforcerom, a jeśli masz czas, aby zbudować statek konstrukcyjny, zmierzaj od razu na małą wyspę na południowy wschód od punktu, w którym zacząłeś, wyczyść drzewa i zbuduj metal colletora na zapasie metalu. Metal znajduje się też na wyspie na północnym zachodzie, ale jest to dość ryzykowny teren, ponieważ atak statków Arm-ów nadchodzi z zachodu.
MISJA 18 - Slolam Pilago
Masz teraz przerwę z mnóstwem czasu na budowanie. Ustaw standardowe struktury i przenieś się do kopalni moho i do reaktorów jądrowych tak szybko jak to możliwe. Kiedy ustawisz już zaawansowany radar, zauważysz kilka czerwonych kropek kołujących wokół wyspy. Te "suby" Arm-ów nie pozwolą ci na razie na zbudowanie stoczni, zatem skup się na stworzeniu sił powietrznych. Możesz właściwie dać sobie w ogóle tu spokój ze stocznią. Stwórz zaawansowane lotnisko i zacznij budować tuzin lub więcej Rapierów z kilkoma Vampami do pomocy. Na północ od twojej bazy masz pięć małych wysp i jeszcze dwie większe. Każda z małych wysp ukrywa na sobie skupisko defensywnych struktur Arm-ów. Większa, ta na zachodzie, posiada grupę samolotów, na wschodniej znajdziesz natomiast reaktor jądrowy i kilka Sentineli. Brzmi nieźle, ale każda z nich szybko legnie w gruzach od twoich dział okrętowych. Zacznij drugą grupę, używając pierwszej fali do oczyszczenia małych wysp. Jeśli zostało ci trochę sił (powinno), możesz też wyczyścić zachodnią, większą wyspę. W tym samym czasie weź kilka Titanów w powietrze, aby rozwalić "suby" Arm-ów, które otoczyły twoją bazę. Będziesz musiał namierzyć je ręcznie za pomocą ekranu radaru, ale to nic trudnego. Twoje działa okrętowe powinny wyczyścić do tej pory wyspę, więc zlikwiduj fabrykę jądrową. Wykończ pozostające czerwone punkty i po krzyku.
MISJA 19 - The Vebreen Fleet
Misje obronne w ogóle są bolesne, ta nie należy do wyjątków. Wyprodukuj zasoby i stocznie. Skonstruuj maksymalną ilość Snakeów. Rozłóż je w dwóch grupach po każdej stronie wyspy, aby nic się tam nie prześlizgnęło. Kiedy pojawiają się transportowce Arm-ów, namierz je jako pierwsze. Nie chcesz, aby mieli w powietrzu jakieś siły, aby skomplikować ci i tak trudną misję. Użyj Punisherów, kiedykolwiek statek Arm-ów wejdzie w zasięg. Wszystko w co trafią, radośnie rozwalają. Patrz na Snake'i, aby w razie czego zawsze zastąpić trafionego nowym. Cała ta misja to po prostu kwestia tego, aby nie dopuścić, żeby cokolwiek przemknęło się w tym miejscu. Niech twoje siły obronne będą mocne, a zwycięstwo przyjdzie łatwo.
MISJA 20 - The Gate To Aegus
W tej misji Arm-owie nie potrafią budować, dlatego weź ich na zmęczenie. Możesz skoncentrować się tylko na samolotach lub rozbudować także siły o kilka statków. Nie zawracaj sobie głowy budowaniem fabryki Kbotów lub pojazdów, ponieważ one tylko zajmują miejsce, które możesz wykorzystać w inny sposób. Nie stajesz się obiektem ataku przez dłuższy czas, dlatego po prostu buduj ile wlezie. Użyj samolotu konstrukcyjnego, aby zbudować metal extractory na dwóch małych wyspach na północy. Kiedy możesz, zmień extractory w kopalnie moho. Za pomocą kilku "metal makerów" wcześniej zbudowanych, powinieneś stworzyć zaawansowaną fabrykę samolotów oraz kopalnię moho i fabrykę jądrową. Siły bombowców torpedowych mają niszczyć statki Arm-ów. Bombowce strategiczne natomiast wykorzystaj do rozprawienia się z Defenderami na głównej wyspie na północy, aby bombowce torpedowe miały spokój. Jeśli posiadasz dwa lub trzy Finki patrolujące środek mapy, ostrzegą cię o zbliżaniu się czołgów amfibii - zniszcz je za pomocą bombowców torpedowych. A jeśli dojdą do lądu, dopadnij je D-gunem.
MISJA 21 - Aegus...Empyrrean's Guardian
Pomimo tego, co usłyszałeś na odprawie, nie wydaje się, żeby był tu jakiś limit czasowy. Użyj Diplomaty wspieranego przez Informera i Deletera, aby rozwalić z daleka budynki. Wrota galaktyczne znajdują się na dużym kraterze, na północ od środka mapy. W kraterze umieszczony jest też reaktor jądrowy - zniszczenie go może zredukować efektywność Annihilatora (jeśli go spotkasz na trudnym poziomie). Zdobądź budynki po wschodniej części mapy, a zwłaszcza moho. Nie panikuj z powodu ochrony radaru na północy, gdy go zdobędziesz. Komputer za pomocą Erasera ukryje parę oddziałów, zatem posiadanie szybkich jednostek, aby ich odszukały może załatwić sprawę. Możesz tu zbudować Intimidatora, ale ostrożnie kiedy nim celujesz, ponieważ przecież nie chcesz zniszczyć wrót. Na dole mapy, po lewej znajduje się trochę kopalni metalu. Ich zabranie (albo przejęcie lub zniszczenie i wybudowanie swoich) znacznie zwiększy twój przychód metalu. Ochraniaj je za pomocą Doomsday Machine (po zbudowaniu jednego lub dwóch reaktorów jądrowych), kilku żołnierzy i Deletera. Oczywiście nie musisz zabijać wszystkich wrogów, żeby wygrać - po prostu przejmij Wrota Galaktyczne. Wydaje się, że istnieje tu tylko jedna droga na dół do doliny, wzdłuż wschodniej części mapy, dlatego jej ochrona za pomocą Doomsday Machine lub innej zabawki ukaże się bardzo pomocna, bo jest to doskonałe miejsce na zbudowanie bazy.
MISJA 22 - A Big Empyrrean Welcome
Kiedy wejdziesz, zaczną cię atakować Zippery - nagrzej D-guna i rozpraw się z nimi. W tej misji będziesz dość często używał tej broni, zatem przyzwyczaj się do niej. Oczywiście, aby ją wykorzystać musisz mieć moc, dlatego ustaw znaczną ilość solar collectorów za wzgórzem na wschodzie. Tutaj będą bezpieczne od Berthy i od Zipperów, które wałęsają się w pobliżu. Inaczej niż we wcześniejszej misji ze zdobywaniem Berthy, tutaj wielkie działo już odpowiada ogniem na twój atak. I zostało zaprogramowane na jeden cel - twojego komandora. Niech jakikolwiek Pyros, który przeżyl i bot konstrukcyjny strzegą więc komandora, gdy zaczniesz daleki spacer na południe. Nie zmierzaj bezpośrednio na Berthę, bo szybko zakończysz misję (przegrywając). Idź zygzakowatą ścieżką ukrytą w górach, jeśli to tylko możliwe. Po drodze napotkasz więcej Zipperów i kilka Hammerów. Użyj przeciwko nim D-guna i ustaw wcześniej solar collectory. Kiedy jesteś już wystarczająco blisko, Bertha cię nie trafi. Podejdź i zdobądź ją.
MISJA 23 - The Fortress Falls
Gracz komputerowy posiada na tej mapie liczne jednostki konstrukcyjne i użyje ich, aby zastępować zniszczone budynki, zwłaszcza reaktory jądrowe i kopalnie moho. Ustaw jeden wielki fort obronny, który może objąć obydwie doliny, których używa komputer, ale też rejon na wschodzie, gdzie zostaną wysłane pewne jednostki. Fort powinien zawierać przynajmniej 2 Punishery i co najmnie 3 Gaat Guny i Pulvarizery. Zostanie zaatakowany przez Fidosy i Bulldogi, dlatego potrzebujesz samolotów patrolowych w tym rejonie, aby dały ci odpowiednie ostrzeżenie. Uzyj raczej w tym celu Avengerów niż Finków. Trzymaj w patrolu też przynajmniej jedną jednostkę konstrukcyjną, ponieważ Pulvarizery nie przetrwają długo, kiedy zostaną namierzone. Użyj Punishera, którego zbudowałeś, aby zniszczyć statyczną obronę Ar-óm blisko północnej doliny, a także żeby wykończyć Spiedry na ścianach klifowych (Spidery mogą sparaliżować twoje samoloty). Nie musisz rozrastać się na całe terytorium mapy aby odnaleźć metal, ponieważ w rejonie, na którym zacząłeś możesz łatwo dostać przychód liczony powyżej 20, po tym jak przerzucisz się z metal extractorów na kopalnie moho. Działo Intimidator może sięgnąć wieksze rejony mapy, dlatego używaj go, aby celować w reaktory jądrowe, kopalnie moho i samoloty konstrukcyjne. Arm-owie posiadają Berthę w północno wschodnim rogu, powinieneś zatem szybko ją rozwalić za pomocą twojego własnego działa lub używając bombowców strategicznych albo Rapierów. Musisz koniecznie wybudować małe siły Vampów, ponieważ Arm-owie użyją przeciwko tobie Brawlerów, Hawków i bombowców Thunder. Jeśli masz dobry zasięg radarowy, możesz za pomocą Vampów roznieść każdy wrogi samolot na zęwnatrz twojej bazy. Jeśli twoim Hawkom nie powodzi się obecnie najlepiej, a masz kilka bombowców Hurricane, wypal je w powietrze, aby zaczęły używać przeciwko atakującym swoich laserów powietrze-powietrze. Gdy zgasiłeś już gospodarkę Arm-ów i zniszczyłeś wszystkie ich jednostki konstrukcyjne, zabij resztę jednostek, za pomocą dowolnej broni (ale uważaj na kilka wież Sentineli, które tu zostały).
MISJA 24 - Surrounded and Pounded
Znajdujesz się w złej sytuacji. Twoje jednostki, które otrzymałeś "na wejściu" uległy zniszczeniu. Teren, na którym zacząłeś otoczony jest przez jednostki Arm-ów i jesteś zdziesiątkowany. Pierwsze czego potrzebujesz do przetrwania to wiedza na temat miejsca położenia jednostek Arm-ów i kiedy nadejdą. To oczywiście wymaga radaru. Ustaw wieże radarowe na wschodniej i zachodniej stronie mesy, i zaczynaj naprawy. Jednocześnie niech twój bot konstrukcyjny zajmie się produkcją normalnych komponentów i struktur. Pojazdy nie wchodzą tu w rachubę, dlatego potrzebujesz laboratorium Kbotów i lotnisko. Jak zwykle, Pulverizatory to twoi kumple, a chcesz mieć mnóstwo przyjaciół. Brawlery Arm-ów dołączą dość szybko, niech twoi kumple mają dobrą zabawę. Mocna obrona to istota jeśli chodzi o twoje przetrwanie. Nie tylko zostaniesz zaatakowany przez Brawlery, ale też i przez Merle. Zbierz grupę AK-ów i wyślij je, aby uporały się z zagrożeniem. Co prawda stracisz je tutaj, ale to się opłaca. Dzięki temu zyskasz dość czasu, aby otrzymać zaawansowane lotnisko i zacząć odpalać potężne liczby Rapierów i Vampów. Liczna ich grupa może łatwo przejąć kontrolę na polu walki. Jak we wcześniejszej misji, przenoś swoje Rapiery od celu do celu, czyszcząc tych pasożytów Arm-ów.
MISJA 25 - Empyrrean's Final Stand
Ale najpierw musisz sie skupić po prostu na przeżyciu. Ostatnia rzecz, na którą cię tu stać, to zainteresowanie się zbyt szybko potężnymi siłami powietrznymi Arm-ów. Weź zatem swoje startowe siły i rusz na południowe narożniki mapy. Będziesz miał tam dość czasu, aby przygotować rozsądną obronę bazy, zanim mordownia się zacznie. Zacznij od zwykłej mieszanki struktur i weź trochę Crasherów i Stormów, na wypadek, gdyby jednostki Arm-ów przyszły po ciebie za wcześnie. Tak szybko jak możesz, zacznij od ścian Pulvarizerów wokół twoich struktur, z AK-ami robiącymi rozeznanie terenu. Kiedy to się odbywa, zacznij prace nad wszystkimi najważniejszymi zaawansowanymi botami konstrukcyjnymi, aby zdobyć moc jądrową. W tych dniach będziesz potrzebował przynajmniej dwóch reaktorów jądrowych i wystarczającą ilość "metal makerów", aby użyć całej ich mocy wyjściowej (około 16). Teraz powinieneś mieć dość zasobów wspierających parę zaawansowanych lotnisk. Niech jedno pracuje nad Vampami, a drugie na Rapierami. Do teraz już odparłeś najazd sił Arm-ów - nie zapomnij, aby "namierzacze" wciąż przygotowywały cele dla Pulvarizerów. Jeśli twój zaawansowany bot konstrukcyjny nie ma nic do roboty, niech zacznie pracować nad kolejnym reaktorem jądrowym. Użyj połowy dodatkowej mocy "metal makerów" i przygotuj trzecie zaawansowane lotnisko. Od tego momentu już jest łatwo - przygotuj dużą liczbę Rapierów i wolno rozpracuj siły obronne Arm-ów. Na początku stracisz dość dużo jednostek, ale złe czasy szybko sie skończą i uda ci się wyrąbać w strukturze wroga potężną dziurę. Kiedy siły Arm-ów zaczną maleć, przygotuj się na poszukiwania ich komandora, który powinien się gdzieś tutaj ukrywać (poszukaj w drzewach). Musisz go załatwić aby ukończyć misję. Kiedy ostatnia jednostka Arm-ów już została wysłana w niebyt możesz śmiało przyznać: Zrobiłem To! Galaktyka Jest Moja!
Solucja pochodzi z magazynu Cd-Action, autor Dżosef.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.