Miasto
Podejdź do sprzedawcy kukurydzy i kup jedną sztukę. W jednym z pobliskich zaułków jest kura, spróbuj ją złapać korzystając z właśnie zakupionej kukurydzy. Idź teraz do sprzedawcy drobiu i spróbuj sprzedać mu kurę, otrzymasz kilka cennych peset. Skieruj się do baru, odbędziesz dość ciekawą rozmowę z człowiekiem siedzącym przy stole. Czeka Cię nietrudna gra w kości, za każdym razem musisz zgadnąć czy w następnym rzucie wypadnie większa czy też mniejsza liczba oczek. Nagrodą za wygranie gry w kości będzie mapa do legendarnego miasta ze złota - El Dorado (początkowo gra się o pieniądze a dopiero później zdesperowany hazardzista zaoferuje nam grę o mapę). Wyjdź przed bar. Okaże się, że strażnik gdzieś pobiegł i możemy przejść do nowych lokacji. Zerwij jeszcze po drodze plakat przedstawiający naszych herosów i możesz biec dalej. Idąc cały czas w lewo spotkasz Malezo, który chełpi się zwycięstwem nad potężnym bykiem El Diablo. Jeszcze się przekonamy ile heroizmu ma w sobie Malezo! Wróć się jeden ekran w prawo i wejdź po schodach. W jednym z następnych pomieszczeń spotkasz strażnika pilnującego bramę, w której znajduje się legendarny El Diablo. W czasie rozmowy wyśmieje on Maleza uznając go za oszusta i tchórza. Wracamy z tą wiadomością do Maleza i proponujemy mu wizytę przed boks El Diablo gdzie opowie o swym niebywałym czynie. Gdy już tam dotrzecie obaj panowie zaczną się kłócić, w końcu zostanie sam Malezo i zacznie opowiadać jak to nie pokonał sławnego El Diablo. Korzystając z okazji podejdź do bramy i... otwórz ją wypuszczając rozjuszonego byka na tchórzliwego Maleza. Torreador ucieknie aż do fontanny ratując się przed wściekłym El Diablo skokiem do wody. Dobra robota! W jednym z pobliskich pomieszczeń natrętny dzieciak strzela do naszych bohaterów z procy. Aby go przechytrzyć każ Miguelowi wejść do beczki i bezpiecznie podejść do natręta. Tym sposobem zdobędziemy procę! Idź teraz do pomieszczenia z fontanną. Strzel do El Diablo z procy. Niestety nie odciągnie go to jeszcze od fontanny i Maleza. Idź więc jedno pomieszczenie w lewo. Na płocie powieś wcześniej zebrany wcześniej plakat z wizerunkami naszych bohaterów. Po krótkiej wstawce filmowej Tulio postanawia przebrać się w damskie ciuchy aby odciągnąć uwagę strażnika stojącego przy bramie. W czasie gdy Tulio wysłuchuje komplementów ze strony strażnika Miguelem musisz przejść obok niego. Aby się to udało wciśnij specjalny klawisz od skradania się i bardzo ostrożnie przejdź obok gadającej parki. Po krótkiej rozmowie naszych bohaterów przystępujemy do najważniejszej części planu. Naszym zadaniem będzie przedostanie się na statek i dopłynięcie tym sposobem do legendarnej wyspy. Pozwiedzaj okoliczne lokacje i przesuń dźwignię. Aby zachęcić stojącego tu osła do pracy a tym samym uruchomienia mechanizmu potrzebna jest marchewka. Aby dostać się do beczki z marchewkami Miguel musi ponownie wejść do beczki. Uważaj jednak na strażników, posuwaj się tylko wtedy gdy obaj stoją tyłem do beczki, w której jest nasz bohater. Weź marchewkę i użyj ją na wysięgniku przed osłem. Musisz jeszcze przesunąć dźwignię i możesz spokojnie wejść na taśmę. Zakończyliśmy właśnie pierwszy rozdział gry!
Statek
Na początek niezbyt przyjemna informacja. Nasi bohaterowie zostają zdemaskowani i uwięzienie pod pokładem. Musimy się stąd wydostać! Weź z ziemi jabłko. Podejdź teraz do słupa i spróbuj wdrapać się na sam szczyt. Okaże się, że po pokładzie biega koń Corteza - Altivo. Spróbuj podarować mu jabłko, w zamian za to koń zrzuci hak, który niestety pechowo trafi w Miguela pozbawiając go przytomności. Trzeba będzie go w jakiś sposób ocucić. Haku użyj na drabince z prawej strony ekranu i wdrap się po niej na górę. Popatrz przez kratę. Jest tu śpiący pirat, małpka Józefina oraz paczka ciasteczek. Weź te ostatnie i użyj na małpce. W zamian za jednego suchara Józefina podaruje Ci wybrany klucz. W sumie są cztery a właściwy jest tylko jeden. Dobry klucz otworzy drzwi po drugiej stronie ekranu (musisz najpierw przedostać się po drążkach zawieszonych przy suficie). Po kilku takich "rundach" wreszcie znajdziesz właściwy klucz. Wejdziesz do pomieszczenia z piratem czyszczącym działa. Niestety ten zobaczy naszego bohatera i zrzuci go z powrotem do miejsca startu. Lecący Tulio uderzy w Miguela i obudzi go! Po krótkiej rozmowie między naszymi bohaterami zdesperowany Tulio zacznie uderzać głową w ścianę... ściągając tym sposobem zwijaną drabinę! Idź Miguelem do miejsca gdzie pirat czyści działa i ostrożnie przejdź do lewej części ekranu (trzeba się skradać). Weź znajdującą się tam opaskę na czoło. Oczywiście załóż ją i spokojnie porozmawiaj z piratem podając się za jego asystenta. Otrzymasz skarpety, którymi masz czyścić działa! Poczyść je trochę a w nagrodę będziesz mógł zabrać ciasteczko z miski na podłodze. Z ciastkiem wracaj do miejsca startu. Jest tu kratka, do której trzeba będzie zwabić szczura (marynarz czyszczący działa panicznie się ich boi!). Niestety Miguel nie jest w stanie podnieść kratkę i jednocześnie umieścić tam ciasteczko. Zawołaj więc na pokład. Koń Corteza zrzuci Ci imitację podpórki. Użyj jej na kratce a następnie wrzuć tam ciasteczko. Tym sposobem złapiesz bardzo potrzebnego szczura. Do jego złapania użyj skarpetki i możesz już wracać do dział. Przerażony pirat po ujrzeniu gryzonia zwieje z pokładu, najważniejszy problem mamy więc już z głowy! Użyj skarpety na leżącej nieopodal oliwie a następnie na lampie. W ten sposób otrzymaliśmy lont! Biegnij z nim do działa, które eksplodując umożliwi wyjście na pokład. Po króciutkim filmiku znajdziemy się na pokładzie statku. Podejdź do beczki wypełnionej jabłkami i zabierz jedno. Podejdź teraz do Altivo, konia Corteza, i spróbuj się z nim zaprzyjaźnić. W czasie rozmowy wzbogacisz się o linę. Przy jej pomocy pomożemy Miguelowi dostać się na pokład (musisz ją zaczepić ale to żaden problem). Przyjrzyj się teraz bliżej stojącej tu łódce i spróbuj rozwiązać przytrzymującą ją linę. Niestety Tulio sobie z tym nie poradzi, czas więc na muskularnego Miguela! Umieść jeszcze jabłko na jednym z końców deski i rozkoszuj się dość długim filmikiem FMV, który zakończy ten rodział gry.
Wyspa
Po "awaryjnym lądowaniu" znajdujemy się na jakiejś wyspie. Jednakże kilka kroków przekona naszych herosów, że trafiliśmy na poszukiwaną wyspę i gdzieś w dżungli znajduje się mityczne El Dorado - miasto ze złota. Pora je więc odszukać! Podejdź do szkieletu i wyciągnij miecz. Tego użyj z kolei do przebicia się do dżungli (użyj go niedaleko wielkiego głazu leżącego na plaży). Po krótkiej podróży znajdziesz się w sercu dżungli. Agresywny wąż atakuje tu niewinnego pancernika, trzeba go jakoś obronić! Idź więc jedną planszę w lewo. Oprócz ogromnego znaku pokrywającego się z tym na mapie jest tu flet. Weź go i użyj na wężu. Przepędzisz go i tym samym zdobędziesz nowego kompana do naszej drużyny. Bibo, bo tak nasi bohaterowie go nazwali, pomoże nam w przedarciu się do El Dorado. Idź ponownie jedną planszę w lewo i spróbuj użyć Bibo na drzewie. Do tej czynności będzie oczywiście potrzebny Miguel (raczej jego muskuły ;)). Niestety operacja się nie powiedzi, najwyraźniej czegoś tu jeszcze brakuje. Wracaj do miejsca startowego i przyjrzyj się ogromnemu głazowi leżacemu na plaży. Spróbuj wejść na ten głaz i zdobyć kawałek liany. Wracamy do dżungli i miejsca gdzie katapultowaliśmy Bibo. Zanim to uczynimy przywiąż do pancernika właśnie zdobytą lianę. Tym razem się udało, wejdźcie po lianie na samą górę. Na początek oderwij kawałek gałązki z drzewa. Idź w prawo i użyj gałęzi na kamieniach, utorujesz sobie w ten sposób dalszą drogę (do podważenia kamieni ponownie potrzebny będzie Miguel). Przeskocz teraz po kolejnych kamieniach i idź cały czas w prawo. Teraz czeka Cię zręcznościowe zadanie. Skacz po kolejnych kamieniach oraz żółwiach, musisz w ten sposób dotrzeć na samą górę lokacji. Nie będzie to zbyt trudne, uważaj jedynie na wyskakujące z wody rybki (coś mi to przypomina Prehistorika ;)) oraz niektóre żółwie, które najzwyczajniej znikną pod wodę utrudniając Ci nieco zadanie. Po Tulio kolej na Miguela i Bibo. W tym przypadku będzie nieco trudniej. Skacząc Miguelem dojdziesz prawie do samego końca, w ostatnim skoku musi mu pomóc Tulio zrzucając do wody kamień. No, Bibo już sobie sam poradzi. Czas ruszać dalej! Znajdziecie się przed wielką czaszką. Wejdźcie do niej. Pociągnij za dźwignię i idź dalej. Czeka Cię tu mały labirynt. Przesuwając odpowiednie dźwignie musisz wydostać się z tąd do imitacji windy. Tak samo postąp z Miguelem. W końcu nasi bohaterowie ponownie się spotkają. Jest tu też kolejna zagadka. Odpowiednio ustawiając naszych bohaterów oraz pociągając dźwigniami musisz obydwoma dotrzeć do schodów znajdujących się u dołu ekranu. Zejdź po schodach i użyj dźwignię. Pojawi się Bibo a my możemy iść dalej. Przyjrzyj się stojącej nieopodal rzeźbie. Idź w lewo, jest tu minipułapka, która reaguje na ciężar i nie pozwala naszym bohaterom zabrać statuetki z dziury. Pora więc na nieustraszonego Bibo! Musisz nim teraz odpowiednio pokierować tak aby przesunąć statuetkę. Następnie musisz przewrócić kamienie na miejsce gdzie stała statuetka tak aby odblokować kratę. Teraz możesz spokojnie wypchać statuetkę na zewnątrz. Ze statuetką wracaj do rzeźby i spróbuj ją gdzieś wpasować. Udało się, zatrzymałeś właśnie dopływ wody! Użyj drabiny. Gratulacje! Dotarłeś wreszcie do El Dorado. Oczywiście nie jest to koniec przygody, w nagrodę obejrzysz natomiast kilka przewspaniałych filmików FMV. Pora ratować El Dorado i jego mieszkańców...
El Dorado
Filmiki wyjaśniają naszą obecną sytuację. Uciekliśmy przed ogromnym kamiennym jaguarem, którego przyzwał pewien szaman. Musimy się stąd wydostać oraz, przy odrobinie szczęścia, pozbyć się olbrzyma. W pomieszczeniu, w którym się znajdujesz są cztery... totemy. Każdy z nich oczekuje od Ciebie jakiegoś podarunku. W czasie obdarowywania wielkich głów obowiązują odpowiednie zasady. Z wybraną głową możesz rozmawiać tylko wtedy kiedy jest podświetlona. Dzieje się tak kiedy jeden z Twoich bohaterów stanie na odpowiednim kafelku. OK, na początek idź Tuliem przed siebie a zaświeci się jedna z głów. Tulio nie może do niej podejść ale Miguel jak najbardziej. Podejdź do totemu i porozmawiaj z nim. Głowa żąda od Ciebie jakichś eksluzywnych perfum. Daj jej więc... skarpetkę, którą zdobyłeś na statku!!! Podobnie postępuj z kolejnymi głowami. Pozostałym tomemom musisz: zagrać na flecie jakąś melodię, podarować złoty talerz (najpierw musisz do niego dotrzeć ale nie jest to trudne) oraz poczęstować ciasteczkami (pozostałość z "wycieczki" statkiem). W nagrodę totemy utworzą most, którym będziesz mógł się przedostać do kolejnej planszy. Znajdziesz się w ogromnym pomieszczeniu z lawą. Podobnie jak w przypadku skakania w dżungli musisz przedostać się na drugą stronę "jeziora". Przy skakaniu należy się śpieszyć albowiem wiele mniejszych głazów znika jeżeli dłużej na nich się zatrzymamy. Miguelem musisz dostać się do wysepki znajdującej się po prawej. Kiedy już tam będziesz przełącz na Tulia i tym dostań się do ogromnego pałacu, który widać w głębi ekranu. Będzie tam dźwignia, którą oczywiście przesuń a następnie przedostań się do Miguela. Użyj dźwigni i wejdź po drabinie. Pora teraz na małą wspinaczkę połączoną z niezbyt trudnymi zadaniami zręcznościowymi. Za każdym razem musisz uwięzić bądź też zabić pająki, których jest tu naprawdę sporo. OK., zaczynamy! Pierwszego pająka, którego napotkasz musisz uwięzić w odpowiednim momencie używając dźwigni. Po chwili wróci on do swojej jamy. Teraz sterując na przemian naszymi bohaterami musisz dojść na samą górę. Po drodze możesz zebrać owoce, napotykane pająki najczęściej będzie się dało zabić a przynajmniej uwięzić (na chwilkę, która pozwoli naszym herosom przejść dalej). Zbierane owoce możesz używać jako przynętę. Pomoże to nieco w eksterminacji pająków chociaż ich użycie nie jest konieczne. Pamiętaj również aby jak najczęściej zmieniać naszych bohaterów gdyż bez ich częstej kooperacji nie ukończysz tego poziomu. W końcu znajdziemy się na samej górze, idź w głąb ekranu. Czeka Cię to filmik FMV. Musimy odciąć El Dorado od reszty świata tak aby banda Corteza tu nie dotarła. Pora na wizytę w świątyni!
Świątynia
Kierujemy Tuliem. Idź w prawo. Po drodze zauważysz trybik leżący koło złotych garnków, weź go. Podejdź do dziwnej machiny będącej czymś w rodzaju zapory i przyjrzyj się jej bliżej. Idź dalej i weź znajdujący się w ścianie trybik. W kolejnym pomieszczeniu będzie jeszcze jeden, ostatni. Wróć teraz do miejsca startu ale tym razem wybierz drogę prowadzącą w lewo. Idź do samego końca. Na jednej ze ścian będzie specjalna maszyna, do której powsadzaj zdobyte trybiki. Otrzymasz złoty przedmiot, z którym podejdź do drzwi. Będziesz mógł przejść dalej. Podejdź do dźwigni i spróbuj ją pociągnąć. Po niezbyt miłej niespodziance kierujemy Miguelem. Poszukaj pomieszczenia z twarzą namalowaną na ścianie. Przyjrzyj się jej bliżej i spróbuj wyjąć kamień znajdujący się w oczodole. Biegnij do miejsca gdzie Tulio zdobył złoty przedmiot lecz w przeciwieństwie do niego wybierz drugie, dotąd szczelnie zamknięte drzwi. Wejdź do środka i spróbuj mieczem opuścić wszystkie zapory. Kolejna niespodzianka i ponownie sterujemy Tuliem! Uciekaj przed kamiennym potworem do miejsca gdzie na ziemii jest coś w rodzaju zapadni. Są dwa takie pomieszczenia, najlepiej wybrać to dalsze gdyż w tamtym przypadku dźwignia znajduje się w wygodniejszym miejscu. Spokojnie poczekaj na potworka i w odpowiednim momencie pociągnij za dźwignię. No, jednego mamy już z głowy. Sterujemy Miguelem, postępuj identycznie a pozbędziesz się drugiego jaguara. Pora zabrać się jeszcze za tamy, które podnoś za pomocą miecza. W jednym z pomieszczeń spotkasz Tulia. Wystarczy jeszcze przesunąć dwie ostatnie dźwignie w tym pomieszczeniu i możesz już wracać do wyjścia.
Solucje dodane przez: BuTcHeR
Chcesz dodać solucje do tej gry?
Opublikowane solucje będą nagrodzone darmowym kredytem którego ilość zależy od jakości solucji.
Musisz być zalogowany by dodawać solucje.